Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Honda cr 500 gyújtáselektronika
 
Témaindító: aGabesz, idő: Okt 20, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) aGabesz hozzászólása Okt 20, 2008 /
 
Sziasztok!Egy cr 500-as 2ütemű hondához kellene,a gyújtáselektronikáról bármi infó!rajz,kép,használt,üzlet vagy bármi segítség!!!A motoron a többi gyújtásalkatrész hibátlan,az elektronika be van öntve vmi oldhatatlan anyaggal,max kalapáccsal jönne szét.Nem látni semmi alkatrész,lemásolni lehetetlen.Aki tud vmit légyszi...

Kösz!!!
(#) kyrk válasza aGabesz hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
http://rajamolor.blogspot.com/2008/06/honda-cx500-cdi-schematic.html

Googlival talaltam az oldalon egy kepet. De epphogy jo a felbontasa.
(#) GFI hozzászólása Okt 20, 2008 /
 
Valamilyen oldószerrel ki lehet oldani a dobozból. Jó lenne ha sikerülne mert engem is érdekel Próbáld meg nitro hígítóba rakni hátha felpuhul.
(#) GFI válasza kyrk hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
A CX-nek semmi köze nincs a CR-hez. Az egyik 4T a másik 2T és az egyik túra vagy mi a másik meg egy nagyon durva cross motor.
(#) aGabesz válasza kyrk hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Kösz a rajzot,de ez tényleg egy más rendszer,mint amit én keresek!Az oldószeres megoldás nem jött be,próbálkoztam a hőlégfúvós brutál megoldással,de az tényleg brutál volt(alkatrészek is olvadoztak!)úgyhogy ezt is elvetettem!
A CR valóban 2T,megoldásnak talán vmi robogó elektronikát lehetne felhasználni,ez talán megoldás lehet,egyenlőre kutatok tovább!
(#) GFI válasza aGabesz hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Valami oldószer biztos megpuhítaná csak nem tudom mi. A hőlégfúvót ne használd mert a végén nem fogod majd tudni beazonosítani az alkatrészeket. Próbáld meg valami kézi maróval.
(#) GFI hozzászólása Okt 22, 2008 /
 
Csinálhatnál egy képet vagy rajzót a tekercsek elrendezéséről és, hogy jőnek ki belőle a vezetékek. Mert akkor legalább tudnánk milyen típusú gyújtásról van szó.
(#) aGabesz válasza GFI hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
próbáltam lerajzolni
(#) aGabesz válasza GFI hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Ja,és az értékek:
L1=515 Ohm
L2=115 Ohm
primer tekercs a trafóban0,6 Ohm
szekunder:5 KOhm
(#) mex válasza aGabesz hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Nekem az 515ohm soknak tűnik ~220 ohm ellenállású tekercsekkel találkoztam CR 500 különféle évjáratainál,az L1 poziciójában. Jellemzően a tekercsek sosem voltak megszakadva,csak épp olyan mértékű menetzárlatot produkáltak melegen,hogy elment a szikra,és hidegen is alig látható-gyenge volt,mindeközben álló motornál mérés szerint kifogástalannak tűntek. Nemtudom Nálad nem-e ez a helyzet állt elő.
(#) mex válasza aGabesz hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Ha mégis elektronikahibás akkor sok jóra ne számits.....
Szétszedni ugyan szétlehet,de a javitása igencsak macerás a kerámiapanel miatt. Tulajdonképp az előgyújtásszabályzás analóg,de elég bonyolult feltérképezni. A képeken látható panelt nem tudtam életre kelteni, elsősorban a tápfeszültséget előállitó áramkör meghibásodása miatt nagyszámú alkatrészt kellett volna cserélni. Egyszerűbb volt újat késziteni helyette.
A másik évjáratú panel már különbözik az előző kettőtől,pedig ugyancsak CR 500 gyújtás. Ennek a kerámiapanelje viszont egyoldalas volt emlékezetem szerint,és működőképes.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Tudnál ajánlani egy kapcsolást amit lehetne használni? Nem baj ha nincs benne előgyújtás szabályozás. (Nem sok embert láttam aki pörgette volna.)
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Ahogy emlékszem nem is a szabályzáson volt a hangsúly,hanem a beinditáson....
Valamilyen kétállásút tegyél bele.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
A ha a beindításra koncentráltak akkor nem jött össze nekik igazán E-bayen láttam hozzá dekompresszoros hengert azzal biztos könnyebb.
(#) GFI hozzászólása Okt 23, 2008 /
 
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Szerintem igen,de a jeladó impulzus előjelére figyelj.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Kösszi aGabesz nevében is.

Esetleg lehetne csinálni egy programozhatót is.
http://www.transmic.net/
Bár a vezérlő áramellátása problémás lehet crossnál
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Idézet:
„Bár a vezérlő áramellátása problémás lehet crossnál”

Az nem gond. Viszont nem értek a pic-hez (még).
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
A linkelt helyen ott van a kapcsolás és a program is tehát csak be kell írni. Sajna nincs forráskód szóval átírni nem lehet de van hex 11E fordulatig 2T re. Már csak abban kell bízni hogy ők is oda rakták a jeladót ahova hondán van.

De láttam más oldalon forráskódot C-ben. Kapcsolással szóval átírni sem nagy szám.
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Okt 23, 2008 /
 
Ha több időm lesz,lehet kipróbálom kiváncsiságból.
(#) GFI hozzászólása Okt 28, 2008 /
 
Van valami fejlemény a gyújtással kapcsolatban?

Azóta nekem is megérkezett a blokkom.
(#) GFI hozzászólása Okt 28, 2008 / 4
 
Én a sajátomon teljesen más tekercs értékeket mértem.

23Ohm
237Ohm

Hogy melyik a jeladóé azt most nem tudom mert nem szedtem le az oldalát.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 14, 2009 /
 
86os CR500-ra jó vajon a 93masnak a gyújtás elektronikája?
A 86oson 2tekercs+ jeladó van a 93mason meg 1 tekercs +jeladó.
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 14, 2009 /
 
A 86-os kéttekercses gyújtás vasmagjai fogják közre a mágnest? A 93-as kivitelnél pedig a tekercs köralakú a vasmagja úgy néz ki mint egy generátor forgórésze,csak vékonyabb lemezből van préselve? A mágnes meg körülötte forog?
Ha igy van akkor sajna nem lesz jó,teljesen más az elektronika,de még a megfelelő feszültség előállitásának az elve is.
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Márc 14, 2009 /
 
Most jut eszembe: a 86-os kivitel nem belső mágneses hanem külsős,a tekercsek száma valóban 2. Ezzel együtt nem lesz jó az előzőekben irtak miatt.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 14, 2009 /
 
A 86oson olyan van mint a 16os a 93mason meg olyan mint a 17-es
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 14, 2009 /
 
Látom,igy már viszont nem tudok biztosat mondani. Ha van lehetőséged. Annyi biztos,hogy a kéttekercses változat ment úgy is,ha csak a nagyobbik tekercs volt bekötve. Ha van rá lehetőséged mérd meg a tekercsellenállásokat mindkét évjáraton,abból kiderülhet pár dolog.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 14, 2009 /
 
Nem egészen 1eznek a tekercsadatok, és csak úgy kipróbálni nem tudjuk. Ha meg csak úgy megvesszük és nem lesz jó akkor az csak kidobott pénz lenne.
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Márc 14, 2009 /
 
Igen anno én is szembesültem ezekkel a gondokkal.
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Márc 14, 2009 /
 
Jelentős eltérés van a tekercs adatok között a könyv alapján. Sajnos a könyv a csere lehetőségéről nem ír.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem