Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TDI turbonyomás mérés - elektronikusan
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Szoki hozzászólása Jan 18, 2011 /
 
Hali mindenkinek!
Van egy '93-as Opel Astra F autóm, amiben a japán (isuzu) 82 lovas turbó-dízel motor van, elektronikus motorvezérlés nélkül, mechanikus Bosch VE rendszerű adagolóval, megkerülőszelepes turbonyomás szabályozással.
Az lenne a kérdésem, hogyan lehet elektronikusan megoldani a turbónyomás mérését?
Annyira nem szeretnék egy vákuumcsövet behúzni a műszerfalig (ha ki/megszakad, szökik a nyomás), meglehetne oldani valahogy elektronikusan? Az elektronikusan szabályozott turbóknál hogyan van megoldva a nyomásmérés?
(#) Action2K válasza Szoki hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Szia!
Mindenképpen, kell egy megfelelő érzékenységű nyomás vagy vákuum mérő szonda, amit a turbócsőbe (falába) helyezel. Ez lehet akár egy gyári elektromoséból is. Ennek a "jelét" pedig elektronikus jelformázással akár analóg, akár digitális műszerre is ráküldhető.
Pontosabb információ az alkalmazandó szonda / műszer ismeretében adható.
(#) Szoki válasza Action2K hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Őőő, pont ezaz, hogy nekem konkrét mérőeszközre, szondára lenne szükségem A mérendő nyomás 0,5 és 1,5 bar között kellene legyen, a gyári töltőnyomás 0,7 bar (volt valaha) elvileg.
(#) Action2K válasza Szoki hozzászólására (») Jan 18, 2011 / 4
 
Találtam rá egy jó kis házilagos megépítést a neten. Bővebben: Link Itt e gy "MAP szenzor"-ról ír. Olvasd át a cikket, hátha több is kiderül.
(#) Szoki válasza Action2K hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Köszi megnéztem. Csak az a baj, hogy nekem semmiféle elektronika nincs
Amúgy a map szernzor a légtömegmérő, ugye?
Csak azt nem tudom, honnan szedjek...
(#) fefe10a válasza Szoki hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Szia sajnos a 'map szenzor' nam azonos a légtömegmérővel. A külömbség az hogy a map szenzor a levegő nyomását méri míg a légtömegmérő a beszívott levegő mennyiségét és a hőmérsékletét méri és az elektronika ebböl számolja a levegő tömegét. Neked mindenképp map szenzort kell szerezned. A régi adagolós passatokban van.
(#) proli007 válasza Szoki hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Hello!
Szerintem nem..
üdv! proli007
(#) Szoki hozzászólása Jan 19, 2011 /
 
Mindekettőtöknek: igen, közben rájöttem, köszi
(#) konop válasza Szoki hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Szia!

Ezt az oldalt nézd meg
Bővebben: Link

A webshopban lehet is ilyen szenzort venni
(#) Szoki válasza fefe10a hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Nekem olyan map-szenzor kellene, aminek ismert a nyomás-feszültség kapcsolata..
Csak a linken levő ilyen?
(#) (Felhasználó 1947) válasza Szoki hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Szia !

Próbáld meg ezzel:

http://2009.oc.smc-cee.com/hu/pdf/ISE40-ZSE40x0.pdf

Nem olcsó, de profi, tartós megoldás.
(#) atiotezer válasza Szoki hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Helló

Nekem van digitális nyomásmérőm 0-10bar-ig mér
Ha kell tudok ugyanilyenbe 0-1bar-ig is.

Nézd meg a linket SMC ISE30-01-25-M

Tudok hozzá csövet és csatlakozót is adni

üdv:atiotezer
(#) vlacexx válasza Szoki hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Szia,
Probald ezzel : MPX4250DP , valami 4000Ft korul mozog a TME-n az ara, 0-2,5 bar kozott mer, analog jelet ad 0 es 5 v kozott, ami konnyen feldolgozhato pic-el vagy egyszerubben is pl led soros kijelzovel.

mpx4250.pdf
    
(#) konam válasza Szoki hozzászólására (») Jan 31, 2011 /
 
Szia pedig a turbó cső behúzása a legjobb neked dettó ilyen motorom volt. de calibrába mindenki csodált és mágnes zárakkal!!
(#) konam válasza vlacexx hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Szia megtaláltam az én turbó nyomásmérőmet ha kell elküldöm a képet ilyet szerezz be te is. üdv.
(#) flyingdoctor válasza vlacexx hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Szia!
Meg tudnád mondani, hol kapható ez a szenzor?
Üdv.:
Laci
(#) atiotezer válasza flyingdoctor hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
TME
(#) flyingdoctor válasza atiotezer hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Köszönöm!
(#) JAMAL hozzászólása Máj 8, 2013 /
 
Sziasztok

Nagyon örülök hogy rábukkantam az oldalra ugyanis remélem itt kapok választ a kérdésemre, bár megmondom őszintén rendkívül hülye vagyok az elektronikai dolgokhoz, szóval ha butaságot írok akkor elnézést


TDI blokkal rendelkező autómban van jelenleg egy turbónyomásmérő, utólag beépített igazi "japantuning" kör alakú óra. Ez mutatós óra, tehát a popsijára rá van dugva a motortérből a cső és ennyi, semmi bonyolult technika. Ezt az órát szeretném jó messzire kidobni vagy elajándékozni, ugyanis abszolút nem illik bele az autóba.
Nem rég láttam egy olyan mérőt, ami elektronikusan jelzi ki a turbónyomás éppen meglevő értékét. (ezt képként mellékelem) Ez azért tetszik mert a pici lcd kijelzőt bárhova be lehet faragni, nem foglal nagy helyet és ezek mellett rendkívül egyedi. Tehát a terv ennek a megépítése lenne. Ahogy nézegettem a képet, itt is rá kell dugni a csövet ami befut egy kis fekete dobozba, feltételezem MAP szenzor lehet benne plusz valami kis áramkör, aztán továbbítva van egy kijelzőre aminek szintén van valami áramköre, a 2 vezeték meg testelés és tápfesz gondolom.
Az lenne a kérdésem, hogy csinált-e már valaki ilyet, mennyire nehéz és bonyolult, illetve van-e kapcsolási rajza amit egy kedves barátommal át tudnék beszélni, ugyanis ő mondta ha hozok neki egyet akkor megépíti nekem?

előre is köszi üdv

JAMAL
(#) JAMAL hozzászólása Máj 11, 2013 /
 
Ajaj.. senki? (
(#) JAMAL hozzászólása Máj 11, 2013 /
 
az egész guglit végignéztem hátha találok valami okosságot, de semmi használható csak a sok csicsa műszer 20ezeré' mindenféle tuningoldalon
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem