Fórum témák
» Több friss téma |
Az mitől van, hogy égővel sorba kötve próbálok plusz a végén is egy égő terhelésnek van betéve akkor mind a kettő fél erőn világít a 190Vdc helyett (2x95) már csak 100Vdc van összesen? Ha meg kiveszem a sorba kötött égőt, hogy simán megnézzem natúr erejéből mennyit bír a táp (égő a kimeneten ugyan úgy marad) akkor meg be se kapcsol azonnal levágja a 16A-es kismegszakítót. Üresben, terhelés nélkül pedig bekapcsolás után kb 1 mp után elhalványul az égő és szépen üzemel 2x95Vdc van a kimeneten ugyebár....
Ezt nem értem mi a fene van már? Kevés lenne a 16A es megszakító, ha terhelsének bedobok egy 100Wos izzót? Érdekes.... Vagy eleve már terhelésnek fogja fel a kör azt a 4db 100V-os kondit? Nem tudok mire gondolni mi okozza ezt... Idézet: „Vagy eleve már terhelésnek fogja fel a kör azt a 4db 100V-os kondit?” Amikor bekapcsolod elvileg az összes kondi ki van sütve ami ilyenkor maximális árammal feltöltődik ha nincs korlátozó ellenállás jelen esetben az ntc-nek kellene korlátoznia a bekapcsolási áramot, és a relé kapcsolásakor kapcsolja rá teljesen a 230v-ot a greatzre.
Szóval amíg a kondik fel nem töltődnek addig az NTC lágyindít, ez világos értem. De akkor áramkorlátnak beteszek a bizti helyére egy égőt akkor okés smafu minden. Ha meg kiveszem és bedobok egy biztosítékot akkor meg nem megy megfelelően. Na de mindjárt átnézem azt az ENNTÉCÉT. Lehet nincs minden rendbe vele...
Ha az égő elhalványul 1 mp után azt jelenti hogy a kondik feltöltődtek elvileg a relének 3 mp a késleltetése ami azt jelenti hogy az ntc-d lehet hogy zárlatos.
Vagy rosszul kötöttem be, kiszedtem most a tápot és megnézem. De mellékesen megjegyezném, hogy szerintem azért ez durva ekkora áramot képes felvenni pár 2x1000µF kondi + egy égő....
Az ntc helyett kösd be az égőt és nézd meg úgy, hogy amikor a relé átkapcsol akkor mit csinál. Ekkor már elvileg jónak kellene lennie.
Szóval kiszedtem, a segédkörbe kötöttem 12V-hogy bekapcsoljon a vezérléssel együtt a relé. Üresben 5 ohm-ot mérek, majd amikor kapcsol utánna lemegy 1 ohm-ra, vagyis szerintem jól kötöttem és jól is működik.
Én sem. Nekem rövidre zárt kimenettel is elindult gond nélkül.
Sziasztok!
Egy régi AT psu-t alakítottam át kicsit, hogy le tudjon adni 40V-t 5A mellett. Ehhez kitakarítottam a különböző védelmeket, ill. áttekertem a trafót, a kiementi folytóról leszedtem a 12V-os ág tekercsén kívül mindent, lecseréletem a kiementi puffereket. Csatoltam egy rajzot, a topológia ugyanaz, néhány alaktrész értéke eltér a primer oldalon, de nem jelentősen. A táp működik, hosszabb ideig is ment teljes terheléssel. Az egyetlen problémám, hogy a TL494-en kb. 55V környékén van a tápfeszültség, ami nagyobb mint az adatlap szerint maximálisan megengedett, bírni bírja, de azért mégsem szép ez így. Ezért megpróbáltam csökkenteni a "segédtápból" (értsd: D dióda, 47µF kondi, 22 Ohm ) kijövő feszültséget. Próbáltam soros ellenállás és Zéner beiktatásával, úgy, hogy a TL494 és a meghajtó tranzisztorok/trafó is kisebb (de azonos) tápot kapjon, 24-45V között kb. mindent. Próbáltam úgy, hogy csak a TL494 tápfeszültségét csökkentettem, a meghajtó tranzisztorok/trafó maradtak kb. 55V-on. Próbáltam az egészet külső labortápról járatni. Az eredmény ugyanaz: a táp jól működik, de a pirossal bekarikázott folytó elkezd fütyörészni. Nem föltételnül nagyon hangosan, de épp annyira, hogy zavaró legyen. Saccra kb. 8-10kHz lehet a sípolás frekvenciája. Ha az eredeti (rajzon látható) elrendezésben van, akkor meg se mukkan. Ha vizsgálom a tekercsen eső feszültség, illetve a meghajtó tranzisztorok bázisáramának alakját, akkor azonos jelalakokat tapasztalok a sípolós/csendes módok között, az egyetlen különbség, hogy amikor sípol a tekercs, a fent említett jelek jitteresek lesznek kicsit, azaz alakra, amplitúdóra nincs különbség köztük, csak kicsit oda-vissza lötyögnek. Mi okozza ezt a jelenséget? Az egyetlen tippem az lenne, hogy a 8 és 11-es lábak védő diódáin folyik valami áram, ami zavart okoz, de ez nem magyarázza meg azt, amikor az IC és a megjató tranzisztorok tápefeszültsége közös külső forrásból száramzott. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2013
Szia!
Az ntc helyett kösd be az égőt és nézd meg úgy, hogy amikor a relé átkapcsol akkor mit csinál. Ekkor már elvileg jónak kellene lennie. Ha ilyenkor már jó akkor az ntc-t cseréld ki nagyobbra mert túl gyors a kismegszakítód.
Sziasztok!
Adott 24V-os DRP240-24 táp amiből szeretnék 14V-osat csinálni. A speckó infói ami fontos lehett: Fixed switching frequency at 100KHz Protections: Short circuit / Overload / Over voltage / Over temperature Aktív PFC Egy poti van az oldalán, ami csak finombeállító, tehát 14V-ig nem megy le. Viszont a robbantott ábra szerint optós visszacsatolású. A vezérlő IC-je ML4800CP, az optó mellett van egy OPA is. A kérdés az, hogy a visszacsatolás módosításával el lehet-e érni a 10V-os feszültség csökkenést, vagy ne égessem szét a jó tápomat?
Okés, bepróbálom, de csak legközelebb majd vasárnap lesz időm ezzel foglalkozni.
Szia!
Miért égne szét? Módosítsd az osztót és próbáld meg még lejjebb vinni a feszültséget. Ha szerencséd van, akkor be tudsz állítani olyan kis kitöltési tényezőt, amellyel kijön a 14V.
Valószínűleg el lehet érni, a kérdés csak az, hogy így a trafó segédtáp tekercséről lejövő feszültség elég lesz-e a vezérlő IC-nek. Mert ha most kellően határra van méretezve, akkor előfordulhat, hogy a ~40%-os csökkentés után már nem lesz meg a megfelelő feszültség.
Ha nekem lenne egy ilyen szép készülékem, biztosan nem túrnék bele, inkább építenék mellé egy 24V->14V step-down DC-DC konvertert.
Én is sajnálom szétkókányolni, valóban szép készülék!
Egy kis 50W-os autós erősítőt hajtanék róla a szobámban, nem tudom, hogy a DC/DC konverternek tetszenének-e a hirtelen áramlökések. Milyen DC/DC konvertert javasoltok? TA8210 IC van a kis erősítőben, egy 2*2Ohm-os mélynomó van rajta, gyárilag 5A-es biztivel.
Ajánlom ezt a figyelmedbe: Bővebben: Link
Az erősítőd annyira nagyon hirtelen áramlökést nem tud alkotni, hiszen max. hangfrekvenciával jár. Egy normális kapcsolóüzemű táp szándékosan hangfreki fölött dolgozik, hogy ne legyen hallható a ciripelése. Továbbá ha autóba való az erősítő, akkor lazán elvisel az 12..14V között bármit, még csak olyan nagyon precíz szabályozásra sem tart igényt. Viszont egy vagy két LC szűrő valószínűleg fog kelleni a kimenetre.
Szerintem ezt választom, ennyiért pláne, egy már lassan egy éve 0-24ig jól üzemel.
Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Kezdő vagyok a témában, de szeretnék egy kicsit többet megtudni a kapcsolóüzemű tápokról. Olvasgattam itt a fórumon a működésükről, felépítésükről, de azt azért nem állítanám, hogy már vágom a témát. Nem rég kaptam egy bontott Siemens Hicom Telefonközpontot. Sajnos a tápja nem igazán akar működni. Egy kapcsoló üzemű táp látná el árammal, de az valahogy nem akar működni. Megpróbáltam megkeresni, hogy mi okozhatja a hibát, de mivel elég összetett darab, eddig nem sokra jutottam. Próbáltam a googlin keresgélni, de nem találtam róla semmi használható doksit. Bemenet: 110-240V, kimenet: 5.1Vdc 9.5A, -48V 1.1A és 75Vac. A panelon nem nagyon látszik semmi elváltozás. A kondik is jónak tűnek. Bár én a nagy puffer kondira tippeltem. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy merre induljak el a hiba kereséssel. Ha nem tévedek, akkor a vezérlése egy L4981A. Csatolok egy pár képet kezdésnek, hátha az segít valamit. Segítségeteket előre is köszönöm!
Szép történet, de végülis mi a baj?
Hogy a táp nem működik.
Én pedig szeretném megkeresni a hibát és megjavítani. Közben pedig többet megtudni ezekről a tápokról.
1. kérdés: van-e oszcilloszkópod?
2. kérdés: van-e leválasztó (230/230) trafód?
Ez a témakör igen csak szerteágazó. Megfelelő előképzettség, felszerelés nélkül nem ajánlom a belenyúlkálást.
Köszi a lepontozást... A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2013
1. Itthon nincs, de a munkahelyen van.
2. Nincs.
Ha a szkóp megy hálózati áram nélkül (akkuról tud üzemelni), akkor jó lehet leválasztó trafó nélkül is (bár kétségtelenül életveszélyes).
Hálózatról üzemelő szkóppal csak nagyon kevés dolgot lehet megnézni, mivel a szkóp mérőkábelének árnyékolása belül fixen rá van kötve a védőföldre, ergó azt nem érintheted semmihez a tápban büntetlenül, így viszont mindent csak ehhez a potenciálhoz képest nézegethetsz vele.
Én azért még próbálkoznék egy kicsit...
Milyen lepontozást?
Értem, akkor 2.-es beszerzése folyamatban...
Először is ahogy _vl_ kolléga mondta, szükség lesz megfelelő szerszámokra, műszerekre (és azokat megfelelően, rendeltetésszerűen tudni használni). Tehát leválasztótrafóval (vagy akksival) üzemeltetett szkóp (ami jó, ha legalább két csatornás), két darab multiméter (ami nem árt, ha frekimérős is egyben) és még ez mellett szükség lesz egy LC mérőre, cinre, jó kézügyességre, odafigyelésre. Ha ezek az eszközök, és a hozzá tartozó tudás valamelyike még nincs meg, vagy csak folyamatban van az nem baj -azért vagyunk itt- hogy megbeszéljük ezeket, és ha tudunk persze segítünk.
Köszönöm, ez már kezdésnek jó! A kézügyesség és a cin már megvan.
A szkóp is meglesz. Multiméter van, bár még megnézem, hogy frekimérőst tudok-e szerezni. Leválasztó trafót és LC mérőt még szereznem kell. Vagyis lehet hogy van, csak még én nem tudom. A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |