Fórum témák
» Több friss téma |
Ne használd mert a motor lefog égni. Az egy indító relé cserélni kel, Jegyezd fel mi hova van kötve, vedd ki az indító relét. Villamossági bolt, meg nézik, veheted az ujjat, beépíted. Az éget sarukat is cseréld.
Sziasztok!
Van egy orosz barkácsgépem. Olyan 700W körüli motorja van, és nem indul el. Illetve ide-oda rángat, vagy néha megindul valamerre, de csak alacsony fordulaton, remegve. Tudna valaki segíteni? A kondit lekötöttem, anélkül is változatlan. Négy kivezetése van, egy a kondira, 3 meg a 220-ra. A kondin nem látszik már az értéke, de üzemi. A tekercs kivezetéseket lekötöttem, és az alábbi értékeket mértem: - kettő össze van kötve a kapcsolón, ezek között 23 Ohm - egy a kapcsoló másik pólusára megy, ez és a másik pólus egyik szála között 4 Ohm - ez és a másik pólus másik szála között 26 Ohm - ami a kondira megy, az mindháromhoz képest szakadást mutat. Lehet, hogy a segédfázis megment? Vagy jók ezek az érétkek? Köszönöm!
Köszönöm a gyors választ.
Ilyenkor az egész motort meg kéne tekercseltetni, vagy lehet részben is? Egyáltalán érdemes megcsináltatni?
Meg kell kérdezni a tekercselőt! A válasza alapján kell eldönteni, érdemes vagy sem. Mindenesetre az egész motort kondival együtt kell elvinni hozzá, hátha van jobb ötlete.
Sziasztok!
Van egy 220V-os mototrom, amely mostanában ne bírja azt a terhelést, amit régebben bírt. Ilyenkor megáll, majd a terhelés levétele után újraindul. Kondenzátort cseréltem , de semmit sem vátozott. Mi lehet a probléma?
Kellene egy kis segítség. Adott egy egyfázisú köszörűgép. kicseréltem a kondit mert nem akart elindulni. Most viszont eléggé vibrál. Nem lehetséges-e hogy a kondit nem a segéd tekercsre kötöttem, hanem a fő tekercsre és ez okozza ezt. Köszönet a segítségért
Bosch sarokköszörű gépem van, ráadásul ipari. Kb. 6 éves.
Tegnap munka közben egyet szikrázott a burkolatból, majd leállt, a kisautomatát is kiverte. Szétszerelés, takarítás jött, semmi látható hiba, ezért összeszerelés, ismét a dugáljzatba és indítás: Ismét az előbbi jelenség. Szétszereltem, nagyítóval alaposan végignéztem minden porcikáját, de semmi látható sérülés, égésnyom, stb. Belső szakadás lenne? De akkor a szikrázás is nyomot kell, hogy hagyjon! Talán a kondenzátornál, mintha sötétebb lenne. Ez a mellékelt képen látható. Viszem majd a szervízbe, de előtte kíváncsi lennék, hogy mi történhetett?
Sziasztok, van egy 700W-os eredeti EDU felsőmaróm, aminek a szénkeféi nagyon szikráznak. (Univerzális soros motor van benne.)(Nem koszos a kommutátor és a rugók is kellő erősséggel nyomják hozzá a szénkeféket.) Kívülről nem látszik hibásnak sem a forgó sem az állórész tekercselése. Szerintetek mi lehet a hiba? (Én menetzárlatra tippelek, de még nem szedtem darabjaira, hogy megmérhessem.) Mivel a fenti csapágy meg volt szorulva. És elsőnek azt hittem hogy csak annyi a baja. De új csapággyal is nagyon szikrázik, tehát valami a motorral lesz. Mindenképpen meg akarom menteni, mert nagyon strapabíró kis gép lehetett.
Üdv.: Miki
EDU helyett ELU. (De ez lényegtelen.)
Üdv
Sajnos a forgórészen lesz zárlat, menetzárlat. Tipikus jele ennek hogy "körtüzes" a kollektor.
Esetleg a zavarszűrő (és szikraoltó) kondenzátor nem hibás?
Sziasztok, ma szétszedtem a marógépet. Az egyik szénkefénél a rézvezető el volt szakadva. (Emiatt elég nagy ellenállása volt, a kefe és a kefetartó kontaktjának.) Ezt megjavítottam. A forgórészen 4 ohm-okat mérek. (Tehát ez jó. Az állórész is jó, mivel 2*4 ohm-ot mérek rajta.)
Bár 230V-nál még mindig eléggé szikrázik a kommutátornál (melegszik is a forgórész), de egy fázishasításos telj. szabályzóval kb. fele fordulatig leszabályoztam. Itt már tökéletesen működik. (Kevésbé melegszik és nem is szikrázik annyira.) És még kellően nyomatékos is maradt. Tehát így fogom használni. Mivel mechanikailag szuper gép. És sajnálnám kidobni. ![]() És általában én kicsi dolgokat készítek. szerintem oda elég a 300W-os marótelj. is. (Bár nem tudom hogy a felére csökkentett ford. milyen hatással lesz a marási sebességre.) Üdv.: Miki
Mázlista
![]()
Szia! "Az egyik szénkefénél a rézvezető el volt szakadva. (Emiatt elég nagy ellenállása volt, a kefe és a kefetartó kontaktjának.)"
A rugóról nem írtál semmit. Ugyanis a rézvezető helyett az vezette az áramot és így jelentősen leromlott a modulusza a melegedéstől ahhoz, hogy a továbbiakban ne funkcionáljon megfelelően. Ezért nem megfelelő nagyobb teljesítményigénynél a kommutáció. A kefék be vannak égve, a rugók ki vannak lágyulva. Ha továbbra is így használod a gépet megadod neki a kegyelemdöfést. Cseréld ki a szénkeféket megfelelő méretűre és minőségűre és remélhetőleg még sokáig fogod tudni használni a gépedet. ![]()
Sziasztok! segítséget kérnék fűnyíró bekötésben.Van a motor:U1,U2,Z2 vezetékekkel,Van1 üzemi kondi kék és barna vezetékekkel,és van a kapcsolótól jövő 220 volt bárhogy csereberéltem a drótokat ellenkezőleg forog.Tudnátok segíteni? Előre is köszönöm!
Megpróbáltam. A rossz irányba egyből elindul, a másikba meg csak ha meglököm,vagyis ha megforgatom előtte.Lehet hogy a kondi rossz? Lökés nélkül vacilál és elindul a rossz irányba. A kidobó miatt nem lehet a kést megfordítani.Vagy lelehet égve?Hiába forgattam a kondi lábait úgy is a rossz irányba indul de a másik bekötéssel rögtön indul csak az irány nem jó ! mit tippelsz?
Ja és még egy a kondi egyáltalán nem töltődik fel . lehet rossz?
Ja és még egy csapágyat cseréltem a motorba és az állórész tekercsét lehet fordítva tettem vissza mert úgy is lehetett lehet az a baj.
Problem megoldva!Az állótekercs volt fejjel lefelé az volt a baj! Köszönöm a segítségedet,így már jó irányba forog!!!
Sziasztok! Ahogy illik, kérdés feltevés előtt átfutottam a fórumot, de pont olyan villanymotorja senkinek nincs mint nekem
![]()
OK, megnézem, köszi. 800W -os villanymotorhoz kb. mekkora indító kondi kellhet? (Tudom, ha szétszedem meglátom, de hétvégi telken van, ha megsaccolható milyen kell, akkor nyernék egy hetet.) Amúgy a leírás alapján szerinted mekkora az esély, hogy maga a motor nem hibás? Ha így vagy úgy de hajlandó elindulni és utána normálisan menni, akkor az azt jelenti, hogy maga a motor rendben lehet?
Sziasztok,
Szeretném megkérdezni a jobban hozzáértők véleményét: eszterga gépben 5kW-os motor egyszercsak elkezdte kiverni a biztosítékjait, a 3 fázisból kettőt legalább. Aztán bizti csere után volt hogy megint elindult, de aztán olyan is volt, hogy megint leverte a biztiket. A végén már mindig kiverte őket, úgyhogy neki kellett állni megnézni a motort. Terhelés nélkül is egy pillanatra beindult, aztán már lassult is le egyből, mert kiverte a biztiket. Most az van, hogy erősebb biztik vannak betéve (eddig 16 A-osak voltak), és így most megy szépen, nem veri le induláskor. Tkp a dolog megoldódott így, csak érdekelne, hogy van-e valakinek tapasztalata ilyesmiről, hogy mi lehet az oka ennek. Köszi előre is!
Egy lehetséges verzió, hogy az áramszolgáltató fejlesztett a környéken és ettől kis mértékben emelkedett a feszültség. Ezért kezdte leverni a határra méretezett biztosítékokat. Ha egyéb hiba okozná, azt a biztosíték csere nem oldotta volna meg.
Az volt a csoda, hogy eddig nem verte ki minden indításnál a 16 A-es biztosítékokat.
![]() 5 kW-os motort ilyen kis biztosítékról illik csillag-deltában indítani. Erről nem szóltál, ezért feltételezem, direktben indul. Üzemi árama névleges terhelésen ~9A körül lehet. Csillagban is felvehet rövid ideig háromszor ennyit (27A), de deltában indítva akár hatszoros áramot is.
Sziasztok. mi baja lehet egy villanymotornak ami jó sokáig vízben állt? Van egy
EVIG VZA 90L4 1500W 1410ford 380/220V Kaptam a motort! Irtam hogy sokáig vízben állt, de utána jó pár évig nem volt használva és volt ideje kiszáradni. Kipróbáltam a motort működik szpeen jár csak hangoos volt kézzel forgatva is rágott, szétszedtem hogy kicserélem benne a csapágyat,mikor szétszedtem tele volt rozsda porral és rozsdával, a csapágy rozsdás és acsapágy és a forgó mag közti rész szintén ez nem is gond az állórész nem volt rozsdás csak rozsda poros a lakk miatt nem károsodott, szépen kifújtam levegővel a tekercset a többi részt drótkefe és csiszoló papir. A tekercset újra lakkoztam jól bekentem befojattam mindenhova. megkapta az új csapágyakat összeraktam szépen megy a tengely, nem kopog zörög! Kérdés! Mennyi idő után lehet használni a motort a lakkozás végett? Ha össze van rakva a motor megszárad a lakk? Két rétegett kentem rá az első teljesen megszáradt 48óra a második réteget nem vártam meg hogy megszáradjon. Ki szárad ez a motorban vagy szedjem szét? Köszönöm a segitséget!! Üdv:István A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2012
Szia! Az oldószeres az 24 órás száradási idejű, a két komponensű az fele ennyi idő alatt szárad, ill. keményedik meg. Ha oldószereset kentél fel, akkor több napba is beletelik mire elillan az oldószer az összeszerelt motorból.
![]()
Szia oldószerest használtam. kb 2 hét mulva tudom kipróbálni ismét a motort. adigra megszárad ezekszerint
![]() Köszi
Sziasztok.
Van egy elektromos 230v csörlőm és ma oda vissza járattam (üresen terhelés nélkül) amikor az történt hogy csak előre mozgott hátra fele csak akkor indult el ha kézzel rá segítettem.Aztán már előre sem és el kezdet melegedni a motor és a kapcsolóból is fura szag érződőt mint kiderült itt található a kondi a motortól kb 110-120cm-re (1080w motor 30nf kondi).Ha kézzel rá segítek el indul bár melyik irányba.Na most arra gondoltam hogy jobbik esetben csak a kondi csere de attól félek hogy a segédfázis tekercs lett zárlatos és az ütötte ki a kondít és ezért melegedet a motor.Szerintetek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |