Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó gáztartályára épített gyári szintjelző kijelzése a műszerfalon
Témaindító: stevie, idő: Nov 16, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Autógáz tartályon már meglévő mágneses kis orát szertném valamilyen módon kijelezni a műszerfalon akár ledes, vagy akár valamilyen más formában. Üdvözlettel:Stevie
Szia!
Mit értesz azon, hogy mágneses? Folyadék szintet, vagy nyomást mér? Mechanikus, vagy elektromos? Üdv.:A2K
Szia!Folyadékszintet mér hasonloképpen mint a benzintartályban.Van egy uszo ami mechanikusan kapcsolodik a jeladohoz.Ugyértem azt hogy mágneses hogy az órának nincs mechanikus kapcsolata a szintjelzövel.Szerintem az uszo belsö rúdján van egy kis vasmag,kivül pedig az óra egyik oldalán helyezkedik el a mágnes és amikor mozog az úszó mozgatja a mágnest .Gondolom azért csinálták igy hogy a 10 báros nyomást teljesen letudják szigetelni.Szerintem ezért van csupán mágneses kapcsolat.
Üdv:Stevie
Nos akkor egy olyan érzékelőt kell alkalmazni ami a mágneses erővel arányosan változó elektromos lelet produkál. Azt már bármilyen műszerrel ki lehet jelezni.
Megtaláltam a hozzá való IC-t Bővebben: Link
Szia!Köszönöm a gyors reagálást igen ez nagyon jo ötlet már csak az lenne a kérdésem hogy valami kapcsolási rajzot tudnál hozzá varázsolni mert én kezdö vagyok a témában.
Köszönettel:Stevie
Leginkább, (gyanítom) azért is oldották meg így, hogy elektromos áram még véletlenül se keletkezzen, főleg ne szikra a gáz közeg miatt...
(volt nekem is gázos autóm)
Hát igen mivel ugyebár melette helyezkedik el a mágnesszelep is.Nemigazán lenne pozitiv dolog némi szikra ott melette.
Üdv:Stevie
Sziasztok! A gond ezzel az IC -vel az, hogy ez a változó mágneses tér erejét alakítja át feszültséggé, viszont a gáztartályoknál a mágneses tér állandó. A mágnes a pozícióját változtatja, így húzza magával a mutatót.
Gyárilag reed reléket használnak, egymás mellé fektetve, és ellenállásokkal összekötve. Az ellenállás lánc azon pontja testelődik, aminél a mágnes meghúzza a reed relét. Gyakorlatilag egy változó értékű ellenállást kapunk a testhez kötve, aminek értéke a gáz mennyiségéhez képest változik. Ezt az értéket pedig általában egy kis LED sorral jelenítik meg.
Igen azthiszem hogy talán ez a legjobb megoldás ahogy leirtad ,tudsz esetleg valami kapcsolást a dologhoz?
Üdv:Stevie
Én egy ilyet hoztam össze. Bár a 8 darab reed kb 16-24 mm, mozog minimum ennyit a mágnes?
Szia Action2K!
megnezem potossan menyit mozog az ora mutatoja a minimumtol a maximumig. Udvozlettel:Stevie
A legjobb az lenne, ha tudnál egy két közeli (makro) képet feltenni az óvatosan szétbontott szerkezetről. Hátha akad rá más, jobb, pl. optikai megoldás.
Hali Action2K!
Megprobálok holnap csinálni egy két képet az óráról és akkor talán könyebben kitalálhatjuk hogy mi lenne a legmegfelelöbb.Köszönöm a segitséged,további kelemes estét kivánok. Üdvözlettel:Stevie
sziasztok .
elösször is azthiszem stevie-nek egy alfába kell a dolog ha nem tévedek . a gyári szintjelzök 5 szintet mutatnak ledekkel, 4/4, 3/4, 2/4, 1/4, tartalék. a multiszelepet kell megnézni milyen gyártmányú és utánakeresni neten hozzávaló szintjelzőnek /párezresdolog/ amihez eszközölni kell egy led vezérlést ha netalán a gázkapcsolo nem tudna ilyen funkciot lehet nekem akadna hozzá bontott is akár vagy valamilyen ami ráültethetö. a mechanikus része pedig ugy müxik, hogy egy mágnes van az uszo tengelyére erösitve, ami nem nem körivet ir le hanem a forgáspontja a mágnes közepén halad át. ez a mágnes kb 5X5 és kb10mm hosszu.
Sziasztok! Ha folytatnátok ezt a témát az érdekelne engem is,hogy lehetne megoldani könnyedén és egyszerűen.
Időközben sikerült keríteni egy gyári szintjelzőt BRC S.p.A típusút.
Sziasztok. Nekem van benne kijelző ami mutatja a töltöttsèget.( gyári loveco ,4 eu plus ii) csak annyi gondom van vele hogy teli tankolom akkor telit mutatja. El megyek vele 200 km utána már azt mutatja hogy tartalèk,de a tartálynál lèvő óra viszont azt mutatja fèlig van. Ennek fokozatosan kellene mutatni hogy csökken. Mi baja lehet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |