Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Sziasztok!
Itt egy két kép a müvemről bár még nincs kész de már müködik még a hangszin szabályzónak hija van
Szia! Erről néztem.
Nekem ezzel még mindíg az a gondom, hogy nyeli az áramot mint az állat.
Ez? B-osztályú erősítő..Current-Dumping-al kiegészítve.
Én elhiszem, de akkor is böszme nagy nyugalmi áram van rajta.
Lehet, hogy elkötöttél valamit. Vagy ha más típusú OPA-t teszel bele, az R4-R7 változtatásával tudod utána állítani a nyugalmi áramot.
igen akkor van értelmes áramfelvétele amikor 10Ohm-ra csökkentem az R4-R7-et, de úgy nem hajlandó értelmes máködés jelét mutatni ami érthető is.
igazság szerint azt sem tudom, melyiklehet a végfok benne.
ha tudnál segíteni, hogy milyet vagy mit keresek azzal sokat tudnál segíteni. Elöre is kösszönöm a Válaszod.
Bocs mindenkinek, hogy fölöslegesen tettem fel az elözö kérdésemet, mert megoldottam a problémát kicseréltettem egy leéget ellenállás és most kifogástalanúl működik.
Hmmm, hol volt az az ellenállás, mihez kapcsolódik közvetlenül a két lába? Valamiért elégett, ki kéne deríteni, miért.
De szép szakma is az! Ha nem titok, hol dolgozol?
Csak érintőlegesen: Minél nagyobb a DF, annál kevésbé van lehetősége a hangszórónak úgy mozogni, ahogy akar. Ennek előnye-hátránya egy másik téma tárgya. Általánosságban, a kommersz dobozok lehet, hogy igénylik is ezt a kontrollt a rezonanciapontjuk körül, és a végfok ezzel járó, alacsony kimeneti impedanciáját, és nagyjából igen, egy 20-as érték ebben a tekintetben már jónak tekinthető. De mint írtam, van más irányzat is, ahol a hangsugárzó saját játéka kerül előtérbe, amit a végfokkal csak meghajtani akarunk és nem kontrollálni.
Hello.
Gondolom egy cipőben járunk.Csak annyi ha erősítő nekem csak csöves.Persze szoktam félvezetővel is de akkor csak bohóckodás képen.
Értem! Tehát a helyzet kívánja a megfelelő végfokot!
Egy rajzról meg lehet állapítani, hogy milyen Df várható az erősítőtől?
Ja olvass előbb mielőtt reagálsz mert megint sikerült belenyúlnod !
Idézet: „szoktam félvezetővel is de akkor csak bohóckodás képen.” Ez meg magányügy , azért mi itt szoktunk ám felvezetős és íc-és erősítőt is építeni nem csak csöveset.
Így van. Csövestől se ültem még a sejhajomra, és tranyóstól sem.
Ez nem erről szól, mindkét(három) technológiában lehet jót is, rosszat is hallani. De ennek is van harcszíntere.
Nos, végig néztem minden lehetséges dolgot a búgás ügyben. Kapcsolási rajz alapján is megnéztem a jel útját a végerősitőig, de semmi nincs ami miatt búghatna. Van egy sejtésem, hogy miért bughat. Ez egy Digitális erősitő, minden funkciót egy IC végez el. Ilyen a hangerő és a hangszin is. Szerintem e miatt lehet a bugás. De ha minden IC-nél szürve van a tápfeszültség akkor hogyan juthat át ez a búgó hang? A segédfeszültséget (+-14V) két tranzisztor állitja elő a +-60V tápfeszből amik rajta vannak a hűtőbordán. Ott kicserélgettem az elkókat, de semmi változás. Kezdem feladni a dolgot, pedig jólett volna ha sikerül valamit kezdenem vele.
Sziasztok.Érdelődök itt is hátha szerencsével járok.
Szóval PA 300-hoz készítettem kapcsitápot de jelentős zaj kerül vele a rendszerbe.Az lehet,hogy esetleg gerjed az erősítő tőle és ez okoz furcsa zajokat?
Sziasztok! Ismeritek -e ezt az oldalt? Sok erősítőrajz van rajta. http://web.tiscali.it/audiofanatic3/Schemi/Tipo/Stato_solido/finali...S.html
Milyen végtranzisztorokat tettél bele? Az Elektoros rajzon feltüntetettek darlingtonok.
Nahh, hát amit én raktam bele az nem darlington.
Akkor gyorsan rakok bele tranzisztort mert ezért zabálja ez az áramot. Megcsinálom és írok, hogy mivan. ÁÁ !!
Így most a BD139-140-et kapásból inyírja. Én végeztem ezzel
Jogos a kritika. Elfogadom.
Sziasztok, bereck.jans fel tett egy linket ahol van egy 100W-os Mos-Fet es MONACOR erősítő ami igencsak figyelemre méltó. Nézzétek meg az adatait. Nem volna hülyeség meg építeni szerintem.
Ehhez már régen csináltam paneltervet is, illetve ennek nagyobb testvéréhez is. Még külön témája is van. Eredetileg éppen MONACOR volt a neve, de mivel eredetileg ez a CRESCENDO ezért visszaállt a cím is erre.
Szevasz, és hogy tetszett a hangja ennek a gépezetnek?. Ahogy nézem jobbak a paraméterei ennek a Monacor erősítőnek mint egy Quadnak.
A "tetszés" nehezen mérhető, túlzottan szubjektív, és nem mindig következetes.
Véleményem szerint (a dupla fetes PMA202-van nekem összerakva), nem jobb a QUAD-nál. Nekem a QUAD sokkal jobban tetszik. A MONACOR klasszikus fetes hang. Preciz, részletező, mérve az ilyenek elég jók szoktak lenni, de nincs benne semmi "emberi". Karcos, steril, "technikai hang". Viszont bika hangos, jól terhelhető, de erről Saraha tudna neked többet mondani, mert ő élesben is nyüstölte már. A QUAD (nekem az R_Ludwigos módosítás van megépítve) ezzel szemben lágy hangzású, nem olyan "szögletes". Én erősen hajlok elhinni, hogy a jelenleg használt mérési eredmények nem jellemzik igazából a jó/rossz erősítő kategóriákat. (KD mester mondott valami olyasmit egyszer, hogy igazából effektgépet építünk mikor a jó erősítőt próbáljuk megalkotni.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |