Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   53 / 83
(#) pumi1980 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 23, 2015 /
 
Köszi.

Megnézve a stabilizátor belső felépítését tényleg egyértelmű.
(#) amurcsuka hozzászólása Jan 3, 2016 /
 
Sziasztok! Van egy 11 hónapos Exide premium 45Ah-ás akkumulátorom. Az autót hetente használom 10-20km-re.Nyáron párszor használtam ciklikus üzemben, egyszer felénél jobban is kisütöttem, "okostöltővel" rögtön fel is töltöttem, de a körülmények nyomot hagytak a lelkében, pedig ezért vettem jobb aksit, hogy jobban bírja az ilyesfajta használatot. 900-as motort kell indítania, amit teljesít, de méréseim alapján nincs a toppon. Ehhez szeretném megépíteni a fenti regeneráló töltőt. Az aggályom az lenne, hogy ha a FET átmenne drótba, akkor hamar tönkremenne az akkumulátor, erre létezik-e valami védelem?
Köszönöm!
(#) proli007 válasza amurcsuka hozzászólására (») Jan 3, 2016 /
 
Hello! A rajzon van egy "ajánlott opció" biztosító..
(#) siletto hozzászólása Jan 4, 2016 /
 
Üdvözletem!

Szeretném megépíteni a hobbielektronikás cikkben leírt akku regenerátor kapcsolást a cikk szerint.
Az alkatrészek a lista alapján már megvannak, még a panelt csinálom.
A kérdésem az lenne,mi az oka annak, hogy a hőfokfigyelést beállító potméter(P3) nem trimmer típusú, hanem kézzel beállítható, csakúgy mint a töltőimpulzus-gyakoriság.
Ez azt jelenti, hogy a hőfokfigyelést is gyakran kell állítani, nem elég egyszer, aztán csak ellenőrizni?
(#) Remci válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 4, 2016 /
 
Szia!

Lehet hogy ostoba kérdés, de ehhez Bővebben: Link milyen kivitelű termisztort érdemes használni? Esetleg tudnál ajánlani valamit, pl amit ti is használtok?
(#) vision61 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 5, 2016 /
 
Szia!

Az általad javasoltakkal módosítottam a rajzot.
A szekunder oldalon 4 A lomha biztosíték, illetve oda kerülne az R8B 0R51 ellenállás is, kapcsolóval áthidalhatóan nagyobb kapacitású akkukhoz.
Szükséges az R8A?
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2016
(#) Remci válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 5, 2016 /
 
Értem. Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy milyen kivitelű legyen. Találtam rúd, csavaros, sima kerek alakút. Melyik lenne a legjobb az akkumulátorhoz való felfogatáshoz?
(#) proli007 válasza vision61 hozzászólására (») Jan 5, 2016 /
 
Hello! Ezt kérlek ne tőlem kérdezd meg, hanem attól, aki megépítette. Az "én feladatom", mindössze a fordított tápfesz védelem kialakítása volt. Én nem lépném túl a hatáskörömet..
(#) küzmös Gergely hozzászólása Jan 7, 2016 /
 
Én is megépíteném ezt a szulfátmentesítőt. Viszont nincsen ampermérő műszerem. Ha azt egyelőre nem teszem be, attól maradhat így a kapcsolás? A led másodpercenkénti egy villanással ,mehet 6-8 órát a "töltés-szulfátmentesítés"? (35Ah-s akksi esetén.)
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016

jav_rajz.jpg
    
(#) küzmös Gergely válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 7, 2016 /
 
Csak simán megy a földre a FET lába? Majd valamikor kapok egy akkut és azzal büntetlenül próbálkozhatom. Így megépítem ezt a kütyüt, és kíváncsian figyelem.
(#) Nagy Tamás válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 8, 2016 /
 
Leírtam privátban a tapasztalataimat. Nekem sincs benne mérőműszer és sönt sem.
(#) amurcsuka hozzászólása Jan 8, 2016 /
 
Sziasztok! Ma beüzemeltem a szulfátlanítót. Azt tapasztaltam, hogy akkumulátor nélkül a beállított ütemben vezérli a FET-et. Az akkumulátort rákapcsolva a LED villogása nem egyenletes, időközönként gyorsabb lesz. Mitől lehet? Amúgy jól működik. Áramot nem tudtam mérni, mert a 0R51-hez nem tettem kondit, így nem tudtam fesztültséget mérni, de a FET melegedett, a sönt megfoghatatlan lett, és a 6A-es diódák is melegedtek, úgyhogy volt áram. Az akkumulátor kapocsfeszültsége nőtt. Úgy gondolom ameddig a kapocs feszültség 14.4V-ra nem nő, addig kell regenerálni, Jól gondolom?
Köszönöm a válaszokat!
(#) siletto hozzászólása Jan 8, 2016 /
 
Üdv! Még nem építettem meg a kapcsolást, csak annyi észrevételem lenne, hogy a 0.51Ohmos ellenállás a kapcs.rajzon 5W-nak van írva, míg a fájlok között a cikkben 2W-ost listáz. Lehet más is írta már nemtudom. Én sajnos csak 2W-osat rendeltem, aztán majd meglátjuk elég-e.
(#) pet520 hozzászólása Jan 10, 2016 /
 
Üdv mindenkinek!
Elkészült egy újabb példány a regeneráló töltőből.
Köszönet érte a szerzőknek!
Működik minden tökéletesen viszont a fet nem melegszik egyáltalán.A hűtőborda elég termetes rajta.Lehet hogy ez miatt?Gondolom áram folyik, mert az egyenirányító viszont melegszik.
Kérdezném hogy milyen értékre érdemes választani az r12 értékét ha kisebb, 20AH körüli akkut is szeretnék tölteni.Gondoltam hogy egy jackleyvel kiegészítem.
Illetve azt lehet tudni hogy mekkora árammal bombázza az akkut a kapcsolás?
Illetve szkóp hiján lehet-e következtetni a töltőáramra ha a graetz hidat ki iktatva egyenárammal megtáplálom a kapcsolást és a betápnál mérek áramfelvételt egy analóg műszerrel?

töltő.jpg
    
(#) pet520 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 11, 2016 /
 
Köszönöm!
Akkor használom és majd jelzem mire jutottam.
(#) siletto hozzászólása Jan 13, 2016 /
 
Üdv!
Szeretném megépíteni a cikkben közölt regeneráló töltőt. Az alkatrészek már megvannak hozzá, csak néhány kicsi kérdésem lenne:

Van a kapcsolásban BC547 és BC557 tranzisztor, amiből nekem két féle van itthon( B és C talán), más a bétájuk elvileg. Melyiket kell, hogy a kapcsolásba tegyem?

Illetve ugyanitt a cikkben van hozzá a NYÁK-terv. Vasalni szeretném, de mé nyomatás előtt arra lettem figyelmes, hogy ugye oda van írva a panel mellé, hogy 73x109mm a mérete. Nekem ez a monitoron, 100% nagyításnál 80x118. A gépemben van a hiba, vagy az odaírt méret a hibás, vagy még nekem át kell majd méretezni? Próbálgattam a kijelzőre az alkatrészeket, de nem tudtam megállapítani helyes-e a lyuktáv


Köszi előre is
(#) _BiG_ válasza siletto hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Ezt a "más a méret a monitoron, mint a nyomtatáson"-hibát én is megfigyeltem, bár nem ekkorát. Végül is a papíron levő méret a lényeg, bár azt tudni kell, hogy a papír a meleg nyomás miatt kicsit megnyúlik, olyan 1 mm-t.

Pl. Adobe Readerben úgy küszöböltem ki a képernyőn levő eltérést, hogy a Szerkesztés/Beállítások - Oldalmegjelenítés - Felbontás (képpont/hüvelyk) rádiógombot egyénire állítottam (és próbálgattam) és nem a rendszerét használom, ami 96 dpi. Nekem az adott megjelenítőn 97 dpi adott pontos méretet.
Aztán a nyomtatásnál ki kell kapcsolni az átméretezést-igazítást!!! Maradhat az elforgatás és középre igazítás.
(#) siletto válasza _BiG_ hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Igazából úgy tervezem nyomtatni, hogy valós méretben minnél többet pakolok egy A4 műnyomóra.
A képernyőn lévő eltérés dolgodat értem, de ekkora pontatlanságot nem tudom hogyan okozhat ez
(#) Bakman válasza siletto hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Teljesen mindegy, hogy a monitoron mekkora. Ez attól függ, hogy a monitor felbontása mekkora, illetve a program hány pixelnél gondolja azt, hogy az a 100 %. Ha a nyomtató jól van beállítva (értsd: A4-es lapra nyomtatásnál A4-es lap van megadva), a programban is jól van megadva a papírméret, mentésnél és nyomtatásnál 100 %-os méreteket adsz meg, nem lehet eltérés. Maximum annyi, amennyi a nyomtató pontatlansága, de ez hobbi körülmények között több is, mint elég.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2016
(#) siletto válasza Bakman hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Értem, köszi! Mivel senki nem írt választ, az mindegy, hogy BC547,BC557-ből B vagy C változatot használok, ugye? A bétájuk más
(#) Remci válasza siletto hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
A tranyókra itt írták a választ.
(#) siletto válasza Remci hozzászólására (») Jan 13, 2016 /
 
Tényleg, bocsánat. Nagy izgalmamban nem láttam.
(#) Inhouse hozzászólása Jan 18, 2016 /
 
Megjelent egy jó kis cikk a Totalcar-on, a már sokszor emlegetett Forex-es tapasztalatokkal és szulfátoldóval.
Elképesztő arány, hogy a hozzánk (nem vagyok Forex-es) érkező járművek zömében, olyan 70-80%-ában már nincs meg az akku lefogató. Legtöbbször szabadkozik a tulaj, hogy otthon van, csak nem rakta vissza, amíg jött a mérésre, úgyis kivesszük, stb...de sokszor látszik, hogy már nagyon régen így van, már nem is látszik tisztítás nélkül a lefogató csavar helye... Mindig rácsodálkoznak, hogy "jó" esetben csak az ólommassza rázódik ki idő előtt tönkretéve az akkut, rossz esetben felrobbanhat, vagy kigyulladhat az akku a rövidzártól és az autó is leéghet.

Az említett Forex-es töltő igen drága, sajnos a menthető lenne az akkuk 80%-a részt nem tudom alátámasztani ezzel a töltővel sem. Szerintem hatékonyabb megoldás a megelőzés, főleg a téli időszakban havonta külső töltővel feltölteni. Ma a Lidl-ben 5490-ért kapható LCD kijelzős automata töltő, 3,8A-es. Anyagárban van, bolondbiztos.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2016
(#) Inhouse válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 18, 2016 /
 
Valóban, ezt a megelőzéshez írtam. Ilyen tudású töltő huszonezerért van egyébként, de inkább LCD nélkül. Itt még feszültségmérés is van pluszban.
(#) küzmös Gergely hozzászólása Jan 23, 2016 /
 
Megépítettem a masinát. Zúg egy picit a trafó, épp úgy mint egy akkutöltőnél szokott. Üresen néztem. A led szépen pislákol a másodpercenkénti kettőtől egészen a nagyon sűrű szinte folyamatos világításnak tűnőig. Fordítva kötöttem a potit de mindegy. Üresen megmértem a csatlakozókon lévő feszültséget és egyen 0-5,8V közt változatos értékeket felvéve ugrál a digitális multiméter. Ez jó?
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2016
(#) kila válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 23, 2016 / 1
 
Egyes multimétereken van "PEAK-HOLD" /csúcstartás/-funkció.
Ezzel mérve több lesz a magasabb érték...
De akkut rákötve fog kiderülni mit tud.
(#) siletto hozzászólása Jan 23, 2016 /
 
Üdvözletem!
Megépítettem a töltőt, felélesztettem az útmutató szerint, de valami hibába ütköztem.
A leírás szerint beállítottam mindent, de a működése nem okés.
Az első hiba az, hogy a 7812-es stabi pár perc működés után már kézzel tapintva forró, szerintem ennek nem így kéne lennie.
Egyébként a töltés megy, hallkan kattog picit, de sajnos néha a sárga led is fel-felvillan a zölddel egy ütemben.
Van, hogy minden zöld villanáskor van egy sárga, van, hogy lemegy 3-4 zöld egy sárga nélkül is.
Mi okozhatja ezt?

Ha trafó nélkül csak ráteszem az akksit, akkor is ugyanúgy "működik", vagyis lehet kezelni, és villog a zöld led, ilyenkor a sárga nem villog. Nem tudom mennyire kéne mennie, mikor elvileg a vezérlás a tápot a trafóról kapja, nem az akksiról, vagy nemtudom.

Ha van tippetek szívesen venném, mert korrekt kis ketyerének tűnik és biztosan én rontottam el valamit, hiába építkeztem új alkatrészekből


Köszi előre is
(#) siletto válasza siletto hozzászólására (») Jan 23, 2016 /
 
Nem engedte szerkeszteni:
A leállítás gomb se működik, vagy csak nagyon nagyon ritkán, de a hőmérséklet különbség figyelésre leáll. Ha fordítva teszem rá az akkut, akkor a sárga világítás is működik.
Nagyon furcsa a probléma
(#) siletto válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Értem, köszönöm a segítséget
Tegnap ment pár órát, és érdekes módon néha volt sárga jelzés, van amikor meg sok időre eltűnt. Megnéztem szkóppal, és azi impulzusok hullámzó jellegűek, vagyis a rásütési idő is hullámzik a feszültség fel-le kicsit, gondolom ez okozhatja a felvillanó sárgát is. Nálam 6800µF-dal működik.

Nem tudom mennyire hatásos ez a regenerálás, de az ötlet jónak tűnik, szuper kapcsolás
(#) küzmös Gergely válasza siletto hozzászólására (») Jan 24, 2016 /
 
Bizony, érdekes kis kapcsolás. Én is megépítettem gyorsan, mert 3x szívatott meg az autóm. 3x merült vissza sima töltés után 2 napon belül.. visszaesett 12,47V-ig. Már már azt hittem vége a dalnak ,hiszen majdnem 5 éves. Viszont itt a fórumon tanácsoltak egy töltés-merítés-töltés ciklust. Így is tettem. Egy hete feltöltöttem, majd helyzetjelzővel 4 óra alatt 11,2V-ig merítettem, és utána 1/20-ad árammal 6 óra alatt visszatöltöttem. Üresjárati 12,77V már egy hete.. a mínusz 15 fokban is hót jegesen pöcc-röff. Mire megépítettem a kütyüt megoldódott az elsődleges probléma. Addig nem akarom gyilkolni míg ezt a 12,77V-ot üresen tartja. (Ha sűrűbben villog a led, akkor magasabb feszültséglökéseket mérek, ami gondolom természetes.. Kíváncsi leszek. Egy kolléga majd hoz nekem egy rossznak ítélt akkut, az lesz a teszt.)
Következő: »»   53 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem