Fórum témák
» Több friss téma |
Én semmiféle ellentmondásba nem keveredek, ti nézegetitek az adatlapokat és találtok ki valamiféle elméleteket. Nem bonyolult dolog az akksi, neten utána lehet nézni a működésének, én annó ezt megtettem és érdekes módon nem is gyilkolom az akksikat. Olykor előfordul, hogy az új akksi hamar megdöglik. Ez van, ahogy minden terméknél ami létezik ezen a világon, kár itt mindenféle elméletet gyártani. Ha a kolega mélykisütötte is az akksit (szerintem nem) akkor sem ilyen hamar döglött volna meg egyjó akksi! Az nem ellentmondás, hogy szerintem nem a felhasználásnak megfelelő akksit választott, mert ettől még nem kellett volna ilyen hamar megdöglenie!
Megint mi az, hogy örülsz, hogy mérek? Ha nem fényképezgetem, akkor nem is mérek, meg azt sem tudom micsoda, vagyhazudok, nekem bizonygatnom kell, hogy nem vagyok fogyatékos, vagy mi itt a feltételezés? Ne szórakozzunk már, leszállhatnátok a magas lóról.... A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
No, témánál vagyunk (zselés akku) mégha csak annak mondott AGM is
![]() Idézet: „Amúgy az akksi 3 évig ment egy UPS-ben, februárban cseréltem, tehát már van benne pár ciklus.” Nekem vesszőparipám (de bizonyítani nem tudom, nincs mivel), hogy a szünetmentesekben azért maradnak meg az akkuk, mert nem volt tartós áramszünet. Van itthon viszont 9 szünetmentes, amiből 7 működik. Na, ott volt hosszú és több áramszünet. Ezért tönkrement az akku. Kidobták, pedig semmi baja 7-nek. De, mondom, ez vesszőparipa, nem én használtam őket. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Nono, nem veszekedőfórum. Mérések, tapasztalatok jóindulatú összevetése. Erről szól a fórum -itt.
Nem, nem kell bizonygatnod. De (mint páran megtettük) méréssel, vagy más dokumentummal bizonyítani az állítást nagyon hasznos) A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
[off]Adatlapok és műszerek szerint is teljesen merültnek tekintendő egy 12V-os akku. Szerinte nem, meg egyébként se !ett kisütve 10,5V-on.
![]() ![]()
Szia!
Dolgoztam szünetmentesekkel. Nem tudom Mennyi akku volt a gépben, de ha az egyik behal akkor a másikat is cseréltük. Az onlineban is, az összeset. Persze előbb árajánlatot adtunk. Gondolj bele ha egy rádióban behal a az egyik elem ott sem illik egyet cserélni. Ráadásul ott van a munka, és anyag garancia. Mi kért év garanciát adtunk a kiadott akkura, a gyártó 3 évet adott rá. Ráadásul mi kiadás előtt összeválogattuk őket egyforma tulajdonságúak legyenek. Erre volt egy több millás műszerünk, aminek az egyik zsinórja is másfél milla volt. Az akkunak sokszor nem az áramszünetekhez volt köze, hanem az akku korához, annak megfelelő állapothoz amut az ügyfélnek esélye nem volt szakszerűen megmérni. Ráadásul az akkuk az asztal alatt voltak zárt fűtött helyen, ami nem kedvez az élettartamnak. Bot ahol kapcsolótérben volt az akkupack elhelyezve, külön klíma dolgozott rájuk. Ez másfélszeres élettartamot is eredményezett. szúval csak pár ipari szempontot említenék. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2021
Van egy lényeges paraméter, ami olvasható is az AGM használati leírásban.
Tartós töltés esetén a töltő feszültség nem haladhatja meg a 13,8V-ot. Ez azért van, mert a savas ólom akkuk esetében, márpedig a zselés is, az AGM is ilyen, a vízbontás határfeszültsége 13,8V. ( Cellánként 2,3V ) Vagyis e fölött elindul a gázképződés. És bár mindenféle trükkökkel, rekombinációval próbálják ezt kordában tartani, de ha folyamatosan tartósan kap 13,8V feletti töltést, akkor szép lassan kiszáradhat az akku. Nem hiába szokták a csepptöltőket is 13,8V-ra beállítani. Azt rajta lehet hagyni az akkun akár egész télen, és tavasszal elővéve tökéletes állapotban van. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2021
Idézet: Szabad megkérdezni a készülék típusát? „Erre volt egy több millás műszerünk, aminek az egyik zsinórja is másfél milla volt.”
Ez valójában csak egy régi beidegződés, abból a korból származik, amikor még csak nyitott, gondozást igénylő akkuk léteztek, de persze senki (tisztelet a kivételnek, én sem indig voltam kivétel) nem gondozta őket.
Az akkuból eleve párolgott a víz (mert valójában csak az tud), a töltés közben pláne. Ha figyelembe vették a felhasználó csélcsapságát, és a nagyobb feszültség párologtatóbb hatását, hát kompromisszumot kellett kötni. Ezért (is) 13,8-on töltöttek a kocsik is, jellemző is volt a "két év után minden perc ajándék" mondás az akkukra. Valójában a vízbontás igazán 14,4V felett jelentkezik, és mióta inkább zárt akkuk vannak, azóta 14,4V (vagy picivel alatta) igyekeunek a feszültséget tartani. És (láss csodát) 3-5 évet vígan bírnak az akkuk. De van fórumtársunk, akinél több, mint 10 évet, de az inkább már kivétel (ami tudvalévőleg erősíti a szabált ![]() A 13,8-ra "visszavevés" inkább csak a felhasználó beidegződésének kiszolgálása, semmi szükség rá -a fentiek szerint sem, éshát (tegnap is leírtam, és már hányszor) én látom is a kocsimban az akkufeszültséget. Az átlaghasználó nem látja, ezért az olvasmányélményei alapján hisz. 4 éve van a kocsiban az akku, nem hobbiautó, dolgozik, és 14V alatt soha nincs a feszültsége (az is csak 30 fokban), a jellemző 14,4V.
A "karbantartás mentességet" meg kell fizetni. Az én 41 éves diesel 207-esemben 9. éves az akku (Exide). Már az első év után felvágtam a matricát, kifeszegettem a fedelet: alatta ugyanúgy ott vannak a dugók - és persze látható a vízhiány is. Ha nem gondozza az ember, akkor a garancia idejét épp kibírja.
A kis 7Ah-ás 12V-osokat ugyanúgy lehet(ne), kell(ene) simogatni, vizet tölteni bele, időnként 14,4V-ig tölteni - hogy ne szokja meg a 13,8V-os punnyadást. Kissé macerásabb,de megéri, ha többet használ belőlük az ember. (A fedél alatt ülnek a gumisapkák, kipufogás van.)
Nem macska az hogy simogatni kell.
![]() Tegnap mértem az akkumat, az ősszel lesz 4 éves. Valamikor 1 éves korában is mértem csak nem találom az a képet, akkor még 98%-os volt, most már csak 86%-os. Akkor tudott 512A indítóáramot, most már csak 475-öt tud. Akkor 4,6 mΩ körüli belső ellenállása volt, most már csak 5,79. És nem azért mert nem nyitottam ki, és nem feszegettem ki belőle a kupakokat (ha egyáltalán van benne), hanem a második sor miatt! Havonta egyszer megyek az autóval, akkor is rövid utakra, de van hogy 2 hónapig sincs elindítva. A sok kütyü meg közben szívja az akkut, mert ez nem zsigulátor, amiben ha levettem a gyújtást akkor nulla fogyasztás volt. Az akkum 33%-os töltöttségű, 12,2V van benne és ez öli meg! Nagyon nem tesz jót egyik akkunak sem, ha hosszú ideig áll úgy, hogy a kapocsfeszültsége 12,5V alatt van. Az eladó szerint 5 évet fog kihúzni (tapasztalat), szerintem talán 6-ot. Ha rendszeresen karban lenne a tartva a feszültsége, akkor ez is elmenne 8 évet mint a régi nevesincs ami előtte benne volt. Az is azért bírta addig, mert akkor még heti szinten használtam a kocsit, nem ült le az akkufesz.
Az én olvasatom is hasonló:
- Az elektrolit csak fogyhat, (párolgás és vizbontás miatt), - Kipufogási lehetőségnek kell lenni, mert különben felrobbanhat, - "Bepufogás" viszont nincsen gyárilag kialakitva, - "Katalizátoros" dugóval, a vizbontás miatti veszteséget lehet redukálni... Idézet: „"Bepufogás" viszont nincsen gyárilag kialakitva” Gyárilag ugyan nincsen, de egy jól irányzott injekciós tűvel meg lehet kerülni a problémát.
Tű nem kell, elég a fecskendő. A fedél lefeszegetése után a gumisapkák lehúzhatók, látható az "itatóspapír". Minden cellába 2 köbcenti desztvíz évente = hosszú élet.
Mi azért használtunk tűt, mert így nem kellett lefeszegetni a tetejét. Némi feláldozott, szétbontott akku után megtaláltuk, hogy hova kell beszúrni a tűt, és így már roncsolás nélkül lehetett feléleszteni az akkukat. Az NMT Motorola 2000 telefonban meglehetősen sok 12 V/ 2 Ah akksi volt elhasználódva. Elég sokat lehetett visszahozni a való világba.
Volt műszerünk is, ami a kapacitás mellett mérte az akku belső ellenállását is. Leginkább a belső ellenállás jellemzi az akku pillanatnyi állapotát. A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2021
Értem. A fedél levétel a 7Ah-ásnál a legkönnyebb: nényány ponton van csak meghiccentve ultrahanggal.
Idézet: „a valótlant nehéz lesz bizonyítani.” Igen, a teljesen feltöltött akksi újkorában is már alacsony kapacitású volt, amit az alacsony kapacitás miatt csökkent feszültség okozott, persze az időben visszaugorva. ![]()
Sziasztok!
Időközben ott tart a dolog, hogy először írtam a VARTA itthoni képviseletének, de fülük botját se mozdították, nem reagáltak sem e-mail-re, sem a webes felületükön elküldött üzenetre, immár 3 hete. Végül felvettem a kapcsolatot az akku forgalmazójával és visszaküldettem nekik. Jelenleg bevizsgálás alatt van az akku, majd értesítenek. Az eszmefuttatáshoz a következőt tenném hozzá. Itt megtalálható annak a Long AGM akkunak az adatlapja, amit tavaly használtam ugyanezzel a töltés szabályozó modullal és amely teljesen jól, az elvárt módon teljesített hosszú hónapokon keresztül: Bővebben: Link Ez alapján teljesen rendben vannak a modul által alkalmazott feszültségek. Semmi gond nincs a 10,5 V-ra való kisütéssel, de ahogy nézem még a kisebb feszülségekkel sem. Valamint nem hogy nem okoz gondot a 14 V-ra töltés, de ezt még 15 V-ra fel lehet akár tölteni. Még a rendszeres, 100%-os kisütés esetén is hoznia kell legalább 200 ciklust kapacitáscsökkenés nélkül, amit nagyjából hozott is! Tehát a szabályzó modul megfelelt a Long akksi előírásainak. Ti azt írjátok, hogy a VARTA akkut nem lett volna szabad ennyire lemeríteni illetve ennyire feltölteni. Pedig az is egy AGM akku. Akkor ezek szerint olyan, hogy általános töltő berendezés AGM akkuhoz nem lézetik? Az AGM akkunál minden egyes darabjánál gyártó/típus szerint testre kellene szabni a töltési/kisütési paramétereket? Ha veszek egy olyan készüléket, ami azt hirdeti, hogy AGM akkuhoz használható, az az egyik gyártóhoz tökéletes lesz, a másik gyártó akkuját pár 10 ciklus után tönkretenné? És az olyan készülék, amelyen ezek a paraméterek nem testre szabhatók, azok használhatatlanok, kuka mind? Tehát ez a német IVT cég is használhatatlan MMPT modulokat sóz rá a vevőire borsos áron? És felmerül még egy kérdés: van egy Bosch C3 töltőm is, aminek van AGM üzemmódja. Ezek szerint azt is felelőtlenség lenne VARTA akkuhoz használni, mert nem ismertek a beprogramozott feszültségszintek és akár tönkre is teheti a vadi új VARTA akkut, ha azzal töltöm? Egy enyhe irónia van a fenti kérdéseimben. De a fenti eszmefuttatás, mely szerint én vagyok a hibás, hogy nem megfelelő töltésszabályozót használtam az akkuhoz és ezáltal szándékosan tettem tönkre az akkut, ezeket a kérdéseket vetik fel bennem. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2021
Bennem meg a következők vetnek fel kérdéseket:
Idézet: Mit jelent hogy hosszú hónapokon keresztül? Legalább 4-5 évet el kéne nekik menni. „az elvárt módon teljesített hosszú hónapokon keresztü” Idézet: Ezt hol olvastad ki az adatlapból? Ilyet én nem látok benne. Van az első lapon egy grafikon, ami az idő és a terhelőáram függvényében mutatja a végfeszültséget, azonban az nincs odaírva hogy az akkunak ez ne ártana! Ellenben a következő oldalon vagy egy grafikon ami azt mutatja, hogy az a kb. 1500 ciklus akkor áll fenn ha csak 30%-nyi a kisütés, ha már 100% ami nem 10,5V hanem 12V !!! akkor már csak 300 ciklusod lesz az 1500 helyett. „Semmi gond nincs a 10,5 V-ra való kisütéssel” Idézet: Senki nem írta hogy szándékosan, hiszen a hozzá nem értés nem egyenlő a szándékossággal. „szándékosan tettem tönkre” Lehet a műszerekkel vitatkozni csak nem sok értelme van. ![]() Volt nálunk a cégnél egy 10kW-os tirisztoros szünetmenetes. Akkora volt benne a 3 fázisú trafó, hogy kis híján a derekamig ért. Egy teljes helyiségnyi akkupakk volt hozzá, munkaakkukból. Abban 11,5V-os akkufesznél már a biztonsági üzemmód is lekapcsolt, és az is csak azért ott, mert az eszközök működésének biztonsága (akár emberi életek is múlhattak rajta) felülírta az akkuk esetleges alkalmi tönkretételét.
Szia!
Amikor szünetmentest javítottam a 10,5 V alatti akkut kidobtuk, azaz garidőn belül vissza a gyártónak. A szünetmentes áthidalását 11V-nál állítottam le, erről kiadáskor jegyzőkönyv készült, mintahogy sok minden egyébről, pl a töltő feszról, Max 14,1 V stb... Nem magyarázom az okokat már többször leírtam...
Először a félreértésről:
-Nem azt mondtam, hogy szándékosan tetted tönkre. Azt mondtam, módszeresen. Nagy különbség van aközt, hogy akarod, és aközt, hogy nem akarod bár, de a tevékenységed odavezet. -A tavalyi akkuról most azt állítod, hónapokig jól teljesített, Múlt héten még azt mondtad, pár hétig csak, utána annál is jelentkezett ugyanez a dolog. Csak attól még hónapokig használtad (minden mindegy már alapon). -Most azt írod, látod, hogy 14,4-15V-ig töltendő. Ehhez képest pár napja is azt írtad, 14,1V-nál leállítottad a töltést "elővigyázatosságból". Csakhát -akkor még nincs feltöltve... -Abból az adatlapból rossz következtetéseket vonsz le. A tesztüzembeni működés nem az üzemszerűen működést jelenti. Kár, hogy támadásnak vetted, amit leírtunk (nem te vagy az egyetlen, aki rossznéven veszi az ilyesmit), Mi csak igyekeztünk segíteni... A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2021
Nem nagyon értem, hogy ezzel most mit is szerettél volna mondani... De azt se, hogy a kérdésemre miért nem válaszolsz? Vagy valami nem is létező műszerről van szó? Az akku állapotáról egy kézi (cél)műszer éppen elégséges infót ad. Vannak ezeknek nevesebb változatai drágábban, azok épp ugyanazt csinálják. Aztán vannak az asztali változatok (akku analizátorok) amik precízebbek, de általában ezek sem tudnak többet, annyival csak, hogy alapból 4 vezetékes (kelvin klipsz ami nem kerül 1,5 millába), a feszt 5,5 digitig és pontossággal képes mérni, meg tud olyat hogy nem 1 mérést végez hanem egymás után többet, és ki tudja írni ezek min max és átlagértékét, és van olyan ami akár grafikusan is képes ezt megjeleníteni. És ezek még általában 6 számjegyű árfekvésben vannak. Aztán van még ezen felül olyan, hogy akku tesztelő komplett elektrokémiai munkaállomás, de az már inkább 8 számjegyű árfekvésben van, és erősen kétlem hogy olyat élőben sokan láttak volna...
Ha 11V-nál leállítottad a a szünetmentest, akkor hogy lett 10,5V az akkuban? ![]() Idézet: Ilyenkor látszik meg hogy mennyi értelme van... „Mi csak igyekeztünk segíteni... ”
Van egy ilyenem is használatban, most múlt 3 éves (nem pár hónapos
![]() ![]()
Én úgy látom, hogy abban a táblázatban néhány órás pihentetés után mért feszültségeket taglalnak. Az azért teljesen más, mint kisütés közben (árammal terhelve) mért feszültség. Amikor akkuk kapacitásait mérem, szinte mindig az történik, hogy a kisütés után az akku feszültsége visszaemelkedik. Nem kicsit emelkedik, 10,8V kisütési végfeszültséget szoktam beállítani, a terhelés lekapcsolódása után az akku 11,5V körüli feszültséget mutat.
Idézet: „ 10,8V kisütési végfeszültséget szoktam beállítani, a terhelés lekapcsolódása után az akku 11,5V körüli feszültséget mutat.” De nem 1/40C terheléssel. Mert Andralin 60Ah-s akkut merít 1,6A terheléssel 10,5V-ra. Az úgy nem lesz 11,5V a terhelés elvétele után.
Jajj... Az akkunak a kapacitása mellett ugye van belső ellenállása is, amin feszültség esik, annak fényében hogy mekkora árammal terheled. Ettől, a kapacitásától, meg a töltöttségi szintjétől függ, hogy mennyire megy vissza a feszültsége.
Most komolyan. Merítitek itt a végtelenségig szerencsétlen akkut, utána meg sírtok itt összevissza, hogy 2 évente akkut kell venni. Nekem miért nem kell? Miért bír ki nálam 7-8 évet is? Ja, biztos szerencsém van, mindig jó szériát fogok ki a vásárláskor.
![]() Idézet: „10,8V kisütési végfeszültséget szoktam beállítani, a terhelés lekapcsolódása után az akku 11,5V körüli feszültséget mutat” És még pluszként ott van az, hogy te sem 10,5V-ot állítasz be, és nem is tér vissza a 12V-os (a gyártó által ajánlott) nyugalmi feszültségre. Pedig az nemcsak a gyártók által hasból ajánlott, hogy 12V alatt töltendő, nem használandó. Így tanították a 80-as évek közepén, a 80-as évek végén, a 2000-s évek elején, de két éve is. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2021
Kb. 5 hónapon keresztül működött rendben a régi Long akku, utána csökkent le annyira a tárolt töltése, hogy nem tudott egy teljes éjszakát végig világítani teljes feltöltöttség után. Az 24 Ah-s volt.
Arra számítottam, hogy helyette egy 60 Ah-s VARTA Deep Cycle akku már megfelelően túl lesz méretezve és fél év helyett már ténylegesen évekig fogja bírni. Ehelyett bírta 30 napig. Értelemszerű, hogy minél kisebb feszültségre és minél gyakrabban merítjük le, annál hamarabb kezd majd csökkenni ez elérhető töltése. Ez látszik az adatlapból is. De azt sem látom leírva sehol, amit te állítassz, hogy 10,5 V már káros lenne és árt az akkunak. Miért lennének az adatlapon olyan görbék demonstrálva, amiket reprodukálva már konkrét károsodást okoz az ember? A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |