Fórum témák
» Több friss téma |
Technikai okok miatt sem voltam, meg józanodni is kellett.. úgy hogy BUÉK, ha nem írtam volna...Hát..1500W 2920-as fordulattal problémás 16 A-es biztivel...és még csak azt sem mondhatom, hogy cseréld ki a biztit...létezik lágyindító kapcsolás, de nekem nincs itthon ...annak az a lényege, hogy egy idő-relé először nagy teljesítményt bíró ellenállásokon keresztül kapcsolja rá az áramot a fogyasztóra, majd a beállított idő elteltével dírektbe kapcsolja a hálózatra...egyszer én is kínoztam 16 A-es biztivel ilyesmi motort...a kísérletek 80 %-ában leverte...de lágyindító nélkül próbáltam, akkor még nem volt, most meg már nincs...Ráadásul ha olyan dolgot hajt, ahol gyakran ki van használva a maximális teljesítmény, akkor nem csak indításkor adódhat ilyen szitu, hanem maxi terheléskor is...ha csak egy pici hiányzik, akkor minimális mértékben befolyásolhat hosszabbító is...Innen nem messze néhány utcával arrébb úgy indítják a szalag-fűrészt ha jól emlékszek...de ez csak ritkán segít...és általában ha segít, akkor langyosodik is...Vagy egy szabályozható torroid- trafóval lehetne, de az elég drága ami bír 1500 Watt terhelést, és össze szedni sem könnyű, mert ha jól tudom gyenge lábakon áll a hazai gyártója...ha még meg van...annyit nem ér a 1.5 KW-os szabályozható torroid, mint a motorod
Bocsi, utolsó mondatom javítom: annyit nem ér a motorod, mint egy 1.5 KW-os szabályozható torroid transzformátor...egyszer kaptam egy ajánlatot 70-80 ezer forint lett volna egy ilyen torroid újonnan...nem kértem...
Most jut eszembe, léteznek frekvencia-generátorok, amik sokkal olcsóbbak is lehetnek, csak elég kényesek elektromos zárlatra, túlterhelésre, és kell szaktudás a bekötéséhez..talán ez utóbbi után lehetne érdeklődni, de csak biztosra menj, mert a javítása nem feltétlen egyszerű...és csak akkor érdemes, ha hosszabb távon szükséged lehet rá, és inkább nagyobb teljesítményűt, minthogy tönkre menjen..szerintem
köszi a meggyőző válaszokat
akkor nincs rá megoldás! kör fűrészt hajt a motor, onnan is kapja terheléseket
Gyakran kapcsolgatod?
Mit fog hajtani? Frekvenciaváltóval lehetne egy lassu felfutást szabályozni esetleg vagy ha az megoldás egy madzagot rátekersz a tengelyre és megrántod ezzel pár 100-as fordulatra gyorsítod a motort miközben rákapcsolod az áramot kis gyakorlás után menni fog. Esetleg de ez csak tényleg esetleg egy reflektor izzót köss sorba a motorral létezik belőle 1000-2000 Wattos is. Ha elindult felpörgött akkor pedig egy kapcsolóval átváltod normál üzemre.
A frekvenciaváltóval a felfutást beállítani jó ötlet, ezért dobtam fel a frekvenciaváltó lehetőségét is...de mivel körfűrészt hajt, nem egy szimpla próbához kell elindítani...nem állapot úgy fát vágni, hogy minden indításkor rángatni kelljen a motort, meg ha lefullad akkor is...a reflektor izzóval nincs tapasztalatom...mekkora lehet a reflektor-izzó áramfelvétele? minél nagyobb, annál jobb...bár ennyi erővel egy boyler fűtőszálát is sorba kötheti vele, aztán a fűtőszálat rövidre zárja egy kapcsolóval, ha felpörgött a motor....csak ha lefullad, akkor fogja leverni a biztit..a fűtőszál meg az indítás ideje alatt nem melegszik fel annyira, hogy vízhűtés nélkül elégjen......csak olyan kelyre kell rakni, ahol nem égeti össze a melóst...(hátha reklamál a szomszéd ha estig tartó favágás közben diszkó-világítás fordul elő) vagy drágább lenne a reflektor, mint a 1600...1800 wattos boyler fűtőszál...csak hát...ezek a módszerek csökkentik az indító nyomatékot mindenképp...
