Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Attól nem mehetett tönkre. Esetleg a relé éghetett be tőle. Nincs a tűzfalon valahol a relé után egy biztosíték? Nem ismerem nagyon a típust, de eddig még minden dieselben láttam a relé és a gyertyák között.
Ha már megtaláltad a hibát, akkor nem is volt az olyan komoly hiba. A legközelebbi meghibásodáshoz majd jól fog jönni a rajz, mert előbányásztam nagy nehezen. Az első és második izzító gyertya döntően befolyásolja a működést, nem beszélve a 80A-s biztosítékról ami a dobozban kell, hogy legyen.
Mielőtt belefognál az alkatrészcserébe, meg kéne nézni, megkap-e az a relé mindent, ami kell neki.
30-ason fix + a akkutól, 15-ön gyújtás+, 31-en test. Gyújtás ráadásakor kattan a relé? Egy próbalámpával le kéne ezeket ellenőrizgetni. (Pl. a relére menő lapos csatiba a kerek saruk forrasztva vannak, azt se tartom kizártnak, hogy abból olvadt ki egy a zárlat miatt. Pattintsd szét.)
Övé nem ilyen, az még '79 előtti lehet, az meg az az utáninak a rajza. A régiben még sorosan kapcsolt gyertyák voltak, ellenálláshuzalokkal összekötve. Ha csak egy kiment, nem izzított egy se.
Akos 70 neked van igazad, sorban kötöttek az automatán 79 et ir mint gyártási évet. Közben találtam egy kondit aminek kifolyt a belseje, jelenleg csere alatt áll. utánna próba na meg a többi kábel átvizsgálása. Nem kattan semmi sajnos.
Köszönöm neked is VIM átböngészem a kapcsolást. A motor fej és az izzitógyertyák pontosan olyanok mint a 220 asé. Megvannak a gyertyák melletti kis sodrott szárak papuccsal amik külön mindegyik gyertyéhoz vezetik a testet. a gyertyák mérete és ereje ugyanakkora. nincs kizárva hogy kombinálható adolog. Köszönöm a segitseget. jelentkezek amikor megoldódott a dolog.
Először is sziasztok.
Készítenem kell beadandót az autó hifi komplett beszereléséről, ehhez kérek segítséget, nem tudom ,hogy kezdjem el. Semmi tapasztalatom nincs e téren, sajnos. Kérem segítsen valaki.
Kockás füzetbe írjuk le, vagy jó lesz Word-dokumentum is?
Mi a kérdés?
Szia!
Én a helyedben az ACR Debrecen honlapján kezdeném el a kutakodást. Sajnos maga az oldal már átalakult teljesen és a jobb cikkeik eltűntek, de az archívumból elő lehetett csalni
Sziasztok!
Egy autóvillamossági kérdésem lenne. Ha indítózáskor az önindító elkezdi ugyan hajtani a dízelmotort, de rögtön "elengedi" a bendix fogaskerék a fogaskoszorút, és felpörög, akkor melyik alkatrésze rossz az indítómotornak? Segíséget előre is köszi! Ákos
Az akkumulátor feszültsége mennyire esik le indítózáskor? Gyakran csak akkumulátor hiba okozza.
Az akksi tejesen új, valószínű nem az a gond.
lehet, hogy a behúzótekercs nem tudja bent tartani a bendixet a fogaskoszorú fogai közt? Vagy valami mechanikai probléma van, és a bendix rossz?
Ha egyszer behúzta a kiskereket a fogaskoszorúba és elkezdi forgatni, akkor a fogak egymásnak feszülnek és ekkor már nem a bent tartáshoz kell erő hanem a kihúzáshoz. Ami még furcsa, hogy ha a bendix elenged akkor az indítómotornak le kellene kapcsolnia, hiszen az elektromágnes működteti annak is a kapcsolóját. Szerintem itt valami globális árulás van, ami lehet mechanikai eredetű is, de elektromos is.
Hú, de örülök!
Nem mondtam, hogy a probléma nem azonnal jelentkezett, hanem fokozatosan. Először csak teljesen hideg motornál csinálta, hogy kidobálta a bendixet, és nem indított, utána már néha melegen is, most pedig ott tartunk, hogy hidegen egyáltalán nem indítja be, és olyan is előfordul, hogy be se kapcsolódik a fogaskoszorúba, csak elkezd üresjárati fordulaton pörögni az indítómotor. Így van esetleg valami tipped?
helló!
már szétszedtem, nyilván nem láttam rajta semmit, a bendix egyben van, a szénkefék nem kopottak annyira, a behúzótekercsen sem látszik semmi. Lefényképezem, elküldöm, hátha észreveszel valamit, amit én nem. köszi!
A bendix hasonlóan működik, mint a versenybringán a racsni. Lehet, hogy terhelés hatására már szalajt. Megpróbálhatod egy kis benzines olajban kiáztatni, hozhat ideiglenes javulást. De a csere ez egyszerűbb megoldás.
Itt egy fogalmi zűrzavar van. A bendix = kis fogaskerék szabadonfutóval.
Én láttam olyat traktornál, hogy régi, rossz akkuval indított, új akkut betéve meg csak hasonlóan pörgött az indítómotor, de a dízelmotoron csak egy pici moccanás látszott és ennyi. Ott az volt, hogy a szabadonfutó külső része megrepedt, és az új akku nagy indítóáramának köszönhetően nagy nyomatékot produkált az indítómotor, emitt a szabadonfutó külső része széttágult és elcsúszott a szabadonfutó. A régi akku nem tudott nagy nyomatékot adni, így épp át tudta vinni a forgást. Hát mit mondjak, elsőre én is így voltam
Kösz, a széles látókör nekem is jár
Én eddig az egész hóbelevancot annak hívtam elektromágnessel, fogaskerékkel, mechanikával együtt.
mondjuk ilyenre ép eszű ember tényleg nem gondol (hogy beleteszel egy új akksit, és rosszabb lesz, mint volt). Ezen nincs megrepedve a bendix, de ha terhelést kap így is szalajt, nem is kicsit, uh. ez is cserés lesz.
Köszi, helló!
Sziasztok!
Lehet, hogy nem jó helyen érdeklődöm,de segítséget kérnék. Ssangyong Korandóhoz (1998,2,9 diesel) felhasználói kézi könyvet szeretnék valahonnan keríteni. Előre is köszönöm a segítséget!
Én pedig olyat láttam nem egyszer, hogy koszos, kopott, lusta indítóban sose csúszott meg a bendix, javítás után meg rendszeresen. A hirtelen megnövekedett nyomatékot már nem bírta.
Nagyon sokan becézik így a behúzót, csak azért javítottalak ki, hogy egy esetleges alkatrészrendelésnél nehogy problémát okozzon.
sziasztok! egy olyan kerdesem lenne h egy 1997-es wv polo muszerfalan szeretnem kicserelni a muszerfalvilagitast, de sajnos csak addig jutottam el h a manusokat nem tudom leszedni !ha valaki tudna valaszt adni nagyon megkoszonnem !h hogy kell levenni a manusokat, vagy h fogjak neki! elore is koszonom a valaszokat!!!
Sziasztok!
Szemezgettem ezekkel a GSM SMS Modulokkal de azért nem olyan olcsón adják őket. A kérdésem hogy van erre valami házilagos megoldás? esetleg valaki csinált már ilyet? szívesen forrasztok itthon csak kéne valami kapcsolási rajz meg hasonlók Válaszokat köszönöm
GSM modult ne akarj otthon gyártani. Fogj egy régi soros módon kommunikáló mobilt és játsszál azzal. Az talán kicsit olcsóbb, mint egy GSM modul, viszont többet fogyaszt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |