Fórum témák
» Több friss téma |
okés
sárga-piros: 534 rózsaszín-piros: 541 (zöld-piros: 878) Lehet amúgy, hogy nekem ez a jobb kapcsolás, mivel a morról 2 szálon jón le a töltés és eggyütt sosem mértem őket de valószínű ott váltó feszültség jön. Eddig csak külön mértem testhez az egyiket ott jött egyenáram max 30v. Másikon nem tudtam mérni semmit. Összekapcsolva a kettőt szerintem korrekt váltó lesz belőle így végiggondolva. + szerintem ilyen a gyári szabályzója és erre is két szál megy.
Mérd meg a motorról jövő két szálat együtt, és utána többet tudunk. Mindenesetre, ha a két szál közt is fennáll a 15-30V feszültségkülönbség, akkor gáz hogy a test és az egyik szál közt is tudtál mérni... A gyári szabályzó valószínűsíti a testfüggetlen tekercselést.
Értem.
Szóval minden jó lehetne csak ez a furcsaság, hogy ott is tudtam mérni. Hát holnap lemérem azt is meg megpróbálom összerakni is ha megvan a feszültség a kettőn együtt. Talán nem tudom vele tönkretenni a szabályozót ugye?
Elméletileg ilyen a töltőtekercs.
Ez független a testtől ránézésre. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2017
Kellene keresned egy szervizkönyvet,vagy egy elektromos rajzot a traktorról,mert a kép alapján azért nem lehet egyértelműen kijelenteni a testfüggetlen kivitelt.
Hát igen de semmit nem tudok, és semmit nem találok róla.
Nos megszületett!
Összeépítettem és működni látszik! Kíváncsi leszek, hogy ha többet járatom mennyire tölti fel az akkumulátort. De tölt tökéletesen! 12,4V-al tölt ha csak simán rámértem de ha rajt az akku szerintem feljebb is fog menni. Használat közben fog kiderülni Köszönök minden segítséget!
Szia!
Az, hogy akkumulátor nélkül mérsz valamennyi feszültséget még nem jelenti azt, hogy van töltés. Legalább kösd be az akkumulátort, és járó motornál indítózás után mérd az akku feszültséget. Ha van valamekkora töltés, a feszültség elkezd felfele ballagni szép lassan, tizedvoltonként. Aztán mérhetsz töltőáramot is, járó motornál.
Igen bekötés nélkül mértem járó motornál a szabályzóból kijövő 12,4v-ot.
Bekötöttem, indításkor az akksi 11,7-en volt onnét értem el lassan a 12,4-et az akkun mérve is. Majd motor leállítása után 12,2 v lett. Szóval szerintem rendben van tölt.
Üdv! Az a 12,4V kevés lesz, vagy ha hagyod megy még feljebb? Ha nem, akkor az nem tölt szinte semmit! Legalább 13,8-14V kell!! Át kellene nézni, mi jön ki a motorból.
Ebben a pdf-ben valószínűleg megtalálod az elektromos bekötést
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2017
Nem tudom feljebb megy-e idővel majd próbálom többet járatni.
Ez alapján én egy merőben más kapcsolást hoztam össze...
Ez tűnik helyesnek...
Itt egyszerűen csak összeköti a piros vezetéket az akkuval és ennyi? A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2017
Üdv!Van egy yamaha dt 80 LC 2-es motorom , amin tönkre ment a feszültség szabályzó.A tekercsrendszere ezen az oldalon található a szervízkönyvbe:Bővebben: Link(129.oldal).A gyári szabályzó az 3 vezetékes volt.Az lenne a kérdésem , hogy megoldható-e , hogy ezzel a négy vezetékes feszültségszabályzóval működjön ami a képen van?
Sziasztok!
A képen, bal oldalt látható (netes kép) feszütség szabályozó bekötésében szeretnék segítséget kérni. A szeszültség szabályozó Yamaha Yog 3-ba való ,de a gyújtás más motorra kerül installálásra. Ha jól nézem akkor az alaplap 2 tekercse rá van kötve és egy test. Akkor a világítás és minden fogyasztó a motoron DC feszültségről működik? Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv! Nekem 3 lábú szabályzóm van, yamaha dt 50, ezen egyenáram a féklámpa és az index, duda, minden más váltóáram. Ha álló motornál nincs világításod, akkor gyanítom nálad is így van! Amúgy meg mérj rá, és kiderül
Köszönöm, a választ, de mint írtam, más motorra kerül a gyújtás, így mindent nulláról kell építeni
Üdv mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni.Adott egy Pannónia motoros kis traktor,ebbe kellene egy feszültségszabályozót csinálnom.Van ugyebár a Pannóniáknak kettő világítás tekercse,ami 6V-os elektronikához lett tervezve gyárilag.Én felboncoltam mindkét tekercset,tehát a nullpontját kivezettem,így "full wave" (bocsi nem jut eszembe magyarul) graetz-el egyenirányítanám a kapott feszültséget.Több weboldalt nézegettem már de nem tudom melyik kapcsolás lenne idevaló.Van rengeteg áteresztős megoldású is meg tirisztorral lesöntölt konstrukció is.Főképp azért kellene az egyen fesz,mert a gyújtás teljes mértékben át lett alakítva,tirisztoros gyújtást kapott a gép,és ugyebár valaminek tölteni is kellene az aksit.Ebben kérném valamelyik lelkes hozzáértő fórumtárs segítségét!
Sziasztok.
Honda CBR 600 f4i töltés szabályzójához keresek kapcsolási rajzot,(ha létezik).Esetleg valami hasonló generátorral szerelt motortól ,ha lenne kapcsolási rajz,amivel lehetne próbálkozni az is megfelelne . Köszönöm!
Sziasztok.
Talán jó helyen teszem fel a kérdésemet. A véleményekre lennék kíváncsi. Felmágnesezték a simsonom lendkerekét és a szaki aki csinálta nekem azt mondta, hogy a mágnes attól gyengülhet ha a nem megfelelő watt számú izzót rakom a motorba. Esetemben a gyári 35/35 Wattos izzót kicserélném egy 60/55 wattos halogénra akkor gyorsabban gyengülhet a mágnes. Ez valóban így lehet vagy semmi köze a kettőnek egymáshoz?
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni, hátha tudja valaki a megoldást. A probléma a kövdetkező: havertól kaptam egy Honda Tact tipusú robogót, felújjítottam megy is szépen, viszont amikor betettem az új izzókat azok azonnal ki is égtek. Gondoltam hogy a fesszabályzóval lesz a gond, mert az akksira is 16v-ot tölt vissza. Ami érdekes az az hogy nem találom meg a fesszabályzót. egy darab hűtőbordás kütyüt talaltam , viszont arra csak 2 vezeték csatlakozik. Létezik hogy csak két vezeték van egy szabályzón? Ha van valakinek valami ötlete azt szívesen meghalgatom. Köszönöm.
Maga a hűtése a GND is egyben, ha szép nagy borda van rajta akkor valószínű, hogy az lesz a feszültségszabályzója.
Egy kép sokat segített volna, ha esetleg tudsz tölts fel róla egy képet és akkor többet lehet látni.
Szia.
Anyagok mágneses ereje azért függ attól amit a szaki mondott,mert minél nagyobb teljesítményt csikarsz ki egy állandó mágnes térerejéből,az annál jobban fog melegedni,illetve a környezeti hőmérséklet is magasabb lesz,és ezért gyengül a mágnesesség hamarabb. Mérj egyet a telefonon lévő mágneses erő mérésére való alkalmazással úgy,hogy fogsz egy mágnest,adott távolságban és pozícióban mérsz egy gauss értéket,majd melegítsd sütőlapon a mágnest 100-200 fokon 10 percig,majd ha kihűlt,mérj egy újat.Filccel jelölheted hogy állt a mágnes.
Hát ez is egy lehetséges magyarázat, de a tekercsen folyó nagyobb terhelőáram által keltett mágneses tér is a lemágnesezés irányában hat.
Nem tudom, hogy konkrétan egy motorban számszerűleg milyenek a mágneses tér és hőmérsékleti viszonyok, szóval elképzelhető, hogy egyik, másik, mindkettő, vagy egyik hatás sem érvényesül. Ha a szaki azt mondta, akkor valószínűleg úgy van.
Sziasztok!
Feszültség szabályozó kapcsán lenne kérdésem ami a szakavatottak számára minden bizonnyal nevetségesnek bizonyul, azonban egyetlen szakit sem tudtam keríteni én meg nem értek hozzá. Egy egyedi építésű 50 ccm motorom van amin volt egy valamilyen feszültség szabályozó (nincs márkajelzés, semmi) és mivel egyedi motor így alkatrészkönyvekre sem tudok hagyatkozni. Na most kiment a fesz. szabályozó rajta és lett véve egy másik. A kettő között az egyik különbség a vezetékek szín szerinti sorrendje. Bekötéskor mit kell figyelembe venni? A vezetékek sorrendjét (tehát hogy pl a bal szélső mindig az aksira megy, stb) vagy a vezetékek színét (a piros mindig aksi, stb)? Képeket csatoltam. Az én elképzelésem szerint a zöld helyére a zöld kell kerüljön és így tovább, de nem mertem kötözni amíg nem kapok egy választ. Előre is köszönöm ha valaki válaszol!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy valami nem stimmel a 3KJ feszültségszabályzómmal. Van egy Ducati Energia gyújtásom, raktam rá egy 3KJ feszültségszabályzót. De valami nem kóser. Ezt a bekötést használom. Annyi különbséggel, hogy akku nincs a rendszerben, ezért a 3-as és 4-es csatlakozó nincs bekötve, tehát csak a szabályzó részt használom. Ha kicsi a terhelés akkor a feszültséget tovább engedi 16-17 V-ig is.( a kicsi terhelés az a helyzetjelzők és a műszerfal világítás max. 15W). Ha így közlekedem,akkor 1-2km és kilövi az összes izzót. Ha terhelem akkor beáll 13,2-13,5 V-ra. Ehhez elég felkapcsolni a világítást(2x15W) vagy a fékeznem (21W). Mit lehetne tenni, hogy kis terhelésen ne szaladjon meg a feszültség ? A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2017
Akkumulátor nélkül nem jó ezeket használni, legalább is nekem ezt javasolták.
Ha akkumulátor nélkül használod akkor egy nagyobb elkót tegyél rá. Én ezt a választ kaptam és olvastam is egy másik topicba, de félrevezetni nem akarlak, várd meg, hogy más mit ír rá. |
Bejelentkezés
Hirdetés |