Fórum témák
» Több friss téma |
Azt elfelejtettem írni hogy ebben az esetben az automata kp.zár zárást (gyújtás után,fékpedálra,stb) nem szabad felprogramozni.
Tisztelt tagok!
Segítségeteket szeretném kérni. Kötöttem be egy utólagos távirányítos modult autómba. Jelenleg zárása az összes nyilik és csukódik, de lenne külön, hogy csak a csomagtérajtó nyiljon, a vezérlőegységen van egy külön kábel erre. Papírja szerint ezt kellene egy négy lábú relé kötni és azt a csomagtérajtó zár motorhoz, és két lábát 12v-ra, de a zár motor öt vezetékes és egyben tudom azzal is nyitni csukni az autót, kulccsal. Relé nélkül nem fog működni, révén hogy öt vezetékes a motor ezért gondolom küldené a jelet a többinek is hogy nyiljon, ezért mindenféleképpen kellene legalább egy relé, gondolom ! köszönöm szépen !! Bővebben: Relé-csomagtérajtó A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
Üdv,
Ez a relé vezérlő kimenet olyan autókhoz van,ahol a nyitás már rögtön az ajtót nyitja,nem pedig engedi nyitni a "kilinccsel".(pl.japán típusoknal a vez.ülés melletti kar) Erre léteznek speciális monostabil motorok(zarszerkezetnek megfelelően húzó vagy toló),amik megfelelő erővel tudják működtetni a zárszerkezetet. Egyszerű kommersz kínai motor ritka esetben tud nyitni közvetlen zárat. Talán ez az egy képes rá:90Nm mtor A másik eset,hogy a csomagtartó ajtóban egy hasonló elvű zár van,mint pl.a vezető ajtóban. (A kulccsal csak engedi vagy sem a kilincsnek hogy nyissa a zárat) Ebben az esetben párhuzamosan kötsz a motorokra,és behúzod a csomagtartóba. Ha akarod hogy vezéreljen akkor ötöt,ha csak követőként akkor kettőt. Azaz mégsem...ebben az esetben is létezhet a kilincset reteszelő(ebben az esetben vezérelni nem lehet) avagy a kilincset engedő vagy nem engedő) Ebben az esetben a relé vezérlő kimenet nem szükséges. Szóval először írd le kérlek hogy milyen működési elvű a csomagtartó zárszerkezet, Esetleg azt iis hogy milyen autóról van szó,hatha speciálisan kialakított motor szükséges hozzá. És akkor tudunk tovabb segíteni,. Üdv
Fotóztam milyen motor van benne. 5 vezetékes, szinei: piros/fekete, barna/fehér, sárga/fekete, piros/barna és barna.
Autó típusa: Opel Vectra A 1.6i, x16sz, 1995, limuzin Kábel-színek Motor-zár Zár
Mi a kérdés? Van a távirányítón külön gomb a csomagtartónak? Működteti azt a kimenetet? Sajnos sokszor ez a funkció kimarad, csak a feliratozás marad a másiké. Van, ahol simán párhuzamosan ki van vezetve a többi motorral a csomagtartó.
Ha van külön gomb és működteti a külön kimenetet, akkor tényleg már csak egy relé kell és remélni, hogy a zárásnál (vagy akár nyitásnál is) ez a kimenet is vezérlődik, különben ezt mindig külön kell majd nyitnod és zárnod a plusz gombbal. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
Van igen külön gomb , és külön kábel is. Ha megnyomom 3at villant.
Üdv,
Az Opel elvileg vezérlő motorként működik az ötödik ajtóban. Ha nem vezérli/követi a többit,akkor én elsősorban arra tippelnék,hogy az ajtóátvezetó gumiban eltört a kábelköteg,ami Opel betegség. Vedd ki az átvezető gumit,nézd meg,biztos hogy van benne pár teljesen eltört vagy szigetelés töredezett vezeték. Üdv UV
Üdv, működik minden ! Az utólagos modult szeretném bekötni , hogy a távirányítón a csomagtér nyitó gomb is működjön , mert csak most egybe nyit zár minden.
Üdv,
Annak viszont nem igazán látom értelmét... ![]() Üdv!
Kis extrának elfér, szerintem. Az 5 vezetékes motor kavar meg, igazából. A motornál elég csak a "nyitó" kábelre kötni? Itt gondolom az lenne a lényeg, hogy ne nyissa ki a többit, tehét ne menjen a többihez el a nyitó jel.
Relé-kötés
Sziasztok! Ma vettem egy távirányítós központi zár vezérlőt meg hozzá a motorokat, viszont nem nagyon vagyok tisztában a bekötésével. Lényegében a central control lock assorted wires részével nem vagyok tisztában mivel a vezérlőn és a motorokon más a vezeték színe.
Üdv,
Nem csak az a lényeg,hogy ne nyissa a többit,ahhoz elég lenne egy 5A dióda sorban. Az érdekesebb az,hogy a gyári vezérlő alapból testen tartja a motor mindkét pólusát. Ha pozitívot adsz csak úgy rá,azzal zárlatba viszed a vezérlőt,és jó eséllyel csattan benne a fólia. Ha nagyon szeretnéd elmondom hogyan tudod megoldani,de csak saját felelősségedre . Ezek a kommersz kínai vezérlők nem a megbízhatóságukról híresek. Ha elromlik,te dolgod,hogy nyitod ki a csomagtartót. Nyitó motor vezeték elvág (fekete-piros vagy a fekete-sárga,mérd meg melyik+nyitáskor) 85:+12V(bizti nem lenne hátrány) 86:utólagos vezérlő nyitó kimenet 30:motor felé 87a:test 87:+12V(bizti nem lenne hátrány) Így minden zaraskor zár,de nyitni csak a cst.nyitasra fog. Hogy ennek mi értelme,továbbra sem értem. ![]()
Üdv,
Kicsit pontosítanunk kellene,ez így kicsit zavaros. Vettél egy univerzális vezérlőt,és mellé vettél motorokat,így szeretnél egy utólagos kp.zárat készíteni? A kp.zár elektronika és a távirányítós kp.zár vezérlő nem ugyanaz. Ha az a terved amit írtam,akkor inkább válaszd ezt:Távir.kp.zár Ha nem,akkor írd le legyszi pontosan mi a feladat,milyen autó.
Ha valóban úgy van, ahogy itt kivettem, hogy a csomagtartóban nem csak sima motor van, hanem mikrokapcsolós, akkor azt meg kell szakítanod. Több kérdésemre nem kaptam választ.
Nem is kellenek a színek...
A motorok motorszála a kék/zöld, ahogy láthatod a 2 vezetékesnél. Hiába vettél 5 vezetékest, azt nem fogod tudni használni, ez a vezérlő nem kezeli (mint ahogy az ilyen vezérlők 99%-a). Persze 2 vezetékesként bekötheted. A második képen a 3. ábra szerint kell bekötni, ha véletlenül fordítva működik, akkor a motor 2 szálát megcseréled. Ha nyomod a távirányító gombját működik, az ajtózárra (kulcs, kárpitgomb) nem fog működni. Ha építesz, vagy veszel egy valódi kp zár vezérlőt és azt vezérled ezzel a távirányítóssal, akkor működtetheti a zár is. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
Értem már. Mert azt hittem tudja majd kezelni az 5 vezetékest is. De akkor ezek szerint nem. És akkor a maradék 4 vezetékből kettőt kössek testre és kettőt +12 v ra?
Igen, a rajz szerint. A motor fehér/fekete/barna meg kimarad.
Vagy megépíted az öreg Uno-m visszarajzolt kp zárját és azt vezérled ezzel. Akkor be kell azokat is kötni és mindenre fog működni...
Köszönöm. Tehát akkor , ha jól értem, bírni fogom nyitni a külön csomagtartó gombbal és a nyitás gombbal is? Zárni meg csak egy gombbal lehet.
Nem tudom, nem adtál meg minden infót.
Milyen infot szeretnél még ?? Megírom!
A külön gomb működteti azt a kimenetet?
A zárásnál (vagy akár nyitásnál is) ez a kimenet is vezérlődik? Mert különben ezt mindig külön kell majd nyitnod és zárnod a plusz gombbal.
Szép estét! Volna egy Citroen Xsara 2000-es évjáratú autóm, gyárilag távirányítós a központi zár, van külön csomagtartó nyitás is a távirányítón. Ez a gyári távirányítós kulcs tönkrement, jelenleg kulccsal történik a nyitás és zárás, a kulcs nyit és zár mindent egyszerre, egy ajtóról (sofőr). Most sikerült szereznem egy mistral max2 típusú riasztót ezt szeretném bekötni. A gyári benne van valahol. Gyári rajzom sajnos nincs. Milyen módon lehetne kivitelezni, miket kellene kötni mihez, esetleg ehhez a járműhöz rajz volna valakinek? Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv.: H.L.
Ezek voltak a dobozban!
A topicban található Xsara rajzok és egy Youtube videó alapján a következő kristályosodott ki megoldásként. Ez csak akkor igaz, ha valóban a sárga és a zöld a gyári vezérlés nyitó és záró szála, ezeket egy izzós autós próbalámpával tesztelni kell előtte, a csipesz testen legyen.
Amik nem feltétlenül szükségesek, lehúztam pirossal. A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2020
Tiszteletem mindenkinek!
Sikerült bekötni a riasztót. Citroen Xsara - Mistral max 2 Szeretném megköszönni Inhouse kimagasló tudását és kitartását, mely nélkül nem valósulhatott volna meg a bekötés. Nagyon szépen köszönöm Inhouse! További szép estét mindenkinek!
Tisztelt tagok. Csatlakozok az előttem lévő személyhez, azzal a különbséggel, hogy az enyém nem távirányítos gyárilag, csak kulcsos, a két első ajtón, és a csomagtartón lévő zárakkal tudom ki-be zárni az autót.. Megoldani én is úgy szeretném, hogy hagyok mindent így, csak pluszba a távirányítós egység lenne hozzákötve. Nos én találtam gyári rajzot: Gyári zár
Amit vettem, az pedig : Távirányítós vezérlő 1 Távirányítós vezérlő 2 Megvárom mit tanácsoltok, lenne ötletem, de az szerintem macceráns... köszönöm!!! UI: szaki ezt bekötötte, plusz master motorral, de kb 1 hónapot bírt, rosszul szigetelte le, így az egész leégett, szerencsére itthon mikor indultam... ajtónál megfeszült.. ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Ebből a gyári rajzból nincs véletlenül angol?
![]() Szerintem az M18-nál a 3 és 4 lesz, ezeket testre zárva nyitható és zárható. Fogsz egy izzós, autós próbalámpát és testre csipeszeled. A másik végét 3-asra és a 4-esre érinted felváltva. Lehet, hogy előtte be kell kattintani a zárat az ajtó élén, mintha csukva lenne. Ha ez működik, akkor innen megyünk tovább. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Nem találtam sajnos angolt.. nekem is furcsa volt, de ez alapján kötöttem be a hátsó szélvédőfűtést is. Az működik !
Megnézem! Holnap jelentkezem.
Nincs az utastérben pl. a középkonzolon egy kp zár gomb?
Nincsen. Csak egy gyermekvédelem van benne, bekapcsolva nem húzható le a két hátsó ablak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |