Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hát, utánanézek akkor az égésnyomoknak, aztán eldől, hogy mi lesz. Köszi!
Rosszul indul hidegben a kocsim (dízel) Én az aksira gyanakszom, de nem vagyok benne biztos. Addig meg nem szeretnék venni újat. Van itthon 3 aksim, nem tudnám bekötni őket a kocsiban lévő mellé egy indítás erejéig? 2db 55Ah, és egy 63Ah van. A kocsiban is 63Ah-s van. Sorba természetesen kilőve, de párhuzamosan van egyáltalán értelme?
Ezt hívjuk bikázásnak.
Töltsd fel, majd utána keress izzókat. Kb 100A áramig meg se állj. Közd az aksira majd mérd meg a feszültséget (izzókkal együtt). Másik megoldás: Megméred, majd felkapcsolod az össze lámpát, ablakfűtést és mérsz egyet. Harmadik megoldás: Valaki indítózik és mérsz. Negyedik: Kérsz kölcsön terhelővillát, vagy potikai fagyállómérőt. Most választhatsz.
Elég egy jó aksi is. Rosszat meg köthetsz össze tizet is...
Mielőtt kirabolsz egy izzóboltot ellenőrizd az izzító gyertyáid. Nehogy csak 1-2 működjön. Mivel általában párhuzamosan vannak kötve, ki kell mérés előtt kötni a pozitív bekötésüket.
Mit is mérek ezeknél a megoldásoknál? Hogy jó-e az aksim? Milyen értékeket kellene mérnem?
A dízel nem csak villamos okok miatt indulhat nehezen:
-henger/dugattyú/gyűrű kopás miatti kompresszióveszteség -porlasztó hiba (csepegés) -előtöltés szabályozási hiba
Igen, tudom. Csak nekem gyanús a sok tekerés mikéntje. Úgy értem olyan mintha nehézkesen tekerne.. Azért gondolom hogy az aksi lehet a baj..
Az izzítógyertyák újak. Mielőtt kicseréltem őket, akkor közvetlenül indítás után nyomott ki egy kis kék füstöt is. Az újakkal nincs füst, de nem is indul jobban, ill. nem sokkal. A következő indítás már tökéletes..
Egy viszonylag megbízható, és egyszerű módszer annak eldöntésére, hogy aksi miatt teker lassan, vagy más oka van: ha sokáig hajtatod, és a fordulat nem lassul, akkor nem valószínű, hogy az aksi a bűnös. Akkor lehet az indítómotor koszos (az is rengeteget lassít rajta), esetleg rossz érintkezések.
Ha viszont rohamosan csökken a fordulat indítás közben, akkor valószínűleg az aksi rossz.
Én azt hittem tovább tart az indítózás, ennyiből nekem még akár normálisnak is tűnhet. Csináld azt, hogy bekapcsolod a tompítottat egy negyed órára és ha az akku miatt indul nehezen, akkor ezután még nehezebben (vagy egyáltalán nem) fog indulni. Ha viszont ugyanúgy indul, akkor nem akku lesz. Esetleg próbálj meg izzítás nélkül indítózni (ha engedi, bár nem hiszem), akkor is kiderül, hogy az akku a problémás vagy sem, mert akkor tovább kell tekernie és akkor hallható lesz az esetleges lassulás.
2 másodpercnyi indítózást azért én még nem tartok olyan vészesnek.
Ha az indítómotor ki lenne takarítva, és gyorsabban tekerne, talán lecsökkenne másfél másodpercre. És ha nem automatán izzítana és indítana, 5 másodperccel tovább izzíthatnál, és indulna egy pöccre. De ezt a kényes feladatot elvégzi ő maga.
Nem lehetne valahogy ideiglenesen megbuherálni, hogy tovább izzítson? Vagy hogy én tudjak kézzel?
Én csak úgy tudok többet, többször, ha csak gyújtást adok, és lekapcsolom.. és így tovább, de így kb fél perc telik el 2 izzítás között..
Ha fél perc eltelik, annak semmi értelme, mert újra kihűl a gyertya.
Márpedig ahogy kopik a motor, egyre hosszabb izzítás lenne szükséges a könnyű induláshoz. Az enyémben pl. van 400.000 km, és ha kialszik az izzításjelző, várok még vagy 5mp (akkor is izzít), így egy pöccenésre indult a múlt heti -15 fokokban is. Biztosan bele lehetne avatkozni a tiedbe is valahogy, de szerintem annyira nem vészes a dolog, hogy ezért beleturkálj. Ha gondolod, nézesd át az önindítót, az úgysem árt néha, és javíthat a helyzeten.
Viszont az aksi meg az indító jól bírja...Mindez novemberben. Mi lehetett januárban?
Az autós iskolákban nem így oktatják az indítást !
Steve
Nekem indítást nem tanítottak, de kíváncsi vagyok, hogyan tanítják?
Arra emlékszem, hogy max. 8-10 s-ig, utána szünet és mindezt 2-4-szer, többször nem kell ( az utána következő sikeres indítást a mai autókon már a katalizátor is jól "látja" ) !
Steve
Próbáld meg a kézi pumpával indítás előtt, lehet csak levegős a rendszered
Próbáltam, nem hozott eredményt..
A két 60Ah-s aksimat hogyan tudnám letesztelni, hogy melyik a jobb? Az egyik 535A-t, a másik 510A-t tud leadni.. de szerintem az 510-es újabb, és talán erősebb is.. Hogy tudhatnám meg biztosra? Most mindkettő fel van töltve..
Lásd előző hozzászólásom (#883439)
Üdv! Kell hogy legyen az autóban izzítórelé is, azon lehet állítani, ha ért az ember az elektronikához. Egy ismerősömnek T4 volt és neki is így indult; gyertya csere---> semmi, aztán vettünk bele egy új relét és azzal ment. Úgy emlékszek 15-20mp-ig kellene izzítania(, de ez lehet típusfüggő). Az önindító ha "rossz" akkor szét kell szedni, kommutátort kitisztítani, felszabályozni, új szénkefét bele meg perselyeket a tengelyre és szinte olyan lesz mint az új. A kérdés csak az, hogy megéri-e szétkapni, vagy olcsóbb egy új.
Hogy kell állítani az izzítórelén? Meg aztán egy kódkártyás, automatikusan izzító és indító Rönó már más, mint egy régi VW.
Idézet: „kérdés csak az, hogy megéri-e szétkapni, vagy olcsóbb egy új.” Egy új 100.000 körüli tétel. Én inkább szétkapnám. :yes:
Üdv Mindenkinek!
Pár adatra lenne szükségem ha valaki tud segíteni. Egy Opel Ascona (C18NE) vízhőfok-jeladója milyen értékek közt változtatja az ellenállását? Előre is köszönöm!
Szia!
0 °C : 4,8-6,6 kOhm 20 °C: 2,2-2,4 kOhm 40 °C: 1,0-1,4 kOhm 80 °C: 270-380 Ohm Üdv.: Feri
Ú de nagyon köszönöm a gyors segítséget!!
Sziasztok!
VW Golf2 Pieborg 2E típusú karburátorának elektromos részéről szeretnék kapcsolási rajzot. Kérem, ha valaki tud segítsen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |