Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Az időkapcsoló, úgy lett beállítva, hogy 10, bar- nál is elég legyen az indítás, de csak 8-9 között kapcsol a nyomáskapcsoló.
Próbáltam már feljebb vinni az időt, de semmi. Arra gondolok, hogy a segédfázis ellenkező tekercsvéggel van összekötve a főfázissal.
Értem amit mondasz, de akkor ellenkező a forgás irány. Meg kellene próbálni más terheléssel, körfűrész, vagy valami hasonló, és ott is szimulálni ami itt történik. Még mindig fen áll a kalicka szakadás lehetősége, és a fesz mérésről sem feledkezz meg.
Beszéljünk erről egy kicsit légyszi!
Én úgy tudtam eddig, hogy a főfázis két vége között váltogatva a segédfázis tekercs egyik végét változik a forgásirány. De, ha a segédfázis tekercs két végét felcserélem a főfázis ugyanazon kapcsán, akkor nem lehet ez a probléma?
Mert ugye a tekercsen ellenkező irányból indul meg a mágnesezés, vagy valami ilyesmi
Ha egy kétoszlopos trafóra két primert tekersz, és nem jó irányba kötöd be, akkor nagyon csúnya hangja van.
Nálad a főfázis nem a 230 V-ra van kötve? Mert ha igen, akkor egyik vége fázison van, a másik nullán. És ha a segédfázis egyik végét hol ide, hol oda kapcsolod, miközben a másik vége változatlanul vagy fázison, vagy nullán van (kondenzátor után), akkor egyik állásban hatástalan, nem? Egyik vége nullán, másik vége nullán... Lehet, hogy meg is van a nemindulás oka...
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2018
Hi! Ne már!
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2018
Tudom, hogy fogalmazhattam volna terjengősebben, érthetőbben, de hát a transzformátoros megjegyzése alapján úgy ítéltem meg, szakember, csak nem forgós.
Szia!
Úgy van ahogy írod, legalábbis az első része, viszont nem kapcsolgatom ide-oda a segédfázist! A megoldás sajnos nem ez! (számomra szégyen lenne, ha egy ilyen hibába belefutnék!! Villanyszerelő vagyok 21 éve, bár az utóbbi 15 évben csak magáncélra gyakoroltam, esetleg családon belül, vagy ismerősöknek max. Ha belefutok egy problémába, akkor általában utánanézek mindennek, alszom rá párat, és csak akkor kérek segítséget, ha végleg kifogyok az ötletekből. Ha végig olvasod, a leírtakat, akkor abból kiderül, hogy van sejtésem a dologról, csak sajna elég megfoghatatlan a probléma, és ami logikusan következne, már mindent kipróbáltam 0-eredménnyel, és mivel itt a He-n elég sok értelmes szaki megfordul, van, hogy rákérdezek dolgokra, abban reménykedve, hogy az adott problémával már találkozott valaki, és mivel nagyon kevés a szabadidőm, a kollégák jóvoltából hátha megspórolhatok pár hibakereséssel töltött órát. Ma megnéztem újra az egészet, tekercsvégek bekötése, minden o.k volt, raktam rá egy 50uf állandó üzemű kondit pluszba, bekapcsoláskor, nem bírt kipörögni, csak addig forgott, míg ment a segédfázis. Megemeltem a motort, elindult, feltermeltettem vele lekapcsolásig, (9bar) innentől kezdve, minden indításra elindult, 8 bar-nál is simán újraindul, legalább 20-szor próbáltam! Pedig 8bar nyomásnál kézzel alig lehet átfordítani a kompresszor főtengelyét! Nem nagyon szeretek segítséget kérni, igyekszem mindent magam megoldani, az a baj, hogy aki ezt a motort tekercselte, sajnos 5 hete fekszik komában egy baleset miatt, nagyon komoly szaki, nem hiszem, hogy ő hibázott volna, de logikusan végiggondolva, a motor állórészében van a hiba, mégpedig az lehet a probléma, hogy 24 hornyú a motor, és 2880-as fordulatra van tekerve, ami nem lenne baj, egy körfűrészen, vagy egy ventilátoron, de ide induláskor határeset a nyomatéka. Kb itt a vége, mert nincs ötletem, már készül egy másik 2Kw-os motor, ami 36 hornyú, és kimondottan a kompresszor sajátosságaihoz lesz méretezve. (reménykedem, hogy azzal jó lesz) Ha nem, akkor alágyújtok az tuti
Hello! Olvasgatva a problémádat, már az elején gyanús volt, hogy nincs-e hiba a tehermentesítéssel. Mert ha az működik, akkor ez az helyzet hogy állhat fenn?
"Pedig 8bar nyomásnál kézzel alig lehet átfordítani a kompresszor főtengelyét!"
Nincs vele hiba!
A mikor lekapcsol a nyomáskapcsoló, akkor nyitja a szelepet, de ha előtte lekapcsolom, akkor rajta marad a nyomás a kompresszoron! Csak próbaképp néztem így, hogy mit csinál. Hidegen nulla bar nyomásnál, nem akar elindulni!
Igen, de ahhoz nem a tekercs egyik végét rakogatom ide vagy oda, hanem a tekercs két végét cserélem meg, ez által a másik irányba löki a forgórészt a megfordult mágneses mező. Lentebb; a trafós hasonlat sántít, mert ott nem mozdul el a mag, ezért berezonál. Szerintem teljesen más dolog a trafó. De semmi képi infó. Proli007 felvetését már én is pedzegettem, hogy nincs-e valami mechanikai anomália, mert valami nagyon nem oké.
Pedig ott lesz a kutya elásva! Biztos mindig minden körülmény között leereszti a nyomást? Mindig ellenőrzöd a nyomásmentességet? Amikor rajta marad a nyomás eltudja indítani a motor?
Amikor 24 óráig nincs bekapcsolva, és nullát mutat a nyomásmérő, mert leereszt a rendszer, és kézzel könnyen elforog a főtengely, akkor szerintem el kellene tudnia indulni, ellenben amikor 8bar nyomásnál, rajta van a terhelés, és kézzel is nehéz átfordítani, akkor meg elindul.
De mint ahogy már írtam is: "13 bar-al lett tesztelve, úgy, hogy rajta volt a nyomás, pöccre indult. A lényeg: egy fele ilyen teljesítményű motor hajtotta eddig, ami az elektronika hibája miatt füstölt el! Kb 15 évig működött rendesen, csak 7 bár fölé nem lehetett vinni a nyomást, mert visszakapcsoláskor nem bírta a motor elindítani biztonságosan, mert akkor még nem volt rajta indításkönnyítés sem, ezért lett "bebiztosítva" egy kétszer akkora motorral! Az indításkönnyítést, nem is akartam rátenni, csak mivel elkezdett kínlódni, azért lett megcsinálva rá, de gyakorlatilag majdhogynem felesleges, mert ha akar elindul nyomás alatt is, ha meg nem akkor úgyse. Köszönöm, hogy foglalkozol, foglalkoztok a témával, de hidd el, amit eddig leírtatok, azokat a lehetőségeket, már minden szemszögből végignéztem, még mielőtt, ide írtam volna. A trafós dolog nem volt átgondolt részemről, ez nem vitás! Igazad van, valami nagyon nem oké, de a mechanikus hiba kizárható, és már lassan minden más is, csak a probléma nem oldódik meg.
Akkor marad a pálca törés a kalickában! Hol van érintkezés hol meg nincs.
Természetesen segíteni akarok(unk) persze nem önzetlenül(legalább is részemről és meggyőződésem, hogy a többiek részéről is)szeretnék tanulni belőle, ha találkozom az életben ilyennel,legalább ne pislogjak mint a leveli béka.
A pálca törésre nem fogadnék, mert akkor melegedne, talán kissé zajos is lenne a motor amit nem említesz. Nem ártana megmérni az áramfelvételt mindkét esetben ha lehetséges (amikor nem akar elindulni üresen és amikor már "minden indulás sikeres"). A feszültségesés is jelentős volt amit mértél, mert a 190V-ra eset kapocsfeszültség az már látszik a világításon is. A sikeres indítások alkalmával nem mértél véletlenül kapocsfeszültséget, hogy akkor szintén leesik e erre az értékre? A kondenzátorokat nem cserélted le egy másik ugyan olyan értékűre?
Szia!
A "pálca törést" szétszedés nélkül is meglehet találni. Kikötött motorra 1 a főfázis tekercsre 24-36V váltót adsz egy kisebb tarfóról.-kézzel forgatod a motort , közben multiméterrel nézed a segédfázis tekercsen lévő feszültséget. 2 ezt forditva is megismétled --a segédfázis tekercsre adod a 24-36 V-t. Ahol" nagyon ugrál" a feszültség, a forgorészt előre /hátra forgatva -ott a hiba . Ha ez nincs akkor ; A táp hálózata --Mikrót , olajradiátort bekötve , mint terhelést megnézni a feszültség eséseket. Nem kellene 30V -t találni. inkább 5-15V ig, Lehet az áramszolgáltatónál is a hiba ! Na az keményebb menet lessz ,meggyőzni őket.
Szia! szép simán fut a motor!
Ma is próbáltam, kb 5-6 sikertelen indítás után, (csak forog, de nem pörög ki) megemeltem a motort, majd indítás után, hagytam, hogy hajtsa kb 15-20 sec-ig a kompresszort, és lekapcsoltam. Innentől kezdve, minden indításra indult, még 8,5 bar-nál is, és nem nyöszörgött, egyből vágta! Nem mértem amikor rendesen indul, de szerintem akkor nem esik le ennyire, és az áramerősség is meg kell, hogy legyen, mert a 25A-os kismegszakítót, ha nem tud elindulni, pár másodperc után leveri. Amíg a betáp fele mba3*2,5, volt addig 150v-ig leesett a feszültség, ezért lett kicserélve. A kondik is ki vannak cserélve, még kipróbálom, holnap +egy 160-200uf kondival, hátha..
Azt a konektort nézd meg ahonnan megtáplálod az egész hosszabbítót (vagy a tápvezetéket amivel a motorig elviszed a villanyt). Az óraszekrénynél ennek a leágazásnak a kötésével lehet a probléma. A sikertelen indításokkal összemelegedik a hibás kötés, kötési pont és onnantól kezdve már minden indítás sikeres.
Erre már én is gondoltam, csak az a baj, hogy 2 kötés van ami forrasztott, és aztán egyenesen megy az óraszekrénybe, a másodlagos kismegszakítóba.
A vezetékek forrasztáskor újak voltak.
A bejövő főautomata után, a másodlagos kismegszakító elé kösd be ezt a leágazást ahonnan táplálod a motort vagy dugaljat vagy nem tudom, hogy mit, mert csak Te tudod, hogy hogyan vannak ezek egymásutánban. A kötések után vannak húzva az automatáknál is?
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2018
Szia!
Nincs dugalj, direktben van bekötve, és természetesen semmi nem laza! Csak annyit tudok csinálni, hogy a kismegszakító bejövő oldalára kötöm.
Ha ezek után is kezdeti indítási probléma lép fel az már még érdekesebb lesz.
Helló! Jutottál valamire a kompresszorral?
A motor ami készült, nem bírja el sem indítani!
Nem egészen értem, de egy adattáblán 380-on 2200watt-os motort 1100-ra tudtak 230-ra megtekerni 2800-as fordulattal. Azt mondták, hogy az állórész vasmagja ennyit tud és nem érti miért van rajta a 2200w-os tábla. (el sem bírja indítani) visszaraktam a régit, ma minden alkalommal indult, tegnap viszont először nem, aztán azóta igen. rejtély... A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2018
Szisztok! Boldog új évet mindenkinek!
Van egy 5,5 kW-os, 1450-es fordulatú villanymotorom. 6 kivezetés van. A gond az, ha csillagba kötöm nagyon nehezen pörög fel, kell neki 15-20 mp mire felveszi a fordulatot, és gyenge is, ha leszorítom egy fával a tengelyt fel sem tud pörögni. Ha deltaba van kötve nincs semmi gond, rögtön felveszi a fordulatot. Csillagban és deltában is mértem a feszültségeket 230V és 400V, a tekercsek közötti ellenállás 2,7 ohm. Egyáltalán nem melegszik, nem veri az automatát. Forgórész hibára gyanakodtam, de kipróbáltam egy másik ugyan ilyen motorból kivett forgórésszel, a hiba ugyan az volt. Szerintetek mi lehet a probléma? Találkoztatok már ilyennel? Lehetséges, hogy ez a motor deltára van tekercselve és csillagban nem működik megfelelően? Köszönöm előre is a segítséget.
Ez az adattáblája. Van egy másik ugyan ilyen adattáblával rendelkező motorom, amit csillagban használok és tökéletesen működik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |