Fórum témák
» Több friss téma |
Hírek » Robotautót fejlesztett ki a Stanford Egyetem Robotautót fejlesztett ki a Stanford Egyetem
Beküldte: Topi, idő: Jún 21, 2007, forrás: Berta Sándor - sg.hu
A jármű már túl van az első sikeres teszteken és elindul a novemberben megrendezendő DARPA Urban Challenge 2007 versenyen. "Mindannyian tudjuk, hogy a személygépkocsik minden fejlesztés ellenére még mindig nem elég biztonságosak. Évente az Egyesült Államokban csak közlekedési balesetekben több mint 42 000 ember hal meg, világszerte pedig egymillióan. Emellett a mai autók nem eléggé hatékonyak, dugókat okoznak és a vezetőknek még a hosszú szakaszokon is mindig koncentrálniuk kell. Az intelligens autók alapvetően fogják megváltoztatni mindezt és a társadalmunkat" - jelentette ki Sebastian Thrun, a Stanford Egyetem informatikai professzora és a Junior csapat vezetője. Az egyetem két évvel ezelőtt Stanley nevű járművével már megnyerte a DARPA Grand Challenge versenyt, amelyben a robotautóknak sivatagi körülmények között kellett bizonyítaniuk. A gépkocsit több GPS- és lézerszenzorral, egy kamerával és más eszközökkel szerelték fel, hogy biztosítsák sikeres célba érkezését. A Junior a Stanley továbbfejlesztett változata.
Az autó közelében lévő objektumok és akadályok távolságát nyolc úgynevezett LIDAR-rendszer méri. Az egyik lézeres egységet a Junior tetején helyezték el, hatótávolsága 100 méter, egy másik LIDAR kizárólag az utat, a talajt és az útfestéseket figyeli. Egy harmadik eszköz panorámaképeket készít a környezetről. A befutó adatokat két, egyenként 2,3 GHz-es órajelű négymagos Intel processzorra épülő fedélzeti számítógép dolgozza fel. Egyúttal ezek a készülékek irányítják a járművet. A Junior aktuális pontos helyzetének és a haladási irányának a meghatározásért egy GPS-vevőből és más szenzorokból álló rendszer felel. A fedélzeti egység 30 centiméteres pontossággal végzi el a feladatát. Hozzászólás íráshoz bejelentkezés szükséges!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |
es oldalt a kocsin GOOGLE!
az anyos ulesen ulo nem lat ki S !
Ha balesetet csinál, akkor kit vonnak felelősségre? a tulajdonost vagy a gyártót? ugyanis egy gépet nem lehet perelni.
tetszik a dolog, történetesen én és pár haver is dolgozgatunk 1 hasonló jármű megépítésén, ugyan az még csak aksiról megy, és nem rendes utcai autó hanem 1 házi kreáció.
A kocsira terveztem 1 fedélzeti számítógépet (IP MMX laptokp), és van 1 asztali gép is ami rádiós úton álandó kapcsolatban van a kocsival, de a kocsi, ha megvan az útvonalterv akkor magától is boldogul.
Sok sikert minden hasonlóra vállalkozónak.
A kezdeti lépések nyilvánosak az interneten, bárki utánépíthet egy olyan elektromos kocsit ami képes megtanulni az útvonalat amin haladt, és vissza is talál rajta.
A www.gerzsenyirobi.uw.hu lapon a barkács részben megtalálható a leírás, és van szpftver is mellékelve.
Ha valaki szeretne építeni egy ilyen "járművet" szívesen segítek!
MSN en is felvehet akinek segítség kell. cím: thowra@freemail.hu
Erre a címre írhattok is.
B.
Tata honnan gondolod hogy becsődölne? Emberek programozzák, akik akár hiszed akár nem, biztos hogy vezettek már zsúfolt és bonyolult helyen. Még ha össze is törné magát a gép (bár van rajta fék szóval izé...) akkorse biztos hogy másodjára is megtörténne mert elemzik a szituációt, és átírják a programját. Több év alatt pedig biztosan megtanítják rendesen menni.
Nömköll a kapálógép sö me én kapálni akarok hinnye!
Már csak Michael Knight és Devon hiányzik. Na meg Bonie aki szervizeli. :D
azt írtátok h inkább a saját hülyeségetek miatt karambolóznátok....balbalbal.
a balesetek többségében nem a vétkes hal meg