Fórum témák
» Több friss téma |
A Viktornak teljes mértékben igaza van, mert a gyári adatoknak megfelelően lett megtekercselve. Nekem nem ezek az adatok voltak róla a rajzomon, amit én is az idősebbektől vettem át s talán rosszul. Ezért elnézésedet kell kérjem. Már nem foglalkozom tekercseléssel kb.20 éve de ez nem mentség a részemről, de az áttekercselt motorod nem alkalmas a "feladatra" és bizonyára a tekercselési módban lesz a megoldás. Erről a témáról még "pumpa" tudna mondani sokat mert Ő aktívan benne van dologban.
Köszönöm szépen mindenkinek a töretlen segitséget!
Persze,nem hibáztatok senkit..... Megoldottam a problémát felhasználásra kerult a motor egy teljesen teljesen más használatra! De pumpával még szeretnék beszélni. Köszi.
sziasztok!Kináltak nekem egy teljesen uj villanymotort.ozf 90 l 4nd tipusú,220as,1450f/min motort.nekem ez beton keveröre kellene,és sürgösen szükségem lenne a motorra,amennyiben alkalmas egy betonkeveröre.szerintetek jó rá??hány lovas lehet ez a motor??megér 15 e ft-ot?egy bácsinál van,becsomagolva,teljesen ujnak néz ki.köszönöm gyors válaszotokat elöre is.
Kedves Zola 581!
Nem írtad le mekkora teljesítményű, ennek ott kell lenni az adattábláján a típusszám alatt. Ha nincs, én adattábla nélkül nem vennék motort. Ami az árat illeti, egy motor mindig annyit ér, amennyiért el birják adni. Vettem már motort kilóra is, sőt kaptam ingyen is, de javítottam már annyiért is, hogy biztos voltam benne, hogy nem éri meg a motor gazdájának, mégis kifizette, és örült neki. Nincs a villanymotoroknak konkrét piaci értéke, ebben biztos vagyok. Ez nem segít rajtad sokat, ha nagyon kell vedd meg, ha van időd nézelődj, találsz ennél olcsóbban is. Jáger Viktor
ez egy 750w-os motor.van rajta adatlap,csak a motor erössége érdekelne,hogy mehet e egy betonkeveröre
Keverő is van, többféle méretkategória. A gyári IMI keverőn (80l) 250W 1440 f/p-es egyfázisú motor van, de láttam már 5kW körüli motort is betonkeverőn, igaz, az már a betonos-kocsik előtti időkből való volt, nagy építkezéseken használták. Az áttételt is helyesen kell megválasztani. Egyébként a 736W felel meg 1 lóerőnek, tehát ez is annyi a 750W-jával (visszafelé, 1kW, az 1,36Le).
Az árakat elnézve a Akerán, ez a felső ár egy ilyen gépért (azért elég kis motor ez, még háznál is).
Köszönöm segitségedet.igen,énis találtam neten olcsóbbat is,de az a baj hogy én bajai vagyok,és erre ez jó árnak számit,egy ilyen mociért.hiába találok 3-400km el messzebb motort,ami olcsóbb 5-6e ft al,azért el is kellene menni,vagy hát a posta sem tul olcsó.az meg eszembe sem jut,,hogy láthatatlanba a neten veszek ilyet.mégegyszer nagyon szépen köszönöm a segitségedet.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy egy IMI AT657 típusú mosógép szivattyú motorjának mekkora a fordulatszáma? andras99
Kedves András!
2880-2900 ford/perc körüli. Ha pontosan a gyári adat kell, meg tudom nézni katalógusban, jelezz. Szia: Jáger Viktor
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy valakinek nincs véletlen IMI - Speciális motorok szervizkönyve és katalógusa? Egy ventillátor motornak a gyári tekercselési adata érdekelne mert van belőle 3 darab mindegyik más keresztmetszettel és menetszámmail volt berakva. Tipusszám, az sajna nincs. 960-as fordulatra voltak tekercselve, ilyennel sem találkoztam még IMI motornál. Ha esetleg a katalógusban volna ilyen fordulatszámú szellőzőmotor, akkor vasmagméret alapján beazonosítható lenne a tipusa. Előre is köszönöm!
Szia! Köszi a válaszod! Elég így nagyjából.
andras99
Kedves Digital!
Nekem van, be van scannelve pdf-ben. Csak éppen bent az irodai gépemen. Küldj egy e-mailt a jagerv(kukac)vnl.hu címre, és hétfőn megküldöm, azt majd kikeresed benne. Üdvözlettel: Jáger Viktor
Tisztelt jagerv!
Az e-mailt elküldtem, mégegyszer nagyon köszönöm! Köszönettel: _Digital_
Kedves István!
Itt vannak a kért számítások. Jáger Viktor
Van egy egyfázisú, indítókondenzátoros IMI motorom. 2 pólusú, tehát a fordulata kb. 2950 1/n, és ismert minden geometriai mérete. De nincs adattáblája, ezért nem tudom a teljesítményét.
Találtam egy táblázatot, ami háromfázisú motorokról szól, de a pirossal jelölt méretek pontosan azonosak az én motorom méreteivel. Azt nem tudom a típusban lévő a,b,c megkülönböztetést mit takar, de mivel méretkülönbséget nem, ezért elektromos különbözőségre gondolok, de ismét hangsúlyozom, ez a háromfázisú motorokra vonatkozik. Kérdésem, mekkora ennek a motornak a teljesítménye? Esetleg van-e valakinek régi IMI katalógusa, ami alapján én is be tudnám azonosítani? (alapból se túl jó a kép, de itt tovább rontja a rendszer...)
Kedves IMI-sek!
Tudja-e valaki az LV332 K7e7-es motor csapágyméreteit? Carborobot kazán ventillátormotorja. Nem akarom addig leszedni, amíg nincs kézben az új csapágy, mert elég körülményes és qrva hideg van. Brrr... Addig csendes, amíg felfűt a kazán, 80-90 fok vízhőmérséklet mellett kezd zajongani. Enyhébb időben még nem kellett ennyire hajtani. Hátsó csapágyam van tartalék (8-as), de az első 10-es típusára már nem emlékszek. 6000-es, 6200-as...?
Szia! Ha állandó üzemi kondenzátoros, akkor maximum 1100W-s, ha indítórelés, akkor 750W-s. Az ABC betűivel a teljesítményt jelölik a tengelymagasság csoportjához. A jellemző tengelymagasságok: 63, 71, 80 és 90mm. Ehhez tartozik tengely méretenként három teljesítmény. A 80mm tengelymagasságig a kisbetűket használják (a,b,c).
üdv!van egy 1500wattos 11 amperes ha jol emlékszem és kb 2800 fordulatos 230 voltos villany motorom. mekkora kondi kell hozzá?kell e indito kondi külön ha kompresszorra akarom? ha lehet bekötési rajzokat is várnék,és a kondik adatait.elöre is kösz!
mi lesz sok?6 kivezetés van.magyar gyártmány.a tábláján 230 volt van.és 55 Uf-os kondit ir ha jol olvasom.most 2 kondi van rajta és nyomogomb is van meg kapcsolo.de normálisan meg akarom csinálni.
Én nem értek a motorokhoz sem, de ha már engem szólítottál meg, akkor elmondom amit gondolok erről.
Egy "normális" egyfázisú motornak 4 kivezetése van, amiből az egyik a főfázis, a másik pedig a segédfázis. Esetleg van még olyan, hogy csak 3 kivezetés van, ami úgy áll elő, hogy belül kötik össze a fő és segéd-fázis egyik végét. Ennek annyi hátránya van, hogy nem lehet a forgásirányt változtatni. A 6 kivezetés a 3 fázisú motorok 3 tekercsrendszerének végei. Ezeket lehet deltába és csillagba kötni, de a feszültségre figyelni kell. Kis motoroknál általában csak csillag van (ezek a 380/220V jelzésűek, amik csillagban mennek a 3x380V-ról). Végül láttam már olyan, számomra teljesen speciális egyfázisú motort, ami egyszerre volt inditókondis és üzemi kondis is. Ezt úgy érték el, hogy 2 kondi volt rajta, amiből az egyik állandóan be van kötve (üzemi kondi), a másik pedig áramrelén keresztül, csak az indítási szakaszban dolgozik, úgymond meglöki a motort. Az ilyen kialakításnak magasabb az indító nyomatéka, ami bizonyos esetekben fontos szempont lehet.
230V-os motor elvileg 1 fázisú. Jó lenne, ha linkelnél egy képet a kivezetéseiről, mert a 6 kivezetés soknak tűnik, ugyanis a 3 fázisú motoroknak van 6 kivezetésük. Egy lehetséges megoldás, hogy az egyik kivezetéspár a fő fázis, a másik a segéd fázis és a harmadik pedig egy hővédelem vagy thermisztor. Indítókondenzátoros motorokból két féle van, az egyik üzemi, a másik pedig csak indító. Motor típusából ez kiderül, vagy terhelés alatt melegedést kell nézni mindkét esetre. A kondenzátor értékéből arra saccolok, hogy üzemi kondi lesz, azaz folyamatosan rajta van, nem csak indításkor.
Sziasztok!
Kezdek összezavarodni itt a fórumon, valamelyikben volt egy jó kép arról az 1400rpm, 130W-os zárt imi motorról ahol 220ról működött és indító kondi helyett csak egy nyomógombot használtak. A motor forgásirányát meg egy áthidaló lemezzel lehetett megváltoztatni. Ezt a leírást keresem, több hozzászóló is hosszasan vitatkozott róla. Sajnos nem tudom a motor tipusát, de én is ebből építettem volna köszörűt magamnak, csak leírás nélkül nem akarok nekiállni kötözgetni.
Biztosan kondi nélküli, rövidrezárt forgórészű, egyfázisú AC motor volt?
Én sokszor használok spec. nyomógombot, aminek az egyik áramköre a működtető mágneskapcsolót húzza meg, a másik pedig a kondit kapcsolja rá a motorra a gombnyomás idejéig. Tehát addig nyomom, ameddig felpörög, utána pedig elengedem.
Nem érdemes vitatkozni róla, egyszerű ellenállásos segédfázisú motor. Kis motoroknál, ott is általában terhelés nélkül induló motoroknál szokták alkalmazni, mert az indító nyomatéka lényegesen kisebb, mint a kondenzátorosnak. Régebbi mosógépek és a háztartási terménydarálók egy része rá a példa.
Látatlanban nem tudom megírni a bekötését, de ha kiméred a tekercsellenállásokat, összehozzuk.
Ez egy régi mosógépmotor, ami relével, külső ellenállással indult. Vannak olyanok, amiben a segédfázis sárgarézhuzalból, vagy újratekercselve trükkösen készült, ahhoz nem kell külső ellenállás.Mosógépmotor
|
Bejelentkezés
Hirdetés |