Fórum témák
» Több friss téma |
4017-es villogó, teljesítmény LED-el. Jó szórakozást.
A kapcsolást az új Splan7.0-val készítettem, gyakorlásképpen.
Köszönjük! Valóban, a KRESZ nem enged meg szinte semmi változtatás a gépjármű jelző-, és biztonsági berendezései terén.
Videót tudnál feltenni róla működés közbe?
Helló.
Persze, holnap teszek fel videót. A 4017-es része próbapanelen össze van rakva, de nincs rajta a végfok, meg a 4060-as órajel generátor. Csak magát a logikát próbáltam ki. Egyébként tuti biztos működik a kapcsolás, mert az egyes kapcsolási rajz részeket máshol, már használtam.
Rendbe. Csak kíváncsi vagyok, mert ahogy látom 3 led van rajta meg 3 mód és kíváncsi vagyok, hogy villog.
Köszi! Helló!
Értem,de azért a vidit kérném ha lehet.
megcsináltam a kapcsolást.
Igazad lett a jelszint tekintetében. Sajnos a BD 139 tranzisztorral fordítva működik a kapcsolás. Csakorlatilag amikor nem kéne világítania akkor világít és fordítva. Be kellene iktani valami invertálót.
Üdv akk át tudod küldeni nekem a javított kapcsolást ?és alkatrészlistát mindennel együtt?
A videón 1 IC látszik a másik hova tünt mert a rajzon rajt van?
A videón csak a 4017-es logika van megépítve. Az órajelet a próbapanel felett látható oszcillátorról kapja.
Csak egészítsd ki egy NPN teljesítménytranzisztorral, ahogy én is megoldottam. Még a nyákon sem kell változtatnod. Igaz ekkor a teljesítmény tranzisztorokat vezetékkel kell bekötni a nyákba. Viszont amúgy is illene hűtőbordára tenni őket ha ki vannak terhelve.
A kiegészítés egy OC ( nyitott kollektoros ) kimenetet alkot. Ezért a terhelés sokkal nagyobb tápfeszültségről is üzemeltethető, ami kisebb áramot jelent a tranzisztorokon.
Van más lehetőség is a kimenet invertálására.
1: A 4093-as ( IC1 ) D, B, kapuját a kimenet invertálására is fel lehet használni. Az A, C, kapu kimenetén digitális jelszint van. S képes a 4011-es logika meghajtására. Sajnos a nyákot kicsit át kell alakítani. 2: Ki kell cserélni az IC2-őt 4001 NOR IC-re. A 4001 láb kompatibilis a 4011-el! Így a meglévő kész áramkörön semmit nem kell módisítani. Illetve. Csak a kimeneti tranzisztort kell NPN-s darlingtonra cserélni. Vagy az mellékelt PNP-s kapcsolást kipróbálni amennyiben már megvannak a PNP-s teljesítmény tranzisztorok.
Olvass kicsit figyelmesebben! (#883944)-es hozzászólás...
Nagyom látványos a bemutató!
Utólagos engedelmeddel felteszem az áramkört JPG-ként is, hogy a képek között könnyebben megtalálhassuk a kapcsolást. Köszönöm.
Csak most vettem észre, hogy a T2, T4, (BD242) tranzisztor EC-kivezetései fel vannak cserélve a rajzon.
S már nem tudtam javítani a feltett képet. Mellékelem a javított rajzot...
Üdvözlet minden fórumozó társamnak!
Bár nem szorosan ide való, de nem akarok több témát nyitni, hátha itt is tudtok segíteni. 1., Azt szeretném kérdezni, véleményetek szerint a mellékelt képeken lévő vakut hogy tudnám úgy működtetni, hogy a feltöltődés után automatikusan elvillanjon. És ha valaki megmondaná melyik lehet a betáp pont azt is megköszönném. 2., A képen látható fényképezőt használom évek óta, de ahogy az lenni szokott akkor merül ki az akku mikor nem kellene. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehetne erről a zselés akkuról üzemeltetni. Bár elég kényelmetlen lenne, de legalább nem a pl. ballagás legfontosabb részénél kellene akkukat cserélgetnem. Válaszaitokat előre is köszönöm. További képek a következő hozzászólásnál, mert nem tudtam feltölteni. Köszönöm.
Az előző kérés folytatása.
Köszi mindenki segítségét!
Bár szorosan nem ide való...nem. Egyáltalán nem ide való. Keress vakus témát és kérlek ott tárgyaljátok a témát. Ennek a topiknak a címe: Villogó, LED-ekből (RC) autóra (FBI style)
Üdv!
Szia! Valóban. Az egyik fényképezőgépes, villanócsöves vagy _vakus_ témába jobban illett volna.
1: Ha az akkumulátortöltőn van feltöltést jelző LED. akkor egyszerűen meg lehet oldani a VAKU vezérlését. Ha nincs a töltőn visszajelzés, akkor az ólomakkumulátor kapocsfeszültsége és töltő árama alapján kell meghatározni a töltöttség fokát és vezérelni a jelzőfényt ( vakut ). A vaku hány voltról üzemelt? A típusai sokat segítene. 2: 12/5V-os DC-DC tápegység kellene, lehetőleg kapcsoló üzemű. Mert az áteresztő tranzisztoros, mint PL a 7805-nek rossz a hatásfoka. Egy kapcsolóüzemű kisebb veszteséggel dolgozik, de kicsit több alkatrész kell hozzá ha magad építed meg. PL:_12_>_5V_DC/DC_konverter_. De lehet kész modulokat is venni. Vagy lehet gyári 12/5V-os konvertert is választani a gép paramétereit figyelembe véve.
Köszönöm a választ, és elnézést, hogy kicsit belekutyultam a témába.
Mégegyszer kösz.
Köszi a videót!!! Nagyon tetszik! Maximum hány ledet lehet(esetleg átalakítással) működtetni?
Szívesen. S ha eddig nem lett áthelyezve más témába akkor szerintem itt fogunk megoldást keresni a problémádra.
Volt két kérdésem. De nem kaptam rá választ... A bontott vaku tápfeszültsége és típusa sokat segítene. Valamint az akkumulátor töltéssel illetve visszajelzéssel kapcsolatban is jó lenne pár infó.
Szia!
Nagyon köszönöm az észrevételt, teljesen igaz, felcseréltem, nem ellenőriztem. Így pontos a kapcsolás.
Értem.Köszönöm!
És azt honnan tudom hogy egy led mennyi áramot használ pontosan?
Kiválasztassz egy LED tipust, majd annak megkeresed az adatlapját. Abban megtalálod a nyitófeszt és az áramfelvételt. Mert ugye előtét számoláshoz a LED-en eső feszültséget is figyelembe kell venni.
Szerintem valami egyszerűbb áramkört építs először.
Köszi a választ és szerintem menni fog már a nyákterve 3/4 része kész van. és ne nézz ...... nek .
köszi üdv Jani |
Bejelentkezés
Hirdetés |