Fórum témák
» Több friss téma |
Vastag. Belül fém.
Azért azt jó észen tartani, hogy egy mérőműszerről van szó. Ennél a melegedés meghamisítja a mért értéket.
Az érzékelő kívül van tudtommal. A doboz, csak az elektronika védelmére kell, amíg a mérés történik. Vagy valamit félreértettem?
Nem értetted félre a kiírást, csak nem jól közelíted meg a dolgot.
Az érzékelő dolga, hogy kapjon hideget-meleget De az elektronika ne kapjon! Ugyanis a neve szerint is elektromos jelekkel dolgozik, amik feldolgozása függ az elektronika feszültség- és áramviszonyaitól, amit viszont a melegedés befolyásol! Az érzékelő a hőt átalakítja elektromos jellé (vagy mint generátor, vagy mint változó ellenállás), amit az elektronika érzékel. Többnyire valami referenciához képest hasonlít össze, vagy valamekkora kialakuló feszültséget kvantál. Ezen referenciának stabil állapota, illetve az összehasonlító áramkör állapota (ennek árama is fontos!) meghatározza a mért értéket, illetve ha kvantálás a jelfeldolgozás, akkor a kvantálandó jel nem függhet az áramkörtől (pedig ahol a melegedés áramváltozást okoz!), csakis az érzékelőtől. Ha a mérőerősítő meghamisítja a melegedés miatt a kialakuló áramot, az arányosságot, ami így már nem csak az érzékelőtől függ, akkor nincs értelme a mérésnek, akkora lesz a hiba. Nem beszélve arról, hogy a különböző alkatrészek más hőtűréssel és melegedésre való viselkedéssel rendelkeznek, így ezeknek kikompenzálása nagyobb hőváltozásra való tekintettel, igen nehéz, és drága. Így marad az, hogy a komplett áramkör hőváltozását a mérés idejére erősen korlátozni kell.
Sziasztok! Műszer dobozt tervezek tápforráshoz és lenne pár kérdésem. Arra gondoltam, hogy a hordozó lap 2mm vastagságú acél lemezből lesz. Az elég lesz egy 3Kg-os trafóhoz?
Továbbá csatoltam skiccet az előlapnak valóról. A pont-szaggatottal a hajlítás élét jelöltem. Rákell hagynom 1 - 2mm -t a 290mm-re a hajtás végett, hogy kiadja pontosan a méreteket?
Igen, hajlításnál a lemez vastagságot rá kell hagyni.
Köszi! A fedőlapoknál a belső szélességnek olyan 252mm nek lennie, hogy tutira ráfeküdjön? Összesen pedig akkor a fedő lemez méret A x (250 + 2 + 2xfül hossz + 2) ?
Oroszországba készül az a tápforrás, hogy ilyen vastag acéllemez kell neki? A 0,7mm-es acéllemez is bőven elég neki. Van présgéped hozzá, amivel meghajlítod?
Szerintem csak Ukrajnába, ott kell mostanság a golyóállóság...
Mondtok valamit. 1mm alatt meg nem is nagyon kell ráhagyás.
Azért ne lepődj meg, ha mégis
Én, ha nehéz a tartalom, akkor inkább szerelőkeretet csinálnék, amire külön rászerelném a borítást. Így a terhet egy belső vasváz viselné (könnyebb hajlítani, meg menetet is könnyen lehet bele vágni) és nem nyakladozna. De te látod, hogy a jobb.
Sziasztok!
Fa doboz pácolása és lakkozása érdekelne. Hogyan kell előkészíteni a dobozt, milyen anyagokat célszerű használni stb. Van valakinek tapasztalata ebben?
Nincs szaktudásom, csak próbálkozok. Úgy tűnik, hogy a legjobb eredményt a poralakú, alkoholos pác adja.(Persze használtam már vékonylazúrt is) Csiszolás után ecsettel lehet felhordani (nagyobb felületnél ronggyal), akár több rétegben- ha sötétebb árnyalat kell. Száradás után, újabb finom csiszolás. Aztán néhány lakkréteg. Egy-egy réteg között újabb csiszolás (800...1000-es vizes papírral amíg teljesen be nem mattul). Ezt akár 10-szer is lehet ismételni. Persze a száradást meg kell várni és pormentes helyen célszerű végezni...
A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2014
Köszi a választ.
Lakkot milyet használsz?
Lignó parkettalakk jó hozzá. Ha szebb eredményt akarsz, akkor Milesi pácot érdemes használni a poralapú helyett.Az első kép a lakkos.
A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2014
Mivel kisebb tárgyakat lakkozok, én spray-t használok: Bővebben: Link
Helló.
Először is köszi mindenkinek! Egy kép a lakkozás utánról. Manolo: Kipróbáltam egy próbadarabon a lakkot, szerencsére nem oldja a tonert. Egy réteg már fent van, csak nincs finom csiszolópapírom sajnos. Helyette valami jó lenne? Farmernadrág, vagy ilyesmi hétköznapi dolog? Gondolom a kör lyukakra gondolsz, hogy nem lett lecsiszolva. Azt még utoljára kör alakúra formáztam a reszelő végével, azért lett ilyen. Egyébként a felület le lett csiszolva, mert egyszer el is rontottam az előlapot A széleket sima reszelővel próbáltam egyengetni, de nem lett 100%-os. Még lehet rajta alakítani szerencsére, csak nem tudom, hogy érdemes-e, mert egy reszelővel nagyon óvatosan kellene reszelgetni, hogy minden szél párhuzamos legyen, meg minden derékszögű. Bár jó lenne, nekem is jobban tetszene. Nem is fogom fixre összeragasztani a dobozt, csak az előlap négy sarkára rakok kis pötty ragasztót, így szikével gyorsan bontható, ha kell. Kérdező: Én is szeretem a fát, ha ragasztod, akkor az élek is tökéletesen passzolnak, csak nehéz bontható dobozt készíteni, ez a hátránya. Guliver83: Nincs ilyen ismerősöm sajnos. Meg lehetne tervezni még precízebbre, esetleg 1mm-es fa lemezre, azzal egyébként is könnyebb dolgozni szikével, ennek meg bőven elég az 1mm. Esetleg kimerevíteni alulról. Így akár a széleken is megmaradhatna a fa, és a csatlakozókat is 0,1mm-re meg tudnám közelíteni. Keresek is egy nyáktervet, az alapján lehet csak precízen dolgozni. Varttina: Ebay-ről toner transfer papír, először sima A4 lapra kinyomtattam az előlapot (ötödik terv lett pontos, és szép), aztán erre a sima lapra ragasztottam egy kisebb toner transfer papírt celluxszal (mert egyébként begyűri a nyomtató ), és újra kinyomtattam az előlapot. Vasaltam, semmi extra, ahogy sikerül alapon. Utána lehúztam a transfer papírt, ahol nem ment át a minta, ott ismét vasaltam kicsit. A minőség ilyenkor szinte csak a nyomtatótól függ, ezért is vettem 1 éve inkább egy újat, 20eFt-ért lehet kapni, a belépőszintűek már nagyon precízek. A vasalás csak minimálisan rontott a minőségen. A műnyomó vastagabb, ez a transfer papír nagyon vékony, és a felületére nagyon kicsit tud tapadni a toner, szinte az ujjaddal le tudod törölni még vasalás előtt. Ha sokat mozgatod a nyákon, vagy az előlapon, össze is fogja azt, úgyhogy nem nagyon szabad mozgatni. Előkészület még annyi volt, hogy portalanítás, picit vizes zsebkendővel. A vasalás tényleg ahogy sikerül, pár perc alatt meg volt. Nyomtatásnál vastag papírt állítottam be, sötétszürke beállítással. Normál beállítással is hasonló a minőség, de biztos ami biztos alapon így használom.
Szia Kovidivi! Üdv. Mindenkinek!
A lakkozáshoz gratula! A vágási éleket ha szebben kidolgoztad volna, talán Ritának is jobban tetszene! Szerintem már nem érdemes hozzányúlni az élekhez. Majd a következő jobban sikerül! Üdv.! István
Gratulálok! Jó lett, tetszik hogy fába vágtad... maximum mikro usb kerülhetett volna rá és nem lóg ki az aljzat. Jó tudni nem oldja a festéket a lakk. Én mostani felszereltséggel ezt aluba tenném és maszkot vágnék közvetlenül a tetejére majd azt fújnám le, szívás előkészíteni ezt de akár vegyileg maratni is lehet. De ezek az én lehetőségeim. Ez egy teszt be ki kapcsoló felirat.
Köszi!
Én csak fával tudok "precízen" dolgozni, ahhoz vannak szerszámaim is. A mikro USB jó ötlet! Még alumíniummal lehet könnyű dolgozni, jól néz ki a felirat! Manolo: Most megpróbáltam még szebben dolgozni. Ha van ötletetek, mit lehetne javítani, ki vele! A LED-ek felett kivágott négyzet alakú nyílásokba ragasztópisztollyal nyomtam kis pöttyöt, ez szépen szórja a fényt. Ahol 3 LED van egymás alatt, oda rakok még elválasztást, hogy ne világítson át másik lyukra a LED. Ebben az előlapban az tetszik, hogy pont síkban van az IC tetejével. Bár az igaz, hogy lézerrel sokkal pontosabban ki lehetett volna vágni... De a követelményeknek már így is megfelel. A három kép közül a fehér előlap csak sima papír, azzal igazítottam mindent helyre. Amit még szeretek, hogy a kis átmérőjű LED tetejét lecsiszolom, és síkban beragasztom az előlapra. Nagyon jól néz ki, nem világít a távolba, csak a LED teteje fénylik. Itt is lehetne még alkalmazni. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2014
Szerintem nagyon jó (és a mikro usb csak egy talán még jobb ötlet a tökéletesség felé). Az aluval nagyon könnyű dolgozni, vassal is. Felteszem marógép alá, majd 1/4 vastagságot bemarok 2 mm maróval. A mart részen lehet hajlítani. Ha vasból csinálom akkor pedig akár teljes dobozt is tudnék de annak nincs értelme. Derékszögbe hajlítani így gyerekjáték, nem kell hozzá csak asztal sarka, de akár kézből is megy, addig kell hajlítani míg nem derékszög, azt nézni kell valamihez. Vasnak az előnye hogy lágyforrasztani lehet és akár gyári minőség is elérhető. Alut is lehet aluforral de szerintem festés miatt könnyebb vaslemezzel bánni. Előlapnak alumínium lemez megfelel mert szép.
Sziasztok!
Én alu lemezre szeretnék maratni ilyen-olyan feliratot. Próbáltam a vasalásos technikát, de vaskloriddal marattam, és az eléggé durván mar, ráadásul nagyon melegszik, emiatt megolvad a festék, és még rosszabb a helyzet. Mivel szokás alumíniumot maratni? Ami nem pezseg, és inkább úgy oldja, mint a vasklorid a rezet. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2014
Van egy új cikk, pon erről szól.
Köszi, megnézem.
Én lézerrel vágattam ( égettem ), de annak meg fekete marad a széle, így pepita mintás lett .
Szia!
Tetszik a dobozod nagyon! Drága egy ilyen lézervágás? A pontossága nagyon jól néz ki! Esetleg ha bebarnítod az egész dobozt, nem lesz feltűnő a vágás barnasága! Szerintem a hő is barnítja a dobozt, ami a lézersugár miatt keletkezik. Lassan dolgozik a gép? Mennyi idő alatt vágta ki ezt a dobozt? 45fokban tud vágni a gép? A logóból következik, hogy a lézer tudja állítani a fókusztávolságát, akkor elvileg a szögben vágás sem gond. Így készíthetsz olyan dobozt, amit össze tudsz ragasztani, és nem látszik sehol a lap széle. A hátuljára meg 4 csavar, és már bontható is. Mivel tervezted egyébként?
45 fokban nem tud vágni, csak úgy működik, mint egy plotter. A sebességet és a teljesítményt lehet állítani (én itt nem játszottam vele, nem is lett tökéletes, de mivel csak egy doboz kell, gondoltam nem is fontos). Szívességből kivágták , kb. 5 percig tartott (abból 4 perc a beállítás, a lézer kb. 1 perc alatt végzett ). CorelDraw-ban rajzoltam meg.
Üdvözletem!
Lehet, hogy rossz helyen járok, ezesetben kérnék útbaigazítást. Van valakinek 2x16 karakteres lcd kijelzőhöz méretarányos beépítési rajza? Műanyag előlapba szeretném beépíteni, a lyukak távolságát már tudom, azt ki is fúrtam, de nincs a kezemben a kijelző, de szeretném már a kivágást a bobozon megejteni, ezért, ha lenne valami minta, amit ki tudok nyomtatni, majd az alapján kivágni az előlapot, az jó lenne. Ha valaki tud ilyen rajzról, kérem ossza meg velem. Előre is közsönöm.
Az adatlapján rajta szokott lenni a rajz. Bár érdemesebb előbb a kijelzőt beszerezni, és utána nekiállni a dobozolásnak. Már számtalanszor jártam úgy, hogy elkészítettem egy nyákot, vagy dobozt, és az utólag beszerzett alkatrész nem passzolt bele.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |