Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   38 / 58
(#) mex válasza jocka0012 hozzászólására (») Okt 1, 2016 / 1
 
Ahogy alább is írtam, ez egy tekercs, csak van egy leágazása, a világítás részére. A rajzon látható többi tekercsnek nincs köze sem a világításhoz, sem az akkutöltéshez. A cdi töltőtekercse, és a jeladóé a másik kettő.
(#) Dióda válasza mex hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Igen persze valójában egy tekercs egy magon megcsapolással csak ugye itt az egyik vége a tekercsnek testen van ezért bezavaró lehet laikusok számára hogy mégis két vezeték jön ki.

Mondjuk (ez erősen saját véleményem) én levenném a tekercset amit megvizsgálni rendesen hogy ugyanazzal a huzallal van-e megtekerve végig nehogy gond legyen és kivezetném a tekercs legelejét meg a legvégét. Ha ez megvan rá egy említett full wave szabályzó ami mehet az akku-ra és egy huszárvágással a világítást átkötni simán az akkus üzemre. Így meg lenne a töltés is rendesen szerintem meg a világítás is be lenne szabályozva rendesen. De ehhez hozzáteszem ez szigorúan csak az én véleményem.
(#) jocka0012 válasza Dióda hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Tudnátok segíteni abba , hogy hogy tudnék mérni egy ilyen tekercsrendszert maga a motor nélkül?Kiváncsi lennék szkópon milyen jelet mutatna egy ilyen generàtor.Amúgy most már nem nagyon fogok motorozni idén úgy , higy venni fogok egy lendkerék lehúzót es akkor csinalok majd kepet a tekercsekről.
(#) jocka0012 válasza Dióda hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Egyébként miért szokták így külön kezelni a vilàgítást meg az akkumulátor töltést?
(#) kadarist válasza jocka0012 hozzászólására (») Okt 2, 2016 / 1
 
A benzinmotortól, pláne amelyik csak egy hengeres, az energiaelvételt érdemes kiegyenlítetten, szimmetrikusan kezelni, így a motor egyenletes járása megmarad. Az egyes rendszereket ellátó tekercsek így eltolva vannak felszerelve ráadásul ez így jóval helytakarékosabb is, az egy nagy tekercshez képest.
(#) mex válasza jocka0012 hozzászólására (») Okt 2, 2016 /
 
Töltsd le a szervizkönyvet, igaz, hogy német, de minden adatot megtalálsz.
A 130. oldal után van a villamos rész, és még a szabályzót is ki tudod mérni, (bár az inkább olyan megy-nem megy dolog).
Egyébként lehet próbálni az alaplapot motor nélkül is, mindössze a biztonságos rögzítéséről kell gondoskodni, meg egy főtengelycsonkot kell esztergálni hozzá, amire a lendkereket szereled. Az egész hóbelevancot meg lehet egy fúrógéppel forgatni, 2000n/min fölött már igencsak tölteni kellene, ha jó a szabályzó.
(#) jocka0012 válasza mex hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Megmértem a 129. oldalon(Bővebben: Link) található rajz alapján a tekercset.A fehér(weiss) és a test között 1,3 ohm-ot és a sárga piros(gelb rot) - test között 0,9 ohm-ot mértem , ami jónak tűnik.Akkor ez a kapcsolás jó nekem a töltés szabályozására?:Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
(#) mex válasza jocka0012 hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Nem! A szabályzót is kimérted?
(#) jocka0012 válasza mex hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Azt még nem tudtam , mert nem volt több időm.Akkor valaki tudna egy olyan kapcsolást linkelni , ami nálam működőképes?
(#) mex válasza jocka0012 hozzászólására (») Okt 3, 2016 /
 
Ezt építsd meg.
A tirisztorok BT151-ek legyenek, a tranyó jó a rajzon levő, a zenerek elég ha a zpd-s sorozatból kerülnek ki.
Bekötés:
Lichtanker-sárga piros.
Masse-test
Ladeanker-fehér vezeték
Akku-értelemszerű.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
(#) Tom52 hozzászólása Márc 2, 2017 /
 
Sziasztok!
50 es Kymco Agilitim fesszabályzója 15.1 V ra szabályoz.A városban még elmegy a sima savas aksival,utántöltögetem,de szeretném beállitani kisebbre.Több cserével is próbáltam,mind 15 V fölé töltött,egy volt ami jó volt 14.3 V maxxal,de annak a világitássöntölő része volt leégve.Hogy tudnám a fesszabályzó akkutöltőfeszültségét csökkenteni egyszerűen,vagy határolni külső alkatrésszel?
A fesszabályzó a négycsatlakozós kocka alaku, a négy csatlakozó :negatív-világítási feszültség(váltó)-akkutöltőfesz be(váltó)-akkutöltőfesz ki(akku +).
Köszönöm!

fesszab.jpg
    
(#) horist2 hozzászólása Márc 10, 2017 /
 
Üdv.

Beszereztek egy a képen látható töltésszabályozót.
Ezt egy fűnyírótraktor elektromos rendszerébe szeretném beépíteni.
De nem tudom melyik vezeték mire szolgál.
tudna nekem valaki segíteni?
Egy képet találtam róla amin hasonló csatlakozó leírását mutatja de azon sem igazodtam el.
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) weend válasza horist2 hozzászólására (») Márc 10, 2017 /
 
Szia!
A beszerzett szabályzó, söntszabályzó? A traktor generátoráról mi jön le, váltófeszültség?
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
(#) horist2 válasza weend hozzászólására (») Márc 10, 2017 /
 
Igazából nem tudok túl sokat a szabályzóról.
Jónak tűnt gondoltam kapok hozzá kapcsolási rajzot de nem kaptam.
Ennyit ír róla az oldal: Kínai univerzális feszültségszabályzó

A traktorról 15-30 volt közötti feszültség érkezik ami úgy tudom váltó mert mágnesen elven gerjeszti. Bár más véleményeket is hallottam róla.
De az elé mindenképp betennék egy graetz hidat az a biztos.
Vagy hát persze nem tudom szükséges-e?
(#) weend válasza horist2 hozzászólására (») Márc 10, 2017 /
 
A traki generátoráról két szál jön le? Ha igen, és az váltó akkor neked egy söntszabályzó kell. A nyáron építettem egy ilyet egy fűnyírótraktorba, ha visszaolvasol, megtalálod.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
(#) horist2 válasza weend hozzászólására (») Márc 10, 2017 /
 
Két szál jön de én úgy tudom az egyik eredetileg a töltésre a másik pedig a világításhoz.
Mindkettő mellé kell test és működik is.
Nekem egy kisgépszerelő ismerősöm mondta.

De az én esetemben az egyik szál plusz test-el jön ez a 15-30V és méréseim szerint ez nem változó.
De más műszerész ismerősöm azt mondta ez is valamilyen szinten váltakozó áram lesz...
+ ez nem generátor van egy tekercs és mágnesek gerjesztik. Briggs motoron így van ha jól tudom.

Én is belebonyolódtam már.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
(#) weend válasza horist2 hozzászólására (») Márc 10, 2017 /
 
Ki kell mérni. De generátor, hisz váltófeszültséget generál )
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
(#) horist2 válasza weend hozzászólására (») Márc 10, 2017 /
 
Mindenképp! (jogos...)
De egyenlőre még csak elméletben gondolkozok.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
(#) VIM válasza horist2 hozzászólására (») Márc 10, 2017 /
 
Szia! Talán ilyen fesszabályzó kell hozzá? A típusazonosítót a sorozatszámban adják meg. Így meglehetne tudni, hogy söntszabályzós kell e bele. Egyáltalán mi volt előzőleg beépítve ebbe a Briggs kis traktorba és mekkora akkut kell majd tölteni a szabályzónak? Talán egy lehetséges megoldás.
(#) horist2 válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2017 /
 
Bonyolult mert használtan vettük és hiányzik belőle a töltés kiépítése.
Ami nem lenne gond de utántöltés nélkül hamar lemerül az akksi.

18Ah-és akku van bent.

Szerelőm azt is mondta csak kössem rá az akkura a vezetéket ami lejön a tekercsről és jó lesz az.
De így nem szeretném, mindenképp be szeretnék valamit építeni a kettő közé még.
Erre a célra vettem ezt a robogós szabályozót csak a bekötésnél jöttek a problémák meg a további kérdések.
(#) VIM válasza horist2 hozzászólására (») Márc 11, 2017 /
 
Szerintem jó lesz az amit vettél. Ha azt vesszük, hogy a piros színű vezeték a "+" , a fehér, ha minden igaz az a "-" szokott lenni a sárga és kék vezetékre a töltésre alkalmas két szálat kell majd kötnöd amin a 15-30V mérhető. Szerintem.
(#) horist2 válasza VIM hozzászólására (») Márc 11, 2017 /
 
Szerintem is jó lesz úgy tűnik.
Amit eddig tudok az alapján a piros a + amire jön a töltés, a zöld a test (vagy negatív), és a rózsaszínen megy ki az akksira a töltés. A sárga meg valami világítási áramkör amit még nem teljesen értek :/
Akkor lesz tiszta ha így bekötöm (vagyis elsőre csak a pirosat a töltésre és a testet a zöldre) és kimérem hol mi érkezik nekem...
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2017
(#) VIM válasza horist2 hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
Azt írod, hogy a beszerzett fesszabályzóról nincs bekötési leírásod. Akkor a "+" az a piros szál szokott lenni ami az akkura csatlakozik majd biztosítékon keresztül a "-" pedig ha ne volna egyértelmű a színe, ki kell mérni, hogy a fémházhoz melyik van kötve és a maradék kettő szál lesz a töltőtekercsről jövő feszültség bemenete. (például) A testelt töltőtekercses megoldás a három kivezetéses az ilyen.
(#) horist2 válasza VIM hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
Kiméregettem pár dolgot.
Zöld nincs kapcsolatban semmivel a fém házzal se és az összes többi szálhoz viszonyítva sem mérek ellenállást.
Piros - Rózsaszín között 3,5 Mohm
Piros - Sárga között 3 Mohm
Rózsaszín - Sárga között semmi

Szóval én kezdek hinni az én elméletemben.
(#) VIM válasza horist2 hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
EZ a kapcsolási rajz egy négyvezetékes megoldású fesszabályzó és nincs testelve egyik szál sem.
(#) mex válasza horist2 hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
Ne ellenállást mérj, hanem dióda állásba tedd a műszert. A pozitív kivezetést a zöldre, a negatív műszercsatlakozást pedig a sárgára, majd a rózsaszínre, végül a pirosra tedd, és számolj be az eredményről.
(#) horist2 válasza mex hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
Rendben!
zöld-sárga: 557
zöld-rózsaszín: 560
zöld-Piros: 892
(#) mex válasza horist2 hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
Ez a szabályzó a mérés szerint kettő szálon át kapja a váltófeszültséget, ha a traktoron levő tekercsek testeltek, akkor nem fog műkődni.
(#) horist2 válasza mex hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
Vagyis a sárga-rózsaszínen kapja a váltófeszültséget és a piros (+) zöld (-) megy az akksira.
Ha jól értelmezem!?
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2017
(#) mex válasza horist2 hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
Igen, úgy néz ki. Még meg kellene mérned a sárga-piros, illetve a rózsaszín-piros viszonylatban is a szabályzót, jobban körül lehet határolni a belső kapcsolását. A pirosra a műszer negatívot, a másik két színre a pozitív kerüljön.
Következő: »»   38 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem