Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Idézet: „más rendszerű a cdi” DC CDI-re gondolsz? Ahhoz valóban megfelelne ez a feszültség. De azok nem kizárólag akkuról üzemelnek? Te mégis csak járatosabb vagy, több ilyet láthattál már, mint én.
Ez egy Honda sky 50 es robogó
Itt van két kép a tekercsről.
Nem. Régebben találkoztam olyan cross motorral, ahol a töltő tekercs ~300 menet volt 0.5 huzalból. A tekercset az elektronika egy beállított áramértékig testelte, majd megszakította a kört, és az így keletkezett önindukciós feszültség töltötte fel a kondit arra a párszáz voltra.
Ez az egész egy tekercs , az egyik vége testelve van ,a másik pedig jön a vezetéken.
Akkor a cdi akkuról működik valószínűleg, és a tekercs a világítást, és a töltést végzi, a gyújtáshoz csak áttételesen van köze.
Ötletes megoldás. Legalább kiküszöböli azt a tényt, hogy a vékony huzal nagyon sérülékeny.
Akkor szerinted ez a motor akkumulátor nélkül nem is működik? Itt van egy sematikus rajz a gyújtásról.
Az a szál ami felmegy a tekercsről , bemegy a fesszabba és ugyanez a fesz jön ki abból és megy a CDI be.
Így van ez egy akkus cdi. Ha a bemenőfeszültség megvan, (bár sokallom a 18-20V feszültséget), akkor maga a gyújtás a hunyó. A mért feszültség egyen vagy váltó? Az akku benne van a robogóban?
Viszont megnő a menetzárlat esélye. Mindenesetre tényleg ötletes, maga az elektronika is.
A gyújtáson a gyújtásmodult érted?
A feszültségek szerintem váltófeszültségek , legalábbis multiméterrel mérve. Erről hogyan tudnék megbizonyosodni ,hogy egyen vagy váltó? Aksi nincs a motorban , de bennem fel sem merült ez hogy csak akksival működik. Ilyen robogóval még nem találkoztam. Na most lerohanok összerakom és teszek bele egy akksit is . Remélem csak ennyi lesz mert már nem tudtam mit kezdeni vele
A feszültségszabályzóból egyenfeszültségnek kellene kijönnie, hiszen az akkutöltésért is ez felel. Bár előfordulhat, hogy a gyújtásmodulban történik az egyenirányítás külön leválasztva az akkutól. Legjobb lenne a robogó rajza, abból kiderülne mi a helyzet. Tedd a multiméter kapcsolóját 20V egyenfeszültségű állásba és így mérj. Ha ugyanazok az értékek mint amit írtál, akkor egyenfeszültségről van szó.
Megmértem dc állásban ott 1V ot mutat. Találtam egy képet a fesszabról és ott G betűvel van jelölve a tekercsről bemenő és a kimenő szál is. Ebből gondolom váltó áram is jön ki mert az akkuhoz menő szál külön meg van jelölve DC jelzéssel
Jó lenne egy komplett rajz. Anélkül csak valószínűsíteni lehet a gyújtómodul hibát. Mindenesetre a fesszabályzó sem szereti az akku nélküli üzemet.
Hello mindenkinek.Nagy szükségem lenne a segítségetekre.Van egy kínai robbanómotoros kerékpárom iduktív jeladós gyújtással és sajna már a második gyújtáselektronika adta be a kulcsot 2 hónap alatt! A jeladótekercs ellenállása 107 ohm a gyújtáselektronikába 12V-egyen fesz megy.Ehhez kérnék valakitől valami egyszerű kapcsolásirajzot.Egy Bangma nevezetű 35ccm-es motor van benne ha ez segít valamit!És külsőre így néz ki az elektronikája.Előre is köszönöm a segítséget!
Szevasz.
Az a gond, hogy ebben a gyújtásban van egy DC-DC konverter, ami előállít párszáz voltot, ez kerül egy kondira, és ezt süti rá egy tirisztor a gyújtótrafóra. Ilyen feszültségátalakítót a kis trafóméret miatt nehéz házilag készíteni, nem beszélve az egyéb gondról. Valószínűleg (ahogy a kínai cuccokat ismerem) ebben egy önrezgő kapcsolás van, egyszem tranyóval. Szét kell szedned, megkeresni a tranyót, és csere, ha zárlatos. Ha a trafó szakadt, akkor nincs mit tenni, más esetben javítható.
Szétszedtem egy részét találtam benne egy TIP41C tranzisztort totál zárlatosan mellette 2 db S9012-es tranzisztort kicseréltem őket de még mindig nincs szikrám! A trafón ha minden igaz szakadás nincs! Akkor azt mondod kuka és újabb 10000 forint?A DC/DC konvertert mekkora méretben lehet összehozni?Helyem az van.
Hello Mex! Ehhez az elektronikához mit szólsz?Úg nem kivitelezhető ha kicserélem a gyújtótrafót valami más tipusra?Szerinted működne?
Univerzális induktív jeladós CDI gyújtóegység (robogókra, krosszmotorokra és más tekercses jeladós CDI gyújtással rendelkező motorkerékpárra) * Kizárólagosan induktív jeladóval rendelkező gyújtásokhoz (CDI) * Tirisztor maximum áram (I): 12A * Maximum bemenő gerjesztőfeszültség: 600V * Használatával nő a teljesítmény (nyomaték), csökken a fogyasztás és a káros-anyag kibocsájtás * Magas szikraenergia * Nyák méret: 45x65mm * Vezetékes csatlakozás * 1 hengeres 2, illetve 4 ütemű motorokhoz
Szevasz.
Valamit nagyon félreértesz. Ha csak ennyiről lenne szó, akkor minden további nélkül használható lenne. Csak az a böki, hogy Neked a motoron nincs olyan tekercsed, ami a működéséhez szükséges párszáz voltot előállitaná. Tehát megintcsak kellene egy DC-DC konverter. Ez egy alap tirisztoros gyújtás, ilyeneket találni a fórum rajzai közt is. Még mindig azt mondom, szedd szét a másikat is, és próbálj meg a kettőből egy működőképes példányt csinálni. Ha teszel fel képeket, többre haladnánk, vannak itt páran akik már láttak, javítottak ilyet is. Vagy marad a teljesen új elektronika gyártása.
Sziasztok!
Kreáltam egy invertert. Mellékeltem. Az itt található egyik inverteres gyújtásból merítettem az otletet. A véleményetekre lennék kiváncsi. Amiben nem vagyok biztos, hogy a GND-ket jól rajzoltam-e, és hogy a 230V ac kb. 322V dc lesz-e, mert az említett rajzon 250V volt írva. udv.accaboj
Ezt a megoldást ismerem. Suzuki Catana-nál is ugyanez. Piaggio Vespánál is hasonló. 99% hogy a fesszabályzó hibája (testzárlata?) okozza áttételesen a gyújtómodul működésképtelenségét. A lendkerék alatti tekercs (egyik vége testelt) látja el energiával a fesszabályzón keresztül az akku töltését, a világítás stabilizálását (teljesítményszabályzását) és a gyújtómodul táplálását. Erről egyszerűen meggyőződhetsz. Kihúzod a szabályzót a steckeréből, majd a lendkeréktekercs-véget és a gyújtómodul táplálást egy darab dróttal kösd össze. (a steckerben egymás mellett vannak, de a fesszabályzóban is ez a két pont a nyák-lemezen össze van kötve, erről meg is győződhetsz, hogy műszerrel "kisípoltatod") A szikra megjön, csak az a gond, hogy így nem lesz sem töltés, sem világítás. Sajnos az új fesszab elég húzós, (kb. 26.000.-)és sajnos valószínű konstrukcióhibásak, mert nem szoktak hosszú életűek lenni. Van egy olcsó "szögelős" megoldás, csak előbb próbáld ki a leírtak szerint, aztán ha van szikra és beindul, léphetünk tovább.
Üdv, megépítettem EZZT!! a kapcsolást, de nemigazán akar működni, egyfolytában ad szikrát, nem, csak akkor, amikor a jeladó a jelen van, ha lekötöm a jeladót, akkoris ad szikrát, ahogy a tekercs adja a feszültséget, mi lehet a probléma? A bekötés biztosan jó!
Közsönöm előre is a segítséget!
Jeladó? Induktív? De hiszen ez egy megszakítós CDI gyújtás.
Hát van egy tekercs a gyujtáshoz, ami rámegy a CDI-re, aztán van még 5db tekercs a töltéshez, de ennek nincs köze hozzá, és van egy jeladó, 880Ohm az ellenállása, ha jól emlékszem, ebbe megy egy test és jön ki belőle egy kék-fehér vezeték, amely megy a CDI-be, a CDI-ből jön még ki egy vezeték, ami megy a gyujtótrafóra és van még egy KILL switch. De gondoltam ez, ami a rajzon van jó a gyári helyére, egyébként 4ütemű motorra lenne.
Ez a kapcsolás biztos nem lesz jó. Keress a képek között megfelelőt!
Milyen típusú gép is ez? Csak mert némelyikhez alig pár ezer Ft a bolti elektronika.
Hát ez egy kínai pitbike, Lifan 140ccm, megvan a gyári is, de én 50ccmesével használom, sokkal nagyobb a nyomaték vele, meg a fordulatszám is, csak épteni szeretnék rá egyet saját kezűleg.
Ennek nem kell jeladó, azaz a töltőtekercs maga a jeladó.
Pozitív félperiódusban tölti a kondit, utána rögtön a negatív félperiódus elindítja a tirisztort! A kapcsoló csak a leállításra szolgál (nem megszakító). Kb motorfűrész vagy fűnyíró/kapálógép gyújtás.
Jaa, értem, köszönöm! Akkor nézek más rajzot...
Az pedig megszakító: Bővebben: Link.
Ez pedig egy jeladó nélküli: Bővebben: Link, meg ez is: Bővebben: Link.
Egyébként ez alapján terveztem: Bővebben: Link
Valaki ha kérhetném vethetne rá egy pillantást. mex, Krisz03 foleg a ti véleményetekre lennék kiváncsi |
Bejelentkezés
Hirdetés |