Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hagyományos elektromechanikus duda? EMI zavarszűrés ( C, RC, LC ). A dudához és a PIC-hez is.
Félek, nem a zavarszűrés itt a gond: egyszerűen akkora áramot kíván, amitől az a csöpp akku letérdel.
Egy rajzot tudsz firkantani, hogyan kössem be?
Nem tudom, mekkora az a "csöpp akku", de egy 1.5 Aó -ás akkunak a rövidzárási árama több amper. A duda igaz nagy áramot vesz fel, de az akkut semmiképp nem viheti rövidzárba, úgyhogy az, hogy a duda "rövidzárral működik", nem igaz, mert akkor az akksi (bármilyen) néhány dudálás után tönkremenne. Lehet már gyenge szulfátos akksi, de akkor már a duda is csak nyöszörögne. Viszont a dudában szaggató van, ami jelentős áramlökéseket generál, ez könnyen megzavarhat tápfeszültségen keresztül érzékeny elektronikát. Tán el kéne végezni azt az apróka vizsgálatot amit pcroland javasolt mondjuk a világítás bekapcsolásával.
A bekötése meg pofonegyszerű, mivel csak egy kivezetése van (a másik a test) kapcsolt pozítíyot rá kell kötni a dudára, és ide kell egy kb 470 nF -os kondit tenni, mint amilyen a gyújtásmegszakítóban van, illetve az elektronika tápját tisztességesen megszűrni, pl 1000 µF párhuzamosan 100 nF -al. Az ilyen, vagy ennél nagyobb kapacitású szűrőkondi esetén még akár rövid időre lecsökkenhet is az akkufeszültség, nem okozhat gondot.
Mechanikus duda? (Az fogyaszt nagyon, ha jól tudom.) Ha mechanikus csak kösd rá (gondolom az). Köss be vele sorosan valamilyen izzót.
Sziasztok!
Valaki tudna nekem egy rajzot mutatni,ellenütemü párhuzamos kapcsolásrol tranzisztorokkal?Elöre is köszönöm.
Sziasztok,
Olyan problémám illetve kérdésem lenne, hogy van egy házimozim, és eléggé white fülű vagyok, ezért zavar, amikor máshonnan nézek filmet a szobámból, mint ahova kalibrálva vannak a hangszórók, akkor mondjuk csak a jobb oldalit hallom, mert ahhoz ülök közelebb. Ilyenkor ha még nem unom nagyon akkor be kell mennem a házimozi menüjében és egyesével be kell állítanom a hangszórók kimenő jelét. Ezt szeretném kikerülni és esetleg egy olyan megoldást hogy egy nagyon kis egyszerű keverőt építenék, amin potik vannak így egyesével tudnám állítgatni a hangszórók erősségét (Menüben mindegyiket maximumra és amit kell azt potival lejjebb állítok). Nem tudom, hogy lehetséges e ez csak simán potméterek "beékelésével". 5x142 W Rms és a mélynyomó 140 W Rms, mindegyik 3 Ohm.
Nagyon szépen köszönöm a leírást és a rajzot is!
A LED-ek nyitófeszültsége: 3.5V Áramfelvétele: 20mA Csinálhatok neki valamilyen dobozt vagy kelleni fog neki a hűtés? Ha rosszul van megválasztva az ellenállás akkor csak annyi történik, hogy elszálnak a LED-ek? A nem szabályzottnál, csak a LED-ek meg a hiányzó ellenállás kellene és kész is? Üdv!
Lehet volt már, de nem találom.
Kérdés: párhzamosan kapcsolt kondenzátor és ellenállás esetén az eredő impedancia hogyan számolódik?
Köszi. Azzal tisztában vagyok, hogy ellenállás eredő ellenállása hogyna számolódik. Azzal is tisztában vagyok, hogy egy kondenzátor látszólagos impedanicájával is tisztában vagyok.
De sajnos a kérdésem továbbra is fenáll! Párhuzamosan kapcsolt ellenállás és kondenzátor eredő impedenciája hogyan számolódik?
Sziasztok.
Tudna nekem valaki segíteni egy relé bekötésével egy Omron G5LE-1 szeretném beilleszteni az alábbi kapcsolás végére . A relé
Üdv!
Tehát a LED-ek nyitófeszültsége 20mA áram mellett 3.5V. Ez fontos információ, így ha 12V-os akkumulátort feltételezünk, akkor asszongya: R= (Ut-2*Uak)/Iak= (12V-2*3,5V)/0.02A=250ohm. (240ohmos van hozzá a legközelebb) Melegedni egyáltalán nem fog. És igen, a nem szabályozottnál csak az ellenállások, és a ledek kellenének. Ha nem szabályozod, akkor 3 LED is mehet sorba, viszont akkor már csak 100ohm legyen az ellenálás értéke.
Helóka ! Morset építek majd műszakira, és az a kérdésem, hogy ez jó kapcsolás? Bővebben: Link Ez tud, ugye annyit, hogyha nyomom a tasztert, akkor akkor bípel?
Akkor, már rajzolok is nyákot hozzá, hátha nem rontom el..
Meg is rajzoltam. A potit nem tudtam berakni, nem tudom, hogyan kell bekötni. Valaki kérem kösse be, meg a hangszórót, meg azt az elkót, meg ha valami lemaradt volna még. Arra is kérlek titeket, hogy javítsátok ki , ha hibás. A kapcsolási pár h.sz-ással feljebb van. Amikor javítjátok, akkor kérem úgy javítani, hogy ne sok változtatás legyen rajta, mert szeretném minnél több százalékban , hogy az én kezem munkája legyen. Nem szaporítóm a szót :
Helló. Segítségeteket szeretném kérni. Van egy LCD kijelezőm, aminek a háttérvilágítását potenciométerrel állítanám. Tudnátok ötletet adni, milyen tranyón keresztül végezzem, ami viszonylag kicsi, és nem fűt? A világítást úgy gondoltam, hogy a tranyó E a földre, és a C a kijelzőre. A kijelző háttétvilágítás anódja menne a 12Vra, és így egy ellenállással, hogy potméterrel ne tudjam lejebbvinni az ellenállását, mint ami sorba van kötve, (hogy ne tudjak neki 12Vot adni).
Sziasztok!
Megépítettem egy AVR-Doper, USB-s ISP programozót a cikk alapján (Bővebben: Link) és megvásároltam az első nyolc lábas cikkhez szükséges alapanyagot. Sajnos a programozó és amikrokontroller összeköttetéséről nem szólt senki (És érdekes, hogy egy olyan fénykép sincs amin ez látszana), ezért felmerült két kérdés: 1) Ha veszek 2db ilyet és 1db ilyet akkor az jó lesz-e nekem. 2) Igazából nekem fölösleges még egy kábelt beiktatni elég lenne egy csatlakozó is aminek mindkét felén 10 lyuk van. Tehát egy kétoldalú ilyen csatlakozó kéne. Nem tudom létezik-e ilyen.Így egyből mehetnének a dugaszolós kábelek (amik a próbapanelhoz jók), a programozóba. Remélem nem hülyeséget kérdezek. Esetleg ki lehetne egészíteni ezzel a résszel a cikket. Köszi a segítséget! Balázs
Kicsi, és nem fűt...?
Hát az a helyzet, hogy tök mindegy a tranzisztor mérete. A kapcsolástechnika a te esetedben SOROS ÁTERESZTŐ, azaz disszipatív. Kapcsolóüzemben lenne érdemes csinálni, olyankor nincs veszteség. De egy LCD háttérvilágításhoz nem kell sok áram. Javaslom az egyik -pár hozzászólással fentebbi- kapcsolásomat szemügyre venni
Csak egy kérdés. Ezt a csatit akarod rádugni az AVR-re? Mert csinálni kell egy "dokkolot" ahol az icnek a megfelelö lábához van kötve egy olyan csatinak az ellendarabja amit te irtál és igy azzal a kábellel összetudod kötni a programozoval. Vagy probapanelon programozod fel drotok bedugdosásával.
Sziasztok megint nyaktervezessel zaklatlak benneteket Most is mellekelem a kapcsolasi rajzot es a nyakrajzot is..
Hali! Az előbb sikeresen rossz topikba írtam... Na mindegy.. Én próbálkozom megépíteni egy fejre szerelhető LED-es szerkentyűt, amivel a Freetrack nevű progi érzékelné a fejmozgásomat. Erről gondolom sokan hallottatok már. Mármint a Freetrack-ről nem rólam.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy ha van 3 infra LED-em, és van 2 ceruza akkum/elemem (akku 1700mAh-elem 2950mAh), akkor mekkora előtét ellenállás kellene ehhez a nem túl bonyolult szerkezethez? Van aki 10 Ω-ot mond. Viszont ha ezt beírom az ezen az oldalon látható kalkulátorba, akkor 1ohm-ot ad ki. Na most akkor hogy van ez? És ami ehhez, és a hiányos tudásomhoz kapcsolódik, ha az elemre 2950mAh van ráírva, akkor az hány mA-os? 2950? Még tuti valami eszembe jut. Remélem nem írtam túl sok hülyeséget. Üdv: john
Fejmozgas erzekelesre vannak jobb megoldasok, de ha te ezt akarod, akor OK.
Az infra ledeket a maxumumon akarod jaratni? Valoszinuleg nincs erre szukseg es jobban eszi az elemeket is. Tehat tehetsz bele nagyobb ellenallast is. A helyedben akkurol hasznalnam, ha folyamatosan mennek. Van egy hordod, amiben van valamennyi viz (vizmennyiseg = mAh). Ha a csapot jobban kinyitod, akkor a vizsugar aramlasa (mA) erosebb, de hamarabb kifogy a vized. Ha csak kicsit nyitod ki, akkor sokaig jon keves viz a hordobol. A hordobol felul parolog a viz (onkisules) es ugye a csapnak is van egy maximalisan kinyitott allapota, aminel erosebb sugarat mar nem kaphatsz (belso ellenallas). Itt elvileg azt jelenti, hogy 2.95A-t tud szolgaltatni neked 1 oran keresztul, utana lemerul (kifogy a viz). Ha fele ennyi aramot veszel ki belole orankent, akkor azt ket oran keresztul tudja, aztan merul le. A gobe a szelsoseges ertekeknel nem linearis. Tehat mondjuk 295 A-t mar nem fogsz tudni kivenni belole semennyi ideig, mert egyszeruen nem birja. A magasabb ertekeknel a belso ellenallas, az alacsonyabbaknal az onkisules befolyasolja. Feltetelezem, hogy az aram fogalmaval tisztaban vagy es hogy 1000mA=1A.
Sziasztok!
Egy pc tápban a hálózati zavarszűrőt csak a kékkel bekeretezett rész alkotja, vagy részét képezi a pirossal bekeretezett rész is? Idézet: „Kapcsolóüzemben lenne érdemes csinálni, olyankor nincs veszteség.” Mit? Egy háttérvilágításnak a szabályozását kapcsolóüzembe? Komolyan mondod? Kell hozzá egy soros ellenállás, egy tranyó, meg a tranyó bázisára egy ellenállás poti.
Labortápról adj neki annyit, amit max fényerőnek szeretnél, itt mérd meg mekkora fesz-t áramot kér, ehhez válassz tranyót, meg előtét ellenállást.
Üdv!
Azt hiszem már csak annyi kérdésem lenne , hogy az IC 5-ös lábára írtál egy 10nF-100nF-os kondenzátort. A két érték között bármekkora lehet? Üdv!
A kérdező olyant akart, ami nem fűt. Nem biztos, hogy az az LCD kijelző olyan kicsi... És mivel olyan dolgot kért, ami nem fűt, ezért jogosan gondoltam arra, hogy nem a hőmennyiséggel, hanem a veszteségi energiával van gondja. Esetleg elemről üzemelhet a berendezés, és akkor mindjárt nem mindegy, még az a pár miliwatt sem.
Amúgy ha bemész egy vendéglőbe, és palacsintát kérsz, meg császármorzsát, akkor a pincér is tudja, hogy nem való ez a kettő egymás után. De azt nem tudhatja, hogy miért kéred, így tehát azt ad, amit kérsz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |