Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hibrid erősítő
 
Témaindító: (Felhasználó 1542), idő: Ápr 10, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   15 / 22
(#) magery válasza soos csaba hozzászólására (») Nov 7, 2012 /
 
Szia!

Tessék

Üdv.
(#) soos csaba válasza magery hozzászólására (») Dec 1, 2012 /
 
Nagyon szépen köszönöm.
(#) soos csaba válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Szevasz, van egy kis gond ezekkel a FET-ekkel, mert szinte be szerezhetetlen, hol lehet ilyen tranyókat kapni?. Akkor meg tudod adni nekem ennek a szépségnek a rajzát, és ha nem nagy kérés a panel terveket is szívesen fogadnám. Köszönöm!
(#) CHZ hozzászólása Dec 2, 2012 /
 
Idézet:
„Ha meg szabad kérdezni milyen a hangja?, jobb mint egy Quad?. Ha nem nagy kérés nem adnád meg a rajzát?, a Mugen féle hibriden gondolkozom hogy építsem meg vagy se, de ha ez jobb és szebben szólna akkor inkább ezt választanám. Úgy látom V-FET-ekkel van meg csinálva a finál, ezeket ha jól tudom direkt audió célra fejlesztették ki (borsos áruk lehet),biztos gyönyörűen szól, a MUGEN hibridben ott MJL-ekkel van meg oldva a finál rész, de ennél már 2SJ, 2SK-val, és ezért csillant fel a szemem! Ja és tudom hogy ez nem ide való kérés lenne, de nem tudom hogy kell ilyen halvány betűkkel írni, bocsánat!. Tiszteletem!”

Beelőztél, de remélem így is érthető..
QUAD népszerű erősítő, nekem már régen sem jött be a hangja, steril, hiányzott belőle az élet, elfedi a részleteket, az alacsony torzítás még nagyon kevés a jó hangzáshoz.
Hibrid számomra lényegesen jobb, visszacsatolás nélkül az igazi (NFB kapcsolható).
V FET szerintem jó választás, 2SK1058/2SJ162 ma is kapható, alacsony nyitófesz, viszonylag kicsi bemeneti kapacitás előny. Több meghajtással próbálkoztam, egyik legjobb E180F csővel . Itt visszakeresheted az előző próbálkozásaim is. Többit majd megbeszéljük..
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2012
(#) soos csaba válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Na ezeket a tranyókat már lehet kapni nálunk is 2SK1058/2SJ162, olyan 4800 forint korul mozog az áruk, elég el fogadható.
(#) CHZ válasza soos csaba hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Itt:Bővebben: Link
Sajnos hamis is kapható, RFP240 és a párja átszitázva.. Bekötéséből kiderül, mert az eredeti G,S,D nem G,D,S, nyitófeszültség mérése is bizonyít..
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2012
(#) soos csaba válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Én ITT találtam, elfogadható áron, ez vajon hamis tranyó volna, mit szólsz?. Végig olvastam a topikot de az erősítődről se rajzot se panel terveket nem leltem, hol lelem meg őket?.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2012
(#) emersys válasza soos csaba hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Hitachi félvezetőt végy szerintem, HQ-nál még van eredeti ebből a 2sj/2sk szériából. (Ezek már többszörösen bizonyították megbízhatóságukat).
A külföldi oldalon feltüntetett fet-nek az eredetisége is kétségez, valamint postaköltésggel együtt csak több darabos rendelés érheti meg. Feltéve ha nem zsákbamacska.
(#) CHZ válasza soos csaba hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Kép alapján eredetinek látom, adatlapját nézd meg.
(#) soos csaba válasza emersys hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Hát az az oldal nekem nem külföld hanem belföld (sajnos), mert én Romániában élek!, és nem hiszem hogy a HQ-nál ki szállítanák ide Romániába az alkatrészeket?!
(#) soos csaba válasza CHZ hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Nekem ehhez az erősítőhöz kellene a rajz, és a panel terv!.
(#) emersys válasza soos csaba hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Elnézést ezt nem tudtam, hogy odavalósi vagy.
Szerintem amúgy a hq biztos kiszállítaná (postai utánvét), -de értelemtelennek látom ennek tükrében. -Érdemes lenne azért rákérdezned feltétlen, hogy eredetiek-e.!
CHZ E180F-es meghajtású hibride után teljesen másként fogod látni a zenehallgatást az viszont biztos még innét is.
A modifikált quad405 verziók helyett itt szerintem jobb helyet lelne a pénzed.
(#) soos csaba válasza emersys hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
És ezeket az E180F-tipusu csöveket hol lehet be szerezni, és milyen árba mozognak?. Ennek a csőnek jobb hangja van mint egy ECC83-as csőnek?, Amúgy ugyan az volna a láb ki osztása?.
(#) soos csaba válasza emersys hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Azért gondoltam hogy meg kellene építsek én is egy ilyen hibridet, mert tudtommal a csöves erősítők, és a tranzisztoros erősítők előnyeit így össze sűrítetek egy kapcsolásba és így meg született a HIBRID végfok!, és nem is kell hozzá kimenő trafó se, mint a csöves végfokokhoz!, a trafó elkészítéséhez meg nagy türelem és hozzá értés kell, amiből nekem e téren sok nincs! Nagyon kíváncsi vagyok a hangjára, van is két jó hangzású hangsugárzóm, kíváncsi vagyok hogy fog majd rajta duruzsolni!?.

IMG350.jpg
    
(#) CIROKL válasza soos csaba hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Idézet:
„hozzá értés kell, amiből nekem e téren sok nincs!”
Ez gond mert itt is kell a türelem , egyéb iránt nincs értelme .
Tudom a trafóra értetted a gondolatod , lehet csak én reagálom túl?
Azt is tudom te minden áron a nagyobb teljesítményű erősítők irányába nézelődsz , ja és amennyiben a teljesítmény is kell akkor itt talán majd fogsz olyat találni ami mindkét kritériumnak megfelel .

Sok hibridet még nem épitettem csupán az egyik kezem megtudom számolni de ha igazán jót szeretnél akkor ragadj le itt bátran .
(#) soos csaba válasza CIROKL hozzászólására (») Dec 2, 2012 /
 
Szevasz CIROKL!, Természetesen a trafóra értetem!. A nagyobb teljesítményű erősítők iránt azért szoktam érdeklődni, mert én kisebb hangosításokkal is foglalkozom, és oda kell a hangerő!, na meg imádom a nagy hangerőt Egy szobába való erősítőt is szeretnék építeni itthonra, mert hangerő ide oda, én is szeretem a lágy szép tiszta hangzást, bele ülni a fotelbe, és hallgatni a zenét, és fel fedezni a zenében különféle új hangokat. Hát le ragadni azt biztos hogy itt fogok, mert eddig a HIBRID végfokokat látom a legjobbnak, mint kapcsolást, a hangját majd ezután ha meg építek egyet, de szerintem tetszeni fog.
(#) Gránátalma hozzászólása Dec 24, 2012 /
 
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy jól működő megépített csöves-hibrid (esetleg sima tranzisztoros) lehetőleg nem A osztályú(vagy akár A osztályú, de) nagyon jó hangú erősítőt?

Egyutas banánrost memrános fostex -hez lesz
Max 20-30Wattos kimeneti teljesítménnyel.
A Vfet-el barátkoztam imént, de nem találtam itt hozzá semmit. Egy előttem kérdező is arról érdeklődött, de nem kapott rá választ ha jól láttam.
(#) szamóca válasza Gránátalma hozzászólására (») Dec 27, 2012 /
 
Te tudnál ajánlani egy négykerekű (esetleg három kerekű) lehetőleg nem dízel (vagy akár dízel üzemanyagú, de) nagyon jó menet tulajdonságú autót?

Először el kellene döntened, hogy Te mit szeretnél pontosan.
Ha hibridet, akkor CHZ-t keresd meg, Ő a szaktekintély ilyen téren. Ha más is szóba jöhet, akkor másik, megfelelő témában kérdezd meg.
(#) saraha hozzászólása Jan 27, 2013 /
 
Na,csak nem hagyott nyugodni ez a komplex terheléses mérési eredmény.Összeválogattam bele a csöveket meg egynéhány változtatást eszközöltem a Mugenen.Hangra is szuperebb lett.
Végeredményben 1µF-ig próbálgattam párhuzamosan a műterheléssel a kondikat és a jelalakot egyáltalán nem változtatta meg.
(#) emersys válasza saraha hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Szép lett.
Kimeneten lévő induktivitás kb 1uH felet párhuzamos R taggal már stabillá kellet volna, hogy tegye.

Ui: Tudsz mérni teljes kivezérlésen feszültséget a meghajtón. Úgy emlékszem volt rá mód, hogy leválaszd a csatolót. Ha a bemenetre adsz mondjuk 0,5V rms-t és a csöves nyák kimenetére 2µF csatolót teszel egy 470K kisütő ellenállással akkor szépen meglehet nézni a feszültségerősítést, és a két fokozat közti feszültségerősítés különbséget.

A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2013
(#) saraha válasza emersys hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Arra nincs "nyákilag" lehetőség csak a v.cs-t (6dB) tudom jumperolni.Amúgy most katonai aranyozott 6n2p meg 6n1p vannak benne legalább is úgy vettem őket válogatva.A két oldal így most már teljesen egyformán erősít.
De kíváncsi lennék a tiedre,hogy szól a KEF ládáimmal....
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2013
(#) emersys válasza saraha hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Várj csak, a 6N1P nem illek betenni az E88CC helyére. Nagy belső ellenállású, kis meredekségű cső. Más a karakterisztikája mint az E88CC-nek. Leginkább csak láb kiosztásban felel meg neki.
Az E88CC kis belső ellenállású cső, illetve nagyobb visszahatás van a rácsra. meredeksége is "nagy" és erősítése kisebb mint a 6N1P nek. Szólni fog ugyan az E88CC munkapontjában , de az számára egy lehetetlen munkapont voltaképpen.
Ugye nem az E88CC helyén használod?

Vagy katódkövető volt az E88CC a kapcsolásban? Már nem emlékszem pontosan a Nugen rajzra.
6N2P jó hangú cső. Nekem 6N2P -EV van, de ezek nem aranyozott lábúak. Viszont eredeti NOS cső.

Végül mitől lett stabilabb?

Én is kíváncsi lennék egy összehasonlításra.

A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2013
(#) saraha válasza emersys hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Ecc83 helyén van 6n2p EV, Ecc88 helyén meg 6n1p EV.
Idézet:
„Végül mitől lett stabilabb?”

Szerintem a válogatott csövektől.A táp nem tudom,hogy mennyire játszik itt,de kapcsitáppal megy most.Top249Y flyback tápot csináltam hozzá.A +-38V végtáp megy erről csak.A 300V meg a fűtés és a védelem mind-mind külön trafóról mennek...
Mugen
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2013
(#) CIROKL válasza saraha hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Az ECC88 helyére sem lehet ugyan abba a munkapontba betenni a 6N1P nem azonos a két cső egyáltalán .
(#) emersys válasza saraha hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Szia.
A meghajtásnak ilyen értelemben nincs köze ahhoz, hogy komplex terhelésre stabil-e a Mugen.
Az impedancia illesztő tranyós kimeneti fokozaton múlik minden. A kapcsi táp hajtja most a tranyós kimeneti fokozatot ezek szerint. Kapcsi táppal még nem próbáltam milyen.
A lényeg, hogy most stabil.

Idézet:
„A 300V meg a fűtés és a védelem mind-mind külön trafóról mennek...”

-Ez jó ötlet nagyon.
A 300V-os anódfeszültségen komoly hangsúly van. Nagyon komoly mértékben meghatározza a kapott hangot. Most értem a végére az új táp kifejlesztésének. Egyutas csöves egyenirányítást kapott az anódfeszültség és csöves áteresztőt.
Ezzel drasztikusan változott a hang. Számomra csak kimondottan pozitív irányba. Gyakorlatilag olyan hangja lett tőle, mint egy kimenőtrafós csövesnek, amit a félvezetős kimenti fokozat még megfűszerez kellő df-el, és erős terhelhetőséggel.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2013
(#) saraha válasza CIROKL hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Ja,tudom de így is mind mérve mind hallgatva is nagyon jó.
(#) CIROKL válasza saraha hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Tegyél be 88 -at és még jobb lesz
(#) saraha válasza CIROKL hozzászólására (») Jan 27, 2013 /
 
Rendben kipróbálom csak át kell variálni akkor a fűtést.
(#) (Felhasználó 1542) hozzászólása Márc 13, 2013 /
 
Sziasztok!
Kérdésem lenne a Mugen kapcsolásről.Bővebben: mugen

A v2 katódkövető rácsáramos módban megy-e vagy sem?
(#) CHZ hozzászólása Máj 16, 2013 /
 
Egy másik hibrid kísérlet.
Következő: »»   15 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem