Sziasztok.
Van egy MEHANO vasút modell szabájzóm amikor ráraktam 75%-ra elkezdett füstölni amikor szétszettem nagyon meleg volt a hűtőbordája.
A feszültségszabályzódat zárlat alá helyezted, túlterhelted, valószinű nem volt védelme.
1./ Műszerrel megkeresed a a vasúti sínben-vezetékekben a zárlat helyét, majd elhárítod a hibát.
2,/ Szemrevételezéssel megkeresed az elfüstölt alkatrészt a szabályzóban.
3./ Műszerrel megkeresed a tápban a többi hibás alkatrészt, kicseréled őket
4./ Zárlatvédelmet, áramkorlátozást építesz a feszültségszabályzódba.
5./ terhelés nélküli teszt a szabályzón
6./ terheléses teszt, egyre nagyobb terheléssel, nem árt ha közben műszerrel nézed a felvett áramot a szabályzón.
Egyébként nem ártana, ha adnál bővebb infót ahhoz, hogy segítsünk.
1-lekapcsoltam a vasúti sinről
2-a triak lefüstölt
3-a tápott lemértam és jó
4-alapbol is volt bene lemértem és zárja
5-megvolt a teszt és 0.52v
6---------------
Mehet még oda egy g betű is
Szia!
Abban a Mechano szabályzóban, a sinekhez menő vezeték kiindulő pontjánál van egy (úgy emlékszem kék) kerámia kondenzátor, ami sok hasonló készülékben zárlatossá vált. Elsőnek forraszd ki, vágd el az egyik vagy mindkét lábát. Ha a melegedés, füst már elmarad, akkor kellene a helyére tenni egy új 100nF / 50V kerámia kondenzátor. A feladata a zavarok szűrése....
most méztem meg gyárilag sincs bene ez a kondi
kösz