Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » Mobil 1000 W, avagy Microwave oven kicsit másképp!
Mobil 1000 W, avagy Microwave oven kicsit másképp!
Szerző: EcoPityu, idő: Márc 13, 2015, Olvasva: 16666, Oldal olvasási idő: kb. 2 perc
Lapozás: OK   7 / 7

Most jöhetett az elektronika beépítése.

Először az új BLDC ventilátor került a helyére. Nagyságrendekkel kisebb, mint a gyári venti, így el fog előtte férni az elektronika is. Így a hűtés nem csak a magnetronnak jut, hanem az elektronikának is. (Bár annak annyira nem is kell.)

 ventikicsi.jpg

A villany Trabim leégetett motorvezérlőjéből megmaradt panelt felhasználva külön teljesítmény panel, és vezérlőpanel párost alkalmaztam, utólagos kábeles összekötésekkel.

 mosfetmix1kicsi.jpg

A hűtőbordát az eredeti dobozhoz fogattam, egyenesen a „szélcsatorna” közepébe.

 kabelezesmix1kicsi.jpg

 

A vezérlő panelt, és a stabilizátor IC-t utoljára helyeztem fel, és kötöttem be, mikor már a teljesítménykábelezés kész volt.

 keszmixkicsi.jpg

A kapcsolók összekötése, utolsó bemérés, és a 25 Ah-s zselés UPS akkumulátorok tesztje után, végső összeszerelés, bedobozolás következhetett.

És, kész a MŰ!

Lassan 6 éve használom, egy-két, azóta kijavított hibájával együtt, napi 2-5 perces sütési időkkel, és tökéletesen működik.

A képeken látható verzióban, egy, vagy két évig bírta a két kis 25 Ah-s akksi, majd egy hideg télen egyik sütögetésem után végleg beadták az unalmast. Ekkor kábeleztem hátra izmosabb kábelekkel az első akksit, és hátra került még egy zselés, 75 Ah-s is. Ezeket kötögetem manuálisan sorba-párhuzamosan, ha tölteni, avagy sütni akarom őket.

A dobozolt verzióban relék kapcsolták sorba-párhuzamba a két akkut, de ez itt már nem volt megfelelő. A kábelvégeken a földelt (hárompólusú) műszer-tápcsatlakozó aljzat-dugók vannak, teljesen lepárhuzamosítva (3x16 A max., az így, 48 A max.) amivel a 40 A-es áramfelvétel símán eljut a mikróhoz.

A hátsó akku, a töltőkörében egy 10 A-es biztosítékon keresztül, egy 200 mV-ot ejtő 30 A-es shottky diódán át van leválasztva a generátorról. Ha töltésbe van „dugva”, akkor ezeken keresztül töltődik, 14,2 V-ig maximum. A hátsó akku így nem vesz részt az autó tápellátásában, csak „parazita” módon töltőáramot „lop” a generátorról, és meghibásodása esetén is csak az a 10 A-es biztosíték ég ki.

Rövid magyarázat:

Töltéskor: Az elölről jövő kábel (pozitív) dugója megy a hátsó akku 10 A-es biztosítékára (alj). A hátsó akku negatívja megy a karosszéria testjére. (Töltődik, már ha megy a motor…)

A mikró pozitívja (alj) állandóan a hátsó akku pozitívjába dugva (dugó).

Sütéskor, két kábel csere!:

Autó karosszéria dugója mehet a mikró negatívjára (alj). Első akku plusza (dugó), mehet a hátsó akku negatívjára (alj). (Így már 24 V-on van a mikró.)

A hátsó akku csatlakozói egyből az akkusarkon vannak elhelyezve, kábel nélkül!

Ami jó az egészben, hogy a két pólus, ahol feszültség van, sehol sem dugható össze közvetlenül, így nem lesz zárlat, még fáradtabb napokon sem.

 akkukkicsi.jpg

 

Legrosszabb esetben 12 V-ra kötjük a mikrót, amiről el sem indul.

Ha, akarjuk bonyolítani, akkor egy 24 V-os 60 A-es (kamionos) relét sorba rakhatunk, mikrón belül a bejövő plussal, saját magát behúzandó, lediódázva és akkor tuti, hogy nem kap sem rossz polaritást, sem kevés feszültséget a mikrosütőnk, valahogy így:

 reles.jpg

 

Nos, eme kiegészítésekkel eljutottunk a végére.

Köszönöm, hogy ismét velem tartottál, és remélem valami jó ötletet, még merítettél is a leírásból.

EcoPityu

Következő: »»   7 / 7
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem