Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!Egy cr 500-as 2ütemű hondához kellene,a gyújtáselektronikáról bármi infó!rajz,kép,használt,üzlet vagy bármi segítség!!!A motoron a többi gyújtásalkatrész hibátlan,az elektronika be van öntve vmi oldhatatlan anyaggal,max kalapáccsal jönne szét.Nem látni semmi alkatrész,lemásolni lehetetlen.Aki tud vmit légyszi...
Kösz!!!
http://rajamolor.blogspot.com/2008/06/honda-cx500-cdi-schematic.html
Googlival talaltam az oldalon egy kepet. De epphogy jo a felbontasa.
Valamilyen oldószerrel ki lehet oldani a dobozból. Jó lenne ha sikerülne mert engem is érdekel
![]()
A CX-nek semmi köze nincs a CR-hez. Az egyik 4T a másik 2T és az egyik túra vagy mi a másik meg egy nagyon durva cross motor.
Kösz a rajzot,de ez tényleg egy más rendszer,mint amit én keresek!Az oldószeres megoldás nem jött be,próbálkoztam a hőlégfúvós brutál megoldással,de az tényleg brutál volt(alkatrészek is olvadoztak!)úgyhogy ezt is elvetettem!
A CR valóban 2T,megoldásnak talán vmi robogó elektronikát lehetne felhasználni,ez talán megoldás lehet,egyenlőre kutatok tovább!
Valami oldószer biztos megpuhítaná csak nem tudom mi. A hőlégfúvót ne használd mert a végén nem fogod majd tudni beazonosítani az alkatrészeket. Próbáld meg valami kézi maróval.
Csinálhatnál egy képet vagy rajzót a tekercsek elrendezéséről és, hogy jőnek ki belőle a vezetékek. Mert akkor legalább tudnánk milyen típusú gyújtásról van szó.
Ja,és az értékek:
L1=515 Ohm L2=115 Ohm primer tekercs a trafóban0,6 Ohm szekunder:5 KOhm
Nekem az 515ohm soknak tűnik ~220 ohm ellenállású tekercsekkel találkoztam CR 500 különféle évjáratainál,az L1 poziciójában. Jellemzően a tekercsek sosem voltak megszakadva,csak épp olyan mértékű menetzárlatot produkáltak melegen,hogy elment a szikra,és hidegen is alig látható-gyenge volt,mindeközben álló motornál mérés szerint kifogástalannak tűntek. Nemtudom Nálad nem-e ez a helyzet állt elő.
Ha mégis elektronikahibás akkor sok jóra ne számits.....
Szétszedni ugyan szétlehet,de a javitása igencsak macerás a kerámiapanel miatt. Tulajdonképp az előgyújtásszabályzás analóg,de elég bonyolult feltérképezni. A képeken látható panelt nem tudtam életre kelteni, elsősorban a tápfeszültséget előállitó áramkör meghibásodása miatt nagyszámú alkatrészt kellett volna cserélni. Egyszerűbb volt újat késziteni helyette. A másik évjáratú panel már különbözik az előző kettőtől,pedig ugyancsak CR 500 gyújtás. Ennek a kerámiapanelje viszont egyoldalas volt emlékezetem szerint,és működőképes.
Tudnál ajánlani egy kapcsolást amit lehetne használni? Nem baj ha nincs benne előgyújtás szabályozás. (Nem sok embert láttam aki pörgette volna.)
![]()
Ahogy emlékszem nem is a szabályzáson volt a hangsúly,hanem a beinditáson....
Valamilyen kétállásút tegyél bele.
A ha a beindításra koncentráltak akkor nem jött össze nekik igazán
![]()
Szerintem igen,de a jeladó impulzus előjelére figyelj.
Kösszi aGabesz nevében is.
Esetleg lehetne csinálni egy programozhatót is. http://www.transmic.net/ Bár a vezérlő áramellátása problémás lehet crossnál ![]() Idézet: „Bár a vezérlő áramellátása problémás lehet crossnál” Az nem gond. Viszont nem értek a pic-hez (még).
A linkelt helyen ott van a kapcsolás és a program is tehát csak be kell írni. Sajna nincs forráskód szóval átírni nem lehet de van hex 11E fordulatig 2T re. Már csak abban kell bízni hogy ők is oda rakták a jeladót ahova hondán van.
De láttam más oldalon forráskódot C-ben. Kapcsolással szóval átírni sem nagy szám.
Ha több időm lesz,lehet kipróbálom kiváncsiságból.
Van valami fejlemény a gyújtással kapcsolatban?
Azóta nekem is megérkezett a blokkom. ![]()
Én a sajátomon teljesen más tekercs értékeket mértem.
23Ohm 237Ohm Hogy melyik a jeladóé azt most nem tudom mert nem szedtem le az oldalát.
86os CR500-ra jó vajon a 93masnak a gyújtás elektronikája?
A 86oson 2tekercs+ jeladó van a 93mason meg 1 tekercs +jeladó.
A 86-os kéttekercses gyújtás vasmagjai fogják közre a mágnest? A 93-as kivitelnél pedig a tekercs köralakú a vasmagja úgy néz ki mint egy generátor forgórésze,csak vékonyabb lemezből van préselve? A mágnes meg körülötte forog?
Ha igy van akkor sajna nem lesz jó,teljesen más az elektronika,de még a megfelelő feszültség előállitásának az elve is.
Most jut eszembe: a 86-os kivitel nem belső mágneses hanem külsős,a tekercsek száma valóban 2. Ezzel együtt nem lesz jó az előzőekben irtak miatt.
A 86oson olyan van mint a 16os a 93mason meg olyan mint a 17-es
Látom,igy már viszont nem tudok biztosat mondani. Ha van lehetőséged. Annyi biztos,hogy a kéttekercses változat ment úgy is,ha csak a nagyobbik tekercs volt bekötve. Ha van rá lehetőséged mérd meg a tekercsellenállásokat mindkét évjáraton,abból kiderülhet pár dolog.
Nem egészen 1eznek a tekercsadatok, és csak úgy kipróbálni nem tudjuk. Ha meg csak úgy megvesszük és nem lesz jó akkor az csak kidobott pénz lenne.
Igen anno én is szembesültem ezekkel a gondokkal.
Jelentős eltérés van a tekercs adatok között a könyv alapján. Sajnos a könyv a csere lehetőségéről nem ír.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |