Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
LM317-nél milyen értékeket használjak, hogy egy 12V-os akku feszültségét pontosan tudjam szabályozni ~0-12V között?
kimenetre teszel 2 db diódát sorba, akkor a 0V meglesz, de a max 10V lesz KB
![]()
5KOhmos helipotit (sokmenetest) használj.
Egy ilyen jó lesz: 5K . 3006P-1-502 (BOU) HELI 15turn CERMET (P7401) ?
Mekkora ez kb. méretben?
Kb. 12-15mm hosszú, 6-7mm magas és 3-4mm széles.
És akkor a másik ellenállás meg 240 Ohm-os legyen mint itt a katalógusban, igaz?
És ugye így hogy trimmerrel szabályzom a feszültséget, így sem befolyásolja az akku merülése a kimeneti feszültséget?
Thx 4all.
Akkor már csak alkatrészeket kell vennem, én megépítem a Camera Power Convertert ![]()
tud vki vmit a T8016 nevű ic ről?
Honnan lehetne szerezni v mivel helyettseíthető ( és azt hol lehet beszerezni ![]() egyébként z egy kawasaki zxr 250 fordulatszámmérőjében lévő ic, ami 12 v ból csinál kissebbet a deprez műszernek
Nem. A Bázis Elektronikánál nincs semmilyen hasonló termék, vagy amivel helyettesíteni tudnád...
Hello! Ha igaz amit írtál, akkor ez egy LM7805-tel helyettesíthető. De úgy érzem pontosítani kellene ezt a dolgot!
![]()
Az LM7805 az háromlábú, ez pedig sok (nem tudom most mert nincs nálam) de vagy 12 biztos. A ford számmérő maga egy deprez.maga a műszer kap egy +12v ot egy testet meg egy + vmi jelet a gyújtásboxból.(tesztelni azt irja a szerelési könyv h ennek a gyújtáskábelnak a pillanatra a plusszhoz érintésével lehet.) és ez az egy IC van benne.
a keresett IC vszeg egy D/A átalakító.
valami egyedi speckó izé lehet, mert nem találtam én sem sehol, pedig van egynehány adatlap gyűjteményem... ha esetleg le tudnád fényképezni, meg ki tudnád bogarászni, hogy milyen vezetékek mennek oda (és honnan...), akkor lehet, hogy ki lehet okoskodni valamit.
No azért!
![]() Ui.: Ezeken kiakadok néha, hogy a gépjáműelektronikában alkalmazott félvezetőknek szinte lehetetlen adatlapot találni a "vad" jelölés miatt, amelyek ám gyakran egészen kommersz és megszokott egységeket takarnak, mint pl az "indexrelé" vagy ez a fordszámmérő is
16 lábú..
és igy néz ki a kapcsolás
hali
tudna valaki egy jó hangszóróvédő kapcsolást, eléggé megjártam..... még mindig érzem a szagát ![]()
kapcsolások között van 1..
köszi megvan
milyen hsz-t tettél tönkre?
![]()
Sziasztok! Van egy kis problémám és szeretném kérni a segítségeteket!
Szoval van egy 3KW-os 380/220-as villanymotorom, amit szeretnék 220-ra kötni, pontossabban meg is csináltam, csakhogy nem jött össze. Ugyanis eddig is csináltam ilyet, csak 0.75-ös motornál, ahol ez tökéletesen működött, és itt nem értem mért nem akar. Eddig kondival próbálkoztam deltába, volt aki szerint csillagba jó, hát úgy se lett jó. A tünetei: bekötöm deltába kondival, és rákapcsolom az áramot, mire a villanymotor tengelye oda vissza nagyon gyorsan reszket, és ha megpróbálom megforgatni, egyszerűen nem lehet, mint ha maga ellen dolgozna, pedig 3 fázisról csillagba tökéletesen működött. Már mindenféle bekötést próbáltam, de ugyanez a reszketés volt mindig. Na ezt hogy csináljam meg?? Jelzem hogy nem vagyok kezdő a dologba de ez kifogott rajtam, a többi motor ugyanezzela kötéssel működik ![]()
egy Sony XS-F1320 amit csak párba lehet kapni, egy forrasztási hiba miatt, a subfilter panelján két forrasztás összeért, aztán zúgás és füst
![]()
Hellosztok! lenne egy kérdésem! lehet hogy ciki megkérdezni de tényleg kezdő vagyok még építeni se építettem semmi komolyat de most szeretném elkezdeni! Ahogy az egyszerű áramköröket böngésztem taálkoztam egy univerzális nyák v. próbanyák kif.
![]() ![]() ![]()
Szia!
Van már "Kezdő kérdések" topic, ráadásul kiemelt, itt Amúgy kétfajta próbapanel van, a dugdosós, és a lyukraszteres. Mindkettő tulajdonsága hogy millió lyuk van rajta, és alul csíkokban össze vannak kötve rézzel ezek a lyukak. A dugdosósnál a betett alkarzészeket még forrasztani sem kell.
Szia!
ez egy olyan nyák lap, ami erőre rasztereka van bontva, ilyen kis rézpontokre, vagy esetleg teljes rézcsíkokra, és ki is van fúrva előre... tehát fogsz pl egy 8 lábú ic-t azt könnyen be tudod rakni, mert raszterkre van bontva és általában összecinezik a vezetősávokat, vagy vezeték dbokkal kötik össze tehát egy kipróbálandó áramkört mielőtt szépen és precízen kimaratsz, érdemes letesztelni, hogy müködök-e nagyjából erre való Bővebben: Itt találhatsz pár mintát! üdv
nos többféle próbanyák létezik mindegyiknek az a lényege hogy maratás nélkül lehet rajta ellenállást léátrehozni
az egyik típus a furaszteres panel ami tele van lyukakkal és a juk körül van egy forr pont ide beforrasztod az alkatrészt és kábelekkel kötöd ösze az egyes alkatrészeket a másik a stik panel amiben szintén egy csomó lyuk van de ebbe csak bele kell dugdosni az alkatrészlábakat nem kell forrasztani és a lukak különböző szisztéma szerint ösze vannak kötve Kezdeti kísérletezgetéshez ezek valamelyikét ajánlom a furaszteres panel olcsóbb de macerásabb a javíts bontás a stik panel drágább (én 2000huf-értvettem) de ezt csak egyszer kell megvenni egyszerűbb az áramkört létrehozni beszerzési helyet győrben tudok
Bocs elírtam...Bővebben: Itt
Idézet: téma ide áthelyezve! „Kezdők kérdeznek!”
Felkészítésetek után, megcsináltam a konektor cserét és a csatlakozások meghúzogatását.
Egy helyen még találtam egy ilyen fázist(baloldalon a vájat után folytatódott a szigetelt rész...) ![]() link Meg pár kérdés is felmerült még bennem: - az lehetséges, hogy fi relé egyáltalán nincs a lakásban? Ha igen, akkor ilyet mennyire fontos lenne beépíttetni(legalább a fürdőhöz)? - találtam olyan konnektort közel a mennyezethez ahova a csillár van bedugva, hogy rendes védőföldes aljzat, de nincs bekötve a föld, hanem csak a fázis és a null. Ezt így szokták? úgy értem nem lehet ez megtévesztő? - Az eredeti kérdésemben említett megolvadt konnektornál mivel mondtátok, hogy figyelni kell azért, hogy maradjon elég kábel, nem vágtam le nagyon sokat és ahol a hő miatt még kicsit sérült volt a szigetelés a fázis körül ott körbe szigszallagoztam. Ez így rendben van? - olvastam hogy vannak olyan konnektorok amik túláram védelemmel vannak ellátva és ez hasznos lehet érzékeny cuccokhoz, pl PC. Az nem világos, hogy a kismegszakító nem látja el ezt a túl áram védelmet már eleve? - egy dupla konnektort is lecseréltem végül, de itt nincsenek olyan becsúsztatható nyílások mint a szimplánál amiben eltűnik a szigeteletlen része a vezetéknek. Így néz most ki: link Ez így rendben van? Kicsit olyan fura, hogy simán ott lehetnek a szigeteletlen részek a fedél alatt. Bocsi az egyszerre sok kérdésért ![]()
hát, szépen elégett, pontosabban úgy néz ki, mint ha vmilyen zárlat nyoma lenne...
igen, lehetséges, hogy nincs FI relé, (régi építésű házknál előfordulhat) bár a beépítése legalább 15 éve kötelező. be lehet építeni egyetlen fogyasztóra is, de a szokásos (és szabályos) beépítési helye a mérőóra után közvetlenül van, mert akkor az egész hálózatot védi, tekintet nélkül arra, hogy hány ák van kialakítva. (a FI relé egy olyan szerkezet, amely figyeli a fázisban és a nullában folyó áramot. a kettőnek egyenlőnek kell lenni, ha nem az, akkor az azt jelenti, hogy a fázison "befolyó" áram egy része nem a nullán, hanem valahol máshol "megy vissza" - ekkor a relé azonnal beavatkozik, olyan gyorsan, hogy gyakorlatilag nem az áramnak nincs "ideje" agyoncsapni senkit) a csillár bekötése akár szabályos is lehet az általad írt módon. van olyan kivitelű fogyasztó, amelyik nem igényel védőföldet- sőt, a kettős szigetelésű szerkezeteknél egyenesen TILOS a védőföld bekötése. (jele: két négyzet egymásban). A lefényképezett konnektor bekötése teljesen OK, ez ilyen kivitelű. (én személy szerint szívesebben alkalmazom az ilyen fajtát, mert a "bedugós" megoldásúnak a cseréje macerásabb... a szigetelőszalag "alkalmazása" teljesen korrekt megoldás. túláram védő konnektorok...hmmm..fajtája válogatja. vannak teljesen gagyi szarok is, meg lehet kapni olyant is, amelyik valóban ér is valamit. (no, ez most jó dodonaira sikeredett, de tényleg ez a helyzet. általában itt is igaz, hogy amelyik olcsó, az nem sokat ér - sőt, akár káros is lehet, mert azt hiszed, hogy "na, most meg van odva a védelem" - aztán meg nem... :no: ) a PC védelem ilyen módon kétesélyes - vagy megvédi, vagy nem ![]() álatlában az elektronikai cuccok védelmének a módja és eredményessége (PC, TV, video, stb) állandó állandó vitatéma a szakmában. ezek a szerkentyűk igen érzékenyek a hálózaton fellépő igen rövid ideig tartó, de nagy amplitudójú impulzusokra. ilyen jelenség leggyakrabban villámlás esetén fordul elő, amikor valahol a közelben becsap a ménkű, és a hálózatban egy pillanatig (néhány ezred mp- ig) a feszültség akár néhány ezer voltra is megnő. egy "átlag fogyasztónak ez meg sem kottyan (nincs ideje reagálni rá), de az elektronikus cuccok nagyon zokon veszik a molesztálást... :eek2: nekem volt szerencsém találkozni olyan TV- adó berendezéssel, amelyen semmiféle külső sérelmi nyom nem látszott, de a belsejében a szénporon kívül (szó szerint!) mást nem nagyon találtam ![]() na, kicsit hosszú voltam, de azt hiszem mindenre válaszoltam. gratula az eredményes munkához! ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |