Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   78 / 345
(#) Tonybacsi válasza zoz11 hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Szia Zoltán!

Hogy érted hogy 4 pólusú? Méréseim szerint 3 tekercses középkivezetéssel.
Viszont az tényleg úgy van ahogy írtad, terhelés alatt szépen csökken a segédfázis árama. Na de meddig szabad vagy kell neki?
Deltát már próbáltam! Ott még arra sem képes a motor, hogy üzemi fordulatra felpörögjön, erős búgással nagyon lassan forog,habár a delta összes variációját kipróbáltam.
Idézet:
„Az ilyen kismotoroknál nagyon többre ne számíts”

Azért azt a -legalább- 400W-ot jó lenne elérni
(#) zoz11 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Hello
4poluspár van benne, úgy tud 1400at forogni.
Mi az a 3tekercs közép kivezetéssel? Még ilyet sem hallottam. Nézz csak utána hogy mi is van abban a 3fázisú motorban, a te esetedben, 12db tekercs van benne.
Mi az, hogy a delta összes variációját próbáltad, az csak egy van neki, max a kondival meg a táppal lehet variálni.
Mindenhogyan deltába kell kötni, csillagba, jó, ha 200W-ot ki tudsz belőle erőszakolni.

Ott a bekötéssel valami nagyon nem ok.

Üdv: Zoltán
(#) Tonybacsi válasza zoz11 hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Szia!

Mellékeltem az ábrát , hogy is értettem a 3 tekercset középkivezetéssel. (azt, hogy belül hány darab és azok hogyan helyezkednek el azt nem tudom...nem látok bele)
És mellékeltem azt is, most hogyan van bekötve.

L=fázis
N=null
C=kondi (most épp a N-re van kötve)

Aztán, megbontottam a átkötéseket, kikötöttem az összes vezetéket és megmértem az összes csatlakozót.
Hát mit ne mondjak...érdekesen alakul...lásd Mérés kép.
(#) zoz11 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Hello
Ha ezeket mérted, és úgy hogy nem volt rajta lemezelés, és jó is multid, akkor az a motor valahol nagyon be van durranva, a fázisok közti tekercset nem szabadna összemérni, meg test felé se lehetne összemérni.
He ez így van valójában, akkor az lenne a csoda ha menne rendesen, azért még mérd át még egyszer…

Üdv: Zoltán
(#) Tonybacsi válasza zoz11 hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Szia!

Egyre inkább az az érzésem, hogy zárlatos szegény.(megmértem a másik multiméteremmel is...ugyanolyan érték van mindenhol...).
Az a V2-GND = 0 ohm az valahogy nekem sem stimmel (meg az összes többi amit a GND-felé mérek...az a 7, meg a 8 ohm ?!).
Az egészben az a furcsa mikor elhoztam anyuéktól a garázsból, próbaképpen még egyszer bekapcsoltam három fázisról, ott és szépen be is indult. Próbáltam ezt annál inkább is mivel a garázs már nem volt beázásmentes - ezért is hoztam el - és elég párás levegőben állt évekig.
De itthon már az első próbálkozások alkalmával sem tudtam életre kelteni normálisan. Levett ékszijjal próbáltam végig, a próba időtartama max. 4-5 másodperc volt, amperszagnak nyoma sem volt, soha nem füstölt vagy erőlködött. Egyszerűen nem úgy ment ahogy kellett volna.

Lehet hogy "csak" 54 évig bírná egy magyar gyártmányú DINAMO Villamos Forgógépgyár által gyártott termék ?!
Sajnálnám!
(#) bisa44 hozzászólása Márc 24, 2011 /
 
Sziasztok!

Szeretnék venni egy 11KW-os motorhoz egy csillag delta automatát. Az édesapám villanyszerelő és azt állítja, hogy olyat vegyek, amin 22kw-ig jó, mert duplán illik túlméretezni. Szerintetek ez igaz?

Azért lenne fontos a kérdésre a válasz, mert ebayen nem nagyon van jelenleg olyan amit Ő mond. Vagy kicsi neki, vagy túl nagy.

Jelenleg ezt néztem ki:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320672556634&ssPa...WAX:IT

Köszönöm a válaszokat előre is!
(#) gesa válasza bisa44 hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Szia !
Igaz hogy illik túlméretezni a motorindítókat akár a kétszeresére is mert az indítási áramfelvételük az indítás pillanatában nagyon nagy. A mágneskapcsolóknak bírniuk kell az induláskor felvett nagy áramerősséget. Ha kicsik akkor beégnek az érintkezők rosszabb esetben megragad a mágneskapcsoló aminek következménye a motor füstölése illetve kismegszakító leverése. Illik az adott teljesítmény dupláját választani. Én már láttam olyan kompresszor motort ami a beragadt mágneskapcsoló végett a kompresszor öntvény házát felizzította + a 3 db 250 A biztiről leolvadtak a kések.
(#) bisa44 válasza gesa hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Köszönöm a gyors választ!

Amit likeltem akkor az nem megfelelő?
(#) VIM válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Szia!
Nem valószínű, hogy le van égve! Mivel kompresszort hajt a motor, intenzív rázkódásnak, vibrációnak van kitéve. A tekercskivezetések valahol kidörzsölődtek (W1-W2 és V1-V2). Ezért mérsz egymáshoz képest is értéket a tekercseknél. Ha megtalálnád a testzárlat helyét és megszüntetnéd, akkor minden bizonnyal beindulna segédfázissal is. Anyudéknál nyilván nincs FI relé, mert az már jelezte volna, hogy testzárlat van a motoron. Javaslom, hogy a kivezetéseket mozgasd meg a kapocsdekni alatt, (mert ott a legnagyobb az esélye a kidörzsölődésnek) miközben a W2-n vagy a V1-n méred az értékeket a testhez képest. Ha itt így nem találsz hiányosságot, akkor a pajzs azon részét kell levenned, ahonnan a kivezetések kiindulnak és ott kell a zárlatkeresést folytatni. Mivel több szállal vannak a tekercsek tekercselve, valószínű, hogy csak egy-egy elemi szál ér le a testre, ezért van az eltérő méréseredmény. A V2-n az totál zárlat, vagy nincs érték?
(#) VIM válasza bisa44 hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Szia!
Én úgy gondolom, hogy ha a Siemens azt mondja, hogy ezt a teljesítményt tudja kapcsolni, akkor csak el kell viselnie azokat az áramokat. Ráadásul Te az alsó részét veszed igénybe a tűrésnek. Az már kérdéses, hogy hány kapcsolás garantált.
(#) bisa44 válasza VIM hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Nekem körülbelül heti 2 alkalommal lenne szükségem a ki-be kapcsolásra. Gondolom a kérdés felvetődik, hogy akkor miért automata. Azért, mert a villanymotor hővédelme manuálisnál elvileg nem beköthető. Gondolom, akkor erre az igénybevételre alkalmas a fenn említett automata.
(#) VIM válasza bisa44 hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Miért ne lehetne manuálisban gondolkodni? A Y-D görgős kapcsoló után 400V-s behúzótekercsű mágneskapcsoló és vele sorba a hőkioldó. Még mindig nem kerül annyiba, mint amit kiszemeltél.
(#) Tonybacsi válasza VIM hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Szia!

Ezekre gondoltam én is.
Már belenéztem (levettem a motor oldaláról azt a két félkör alakú védőlemezt) és elég csúnya a tekercselés lakk szigetelése. Olyan mint ha elöregedett volna, pattogzik le róla. Megpróbálom levenni az első pajzsot. Talán megtalálom amit keresek. Így egyébként sem lehet használni...igen, a V2-n totál zárlat van!

Addig is ma kaptam egy másik motort ( egy EVIG 0.55kW 380/220-as gyártmány), viszont ennek meg nincs kivezetve a "K" azaz a tekercsközép, tehát csak 3 db vezeték jön ki, így csak csillagba tudtam bekötni egy 16µF-os kondival, amivel szépen csöndben jól is működik, de amint rákerül a kompresszor és elkezd a nyomás nőni, a motor szép lassan lelassul majd meg is áll. Tehát ez meg nem bírja a terhelést.
Tényleg szomorú vagyok.

Köszi a tippeket, azokat még megnézem!
(#) VIM válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Szia! Ha a V2-n totál zárlat van, akkor az elég szembetűnőnek kell, hogy legyen. A lakkozás az sajnos olyan, amilyen. Nem szabad a tekercsfejet "piszkálni", csak a kivezetéseket és azt is óvatosan. Így látatlanban bízok abban, hogy sikerül feléleszteni a motort. Szerintem még horonylécek is vannak benne és a tekercseket egyenként szigetelték el prespánnal egymástól, nem úgy mint manapság "szokás".
Az új motort legalább 25mikrF 400V-s kondival próbáld és elmehetsz egészen 35-ig. Azt ugye tudod, hogy az állandó üzemű kondenzátoros üzem nem éppen jó kompresszort hajtatni. Nem beszélve az elkötött csillagpontú kivezetésről, mert hát a delta lenne az "ideális" megoldás.
(#) Tonybacsi válasza VIM hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Szia!

Mit ne mondjak...tényleg tele van prespánnal...szinte "nem látni a fától az erdőt"....akarom mondani a vezetékeket. Csak kibogarászom valahogy.

Az új motort próbáltam már 16-18 és 34µF-al is (jelenleg ez a két kondim van itthon) de azon kívül, hogy hangosabban jár a motor erősebb nem lett, ugyan úgy leáll a forgása ha kezdi terhelni a nyomás.( az indulási problémákról most nem beszélve).

Hát... futok még egy kört. Jut eszembe...fűnyírómotor nem jó? ( 1600W,230V,gyári segédkondi,n=2850, elég vastag tengellyel és ezek azért rendesen meg vannak időnként erőltetve).Csak hangosan gondolkodtam...
(#) zoz11 válasza VIM hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Hello
Kompresszorokra éppen üzemi kondis motor kell, sima indító kondis indító relés motor nem nagyon szerencsés ilyen alkalmazásra, főleg ha egyhengeres a kompresszor.
A kivezetések nagyon-nagyon ritkán szokott megsérülni, összedurranni.

Tonybacsi
Ha a motorból 3 szál jön ki akkor 99%-ba csillagba van kötve. Ott nem tudsz nagyon mit kötögetni.
Üdv: Zoltán
(#) VIM válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
De az jó lesz, ha a tárcsák átmérőjét sikerül megoldanod a megfelelő fordulat eléréséhez. A meglévő állandó üzemű kondenzátorhoz egy hasonló nagyságút, indításhoz, nyomógombbal még beköthetsz és úgy vidáman elhajtja majd a kompresszort.
(#) farijani hozzászólása Márc 25, 2011 /
 
Sziasztok!
Remélem tud valaki segíteni.

http://www.flexfeny.hu/hu/elektro/kabeldobok/kabeldob+25m+ipari+380...v.html

Erről a kábeldobról lenne szó. 5 pólusú csati van rajta. Át lehet szerelni 4-esre a hosszabító végét? És ha igen, akkor a kábeldobon lévő 5-ös működni fog vagy sem?
A földelést a 4-es nél azt melyikre kell kötni, a vastagra?

Üdv: Jani
(#) Tomi111 válasza farijani hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Üdv!

Ennek a kábeldobnak nem szabad a dugóját 4-esre cserélni! A négyesben nincs nulla, ami viszont kell az ötpólusúba ill. a egyfázisú dugaljba is. (Szokták SZABÁLYTALANUL cserélni, hogy a négyesben a nullát és a földelést összekötik. Így működik, azonban ÉLETVESZÉLYES lehet!)
Egyébként igen, a négyesben a vastag a föld.

Üdv! Tomi
(#) farijani hozzászólása Márc 25, 2011 /
 
Szia Tomi111!
De akkor hogy oldjam meg, 25 m kéne 380-ról 220-ra?
(#) farijani hozzászólása Márc 25, 2011 /
 
Fagylaltgépről van szó. 220-as, 3,5 kw. Milyen hosszabítót tudnál javasolni? 25 méter kellene. Közelebb nem tudjuk vinni a hálózathoz. A fagyigép meg jelez, ha nem kap elég áramot. (volt már rá példa, kondija odalett)
A 380-ról való üzemeltetés csak egy ötlet volt, meghát ott mégiscsak van kraft.
(#) Tonybacsi válasza VIM hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Szia!

Éppen azért tetszett meg a fűnyírómotor mert nagyobb a fordulata és erősebb is, így talán gyorsabban tudná forgatni a kis egyhengerest, még ha nem is 1:1 arányban, de az eredeti 1370rpm-nél jobban.
Jelenleg az áttételi arányom közel 1:1.
A fordulat emelése annál inkább is előnyös lenne, mert a régi pont azon a fordulaton rezonált a kompresszorral(értsd: kicsit ugrált az egész kóceráj), ez sajnos az egyhengeresekre jellemző(a dugattyú alternáló mozgást végez ugye...egyszer fent-egyszer lent).

Még valami. Az eredeti felállásban volt rajta egy 3 fázisú mágneskapcsoló, két gombbal alul, egy gombbal felül (biztos tudjátok mire gondolok). Ebből mit lehet felhasználni az átépített verzióhoz(ha lehet egyáltalán) 230-ról megy?(nagyon az van ráírva hogy 3x380V). A nyomáskapcsolóra viszont 220V van írva de ki volt kötve (én viszont szeretném visszakötni) és a túlnyomás szabályzó volt visszavéve 8-bar ra(megtelt a tartály és fújt, a motor meg ment világba).

zoz11:
Igen tudom köszi
(#) VIM válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Szia! Én azt mondanám, hogy ne legyen a fordulat 1500-nál több, mert azt a kompresszor megsínyli (kenési probléma lép fel). A motornak is előnyösebb volna a lassító áttétel és így a nyomatéka közel a duplája lenne. Az üresjárati szabályzást (... nálad így üzemelt), sokan félreértelmezik, ugyanis nem egy a lekapcsolós szabályzással.
A 3fázisú mágneskapcsolós átkötése 1fázisra akkor lehetséges, ha a behúzótekercs 240V-s. A két működtető gomb (piros és zöld) a KI és BE kapcsoláshoz, a fekete felül pedig a hőkioldó visszaállító lenne. A nyomáskapcsoló bekötése attól függ, hogy hogyan akarod üzemeltetni a kompresszort.
(#) Tonybacsi válasza VIM hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Szia!

Mindenképpen megvárom a másik motort, aztán meglátom az elbírja-e. Ha üresen elpörgeti és tartja is akkor utána lehet majd variálnom az áttétellel.(még az is lehet, hogy induláskor lenyomja a biztit, ami most 16A-es)
Ezt az "Üresjárati szabályzást" nem igazán értem...
Semmi trükk...én úgy szeretném használni ezt a kompresszort ahogy az a "nagykönyvben meg vagyon írva", vagyis:
-Bekapcsolom
-Levegőt termel
-8bar-nál lekapcsolja az automatika
-6bar-nál visszakapcsol
(a túlnyomás szabályzót meg beállítom 10bar-ra)
Erre lenne jó bekötni a nyomás kapcsolót.
A 380V-os mágneskapcsoló bekötése után kell még néznem - a hőkioldóval együtt - hogyan van gyárilag belül összekötve.
(#) laszlo29 hozzászólása Márc 26, 2011 /
 
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni motor ügyben.
Valamikor kaptam egy szivattyúmotort, ami működött is, amikor ideadták a tulaj leszedte a kondit, hogy az kell neki. (üzemi kondis volt) A kapocsléc úgy néz ki hogy négy kivezetése van kettő kivezetés két-két ér vékonyabb huzalból és két ér vastagabb huzalból, és ezek a huzalok össze vannak kötve,egy lemezzel. Tehát össze-vissza három kivezetésem van. Próbáltam, a"szokásos" módon bekötni, de hol az egyik irányba, hol a másik irányba indul el gyakorlatilag nulla nyomatékkal, próbáltam több kondival is, de ugyanez az eredmény, sőt mindegy neki, hogy van-e kondi vagy nincs. ellenállás mérő nem volt nálam. Hogy is van ez,melyiknek nagyobb az egyenáramú ellenállása? A motor muteréknál van, majd holnap viszek ellenállásmérőt! előre is köszi mindenkinek!
(#) zeze78 hozzászólása Márc 26, 2011 /
 
Sziasztok!
A múlkori motor elfüstölésem után vettem egy új 220/380-as motort, amit y-ba kötve próbáltam 380-on beindítani. Nem sikerült. Felpörgött egy pillanatra, majd búgva belassult. Az lenne a kérdésem, hogy kellene hozzá egy Y-D relé a motorvédő kapcsoló után?
Esetleg egy ilyen: Moeller ETR-451A?
Itt a kép az adattábláról.
Nagyon fontos lenne a dolog, mert melóhoz használnám, és amíg nem pörög fel rendesen, addig gázba vagyok
Előre is köszönöm!
(#) VIM válasza zeze78 hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Szia! Nem kell semmiféle Y-D kapcsoló! A 120W nem igényel ilyen kapcsolási technikát. Ha a 3fázist belekötöd, annak működnie kell, ha a W2-U2-V2-n (vízszintesen) van az áthidalás és a U1-V1-W1-n a fázisok. Ha azonban függőlegesen voltak az átkötések U1-W2, V1-U2, W1-V2 akkor minden bizonnyal leégetted a motort. (....vagy induláskor leoldott egy automata?)
(#) zeze78 válasza VIM hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Hát akkor tényleg nem értem. y-ban sem volt jó, csak egy pillanatra. Semmit nem vert le, az összes automata fent van. Egy vill. szerelő barátom ajánlgatta hogy kössem Deltába, de akkor kézzel kell megpörgetnem a lapátot és utána rákapcsolni. Persze úgy sem volt jó. Visszakötöttem Y-ba, és akkor megint egy pillanatra pörgött, majd búgás, és lassulás.
(#) pucuka válasza zeze78 hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Biztos meg van mind a három fázis?
(#) VIM válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Szia! Ahogy mondtam az elején, ezt szokták keverni. Amit meg akarsz valósítani az szakaszos üzem. A nyomáskapcsolók többsége elbírja vezérléshez szükséges teljesítményt, sőt talán még a motor áramát is (16A). Ezért egyszerűen csak sorba kell kötni vele. Főkapcsolónak beépítesz egy 16A-s 2sarkú kapcsolót, biztosítónak meg egy 10A-s lomha automatát. Ez egy fázissal való működtetéshez elegendő. A 3fázishoz muszáj figyelni a fázisok meglétét a hőkioldós megoldással. Ha viszont át akarod kötni a meglévő kapcsolódobozt, az más. A biztonsági szelep nyomását csak 1bárral szokták fentebb állítani, mint a munkanyomás. A hőkioldó az sorba van kötve a mágneskapcsolóval és a segédérintkezője is sorba van kötve a mágneskapcsoló öntartó szálával. Ez a fajta kapcsolás csak üresjárati szabályzáshoz jó, ahol a motor állandóan hajt és a visszacsapószelep és a nyomó ág közé tehermentesítő lefúvatószelepet építenek be, vagy a nyomószelepeket kitámasszák (vezérlésileg).
Következő: »»   78 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem