Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   5 / 182
(#) zolika60 válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Szinte minden villanyszerelő, vagy barkácsboltban lehet kapni direkt kompresszorra való nyomáskapcsolót. azokon általában van ilyen szelep. Mondjuk nem most vettem az enyémet, hanem 10 éve, de akkor nem volt drága. Talán 1500Ft.
(#) pityesz001 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
egyben van a nyomáskapcsolóval? a tehermentesitő szelep?
tudnál linkelni ilyet?
(#) zolika60 válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Parancsolj:Bővebben: Link
(#) pityesz001 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
köszi
(#) zolika60 válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Ezt csak most vettem észre. Használhatod, de kompresszorhoz fémből csinálják. Nem nem a meleg miatt, hanem a nagy frekvencia miatt megy hamarabb tönkre.
(#) pityesz001 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
akkor az lesz hogy beépitem és ha jol müködik egy két alkalommal amig szét nem megy utána veszek fémlapkásat, azért nem volt ezidáig szükség rá mert tegnap cseréltem le a kompresszort egy teljesen felujitottra, és az elözö kopottab volt az gond nélkül elindult, viszont lassaban nyomta fel a tartályt, ezért cseréltem ki
(#) zolika60 válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Ne aggódj. Ez is elmegy elég sokáig. Ráérsz akkor kicserélni, ha elromlott.
(#) marcy002 hozzászólása Jan 13, 2011 /
 
Azt szeretném kérdezni hogy egy 220/380 4kw villanymotoromat át tudom úgy kötni 220 ra hogy kondival simán induljon ne keljen neki nyomógombos segítség . Menyire birná 220 a 2hengeres Ikarus sűrítőt vinni Válaszotokat előre is köszönöm
Marci
(#) zolika60 válasza marcy002 hozzászólására (») Jan 14, 2011 /
 
Át tudod kötni a villanymotoros topicban levan írva hogyan. A teljesítménye cökkenni fog, de szerintem még elbírja a kompresszort. A kérdés inkább az, hogy a 230 as kismegszakítód mit szól hozzá.
(#) Ati79 hozzászólása Jan 30, 2011 /
 
Sziasztok! Van egy benzinmotoros fűkaszám, de tönkrement, semmire nem tudom használni, viszont a motorja az jó, kompresszió van benne. Azt szeretném megtudni, hogy kompresszort lehet e belőle csinálni. Válaszotokat előre is köszönöm. Nekem megfelelne egy kis teljesítményű is, autó fújtatásra, és házi kisgépek takarítására.
(#) zolika60 válasza Ati79 hozzászólására (») Jan 30, 2011 /
 
Mivel valószínűleg kétütemű, nem igazán alkalmas kompresszornak.
(#) Ati79 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 2, 2011 /
 
Szia. Igen, ez kétütemű, de lehetne belőle? A rendes komresszorok is kétüteműek. Gondoltam én naivan, hogy a kipufogótoroknál, esetleg a gyertya helyén, vagy valahol máshol csak keletkezik benne nyomás, és föl tudnám tenni egy kis tartályra. Vagy teljesen elvetendő ötlet?
(#) danodano válasza Ati79 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Szia. Az a gond, hogy a kétütemű motorok olajozását az üzemagyag biztosítja (benzin-olaj keverék). Ha te csak simán meghajtanád a motort, valószínű, hogy nagyon gyorsan beállna a kenés hiánya miatt.
(#) zolika60 válasza Ati79 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
A rendes kompresszorok ugyan minden második ütemben nyomnak, de ettől függetlenül inkább a négyütemű motorra hasonlítanak. Az a különbség a motor és a kompresszor között, hogy a kompresszor minden ütemben szív, amikor a dugattyú lefelé megy és "kipufog" (tehát sűrít) amikor felfelé. A kétütemű motor kissé más.
(#) mesza1 hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Sziasztok.

Nincs esetleg valakinek eladó két hegeres (esetleg rába) légsűrítője Budapest közelében?

Köszi a segítséget előre is.
(#) Ati79 hozzászólása Márc 27, 2011 /
 
sziasztok. van egy működőképes kompresszorom de nem tudom hogy milyen gépé és mekkora teljesítményű villanymotor kellene a használatához. tudtok segíteni?
(#) klimás56 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Szia! A kompresszorok minden főtengyely fordulatnál nyomnak , tehát inkább a kétütemű motorhoz hasonlítható a működése. Különbség inkább abban van, hogy acéllemez szeleppel nyitják-zárják a szívó-nyomó nyílásokat és ezeket a dugattyú felett létrejövő nyomás-vákuum működteti. A robbanómotornál a dugattyú alatt-felett van munkavégzés és maga a dugattyú nyit-zár nyílásokat.
(#) Ati79 hozzászólása Márc 27, 2011 /
 
csatolok képet
(#) klimás56 válasza Ati79 hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Ehhez legalább 2-2,5 kW-os motor kell. A kompresszor főtengyely fordulata, ha nincs feltüntetve, ne legyen 7-800-nál több.
A tartály, ha jól látom a képen, egy víztartály, a hengerfej és a szeleplapok hűtését szolgálja.
(#) zolika60 válasza klimás56 hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Az igaz, hogy minden fordulatnál nyom, de mivel nem rés vezérelt mint a kétütemű így, kétütemű motorból nem igen csinálható kompresszor.
(#) zolika60 válasza Ati79 hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Nekem is hasonló kompresszorom van. Egy orosz katonai teherautóról származik. 2. 5Kw-os motorral hajtom. Körülbelül 10 éve hibátlanul működik.
(#) klimás56 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Szia! Nem a vita kedvéért, pusztán elvi síkon, de lehetne csinálni.
Két problémát kell megoldani. Az egyik a kenés,ez a nehezebb, a másik , ami talán könnyebb, visszacsapó szelepeket kell a szivó és kipufogó csonkokra ráépíteni és máris működik mint kompresszor ha meghajtjuk kivülről .
De sokkal egyszerűbb ha egy kész kompresszort begyüjt az emberfia.
(#) Ati79 hozzászólása Márc 28, 2011 /
 
köszönöm a válaszokat.azt tudtam hogy vízhűtéses, akkor ez nekem nagyon nagy ,menyit ér egy ilyen?
(#) zolika60 válasza klimás56 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
A kétütemű motor a forgattyús házba szív, ott elősűrít majd innen az átömlő csatornákon jut fel a keverék a dugattyú fölé. Ahol az össze sűríti, majd gyújtás és az ezt követő terjeszkedés nyomja ki a kipufogó gázt a kipufogón. Na most kompresszor üzemben nincs terjeszkedés, tehát a beszívott és a kipufogott levegő között nincs nyomáskülönbség. Ugyan kétszer is összenyomná a levegőt, egyszer a forgattyús házban, egyszer a dugattyú felett, de egyik esetben sem tud távozni a rendszerből, mer ilyenkor nincs nyitott nyílás. Tehát hiába szerelsz szelepet a szívó és kipufogó nyílásra nem lesz belőle kompresszor. Motor üzemben az égés miatt kiterjed a beszívott gáz és ezért tud munkát végezni és kipufogni is. Semmi módon nem alkalmas. :yes:
(#) zolika60 válasza Ati79 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Állapottól függ, hogy mit ér. No a kereslettől. Ha kell valakinek és jó állapotú érhet 20k Ft-ot. Egyébként meg amit a helyi MÉH ad érte.
(#) Ati79 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
és 1,1kw-os motor nem elég neki?
(#) zolika60 válasza Ati79 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Valamekkora nyomásig biztosan elég. Azt nem tudom megsaccolni meddig. Az enyémet 10 bárig próbáltam addig simán ment. (Inkább a tartályt féltettem mint a motort.) Leginkább a nyomás alatti indulással lehet gond, de azt egy megfelelő szelepes nyomásszabályozó megoldja. Bővebben: Link
(#) Ati79 hozzászólása Márc 28, 2011 /
 
van az egyik srácnak ladábol bontott gáztartáj ara ráteném az 1,1-es motoral akor volna egy jo kompreszorom?
(#) lapose válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Viszont, ha a gyertya helyére teszem a kimenetet..
Viszont tényleg csak elvi jelentőségű, mert a kenést nehéz lenne megvalósítani.
(#) zolika60 válasza Ati79 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Igen. Olyan nyomásig amíg bírja a motor.
Következő: »»   5 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem