Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   74 / 341
(#) kissi válasza sunmalac hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Elektronika átalakítással is meg lehet csinálni, csak azt kellene tudni, hogy a jelvezetéken mit kap ( gyanítom, hogy nem arányos feszültséget, hanem arányos imp. sorozatot! ). Ha jó a sejtésem, akkor egy f-f konverter kell, ami azt csinálja, hogy ha 0 a fordulat, akkor 8000-es fordulatnak megfelelő sorozatot ad ki, ill. ha 8000 a fordulat, akkor 0-nak megfelelő jelet ad ki. Ez megvalósítható pl. egy mikrovezérlővel, de programozni kell hozzá!

Steve
(#) Fagifor hozzászólása Dec 31, 2010 /
 
Sziasztok!

Sokat olvasgattam a fórumot és lenne 2 db megoldásra váró feladat. Sajnos én nem vagyok egy elektronikai zseni ezért fordulok hozzátok.

1. Szükségem lenne egy egyszerű FET-es gyújtás rajzára (nyák, és beültetési rajzzal együtt) Sajna olyan sok van fenn itt a fórumon hogy én nem tudok választani.
Szempontok: aránylag egyszerű legyen, és megbízható.
Hal jeladós az elosztó (Tico)

2. Az a gondolatom támadt hogy csinálni valami eszközt (itt van szükségem rátok) ami a hal jeladóról veszi a jelet, de 3 db külön trafóra jönnek ki. Kiszeretném hagyni az elosztót pontosabban a rotor, és az elosztófedél közötti kapcsolatot, és a gyertyák közvetlenül a trafóról kapnák a szikrát, mint a mai modern autókban. (A Tico 3 hengeres.)

Remélem érthető volt amit írtam, várom az okfejtéseket.

Legnagyobb tisztelettel mindenkinek, üdv A.
(#) kissi válasza Fagifor hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Akkor kell egy azonosító jel is, ami jelzi, ha az 1-es hengerre kell küldeni a gyújtást ( eddig a rotor elintézte! )!

Steve
(#) Fagifor válasza kissi hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Aha, azt hiszem értem amire gondolsz.

Ha jól értem eddig a rotor tudta hogy merre álljon, mert mechanikusan van összekötve. Most viszont az elektronikának tudni kellene hogy éppen hogy áll a motor.
Jól értem ?
(#) zolika60 válasza Fagifor hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Valamint azt a feszültséget elektronika nem igen tudja kapcsolgatni, tehát hengerenkénti trafó. Aztán az előgyújtást is a terheléshez kell állítani. Az sem egyszerű elektronika. Egyszóval nem lenne könnyű dolog. Nem ismerem a Tico-t, de szerintem a gyújtása elektronikus. Nem olyan régi gép az.
(#) Stewe válasza kissi hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Akkor már sokkal egyszerűbb, ha a kimenet, és a pozitív tápfeszről leosztott feszültség közé kapcsoljuk az eredeti mérőművet. ha a leosztott feszültség az eredeti számlap maximális értékéhez tartozó értékű, akkor csak megfordul a kijelzés.
(#) Fagifor válasza Stewe hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Húha.

Zoli, szerintem lehet hogy rosszul magyaráztam, csatolok egy Mórickarajzot, én így gondoltam.

Stewe, kérlek ne kínaiul írj.

ui.: az előgyújtás szabályzása maradna a régi.

elmelet.jpg
    
(#) zolika60 válasza Fagifor hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Akkor még mindig fenn áll a probléma, hogy honnan tudja az elektronika, hogy melyik henger következik. Szerintem hasznot nem hozna a dolog. Csak bonyolultabbá tennéd a rendszert, jobb meg nem lenne semmivel.
Stewe pedig nem kínaiul írt, csak nem neked válaszolt
(#) kissi válasza Stewe hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Ez jó lenne, ha feszültséggel lenne vezérelve a műszer! De én (mint írtam! ) arra gyanakszom, hogy impulzussorozatot kap, ott meg ez a trükk nem jön be !

Steve
(#) kissi válasza Fagifor hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Igen így gondoltam én is a kérdésedből adódóan, azért írtam, hogy azonosítani kellene az egyes ( vagy valamelyik ! ) hengert !

Steve
(#) Fagifor válasza kissi hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
jajj fiúk elszomorítottatok. Pedig már kezdtem azt hinni hogy feltaláltam a "spanyolviaszt"
Hamar kedvemet szegtétek.

És a FET-es kapcsolásra valami javaslat?

Üdv A.
(#) zolika60 válasza Fagifor hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Ami gyárilag van benne az nem FET-es?
(#) Fagifor válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Ez nem utcai autó, hanem versenyautó épül, és csak a motor a Tico, nincs hozzá elektronikám. Vagy vegyek egy gyújtáselektronikát és annyi ?
(#) zolika60 válasza Fagifor hozzászólására (») Dec 31, 2010 /
 
Egyszerűbb lenne. Bár az építés öröme kimarad.
(#) Stewe válasza Fagifor hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Segíts, melyik része nem tiszta? Vagy az időpont volt túl késői???
(#) VIM hozzászólása Jan 1, 2011 /
 
Sziasztok!
Ha lemaradtam volna valamiről, csak nem valami fordulatmérőt szeretnétek meghajtani anélkül, hogy beterheljen a gyújtásba? Van valahol egy rajzocska, ami az első henger gyújtókábeléről vesz jelet kapacitív úton és hajtja meg a fordulatmérőt. Előkeressem?
(#) Jimmy777 hozzászólása Jan 1, 2011 /
 
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem... Adott egy renault kangoo 2000-es évjárat és meghalt a kilóméterórája. Ezt szeretném kiváltani valamivel esetleg egy digitális órával megoldható ez csinált valaki ilyet már? A műszerfal csatiján elérhető valahol szeintetek a kilóméteróra jele gondolom valami négyszögjel lehet. Fatert nagyon idegesíti hogy nem tudja mennyivel megy a javítás 50e-nél kezdődik ezt inkább kihagynám...
Köszi előre is!
(#) Stewe válasza VIM hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Skoda elektronikus fordulatszámmérő átalakításáról van szó, hogy a jelenlegi maximum legyen a 0 helyzet, és max fordulaton térjen vissza alaphelyzetbe. A másik téma pedig a hengerenkénti gyújtás vezérlése, egy jeladóról, úgy, hogy csak az a henger gyújtson, ahol sűrítési felső holtpont van.
(#) Stewe válasza kissi hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
A műszerhez impulzussorozat megy fel, ott pedig egy monostabil kimenetének effektív feszültsége adja a mérőmű által kijelzett jelet.
(#) VIM válasza Stewe hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Juuujj! Nincs értelme. Egy mérőműszert megfordítani úgy, hogy az jól is mérjen ....? A másik az megoldható volna, de ahhoz kísérletezgetni kellene a három hengeres jeladó zárásszög szeleteinek a szélességét. De az is lehet, hogy lehet ilyet kapni készen.
(#) Stewe válasza VIM hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Szerintem csak a vezérműtengelyre kell egy jeladó, és az már szinkronban van a teljes motorral.
(#) zolika60 válasza Stewe hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
Ahogy ezt az autógyárak teszik is.
(#) Fagifor válasza VIM hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
VIM.

Nézd meg a rajzomat, lenne rá megoldás?

Üdv A.
(#) kissi válasza Stewe hozzászólására (») Jan 2, 2011 /
 
Aha, ez így igaz, ott belenyúlva valóban megoldható ( talán annyi a különbség, hogy nem effektív, hanem egyenáramú középérték, de ettől működik )!

Steve
(#) karika200 hozzászólása Jan 4, 2011 /
 
Üdv!

Adott egy 1986-os VW Golf II. A korából kifolyólag az elektromos rendszere sajnos sok helyen elég oxidált. Ez erősen érződik is, most a téli hidegben pl az egyik relé vacakol, aminek a feladata lenne, hogy behúzzon ha gyújtáson van a kocsi, hogy menjen a szellőző és az ablaktörlő többek közt. Az indexem is lehetne kicsit erősebb fényű és még sorolhatnám... Én erőből akartam megoldani a problémát: ki minden kábelt és újrakábelezni. Többen mondták, hogy ezt inkább ne, mert rohadt nagy és felesleges meló, mivel hogy a vezetékeknek maximum a végük oxidált. (Jogos..:rolleyes
Szóval most amire készülök: vezetékek újrasaruzása és bizt. tábla csere. Ezzel kapcsolatban két kérdésem van:
1. Újrasaruzásnál mivel érdemes "tartósítani" a kötéseket? (Gondolok itt kontakt-spary-re vagy van valami direkt erre kitalált cucc? Netán teljesen felesleges bármit is ráfújni?)
2. Biztosítéktábla csere, illetve vásárlás... Lehet ilyet kapni újonnan vajon, illetve érdemes-e? Vagy inkább bontottat szerezzek? Ez utóbbi nem túl rizikós? Nem éri meg az új vásárlása?

Köszönöm, karika200
(#) Stewe válasza karika200 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Szerintem fémes kötés varázslatok nélkül, és minden OK. Ha még 24 évet kibír, szerintem elégedett leszel.
Ha mindenáron jó kontaktust akarsz, akkor ónozó spray korróziómentesít, és diffúziós kontaktot ad, ezt közvetlenül a saruk préselése előtt kell felvinni a sodratra és a sarura.... macerás
Amit még megtehetsz: a karosszériaelemek ekvipotenciálját helyreállítani, mert azok illeszkedése is oxidálódhatott, ha csavarozott elemek vannak a külső részen.
(#) karika200 válasza Stewe hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Köszönöm! Igen, a testpontokat is meg akarom tisztítani a karosszérián mindenképp. A hátsó ajtón most kb. nincs is test, ezért se ablaktörlő se ablakfűtés...
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Igaza volt annak, aki azt mondta, hogy felesleges kihúzni az egészet. Sőt, a Golfoknál az ilyen jellegű hibák döntő többségét a biztitábla és a rá menő csatlakozók okozzák, rendesen alul vannak méretezve az érintkezők benne.
Bontóban sem valószínű, hogy találsz jó állapotút, főleg a nagyobb áramerősségnek kitett érintkezők szoktak megégni. Ott kéne először is szétnézni.
Az első lámpákat érdemes berelézni, sokkal erősebben fognak világítani.
(#) karika200 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Köszönöm! A lámpák relézve vannak már. Szóval azt mondod, hogy csatlakozó csere inkább első körben? Megkérdeztem a boltban az új biztitábla árát... hát kb amire számítottam... 20k környéke... A bontóval meg pont ez a bajom amit Te is írtál.. eléggé zsákbamacska és kb 95% esélyem van mellényúlni vele és egy pont olyat vagy rosszabbat szerezni mint az enyém. :/
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Első körben felmérni a helyzetet. Ha nagyon meg vannak égve a biztitáblában az érintkezők, akkor a saruk cseréje sem elég. Az is kérdés, hogy tudsz-e ugyanolyat szerezni. Volt olyan, hogy bontott csatlakozóból vettem ki az ép érintkezőket, és azzal pótoltam az égetteket. Mindenképp macerás.
Következő: »»   74 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem