Fórum témák
» Több friss téma |
Ahogy alább is írtam, ez egy tekercs, csak van egy leágazása, a világítás részére. A rajzon látható többi tekercsnek nincs köze sem a világításhoz, sem az akkutöltéshez. A cdi töltőtekercse, és a jeladóé a másik kettő.
Igen persze valójában egy tekercs egy magon megcsapolással csak ugye itt az egyik vége a tekercsnek testen van ezért bezavaró lehet laikusok számára hogy mégis két vezeték jön ki.
Mondjuk (ez erősen saját véleményem) én levenném a tekercset amit megvizsgálni rendesen hogy ugyanazzal a huzallal van-e megtekerve végig nehogy gond legyen és kivezetném a tekercs legelejét meg a legvégét. Ha ez megvan rá egy említett full wave szabályzó ami mehet az akku-ra és egy huszárvágással a világítást átkötni simán az akkus üzemre. Így meg lenne a töltés is rendesen szerintem meg a világítás is be lenne szabályozva rendesen. De ehhez hozzáteszem ez szigorúan csak az én véleményem.
Tudnátok segíteni abba , hogy hogy tudnék mérni egy ilyen tekercsrendszert maga a motor nélkül?Kiváncsi lennék szkópon milyen jelet mutatna egy ilyen generàtor.Amúgy most már nem nagyon fogok motorozni idén úgy , higy venni fogok egy lendkerék lehúzót es akkor csinalok majd kepet a tekercsekről.
Egyébként miért szokták így külön kezelni a vilàgítást meg az akkumulátor töltést?
A benzinmotortól, pláne amelyik csak egy hengeres, az energiaelvételt érdemes kiegyenlítetten, szimmetrikusan kezelni, így a motor egyenletes járása megmarad. Az egyes rendszereket ellátó tekercsek így eltolva vannak felszerelve ráadásul ez így jóval helytakarékosabb is, az egy nagy tekercshez képest.
Töltsd le a szervizkönyvet, igaz, hogy német, de minden adatot megtalálsz.
A 130. oldal után van a villamos rész, és még a szabályzót is ki tudod mérni, (bár az inkább olyan megy-nem megy dolog). Egyébként lehet próbálni az alaplapot motor nélkül is, mindössze a biztonságos rögzítéséről kell gondoskodni, meg egy főtengelycsonkot kell esztergálni hozzá, amire a lendkereket szereled. Az egész hóbelevancot meg lehet egy fúrógéppel forgatni, 2000n/min fölött már igencsak tölteni kellene, ha jó a szabályzó.
Megmértem a 129. oldalon(Bővebben: Link) található rajz alapján a tekercset.A fehér(weiss) és a test között 1,3 ohm-ot és a sárga piros(gelb rot) - test között 0,9 ohm-ot mértem , ami jónak tűnik.Akkor ez a kapcsolás jó nekem a töltés szabályozására?:Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
Azt még nem tudtam , mert nem volt több időm.Akkor valaki tudna egy olyan kapcsolást linkelni , ami nálam működőképes?
Ezt építsd meg.
A tirisztorok BT151-ek legyenek, a tranyó jó a rajzon levő, a zenerek elég ha a zpd-s sorozatból kerülnek ki. Bekötés: Lichtanker-sárga piros. Masse-test Ladeanker-fehér vezeték Akku-értelemszerű. A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
Sziasztok!
50 es Kymco Agilitim fesszabályzója 15.1 V ra szabályoz.A városban még elmegy a sima savas aksival,utántöltögetem,de szeretném beállitani kisebbre.Több cserével is próbáltam,mind 15 V fölé töltött,egy volt ami jó volt 14.3 V maxxal,de annak a világitássöntölő része volt leégve.Hogy tudnám a fesszabályzó akkutöltőfeszültségét csökkenteni egyszerűen,vagy határolni külső alkatrésszel? A fesszabályzó a négycsatlakozós kocka alaku, a négy csatlakozó :negatív-világítási feszültség(váltó)-akkutöltőfesz be(váltó)-akkutöltőfesz ki(akku +). Köszönöm!
Üdv.
Beszereztek egy a képen látható töltésszabályozót. Ezt egy fűnyírótraktor elektromos rendszerébe szeretném beépíteni. De nem tudom melyik vezeték mire szolgál. tudna nekem valaki segíteni? Egy képet találtam róla amin hasonló csatlakozó leírását mutatja de azon sem igazodtam el. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!
A beszerzett szabályzó, söntszabályzó? A traktor generátoráról mi jön le, váltófeszültség? A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
Igazából nem tudok túl sokat a szabályzóról.
Jónak tűnt gondoltam kapok hozzá kapcsolási rajzot de nem kaptam. Ennyit ír róla az oldal: Kínai univerzális feszültségszabályzó A traktorról 15-30 volt közötti feszültség érkezik ami úgy tudom váltó mert mágnesen elven gerjeszti. Bár más véleményeket is hallottam róla. De az elé mindenképp betennék egy graetz hidat az a biztos. Vagy hát persze nem tudom szükséges-e?
A traki generátoráról két szál jön le? Ha igen, és az váltó akkor neked egy söntszabályzó kell. A nyáron építettem egy ilyet egy fűnyírótraktorba, ha visszaolvasol, megtalálod.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
Két szál jön de én úgy tudom az egyik eredetileg a töltésre a másik pedig a világításhoz.
Mindkettő mellé kell test és működik is. Nekem egy kisgépszerelő ismerősöm mondta. De az én esetemben az egyik szál plusz test-el jön ez a 15-30V és méréseim szerint ez nem változó. De más műszerész ismerősöm azt mondta ez is valamilyen szinten váltakozó áram lesz... + ez nem generátor van egy tekercs és mágnesek gerjesztik. Briggs motoron így van ha jól tudom. Én is belebonyolódtam már. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
Ki kell mérni. De generátor, hisz váltófeszültséget generál )
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
Mindenképp! (jogos...)
De egyenlőre még csak elméletben gondolkozok. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2017
Szia! Talán ilyen fesszabályzó kell hozzá? A típusazonosítót a sorozatszámban adják meg. Így meglehetne tudni, hogy söntszabályzós kell e bele. Egyáltalán mi volt előzőleg beépítve ebbe a Briggs kis traktorba és mekkora akkut kell majd tölteni a szabályzónak? Talán egy lehetséges megoldás.
Bonyolult mert használtan vettük és hiányzik belőle a töltés kiépítése.
Ami nem lenne gond de utántöltés nélkül hamar lemerül az akksi. 18Ah-és akku van bent. Szerelőm azt is mondta csak kössem rá az akkura a vezetéket ami lejön a tekercsről és jó lesz az. De így nem szeretném, mindenképp be szeretnék valamit építeni a kettő közé még. Erre a célra vettem ezt a robogós szabályozót csak a bekötésnél jöttek a problémák meg a további kérdések.
Szerintem jó lesz az amit vettél. Ha azt vesszük, hogy a piros színű vezeték a "+" , a fehér, ha minden igaz az a "-" szokott lenni a sárga és kék vezetékre a töltésre alkalmas két szálat kell majd kötnöd amin a 15-30V mérhető. Szerintem.
Szerintem is jó lesz úgy tűnik.
Amit eddig tudok az alapján a piros a + amire jön a töltés, a zöld a test (vagy negatív), és a rózsaszínen megy ki az akksira a töltés. A sárga meg valami világítási áramkör amit még nem teljesen értek :/ Akkor lesz tiszta ha így bekötöm (vagyis elsőre csak a pirosat a töltésre és a testet a zöldre) és kimérem hol mi érkezik nekem... A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2017
Azt írod, hogy a beszerzett fesszabályzóról nincs bekötési leírásod. Akkor a "+" az a piros szál szokott lenni ami az akkura csatlakozik majd biztosítékon keresztül a "-" pedig ha ne volna egyértelmű a színe, ki kell mérni, hogy a fémházhoz melyik van kötve és a maradék kettő szál lesz a töltőtekercsről jövő feszültség bemenete. (például) A testelt töltőtekercses megoldás a három kivezetéses az ilyen.
Kiméregettem pár dolgot.
Zöld nincs kapcsolatban semmivel a fém házzal se és az összes többi szálhoz viszonyítva sem mérek ellenállást. Piros - Rózsaszín között 3,5 Mohm Piros - Sárga között 3 Mohm Rózsaszín - Sárga között semmi Szóval én kezdek hinni az én elméletemben.
EZ a kapcsolási rajz egy négyvezetékes megoldású fesszabályzó és nincs testelve egyik szál sem.
Ne ellenállást mérj, hanem dióda állásba tedd a műszert. A pozitív kivezetést a zöldre, a negatív műszercsatlakozást pedig a sárgára, majd a rózsaszínre, végül a pirosra tedd, és számolj be az eredményről.
Rendben!
zöld-sárga: 557 zöld-rózsaszín: 560 zöld-Piros: 892
Ez a szabályzó a mérés szerint kettő szálon át kapja a váltófeszültséget, ha a traktoron levő tekercsek testeltek, akkor nem fog műkődni.
Vagyis a sárga-rózsaszínen kapja a váltófeszültséget és a piros (+) zöld (-) megy az akksira.
Ha jól értelmezem!? A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2017
Igen, úgy néz ki. Még meg kellene mérned a sárga-piros, illetve a rózsaszín-piros viszonylatban is a szabályzót, jobban körül lehet határolni a belső kapcsolását. A pirosra a műszer negatívot, a másik két színre a pozitív kerüljön.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |