Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Inkább a százszorosát szinuszban
Tessék=KT 88 SE-Tube town- diy oldal, teljes leírás....
Bocs, elrontottam,aKT88-as ez:de ugyanezen az oldalon találod ezt is!
Szia!
KT88-asból kicsit drága lenne gitárerősítőt fabrikálni.. Nekem a 4db került majd' 50E-be, és ha nem tévedek, akkor a gitárhoz azért kell kajak.. (bár láttam már pár W-os gitárerősítőt is..) Attól függ mondjuk hogy milyen márkát veszel, én sajna sznob barom vagyok és a legdrágábbat választottam, a Genalex Gold Lion-ját... Fene tudja, nem lenne egyszerűbb (és olcsóbb) EL34-ből?? millió van és sokkal olcsóbb.
Kimenő trafó leégést, hogyan lehet megállapítani a legegyszerűbben? Regent 60. CSak nolcszáz ft-os müszerem van, ami nem is sipol.. Tudom, van másik trafóm is -átforrasztgatom..és már tudhatnám,a közepet rárakom ugrik a biztosíték....és leesik az anód fesz..
Janikám nem mondod hogy kézzel rajzoltad a nyákokat !
A csövest és az egyszerűbbeket mindig. A képen látható hogy 90% újra felhasznált alkatrész. Jó kis 0,6W-os fémréteg ellenállások. Kapacitásra és ESR-re kimért 105C-os japán elkók. Csak a csatlakozók újak.
Idézet: „...az illesztést sejtjük, az egyébként mennyi, én 3,5-6,5 K-ig tudom elképzelni?” Úgy 5-6k környékére saccolták többen is... Az enyém így néz ki, számolva 6k terhelten mérve inkább 7k. Most hazai eszközökkel (és a 6C33C kimenőivel) kipróbálom ezt a kondival csatolt triódás kapcsolást, aztán térek csak vissza a DC csatolt megoldásokhoz...
Helló !
Ha az ember kiközepeli a fűtést, akkor azt hová kell kötni ? Ha nincs a hálózatban földelés.
Vastag dróttal a csillagpontba. A csillagpont a lehető leghidegebb pont legyen, célszerűen a tápkondik negatívja. A sasszit is ide kell kötni, a bemenet és a kimenet testjét is, meg mindent ami test, külön-külön vezetékkel, hogy a testvezetékeken folyó áramok ne alkothassanak áramhurkokat.
:worship:
Nem tudja valaki véletlenül, hol lehet transzformátor szigetelő papírt kapni ?
Ha kimenőhöz kell sorok közé, én pénztárgép szalagot használtam erre.
Nem tartom túl jónak ezt a trafó elrendezést, nekem a szimmetrikus (elektromosan) jobban bejött. Én a Paravicinihez így tekernék ezekkel a huzalokkal: 2*137 prim., 74 szek., 4*137 prim., 74 szek., 4*137 prim., 74 szek., 2*137 prim. Összesen 1644 menet primer, 74 menet szekunder, számított Ra 3944 ohm, ez terhelten kb. 4,3 K körül lenne SM 102 B vason.
Nem túl korrekt megoldás, főleg ha utána nincs impregnálva.(Ritkán láttam hogy a saját készitésű trafók
lettek volna) Triflex, és prespánpapir ami ide használatos.
Néha lehet kapni vaterán kondenzátor papírt, biztosan jobb a pénztárgépi szalagnál. (Általában olajjal vannak impregnálva.)
Van még itt a fórumon, aki ezt használja, pl CHZ is. Az osztások közé hostafán fóliát használok. Mi a probléma amúgy a pénztárgép szalaggal?
Egyébként valaki próbálkozott már olajpapír gyártásával? Valamennyi nedvesség biztosan marad benne sajnos házi körülmények között.
Különböző erősítőkben, eltérő csatolókondenzátor értékeket látni.
Miért van ez ? Ami jó az egyikben, az miért nem jó a másikban?
Én nem áztattam semmibe, csak úgy natúr használtam.
És a pénztárgépszalagnak mennyi az átütési szilárdsága ? (azt hiszem így hívják)
Ez attól függ, hogy mekkora a bemeneti fokozat ellenállása, és hogy mekkora az a frekvencia amit nem akarsz már beengedni az erősítőre. Lányegében egy egyszerű RC tag van a bemeneten amivel 0-20Hz-et kell szűrni, mert káros lehet a hangszóróra, és van erősítő ami nem szintén nem örül a bemenetén az egyenáramnak (0Hz)
Szerintem akár jó is lehetne a másikba is ami az egyikben van. De gondolom az ok az, hogy mivel a DC komponens eliminálása a cél, ezért felüláteresztő szűrő egyik eleme a csatoló kondi. Azt hogy ez a szűrő milyen meredekséggel vág, milyen frekin van a -3dB pontja, milyen a fázismenet mondjk a hallható tartományban stb, azt nem csak a kondi határozza meg hanem a kapcsolás többi része is. Ezért lehet értelme az értékével variálni és persze azzal hogy milyen kondi is ami ott van.
A kidobni való,rossz nagyfesz kondi alját lefürészelem, kihúzom a belsejét,és az aluminium szalag között ott az olajpapír szigetelés gyárilag több soron. Ha nagyon olajos a papír várok vele amíg megszárad,(letekerve),pár napot. Én ezt használom soronkénti szigetelésre.
Az, hogy "sima" papir.
Másak az elektromos, dielektromos tulajdonságai a mint a transzformátorpapirnak(prespán) Pl:-nedvszivó, gyúlékony Ma már korszerű anyagok is hozzáférhetők(triflex szigetelőanyagok, kapton szalagok, ptfe fólia stb), felesleges gányolni.
A 6C33C kimenője készült ilyen, a most általad is javasolt rétegelrendezéssel. Sajnos az eddigi kimenőim közül ennél mértem a legnagyobb eltérést a számított értékhez képest. (Persze nem állítom, hogy ezért ez az elrendezés lenne a felelős.)
A Paravicini kimenőjét a 8 ohmon kívül megnéztem 6 ill. 4 ohmos terhelésre is, és bizony azt tapasztaltam, hogy 500V feszültségen a nagyobb illesztésnél vehető ki a legnagyobb még torzítatlan jel. Ekkora feszültségen a 4k körüli terhelés nem tűnik nyerőnek. Mivel a Danielak-féle kapcsolás próbájához szükségem lesz egy 4-4,5k körüli kimenőre, a másik SM102B csévére a Te elgondolásod szerinti kimenőt készítetem el Fleta mesterrel. (Számolgattam én is, nekem is hasonló módon 1680/75 menet jött ki. Ehhez talán még ebből a bruttó 0,43-as huzalból is elfér egy sorban 140 menet a csévén.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |