Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Üdv.
A segítségeteket szeretném kérni. Mert találtam a kapcsolási rajzok között egy fénycső invertert amire szükségem lenne csak nem tudok szerezni Közepes Sárga inverter trafó-t. Eddig 3 boltban kérdeztem és azt mondták még nem is hallottak ilyenről. Hogyan kell ezt kérni? Vagy mi a pontos neve? Előre is köszi.
Nos, ha párhuzamos port is megfelel, akkor én a következőt javaslom: A parancsregiszter felhasználásával nyerhetsz még 4 vezérlő bitet, így összesen 12 bit áll rendelkezésedre. A 4 vezérlőjelre ráköthetsz egy 74LS154 vagy hasonló 4-to-16 demultiplexert, ez így lehetne egy "alaplap" vagy "főpanel", és ehhez nyolcasával lehetne pakolni a reléket. Szükség lesz még a "relépaneleken" 1-1 tárolóra, pl. 74LS374, ezeknek a kimenetére kell 1-1 tranzisztoros meghajtófokozat, hogy elbírják a reléket. Tehát a főpanelen kialakíthatsz egy "buszt", ami 16+8+földelés+amennyi-tápfeszt-még-akarsz db. vezetékből állna, és ebbe lehetne csatlakoztatni a relés egységeket, amelyeken a 16 címből mondjuk jumperrel választasz egyet. Így lenne vezérlésed maximum 128 relé számára. A programozás annyiból áll, hogy kiadod a kívánt relépanel számára a vezérlőbyte-ot a párhuzamos port adatregiszterén keresztül, aztán kiírod a 4-bites címet a párhuzamos port parancsregiszterén át. Emiatt fontos, hogy a tároló élvezérelt legyen (374), mert így magával a címzéssel lehet beírni az adatot, és nem fog számítani, hogy az adat már akkor megváltozott, amikor még egy előző cím volt a "buszon". Emiatt viszont az "alaplapra" kell majd 3 db. 74LS04 inverter is, mert a demultiplexer alacsony szinttel dolgozik (cím változása után az új címen lefutó él jön létre), a 374-nek viszont felfutó él kell. Maga a kapcsolás rendkívül egyszerű, gyakorlatilag az adatlapok alapján (Google) egy kezdő is simán össze tudja huzalozni a tokokat, relé meghajtó fokozatot meg szerintem tonnaszám találsz itt a HE-n, és Google is a barátod. LS sorozatú IC helyett pedig gondolom elmegy a CMOS HC, HCT is. Nekem LS van itthon a polcon, azért írtam azt. Ha ez a megoldás érdekel, hétvégén tudok neked kapcs. rajzot fabrikálni. Esetleg a "buszon" lehetne spórolni úgy, hogy direktben a párhuzamos port 4+8 jelét vinné, és a "relépaneleken" egyenként lenne a demultiplexer IC. Illetve még pufferelni kellene a párhuzamos port jeleit, mert tudomásom szerint 16 bemenetet nem jó egyetlen TTL kimenetre kötni. Persze ezt a párhuzamos portos mókát is biztos elegánsabban meg lehetne oldani mikrokontrollerrel, de arra írjon más egy konkrét megvalósítást.
![]()
megvan alegegyszerűbb inverter
![]()
Asszem nejo a kép itt a lin :
http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/files/topi_inv/inverter_full.gif
abba minek inverter?
![]()
hát ez elméletileg trapéz inverter, a porszívóban meg motor van, ami nem a négszög, vagy trapéz jelhez van szokva, tehát nem szépen színuszosan válltozik rajta a feszültség, hanem ilyen lökésszerűen jön, és elméletileg ezért van direkt szinuszos inverter, ami jóval drágább ugyanakkora teljesítmény melett, meg persze jóval bonyolultabb is..
Mért adna furcsa hangot? miér remegne?
induláskor kicsit lusta de ha felveszi a fordulatot akkor franko A porszivó 220v-on induláskor majdnem 10 ampert vesz fel és ez az inverter meg csak 500w-os!
szernitem ha vennéd a fáradtságot, hogy csak egyet is visszalapozz ebben a topicban, nem is beszélve arról, hogy megnézd az oldalon lévő többi inverteres topicot, akkor x db inverter kapcsolási rajzot találnál, vagy esetleg neked másmilyen inverter kell?
Sziasztok!
Simsonhoz a CDI gyújtást szeretném megcsinálni, volt már itt erről szó (RT '91). Viszont az én motorom S50B, ami ugye 6V-os. Épített valaki 6V-oshoz CDI-t? Gondolom más az inverter trafó menetszáma, ellenállások, stb. Ha nincs, átszámolgatom, de jól jönne egy kész kapcs. ![]() Üdv!
Újoncként ajánlom figyelmedbe a oldal keresőjét !
Kereshetsz topic ténmákban/címekben/topicok közt !!! Jó pár van ilyen témában is pl: http://www.hobbielektronika.hu/forum/index.php?sf=inverter&h=c http://www.hobbielektronika.hu/forum/index.php?sf=inverter&h=c http://www.hobbielektronika.hu/forum/index.php?sf=sz%FCnetmentes&h=c http://www.hobbielektronika.hu/forum/index.php?sf=sz%FCnetmentes&h=c http://www.hobbielektronika.hu/forum/index.php?sf=sz%FCnetmentes&h=h http://www.hobbielektronika.hu/forum/index.php?sf=inverter&h=h Sok sikert a keresgéléshez és a tápépítéshez!
Sziasztok!
Nem akartam új témát nyitni, jó ez. Csak annyi lenne, hogy kéne egy kapcsolás, ami a kb. 5 voltot megszaggatja annyira, hogy tudjam transzformálni. Elmondom mire kell. Van egy saját készítésű távirányítós hajóm. Maga a távirányító chip megy úgy 5 voltról. Van egy számítógéppropim ami jó lenne, csak az a gáz, hogy nem elég neki az 5 v. Beleteszem a vízbe és már le is áll, vagy nagyon-nagyon lassan pörög. Az kéne, hogy a 4 db sörbakötött aksi (4,8 v) ami lead egyenáramot meg kéne szaggatni és transzformálni úgy 13-14v-ra. Már csináltam egy mechanikus szaggatót, csak az a kár, hogy nem bírta sokáig mert kopott a rugó meg minden, nagyon nehéz, és eszméletlenül hangos. Gondoljátok el 40-50-szer "üt" egy másodpercben ![]()
Á értem már mit mondasz!!! Először nem esett le. Az teljesen mindegy hogy milyen betűvel van jelöve. Ez csak az inverterek jelölésére szolgál, és minden inverter egyforma. A lényeg hogy a bekötés helyes legyen mármint ami a rajzon ponált bemenet az az inverteren is az legyen.
Négyszögjellel nehéz lenne motort járatni, ahhoz egy szinuszos inverter kellene,vagy egy agregátor.
Én már csináltam ilyet és kb 3 éve működik kifogástalanul.
Egy 1600W-os szinuszos UPS aksiait kicseréltük kb50 Ah-ra. ez így tökéletesen megy. Azért a nagy UPS mert nem a 60-90W motor a probléma hanem az akumulátorok töltése. Vigyázz a 600W feletti UPS -ek két aksit tartalmaznak igy a töltésük 24V-os Ennek az az oka így kissebb árm folyi inverter üzemben . Ezzel a megoldással 2-3 órát lehet áthidalni. az aksik állapota és a szivattyú nagyságának fügvényében.
Hy!
Egy hegesztő inverter akarok építeni már rógóta gondolkozok rajta hogy kéne építeni. A METRO-ban és az OBI-ban már vannak olcsón de azok nem érnek semmit( tudom ez nem a reklám helye) És kéne egy kb 150Aes változatot tudom ez komoly méret. Én arra gondoltam hogy kb egy 30Vre vigye le és üres járatban legyen egy kb 60V hogy könnyen lehessen ívet fogni. Bár lehetnek ekkora fesz is akkor télleg szépen lehet vele hegeszteni. Az elve lehetne gondolom az is hogy 230 egyenirányít 2-2 Mosfet valami 90Aes utána trafó majd egyenirányítás illetve a FET meghajtás. Nem tom lehetetlen lenne az hogy menjen 3fázisról azaz 2fázisról abból nagy feszt lehetnek kihozni és ezáltal az 50-60V nem lenne akkora megeröltetés a hálózatnak mert akárhogy nézzük durvány 16Afelvesz 230Von de 2X230V on kevesebb lenne. szerintetek ezt meg lehetne valósítani.Segítetek?
Gondoltam már én is a trafós megoldásra, de a trafó sem képes szimmetrizálni szerintem. Mivel a frekit változtatnám, a kondit el kell vessem, a segédfázisnak is külön kell tekercselnem. Ezen gondolkodtam tegnap este.
Tudok olyan trafót készíteni Z-Z?? amelyik kimenete 90°-kal eltolt 2 fázisú aszimmetrikus terheléshez készül, primer oldala pedig közel szimmetrikus terhelés a 3fázisú hlózatra(inverter) nézve?
Amit most ajánlok az nem igazán szakmai megoldás,de bíztosan jól müködik és sem a motorod sem az inverter nem látja kárát.
Add el vagy cseréld el az 1fázísú motort 3fázisúra és minden gondod megoldódik. Az 1fázisú dágább így nem lehet probléma a csere. Még egy előny a 3fázisú motor minden szempontból jobb.
Némi tapasztalat és szakismeret után én azt mondanám, hogy nem egészséges 1 fázisú motort működtetni 3 fázisú inverter-ről. Az egyfázisú motort nem erre tervezték! Fő és segédfázisú tekercse van ami abszolút nem szimetrikus tekercselésű. Az inverter jó esetben hibaként értelmezi az árameltolódást, rosszabb esetben simán elfüstöl. A védelméröl annyit, hogy elég sokat cseréltem már.... Egy sima szakadás az egyik tekercsben is ölt már meg omront...
Ha folyamatos, állandó terhelésű a motorod, akkor egyszerűbb áramkorlátozással megoldható a fordulatszám szabályozás. Ha mindenképpen invertert akarsz, akkor rakj be a kettő közé egy 3 fázisú trafót 1 fázisú kimenettel. Ha Omronhoz hozzájutottál, nem hiszem hogy egy ilyen trafó beszerzése gondot okozna. Bár én még mindíg az áramkorlátozás mellett teszem le a voksom. Egyfázisú motoroknál remekül működik ![]()
Sziasztok!
Én ezt nem vitatémának szántam, és nem háromfázisú motort keresek a frekiváltómhoz, és nem frekiváltót keresek a motoromhoz, hanem van egy motrom és egy inverterem! Lerajzoltam, mit is akarok csinálni. Tudom, ez így nem jó a motorok felépítése miatt. De azt is tudom, hogy nincs lehetetlen!!!! Én is ebben a szakmában dolgozom, igaz hogy csak 6 féle inverter 11 típusával, és az is mind 3 fázisú motort hajt. Ezt aláírom! De nekem 1 fázisú motorom motorom van, az invertert nem akarom megölni. Bár ezt nehéz a belső védelem miatt. Az adatlap nekem is megvan, ráadásul magyarul. Ha figyelmesen nézitek a rajzot kiderül, hogy egy csillagkapcsolású motor ahol hiányzik az egyik tekercs! HOPPÁ!! Na innen hogyan tovább?????
Neked egy polaritásfordító inverter kell, 2A terhelésre. Ezt gazdaságosan nem lehet megoldani trafó nélkül. Itt most nem a több kilós 50Hz-es vasakra gondolok...
Egy kapcsolóüzemű tápot kell építeni, ami szigetelt (elválasztott kimenetű) 12V-ot ad, 2A-rel, ennek a pozitívját összekötheted az akku negatívjával, így előáll a kettőstápod. A szabályzást úgy kell megoldani, hogy a kimenet "kövesse" a bemenet feszültségét, mert az erősítőknél nem annyira gond a tápfesz néhány voltos ingadozása, azonban a szimmetria lényeges.
Hogy hibával leáll arra gondoltam én is, a kondit nem hagyhatom, mert az inverter kimenete nem szinuszos, hanem impulzus és a konditól megkergül az inverter. rosszabb esetben el is romlik. Meg akkor csak pl. U és V között lenne a terhelés. Akkor pedig 100% hogy leáll, mert szakadást érzékel. Ha W a közös, akkor csak az U és V közöt folyik feleakkora áram, ez lehet hogy még nem baj?
EZIDÁIG SZÜLETETT TAPASZTALATAIM.
A számítógépes tápot hiába piszkálod semmi értelme, a vasmagot is kidobhatod 470kHz-en nem jól "muzsikál" (nem megfelelő az anyaga). A HAGY vasak sem igaziak, valami zöld gyűrűmagom is volt - nem a legjobb-. Ha hiszed, ha nem már sokmindent kipróbáltam, de maradok a visszarajzolt kapcsolásnál. A legjobban ezidáig az általam legutoljára elküldött kapcsolás működött - mint írtam már a forrasztó ónt is megolvasztotta, de lassú a felfűtés - a freki is kisebb volt a kelleténél-. Az 555-ös IC-t is felejtsd el normális PWM-es IC kell. Az áramot célszerű figyelni, mert a FET megfőhet. IC-vel és kristállyal előállítani a jelet: - felejtsd el-. Ha nem alkalmazol tekercset (inverter kapcsolás miatt) túl nagy feszültségek szükségesek egyébként csak langyos a páka. A FET-en keresztül egyenáramot szaggatok a pákára megoldást szívem szerint, nem alkalmaznám. A PIC-et is sajnos el kell felejteni a lassúsága miatt ill. az alacsonyfrekis PWM miatt. (Amiket előbb leírtam azok a METCAL pákára igazak, de ha pl. mást akarsz melegíteni, akkor egy általam régebben csatolt kapcsolás tökéletesen megfelel. Ja ne felejtkezzünk el a páka kábeléről sem az MX-500-nál koax (régebben láttam elvágva egyet), az SP-200-nál fogalmam sincs.) Egyszóval Luki fórumtársunk igazán jól ismeri a METCAL pákát. Ma vettem a megépítendő kapcsoláshoz T157-2 és T80-2 magokat sajna a T106-2 elfogyott, pedig ahogy az egyik fórumtársunk írta valószínű, hogy ilyen van benne (utánamértem - valóban ez lehet, de a keresztmetszetét viszont a számítások alapján nagynak találom). IC-nek UC3825 megy bele, mivel ez hasonló a megadott IC-hez illetve ez beszerezhető és frekiben is bírja akár (1MHz-ig így 470-en tökéletesen tud működni). Na meg később ez megy egyik tápegységembe. Luki nem tudod véletlenül hogy mekkora a max áram ami átfolyhat a pákán? Vasárnap hozzákezdek összerakni deszkapanelen, addig sajna még továbbra sincs időm rá. A MX-500 hegyét régebben szétszedtem kíváncsiságból. Felépítése: csatlakozás aranyozva egyébként semmi különös (koncentrikus elrendezés középen a "meleg ér", a forrasztó rész és a csatlakozó között ismét semmi különös valami rézötvözetből készült hengeres anyag leginkább egy vastag PAX tollbetétre hasonlít csak hosszabb, a forrasztó hegy anyaga ismeretlen bevonata ahol forraszttol vastag, a hengeres tollbetétszerűségbe emlékezetből kb.: 8mm megy bele az átmérője itt vagy 2-3mm lehetett, erre volt elhelyezve a néhány menetes tekercs ami lehetett vagy 5 menet valami ismeretlen de merev anyagból). Az SP-200-at még nem néztem meg (majd ha tönkremegy fényképezem is).
Esetleg ez: inverter. Vagy csak az eleje a teljesítmény tranyókig. Bár ez nem szinuszos.
it van egy teljesen más elven működő. Ezt az elvet használják a PWM vezérlő ic-k be is. Még ki kell egészíteni pár dologgal de jó lesz ez. A bemenetre a PWM ic ből jövő 50%-os négyszögjelet kapcsoljuk, amit egy egyszerű kapcsolás fűrészjellé alakít. Az egyik az inverter azért kell hogy a negatív tartományba fordítsa a fűrészjelet. Ezt a két jelet hasonlítja össze a két kompatátor.
( lásd:idődiagramm) Ezt most nem részletezem a rajz alapján megérthető. A kimeneteken pedig a terheléstől függő két egymástól független kitöltési tényezőjű négyszögjel jelenik meg. Természetesem az ellenállásokat még méretezni kell és ugy kell beállítani a fűrészjel max amplitúdóját hogy a max kimeneti feszültséghez képest kicsit magasabban legyen.
Meg valami. Lehet trukkozni, hogy 2-2 FET vezerleset osszekotjuk. Igy nem negy kimenetre lesz szukseg hanem kettore csak. Illetve lehet ugy trukkozni, hogy ha van egy PWM kimenet meg egy DIR (irany) akkor ha a PWM 0 akkor fekezzen a hid (ket felso FET nyitva), ha nem nulla akkor iranytol fuggoen vezessen. Ehhez persze kell egy inverter meg nehany es kapu.
Remek végre rájöttem a hibára!!!
Van az úgy hogy néha az inverter trafójából hangok kelnek szárnyra. Szinte hallom, ahogy csörgedezik az áram a vezetékekben, azaz valami a trafóba berezonál és kerregő hangot generál. AZ eset akkor következik be, mikor a vezérlő IC tápfeszét kicsit változtatom. (SG3524 külön kis trafóról kap tápfeszt kb 12-17 V) Nos: azt vettem észre hogy 15 volt környékén van az a feszültség ahol a kimeneti fesz. pontosan egyenlő Remélem értitek. (Bár nem értem mééé?). Tehát az se mindegy hogy az ic 12, 15 , 17 voltról megy. Pedig az adatlapján 10-35 V a működési tartomány!!!!!! Ugyhogy ezt nem értem, de megoldom ugy hogy beteszek egy 15 v-os zenert az IC-nek, az fogja be a pofáját végleg. Tehát így hogy a kimeneti fesz egyenlő (35,27 és –35,3 ) a világvége elhárult. Már csak azt kéne tudni hogy vajon mér zizeg néha a táp, úgy hogy nincs is beterhelve???? Ha valaki kapizsgálja a választ és leírná azt megköszönném.
nem müv. erősítő!
angol neve: SCHMITT TRIGGERS DUAL GATE/HEX inverter amugy ott van 74HC14 -es IC-nek, a 6 darab inverterje... üdv
defaxxxa poniromet
![]() így maradt nagyromet... el is törtem a vázát nem bírta a terepet kisebb barbákodásaim: mivel alapjárat az sose volt jó így fölúrtan a karbi alapjárati levegőcsatornáját ![]() ![]() aztán egy kis tuning ami minden mocinak egészségére válik a henger és a blokkfelek között a felömlőcsatorna illesztési hibáját ki kell javítani!!! örvényeket okoz...bla bla (csak blokkszétzedéssel lehet jelen esetben nem nagy cucc ![]() aztán a karbinál is van azt kicsit nehezebb kijavítani de legalább a tömítés ne lógjon be... a kipuffból is kiszedtem minden folytást ![]() bocs az offért ![]() nah annyira nagyon nem kell átalakítani nem fontos inverter.. helyette a gyári gyújtótek is jó lesz ... azon is van 300V AC kb asszem (a gyári az nem trafós hanem a tekercsen van föltekerve a sec meg a pri is...) utána már csak EI tiri jel és kész.. visszatérve a cuccra sztem jobb ha kidobod a hallt a 3,14csába.. nekem egyátalán nem vált be helyette egy jeladótekercs (+diódás vágóák) és ha sima trafós akkor 2msec monostabil.. ennyi |
Bejelentkezés
Hirdetés |