Inkább valami légmagos fojtótekercsben gondolkodnék.
Ügyelve a keresztmetszetre, próbaképpen egy bund szigetelt egyeres villanydrót is megteszi sorbakötve a motorral . Kölcsön lehet kérni, tekerni se kell, aztán ha beválik akkor már begyűjtve a tapasztalatokat akár venni annyit belőle amennyi szükséges.
A fűtőszál jó ötlet jobb mint az enyém
A lényeg a kreatívitásban rejlik Ha bele döglünk is a körfűrésznek mennie kell! Fűtőszállal jó lesz mert a körfűrész nem indul csak minimális terheléssel aztán meg az emberke kitapasztalja mennyire lehet terhelni . A folytós megoldás is jó lehet hegesztőknél működik ! Pl : folytó nélkül egy trafóm felvett 26 ampert és hegesztettem 130 amperral. Folytóval lement 15 amperra és olyan 70-80 amperral széppen dolgozott
helló
akkor mégegyszer! pontosan nem értem az a megoldást hogy kösek bele egy reflektort vagy egy fütőszálat? ennek mi a lényege? jó még fiatal vagyok sok tanulni valóm van! tehát ha bekötök egy fűtőszálat annak nincs inditsi áram felvéteke még a 2 Kw is elbirja a hálozat! tehát sorosan bekötök egy fűtőszálat ugy hogy a motor fő fázis kivezetéséhez, megnyomom a segédfázis inditógombot és bekapcsolom? ha jól értelmeztem! akkor nem lesz még nagyobb az áram felvétel? ha kb 1,5Kw fűtőszálat meg a motor is 1,5KW az már 3 KW, vagy olyan lassan ér át az áram a fűtőszálon hogy lassan elbirná inditani fokozatosan??
na meg a terhelés az nem akadály inditásnál! mert leveszem a motorrol az ékszijat és ha beindul akkor szépen rá engedem a motort
Néha szoktam használni!
Bocsi ha nem tudtátok elolvasni azt amit irni akartam!!!
Megpróbáltam lerajzolni, ahogy gondoltam...már 5 éve nem is próbáltam rajzolni...szörnyű lett...minden esetre kell neki adni egy fázist meg egy nullát, meg nem árt védő-vezető (földelés) sem neki...a kimenetére egy aljzat, amibe be tudod dugni a fűrész-gépet...Ez volt a gondolatom. Az elve meg az, hogy a feszültségből esik valamennyi a fűtőszálon, így áram-korlátozó hatása van... ha 10 Amperes kismegszakító védi, akkor 1600-1800 Wattosnál ne legyen erősebb a fűtőszál...Ha 16 A-os akkor szerintem 2200 Wattos is lehet...minél kissebb teljesítményű a fűtőszál, annál több energia fogy el rajta, minél nagyobb, annál nagyobb áram folyhat rajta...a reflektor-verziónál ugyanez a kapcsolás, csak ott értelemszerűen a fűtőszál helyén reflektor van...fel ne gyújtsd az épületet a fűtőszállal meg a fűrészporral...senki nem írt be...lehet, akkora eszetlenség, amit írtunk?
Helló
Rendben értem már akkor! megprobálok beszerezni egy fűtőszálat! és megcsinálom ezt a kapcsolást! a másik kérdeésem az lenne hogy 2 db villanyóra van a dobozban 2 megszakitó az eggyik ugytudom a villany bojleré! az nagyobb megszakitós mint a hálozati! hogy azt lehet csinálnia bojlertől csinálok egy kivezetést vagyis egyböl nem a bojlerba menne a vezeték hanem egy dugaljba és ha kellne akkor abban tudnám használni a motort! már nem azért kérdem hogy a bojlert bekötni sorban. hanem hogy ez kivitelezhető nem szabályellenes? mert szerintem az elbirná a motort! csak ennyi lenne hogy beraknák egy dugaljt és ha kellen fűrészelni kihuznám a bojlert és átdugnám a motort!
Kicsit megfogtál ezzel a kérdéssel...Ha két mérő van, akkor az egyik biztos a boylerhez tartozik, de annak a méretlen oldalán kötelező jelleggel kell lennie egy kismegszakítónak, vagy biztinek...ami le kell legyen plombálva, hogy ne lehessen lopni az áramot (én úgy tudom)...Illetve ha probléma lenne, akkor ezeknek a plombáknak az épsége a bizonyíték, hogy nem lopod az áramot...nem tudom, hogy nálad hogy van megoldva a rendszer...ahol én lakok, ott eredetileg központilag kapcsolták a szalter-áramot, vagyis amiről a boylerek működnek, és ha letellt ez az idő, központilag kikapcsolták...Minden nap...Hivatalosan éjjelre volt ütemezve a bolylerek részére ez az áram-szolgáltatás, de gyakorlatilag nem sűrűn állították be az időpontot, és szétcsúszott az időzítés, így nem lehetett pontosan kitalálni, mikor kap áramot a boyler, viszont annyi ideje volt mindíg melegíteni, hogy legyen melegvíz. Ezt a rendszert többször is módosította a szolgáltató óracserék alkalmával. Először egy olyan mérőórát és kapcsoló-órát raktak a régi helyett, amely egy DIL mágnes-kapcsolót működtet, amely meghúzáskor kapcsolta az áramot a boylernek, ez le volt burkolva, és gondosan leplombálva. Majd pár év után raktak be egy másik órát, aminél ez az összes szerelvény egyetlen kis mérő-órába van benne, nem láttam szét szedve, de semmi más nincs a boylerünk áramkörében a mérő-óránál, csak a bemeneti, méretlen oldalon egy Bakony-művek-es kismegszakító leplombálva, ez az új összvér-óra plombálva ezer helyen, meg a kimeneten egy plombálás nélküli Bakony-művek-es kismegszakító...én úgy tudom, hogy elfogadott a mért ágba más fogyasztót bekötni, de a boylerrel együtt nem feltétlen bírja el a kismegszakító, és kioldhat ugyanúgy, mintha zárlat lenne...Illetve ha jól tudom, akkor a villanyóra-szekrénytől a boylerhez vezető vezetékeknek toldás mentesnek kell lennie, ez előírás volt régen, ha nem törölték, akkor most is előírás. Inkább olyan helyen használják ezt a hálózatot, ahol nem elektromos boyler van, hanem pl gázzal melegíti a boyler, vagy gáz-kazán a vizet.Ha mégis ezt akarod használni, úgy felhívom a figyelmed, hogy körültekintően kössél rá, mert ha méretlen ágra kötsz, akkor következő óracsere alkalmával legkésőbb észre veszik, és fizethetsz egy halom pénzt a szolgáltatónak. Másodszor a boylernél sem szokott túl komoly kismegszakító lenni...16 Amperes max...az is kevés egy ilyen motornak, és ráadásul csak időszakosan kap áramot. Harmadszor pedig, hogy elvileg toldás-mentesnek kéne maradnia a boylerhez menő vezetékeknek...tehát a mért oldalon ha van kismegszakító, akkor a kimenetén bent levő vezeték mellé tudsz bekötni plusszba egy másikat is, de régen csak alumínium volt, most meg csak réz van...talán érvég-hüvellyel a rezet, hogy ne bántsák egymást...ez az egy olyan pont van a rendszerben, amihez nem kell plombát vágni, és toldás-mentes marad a boylerhez menő vezeték....de szerintem a boyler ad elég terhelést azoknak a szerelvényeknek, nem sok többlet-terhelést bírhat...de te vagy ott, én nem láttam...Egy ismerősöm gáz-boylert üzemelt be régebben, és felszabadult a szalter-hálózata...egy villanyszerelő rakott be neki egy olyan megoldást, hogy egy utólag beépített mágneskapcsoló kapcsolgatja, hogy a hűtő, a fagyasztó meg még valamelyik konnektor a szalter-áramról menjen, mikor van szalter-áram...mikor nincs, akkor elejt a mágnes-kapcsoló, és a normál hálózatról mennek ezek a cuccai...minden szerelvény a mért oldalon van, olyan kismegszakítóknál, amelyeket soha sem plombált az áram-szolgáltató. Így teljesen törvényes. De ha villany-boylere lenne, akkor kioldana neki a kismegszakító, mert együtt sok lenne a terhelés. Neked van 380 volt, vagy csak 220...szóval egy fázis van csak a villanyóra-szekrényben, vagy 3?...bár a lényegen nem változtat, ha pici a bizti... na jó éjt..
Értem! köszi válaszokat!
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy OZF90C 2ND tipusu motorhoz hol tudok ventilátor lapátot venni,? esetleg ha van van valakinek azt megvásárolnám tőle! Köszönöm a közreműködést előre is!
Sziasztok!
Van egy 1200W-os 2800-as ford. IMI motorja az ismerősömnek. Hz 772 R7e23, 7,7A . 2 dugattyús kompresszort hajt vele áttétellel: motoron 8cm , kompresszoron 18cm átm. Az a problémája , hogy még nyomás nélkül sem akar elindulni , kézzel kell rásegíteni. Ezen 30µF üzemi kondi van, az lenne a kérdésem ,ez való-e rá gyárilag? Még korábban azt próbáltuk ki , hogy 20µF-os üzemi kondikat nyomógombos technikával 1-et majd 2-őt meg még nyilván 3-at is ráraktunk párhuzamosan a 30u-ra az indítás idejére, de nem lett erősebb az indulása. Lehet-e ezen segíteni , vagy kicsi a motor hozzá? Köszönöm a válaszokat előre is.
Szia!
Nézz körük itt: http://dl-line.hu Vagy hívd fel ezt: FARADAY kFT cím: 1089 Budapest, Orczy út 45. Telefon: (1) 333-5712 Fax: (1) 333-5712 Üdv.
Szia! Az üzemi kondenzátoros motor kis indító nyomatékkal rendelkezik, ami a kompresszornál nagy hátrányt jelent. A megfelelő motor az indítókondenzátoros motor volna, mert annak nagy az indító nyomatéka, így nyomás alatt is el tudja indítani a kompresszort.
Szia! A régi motorokon a rajzon látható típus volt megtalálható és kitűnően hűtötte is azokat. Ha nem találsz a motorhoz valót, magad is készíthetsz ilyet. A méreteket a hely nagysága határozza meg, azért nem méreteztem be. Ezzel ha baj volt, akkor csak ki kellett egyengetni a lemezt (ami alu) és kész.
Nem vagyok 100 %-ig biztos benne, de szerintem ez gyárilag indító-kondenzátoros motor volt...HZ772 R7e23...Már tekercseltem ilyet, csak akkor még nem írtam a kondi-értékeket...Szerintem 120 mikrofarad indító-kapacitás nyugodtan lehet...A huzal-átmérőkből én úgy ítélem, hogy a jelenlegi 30 mikrofarad akár benn is maradhat állandó üzemre...szerintem...Ha nem oldja meg a dolgot, akkor gyenge a motor erre a kompresszorra...Bár szerintem két dugattyús kompresszorra akár 1.5 KW-os motor is elférne, ha bírja a hálózat...
Bocs..1.8...2.2 KW-ot akartam írni
Köszi szépen a válaszokat. A kondi ügyben ha ez segít, ez a motor egy 2lépcsős szivattyú volt , csak a teljesítményéhez képest nem nagyon akart locsolni, ezért lett odaadva. A 120µF-ot úgy érted, hogy a 30-asra párhuzamosan, ahogy korábban is csináltam?
Nagyobb motort bírna a hálózat ,de nem könnyű olyat találni na meg az áruk, ez meg kéznél volt.
Úgy értettem, hogy a 30-asra párhuzamosan, de a 120 mikrofarad csak az indításkor legyen használatban...Nyomógombbal vagy relével meg kell oldani azt, hogy ha már felvette a fordulat-számot, akkor a motor segéd-fázis tekercselését ne melegítse továbba 120 mikro...valamikor tekercseltem ilyesmit...csak nem emlékszek arra, hogy ugyanaz a munka volt e a két lépcsős szivattyú, meg ez a típusú motor. De ha ugyanaz a cucc volt, akkor az a szivattyú, ami nálam volt, nem úgy volt kialakítva, hogy nagy nyomást tudjon a kimeneten, hanem vastag csövön széles sugárban sok vizet tud "pisilni"...Kútból 4 gyűrű mélyről még felhozza az építkezéshez, de kertet locsolni nem volt alkalmas, ha egyről beszélünk..majd valamelyik nap megnézem a füzetem..csak kekeckedik a gépem megint....meg futkorászok mindenfele, nem tudom leszek-e itt a fórumon a közeli jüvőben
Köszi, igen így csináltuk mi is , csak kisebb kondival.Majd megpróbáljuk. Ha így sem lesz jó , akkor gondolom más megoldás nincs.(motor csere)
Van még egy trükk beraksz egy visszacsapó szelepet a kompresszor és a tartály közé lehetőleg a kompresszortól minél távolabb.
És a csöveket kicsit tömitetlenre hagyod vagy belefursz egy 1-es fúróval. Ha elindult a kompresszor akkor feltermeli a levegőt leáll a visszacsapó nem engedi a levegőt a dugattyúkra vissza. A kis lyukon kiürül a nyomás a nyomócsőből és a kompresszor míg ujra felpörög terheletlen lessz. Esetleg cseréld a kompresszort kissebre mert a 2 hengereshez kell az erő. Használj ifa kompresszort. Nekem 3f motor 1,5Kw viszi a 2 hengerest igaz eléggé üzembiztosan.
Ezt a lukas verziót nem is hallottam, de nem tűnik rossz ötletnek....esetleg a szíjtárcsa-átmérőkkel lehet még variálni...ha kissebb szíjtárcsa van a motoron, kissebb az erőkar, könnyebben indul...de a szíj is bekorlátozhatja, mi a legkissebb átmérő...meg ha arányaiban nagyon kicsi a motoron levő tárcsa a hajtott tárcsához képest, akkor sok idő kell, hogy felnyomja a tartályokat, meglegyen a nyomás, mert akkor a hajtott oldalon kissebb lesz a fordulat-szám
Az a baj ,hogy még nyomás nélkül sem akar (vagyis nem mindig , így meg nem lehet magára hagyni) elindulni. Ha már ez sikerülne , akkor jöhetne az általad említett megoldás. Nekem a gyári kínai kompresszor van ,azon is van lefújó szelep , elméleti síkon az energomat vízszelepjével akartam neki megcsinálni a csőből az ürítést, de elmaradt. De a Te megoldásod nagyon praktikus és egyszerű. Kompresszort valószínűleg nem cserél , mert homokszórózni is akar. Egyébként az előző sikertelen próba után úgy tervezte ,hogy kézzel elindítja ,és tesz fel egy lefújó szelepet a tartályra , ami a plusz levegőt kiengedi , tehát nem kell ki-be kapcsolgatnia a motornak. Ez a vészterv.
Helló
Felhivtam a Faraday kft! az Orcy uton megszünt az üzlet! átköltözött a határut 38. ba! mindegy nem lényeges, kaptam ventilátorlapátot, 375ft ért műanyagot, de jó lett rá! köszi!
Ha el sem akar indulni akkor felejtsétek el a motort !
3 fázison 1.5 Kw az már széppen elviszi. 1 fázison nekem a 2,5 Kw-os motor vitte az ifa kompresszort mert a 2 hengeres rábával nem bírt indulni. Van esetleg 3 fázisod? Mert a vaterán találsz olcsó mocikat. A homokszóráshoz iszonyú sok levegő kell számoljatok azzal hogy a szórás közben meg kell majd álni hogy a kompresszor újra feltermeljen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |