Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
Az InCircuit mérőkábel feladatai:
1; Az LC mérő az RC és dióda alkotta hálózatot érzékelve átvált tisztán ESR mérés üzemmódba és ekkor csak pár mV-os 90 kHz mérőfeszültség van a mérőcsatlakozókon, az elkó töltő impulzusok nélkűl. 2; Némi védelmet nyújt az LC mérő számára az áramkörben való méréskor, ha mégis feszültség maradt volna a mérendő elkón. A mérendő áramkört is védi, bár mint írtam, csak pár mV a mérőjel, de így meghibásodás esetén sem kerűl ki nagyobb jel... Az első pontból következően: - Bekapcsoláskor nem lehet a mérőkapcsokon a mérőkábel, illetve az InCircuit mérőkapcsolás. - Ha kapacitást vagy induktivitást akarunk mérni, akkor sem lehet fent a InCircuit mérőkábel. A dióda pontos tipusa nem érdekes azon túl, hogy Schottky legyen. Lehetőleg inkább valamilyen 1-2 amperes (nem üvegtokos) típus legyen, hogy a védő funkcióját is könyebben teljesíthesse! Fixen beépítve láttam, talán nyák rajzot is, ahol átkapcsolhatóan oldotta meg valaki, szerintem pár oldallal ezelőtt megtalálod ha komolyan keresed. Én, amúgy nem építeném be a következő okok miatt: - A védelmi funkció könyen kikerülhető, ha az üzemmódkacsló rosz kapcsoló állásban marad. - Az a pár alkatrész könyen beépíthető a mérőkábelbe egy zsugorcsővel rögzítve. (a kábelt célszerű összefogni, hogy párhuzamosan fusson, és hogy minnél kevesebb zavart szedjen fel, mert a mOhm tartományban már zavaró lehet az is) - Ha megszokjuk, hogy az InCiruit méréshez külön mérőkábel kell ami hoszabb is mint a sima mérőcsatlakozó vezetéke, (40-50 cm illetve kb 10 cm) akkor a tévesztés szinte kizárt. már csak azért is mert a rövid vezeték a hossza miatt is alkalmatlan áramkörön belüli mérésre. - Átkapcsolható módon beépítve, több kapcsoló kontaktus kerül egymás után az ESR mérés útjába, ami a mérési hibákat növeli az alacsony ESR tartományokban. A döntés, viszont a Tied! István
Köszönöm a kimerítő választ! Nem építem be a mérőkábelt a dobozba, csupán egy konkrét dióda tipusról érdeklődnék amivel használható? Az ilyen diódajelöléseket alkalmazzák alagút, zener meg mindenféle dióda jelölésekhez. Megköszönném, ha egy konkrét tipust javasolnál amivel működik a készülék!
Üdv
Köszönöm szépen a maximális útmutatást! Üdv
En is megepitettem ezt az le merot, de a kijelzon csak eg ysor fekete kocka jelenik meg. Boylmin gyartmanyu BC1602AYPLEH tipusu kijelzot hasznaltam ( lcd ). Mindent megvizsgaltam, de semmilyen rovidzarlat illeetve megszakadast nem talaltam, tapfeszultseg jo, freki a kvarcon ok. Ez mellet kiprobaltam az osszes hex file-ot, de mindegyikkel ugyanaz az eredmeny. A kontrasztot beqallito poti tokeletesen mukodik, csak sajnos nem segit a probleman. Ha van valakinek valami otlete szivesen megprobalom, asjnos en kifogytam beloluk.
elore is koszonom a segitseget
A kontraszt jól van beállítva?
Ha tuti biztos minden jó a panelen (azért nézd át mégegyszer!), akkor már csak két dolog szokott gond lenni: vagy a PIC, vagy a kijelző. A kijelződ biztosan jó ide ? (HD44780 komp.?) ; a bekötése biztos jó?
Más PIC-es projektet csináltál már? Mivel égeted a PICet? (hardver és szoftver sem mindegy)
99% hogy minden jo a panelen, mar 2 napja bamulom es meregetem szegenyt... a pic biztos ok, pickit2 gyari egetovel dolgozom (a pic 16f690 demo boardon az osszes egetovel erkezett demo lecke mukodik. a kijelzore tippelek en is, rendeltem is belole egy masik tipust, de csak holnapra erkezik... Ami van most az is hd44780 kompatibilis es vadi uj. Mas pic-es projektem nem volt, ezert is szereztem be gyari egetot, hogy az egetesi hibakat tudjam kizarni.
Attól, hogy jó az égetőd, még nem biztos, hogy jó a PIC. Azt, hogy PIC vagy kijelző a bibi, el lehet dönteni. Ha van szkópod azzal is, de ha nincs: bekepcsoláskor a reed relé egy rövid időre meghúz. Ez egy nagyon halk, de hallható kattanás. Ha ez ok, akkor a PIC fut. A kijelzőt mielőtt kidobod keress hozzá bekötést, mert lehet, hogy csak más a sorrend. Általában kétféle szokott lenni, mindkettőt rátervezte a készítő a NYÁKra, de lehet hogy ez épp egy harmadik fajta.
Szkopom az sajna nincs, fulelni meg nem szeretek, igy parhuzamosan kotottem egy nagyon kis fogyasztasu ledet a rele vezerlesere, es a led felvillan egy nagyon rovid idore amikor bekapcsolom a muszert, es autan semmi, csak a fekete kockak. A bekotest megneztem kataloguslapba es az szerint ok, (a kontrasztot allito poti mukodese is azt bizonyitja - egyik vegebe egyaltalan nincs kocka, a masik vekebe a potinak men minden kocka nagyon fekete) lehet valamifele gyartasai hiba vagy nem hd44780 kompatibilis (a kataloguslapon sehol nincs megemlitve hogy hd44780 kompatibilis lenne) de holnap kiderul. Ja es megprobaltam kisseb kvacal is 18MHz, 12 MHz es 4 MHz vel is, de ugyanaz tortenik.
A kijelzőnek adatlap alapján kompatibilisnek kell lennie.
http://elektrotanya.com/?q=hu/content/lcm3-nyakok-felprogramozott-p...zerhe# Itt vannak a kijelző bekötések lefényképezve.
Ne csak te nézd, tegyél fel képet(-ket) a bekötésről!
Az LCD 4-5-6. lábán milyen feszültséget mérsz üzem közben?
Látom, eggyel mellé ment a hozzászólás...
Sziasztok!
1 perc a neten és megvan a bekötése, adatlapja! Szerintem tökéletes erre a célra! Arra meg, hogy nincs hiba a nyákon, én már két ellen példát is láttam! Pedig a gazdi velem szemben állva is állította nincs rajta forrasztási hiba! 5 perc 1 zárlat és a kijelző fordítva bekötve! És miután ezt javítottam érdekes mód tökéletesen ment a műszer! ( A gazdi volt legjobban meglepőve, minden áron - Rossz a PIC!) Én ennek a műszernek a megépítési nehézségét 5 skálán 2-re értékelem! Magyarul nagyon egyszerű! Egy kis segítség! LCM3 építése képekben Leiszt Jani
Problema megoldva , jott az uj lcd es azzol tokeletesen mukodik. Nem tudom a masikkal mi nem stimmel, lehet gyartasi hiba, mindenkeppen beszerzek meg agyet, es ha azzal se fog menni, akkor esetleg kijelenthessuk hogy ez a gyarto - tipus nem kompatibilis, mindenkeppen jovohet elejen lessz ujra ez a tipusu LCD-m, es akkor biztosabbat tudok mondani. Addig is koszonom mindenkinek a segitseget.
Szia!
Én is így jártam a DisplayTech 162B kijelzőjével a műszer élesztésénél. Az első méréseknél csak a felső sorban jelentek meg a téglalapok. A hiba az volt, hogy a pic RC3 lába, a D6 vezeték nem jutott el a kijelző D6 adatvonalára. A szakadás megjavítása óta a kijelző kifogástalanul működik a késyülékben.
Mivel sokan megépítettük ezt a kis műszert, azoknak itt egy link, mely profibbá varázsolja a kis műszerünket:Bővebben: Link
Sziasztok.
Tudja valaki, hogy hogyan kell pontosan illeszteni az LCM3-hoz az automatikus kikapcsoló egységet és a külső tápforrást?
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne az LCM3-mal kapcsolatban. Régóta használtam hibátlanul, a szerzőtől vettem anno egységcsomagban, vagyis minden "gyári". Most az lett a problémám vele, hogy 1, tekercseket nem lehet mérni, 2, nem elkókra pedig mindig 1n-t jelez, pontosabban kicsit alatta. 3, esr mindig nulla, de az elkók kapacitásmérése kb. rendben Mi lehet a gond? Gondoltam a tekercs szakadt, vagy effélék, de végigkövettem szakadásvizsgálóval a jel útját, rendben van. Írtam új PIC-ket, ugyanaz. A kapcsolás egyszerű, de mire kellene figyelni? Kösz mindenkinek!
Igen, itt kezdődik az elektronikai tudás, mikor egy hibát meg kellene találni. Pont az egyszerűsége miatt nem nehéz a hiba keresés benne. Mérni, mérni, mérni.
Valószínűleg meg is fogom, de mivel nem a műszerjavítás az egyetlen napi feladatom, és el vagyok halmozva melóval, ezért bátorkodtam segítséget kérni. És mivel nincs más kapacitásmérőm, pl. nehéz kimérnem a bemeneti rész (rezgőköri) kondijait. A tekercs elm. jó. Írtam az újabb szoft-tal pic-ket, egyenlőre ennyire volt a lehetőségem.
Nem olyan bonyolult áramkör az LMC3, hogy kapacitásmérő kelljen a javításához. Ha sok a munka, több időveszteséget okoz egy rosszul/megbízhatatlanul működő műszer. Egyszer nem működött a mérőműszeremen az elem-gyengülés jelző és kb. 20%-kal kevesebb feszültséget mutatott mérésnél, na az volt a szívás...
Szerintem le kell ülni egy órácskára, lehet még annyi se, egy sima mérőműszerrel 10 perc átmérni azt a néhány ellenállást-diódát, a kondikat kicserélni (próbának megfelelnek a "sima" kondi is, nem kell feltétlen 0,001% sztiró) ... Távol áll tőlem, hogy bárkit is bántsak, de nagy a különbség, leülni-megnézni-mérni, vagy elolvasva pár sort az interneten, belenézni a "varázsgömbbe" és megmondani hol a hiba.
Szervusz!
Ha a diagnosztikai értékeket (bekapcsoláskor, nullázáskor elkó rövidzár és anélkül, L állásban rövidzárral) is megadnád a hibajelenség mellé, talán érdemben is lehetne találgatni... Így csak az L/C kapcsoló és környéke gyanús! Ezek az értékek épp a hibakeresés segítésére és normál működés ellenőrzése miatt kerülnek kiírásra, de belátom hiba és fölösleges időtöltés volt a programot ezzel kiegészíteni, mert -tisztelet a kivételnek- szinte senki nem adja meg ezeket az értékeket, ha problémája van.
Szia!
Van kb. 20 év tapasztalatom, de szeretek műszerrel javítani, hiszen ezért vannak. Szereztem egy kapacitásmérőt, ezzel kimérve az 1n-kat, rendben vannak. Kimérve a 15µF csatolót, szintén oké. Az 1db 4148 rendben. A tekercs nem szakadt. A váltókapcsolót kimérve mindkét állásban kicsi a kapcsolt ellenállása (0,1-0,2R). A tekercs az állásától függően ellenállásmérővel mérve benn van a körben sorosan vagy párhuzamosan. Kalibráció: Q_EL a GND-vel összezárva: FO: 0,2kHz; Fcal: +150 és -200 közötti értéket vesz fel bekapcsoláskor. Q_LC a GND-vel összekötve: 5,3 és -6,636 körül. Mindkét esetben a váltókapcsoló C-n. Ha ez utóbbi kapcsokat bekapcs. után zárom rövidre, vagy tetszőleges 1µF alatti kondikat kötök rá, mindig 1n-t jelez. Mi a véleményed? Cseréljek kapcsolót? Kösz!
Az előbb kimaradt, hogy L állásban a kapcsokat rövidre zárva, vagy szakadásban hagyva sincs semmi, végtelent jelet a műszer (kérdőjel).
Szóval szerintem vmi baromi egyszerű hiba lehet, amit nem látok meg....
Bekapcsoláskor ne zárj össze semmit, semmivel.
Lenen egy másik buta kérdésem. Kalibrációt megcsináltad rendesen, a cikkben leírtak szerint? Csak azért kérdezem, mert eddig még nem esett róla szó, te pedig újraírtad a kontrollert és nem említetted még a kalibrációt.
Az F0 meg a bekapcsoláskori frekvencia nem jó szerintem... az enyémen f0=492k és fcal=352k... és ezek nem is változnak, minden bekapcsoláskor ugyanannyi mind a kettő (talán a tizedesjegy amit most ide se írtam változik esetleg néha... bár az én műszerem a tekercsnél leszakadt vezetősávokkal van, a tekercs átforrasztva máshova meg dobozolatlanul, ideiglenes változatként, de haveroknak amiket csináltunk az is ilyen értékeket mutat, meg ez is amúgy jól mér)
Legelőször mérd ki a kapcsolót mind két állásban!
Ez az alkatrész hibásodhat meg a leghamarabb, egyrészt mert mechanikus alkatrész, másrészt nem is túl jó minőségűek amelyek általában hozzáférhetőek. És a hibajelenség is erre utal.
Sziasztok, elkészült az LCM3 méröm de nem müködik , a kijelzön nem jelenik meg semmi viszont az 5V-ot megkapja. És nem tudom hol mérjek feszültséget ill. az oszcillátor frekvenciáját.
Segítségeteket elöre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |