Fórum témák
» Több friss téma |
A két kondenzátor ha túl közel van egymáshoz akkor nem üthet át? Sajnos annyira nem értek a dologhoz ezért is kérdezlek téged. Bár én mindent úgy csináltam mint a plazmaboosteres leírásban, kivéve annyi, hogy 2db. kondit használtam hozzá.
Sikerült megtudni, hogy a Pulstar gyertyának mekkora az ellenállása és kapacitása?
Szia!
Nyugodtan használhatsz 0 ohm -os gyújtókábelt, a gyújtótrafó szekunder tekercse is legalább 4 - 5 k ohm . A szegény ember plazma-boosterében kondenzátoros elektronikus gyújtás ( CDI ! ) működteti a Lada megszakítós trafóját. Itt nem a primer tekercs áramát szakítják meg ( mint általában teszik a gyújtás elektronikák ) , hanem egy kb. 400V feszültségre töltött ( 1µF vagy 2µF vagy 3µF értékű ) kondenzátort sütnek rá a primer tekercsre, amitől az jóval magasabb feszültségű szikrát ad! Ha más gyújtáselektronikátok van, érdemes csökkenteni a 15kV-os soros kapcsolású kondenzátor duó kapacitását, és nem 1nF-os kondikat használni, hanem csak 100pF vagy 220pF esetleg a kintről beszerezhető 470pF értékűt. Ne vegyétek a plazmagyújtásnál a 30kV 470pF vagy 500pF értéket 100%-nak, adott motor állapota és gyújtása határozza meg, hogy mennyi lehet a 30kV-os ( 2x15kV ) kondik használható kapacitása. Mire gondolok? Pl. X km után a hengerekben a gyári kompresszió már nem az eredeti ( csökkent ) és a gyengébb kompresszió miatt alacsonyabb feszültségen is létrejön a gyújtógyertya elektródái között az átütés. Ha pl. volt a hengerfej köszörülve, vagy adott motornál több mm is levéve, nő a kompresszió, ami miatt arra a motorra már magasabb gyújtófeszültség szükséges az eredeti gyári értékű gyújtógyertya szikraköz átütéséhez. A gyújtógyertyára utólagosan szerelt kondenzátor kapacitás nagyon energia éhes, kiszerelt gyertyán, légköri nyomáson működhet, de a hengerben kompresszió alatt már nem 100%, hogy adott percenkénti szikraszám mellett is működőképes! Amit javasolnék: apránként érdemes csak növelni a gyertyára utólagosan épített kondenzátor kapacitás értékét 30kV 100pF-ról indulva. Nincs két teljesen egyforma motor és nincs két teljesen azonos gyújtás sem! Adott km futás után csökkenhet a kompresszió és csökkenhet a gyújtófeszültség is a gyújtásrendszer kontakthibáiból. Trükközni tudtok a kondenzátor kapacitással ellátott gyújtógyertya eredeti szikraközének csökkentésével is pl. 0.8-ról 0.6-ra vagy 0.6-ról 0.5-0.4-re, így alacsonyabb feszültségen is létrejön kompressziós nyomás alatt az intenzívebb plazmás gyújtószikra. Az igazi az lenne, hogy növelni a gyári gyújtás szekunder feszültségét ( így nagyobb gyújtógyertya szikraköz alkalmazható, a hosszabb ív biztosabb üzemanyag begyújtást tesz lehetővé, tovább szegényíthető a levegő-benzin 14.7:1 keverési arány ) és a gyújtásrendszer energiájától függően növelni az alkalmazott kondenzátor kapacitás értékét.
Szétszedtem az egészet, és egy próbát csináltam, de így sem működött.
Viszont most jutott eszembe, a múltkori próbálkozás során,véletlenül elszabadult a gyújtógyertya ami a motorhoz volt rögzítve testelés gyanánt. Hol le testelt ,hol nem. Akkor baromi nagy szikra keletkezett, plazmás hatása lehetett. Viszont így a gyújtógyertyával csak a szikra erősebb.
( Az, hogy megszakad a szikra a videón hosszabb időre , az a gépem hibája, nem pedig a gyújtásé.)
Szia!
15kV 1nF kondikat használsz. A gyújtógyertyán a soros kondi duót, hogy testelted le? Ha nem fix a kötés, nem lesz rendes érintkezés sem! Jobb lenne a gyertya közelében a hengerfejen lévő M6-os vagy M8-as csavar alá fixen kábelsaruval rögzíteni! Elképzelhető az is, hogy sok az 500pF értékű gyertya kapacitás a gyújtásodnak, kezd el fokozatosan csökkenteni az eredeti gyertya hézagot, vagy használj kisebb pF értékű kondenzátor kapacitást. Legalább 100'C-ot bíró műgyantával öntsd ki a kondikat, ha már működik!
Szia!
Igen, 2db. 1nf/15kv-os kondit kötöttem össze sorosan, ugye ilyenkor összességében 1nf/30kv lesz belőle? Egy vezetéket tekertem a menetes részére sorosan, a másik végét ( a videón nem látható) egy csavar alá helyeztem, és meghúztan normálisan a csavart. A gyerya hézag először 3 mm-is volt, a szika szintén létrejött ( elég erősnek is tünt), ezt a hézagot elkezdtem csökkenteni pár lépésben 0.5 mm-ig, de változás nem történt.
A gyújtókábelt megmértem ohm mérővel és 10 K ohm értékű.
Elképzelhető , hogy ez miatt nem működik nálam a dolog? Persze na nem találom meg a megoldást , akkor a kisebb értékű kondenzátor csere jön, de addig ameddig nem tudom, hogy mi is a gond nálam, nem szívesen ruháznék be egy újabb kondiba.....
Sajnos a plazmabooster cikk nem írta a 0ohm-os kábelt, éppen ezért eszembe sem jutott.
Egyébként milyen értékű kondit használtál hozzá, és hány db.-ot?
Hali!
Sajna nem, szerintem gyártási titok.
Azért vagyok kíváncsi ezekre az adatokra, mert a gyári kábelek 8 k Ohm -osak és attól tartok ha + ellenállás van még a gyertyában akkor a várt hatás nem nagyon fog eljönni, akkor pedig annyi a sikerélménynek!
Hali!
Fentebb láthatod nekem milyen van. 800 ohm ellenállásuak, 60kV simán birják! 4 szál feleslegem isvan, mert 8 hengereshez lett véve.
Szia!
Ma ismételten próbálkoztam a gyújtással, most egy 0 ohm-os gyújtókábellal próbáltam ki a gyújtást, változás most sem történt. Bár az elektronikához annyira nem értek, de megmértem a gyújtótrafó szekunder tekercsének az ellenállását 13.25 K ohm -os. Ebből az értékből lehet következtetni a gyújtótrafó teljesítményére? Ha igen, akkor véletlenül nem emlékszel arra , hogy a tied mennyi volt? Milyen kondikat használtál?
Ez egy spec trafó adatai. (Mustang):
Bővebben: Link Látható, hogy sok adat kell a trafóról. Ezek a teljesitmény szempontjából fontosak.
Szia!
Milyen gyújtás van a motorodon? Ikertrafós, elosztó nélküli? Nem sok trafó büszkélkedhet 13.25 k ohm -os szekunder tekercsel! Ha iker trafód van, és 1x-re két gyertyán is van egy időben gyújtószikra, merészség az 1nF-os kondi, ami 2db sorba kapcsolt 15kV-os 1nF-ból 30kV 500pF gyertya kapacitás lesz! Nem csodálnám, ha emiatt nem indulna be a motorod. Egy primer tekercs, de két szekunder kimenetű trafó két gyújtógyertyával, gyertyánként 30kV 500pF kapacitással. Használj 15kV-os 220pF kondikat 2db-ot sorba kötve gyertyánként, azzal talán majd be is indul az iker szikrás elosztó nélküli motorod.
Szia!
Az első kérdéssel igazán megfogtál... Ez egy Swit 1.0 Az elektronikákat nem nyírom ki, ha esetleg sikerülne egy nagyobb teljesítményű gyújtótrafót szereznem bele, és azt bekötném? Megpróbálok szerezni hozzá olyan kondit amit tanácsoltál, és megpobálom a dolgot.... Köszi a segítséget!
Mint hozzáértő kiváncsi lennék a véleményedre olcsóbban tudnék szerezni 220pF/10kv-os kondenzátort , érdemes ezzel megróbálnom, ha 2db.-ot sorba kötnék? Vagy 100% hogy kisseb az átütési feszültsége? Ne is próbálkozzak vele?
Hali!
Igaz nem nekem szól a kérdés, de válaszolok. Ha a 2x 10kV-os kondi sorban, csak 20kV. Ehhez tudni kellene a trafó feszét, mert igy tulterhelheted a kondikat és átüthetnek.
Szia!
A Suzuki Swift 1.0 három hengeres motorja még gyújtáselosztós, viszont a gyújtógyertya egy üregben van a hengerfejben, ha nem öntöd ki a kondikat műgyantával, ott könnyen áthúzhat testre a nagyfesz ( légköri nyomáson ) , ami 30kV körüli a 0.8-as gyertya hézagból ítélve. A gyújtótrafód primer tekercse 0.78 ohm , de pluszban van még egy előtét ellenállás is sorba kötve vele. Ha találsz nagyobb teljesítményű gyújtótrafót, aminek a primer tekercse pont akkora ellenállású, mint a jelenlegi, 1:1-ben cserélheted. A gyári előtét ellenállás maradjon meg, így biztos bírni fogja a gyújtás végfok is. Csak 15kV-os kondikat használok, 2db-ot sorba kötve, így már 30kV lesz a feszültsége. 2db 15kV-os 220pF kondiból tapasztalat szerint lesz 30kV 100pF gyertya kapacitásod, műgyantával öntsd ki a duót, rögzíti, és elektromosan szigeteli is.
Még valami, ha nagyobb teljesítményű azonos primer tekercs ellenállású gyújtótrafót teszel az eredeti trafód helyére, a gyári gyújtás végfok biztos bírni fogja, de a gyári előtét ellenállás miatt már nem biztos, hogy a nagyobb teljesítményű gyújtótrafó képes is lesz leadni a gyári pl. 45kV-os feszültségét… Nem mindegy, hogy a trafó primer tekercse pl. 9 vagy 14V-ot kap, mert a szekunder feszültsége is változik... Azért írtam, nehogy meglepetés érjen, ha a 45kV-os trafó beszerelve pl. "csak" 38 vagy 35kV-ot adna le...
Szia!
A gyújtótrafó teljesítményét honnan tudnám megtudni? Sajnos ráírva nincs, az autó szervizkönyve sem írja.. Kimérni nem tudom, mert mérőműszerem nincs hozzá.
Akkor a 220pF/15kV-os kondenzátort már biztos, hogy bírnia fogja?
Ezen kívül már csak a 110pF kondi van, aminek a teljesítménye ugyebár feleződik, az viszont már szerintem eléggé gyenge.... Esetleg van erről valami véleményed?
Szeva!
Ha gyári trafó szerezd meg a gyári adatokat.
Szia!
Szereztem 2 db. 220pF/15kV-os kondenzátort, és bekötöttem. Bíztam benne, hogy működni fog, de semmi. Az eredetinél nagyobb a szikra , de a plazma hatásnak nincs semmi jele. Ezt is próbáltam 0 ohm-os kábellal , de semmi...... Ötlet?
Sziasztok!
Szerettem volna egy ehez hasonló plazmagyújtást csinálni, de problémákba ütköztem : http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/plazma-gyujtas-56966 http://www.szuts.com/plasmabooster/ 0 ohm-os , gyertyát , illetve kábet is használtam a gyújtáshoz, de nálam a dolog nem úgy működik ahogy kellene. Az eredetinél a szikra nagyobb, de lazmás hatása nincs. Első próbálkozásom 2db. 1nF/15kV-os kondenzátorral kezdődött,. a szikra eléggé erős, de nem plazmás, az autó nem indult tőle. Most 2db. 220pF/15 kV-os kondenzátorral is próbálkoztam, de semmi változás. Sok helyen láttam sokféle próbálkozást, ezt a témát kifejezetten a hibák megodására szántam. Volt akinek egyből sikerült megépíteni, volt akinek csak sok próbálkozás után, és volt olyan, akinek a mai napig nem működik a dolog. Miért?
Szia!
Ideje lenne már normálisan letestelni a kondi duó egyik végét a hengerfejen fixen lecsavarozva a gyújtógyertyához minél közelebb! Ha ebben a szigeteletlen formában lógatod be a gyújtógyertya mellé a kondikat, a 30kV-os nagyfesz könnyen le fog testelni a hengerfej gyertya üregében! Már írtam, hogy öntsd ki a kondikat műgyantával, ami legalább 100'C-ig hőálló, ez rögzíti, és elektromosan szigeteli is. 30kV-os feszültség van a gyújtókábelekben, ez nem 12V, amit kedvedre szigeteletlenül vezetgetsz ide - oda, aztán csodálkozol, hogy a gyújtógyertyán beszerelt kondikkal miért nincs szikra! Ezt is a szegény ember plazma boostere alapján készítették 30kV 470pF, de rendesen kiöntötték műgyantával, van különbség a te általad gyertyára szigeteletlenül felszerelt egyedi konstrukcióhoz képest.
Sziasztok!
Mivel 2-3 ember megkereset, hogy érdekli őket a plazmagyertya, ezért itt is leirom, szivesen segitek a beszerzésben,azaz levezénylem az egészet. Lehet jelentkezni nálam priviben . Moderálva !
Üdv
Az inverteres plazma gyújtást azt hiszem először én követtem el. Bővebben: Link A kondissal az a baj, hogy az energiát mindenképpen a gyújtótrafóból veszi, így a gyújtásenergiád nem nő, csupán egy elnyújtottabb kisebb áramú impulzusból lesz egy rövidebb, sokkal nagyobb áramú impulzus. Persze elektronikus gyújtással kombinálva már erősebb a hatás. Azt ne felejtsétek el hogy akkor ér valamit ha a keverék el van szegényítve, és -precízen- be kell adagolni némi vízgőzt és hidrogént is. A félreértések elkerülése végett a motorban NEM a hidrogén fog dolgozni, hanem a plazma által indított lökéshullám sokkal nagyobb felületen indítja a lángfrontot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |