Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Köszi a tippet! BY329 került a fiókban, holnap megírom az eredményt.
Üdvözlet mindenkinek. Tanácsot szeretném kérni. Most vásároltan nice road 400 tolókapu motort. A fotocella betáp sorkapcsain 35.9V mérhető a nice fotocellák 12v akkun tökéletesen, de a motor sorkapcsain, fotocella bekötés kivezetésén, nem működnek. Mit tehetek ebben az esetben? A fotocellák jók csak a fotocella tápnál szereintem sok lehet a 35,9V. Köszönöm válaszukat, segítségüket.
Az elég soknak tűnik. Ma javítottam egyet, ott a trafó 18V-os volt, így mértem a fotocelláknál 25,9V-ot.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2015
Supresszor, antiparalel zener, optocsatolós leválasztás, schmitt-trigger... Hová termelnek vissza a motorjaid? Ugyanaz a rendszertápod, mint a vezérlés tápja?
Az 1-es és 4-esre kell kötni a fotocella tápját, itt mérted ezt a feszültséget.
Egyébként ez a motor bőven 24 volt fölött dolgozik teljes gázon (2 sebesség van és külön kell engedélyezni) tehát akár még jó is lehet. Most akkor egyáltalán nem látják egymást a cellák? vagy látják csak nem fogadja el a vezérlés? Ha jól emlékszem van egy szopatás a bekötésbe, mert nem a stop testjét kell rákötni az infra áramkörébe. Tehát az 5-ös és 1-est zárja rövidre Üdv A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2015
Üdv. mindenkinek!
Adott egy régi Hajdú mosógépnek motorja, amelynek mechanikusan le csökkentettem a fordulatszámát. Jelenleg ez húzza nekem a garázskapunak az ajtaját. A húzás irányát a kondenzátor polaritásának megcserélésével tudom irányítani, és mind a két végén van egy végállás kapcsoló. A kérdés a következő. Meg lehet e oldani ennek a rendszernek az irányítását vezeték mentesen? Mert így 6 szál vezeték jön el a hátsó kertből egészen a ház elejéig. És az a 6 szál vezeték mégpedig ez: 1. Kondi + 2. Kondi - 3. Motor + 4. Motor - 5. 230V + 6. 230V - A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2015
Mindent meg lehet oldani Nem írtad, hogy a kondenzátort mivel kapcsolgatod, de az ilyen funkciójú távirányítókból Bővebben: Link van egy reléstől négy relésig, (persze a minőség pénztárcafüggő.) és azokkal, akár teljesítményrelén keresztül minden megoldható.
Viszont, ha már sikerült esztétikusan előrevinni a vezetékeket, annál megbízhatóbb, karbantartás mentesebb, hosszabb élettartamú megoldás nem igen van.
Hello! Lerajzolhattad volna, hogy van bekötve, mer így nehezen érthető a hat vezeték. Valamint mit értesz az alatt, hogy vezeték nélkül. Ha a távirányításra gondolsz, akkor a javasolt rádiós távirányítóval lehet működtetni. De így pld. három vezeték van a vezérlő és a motor/kapu között. Ha a vezetékek száma lenne a gond..
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni egy Beninca RI.15K tolókapu motor bekötésében. Az elektronikára nagyon szépen fel van rajzolva a bekötés, de valahogy mégsem jutok vele dűlőre. Ha valaki megtenné hogy szájbarágósan elmagyarázná mit hova kell bekötnöm azt nagyon szépen megköszönném. Infrakapu nem lesz hozzá, csak a végálláskapcsoló aminek két szála már be volt kötve csak a közös szál lóg a levegőben. Egy nyomógombbal működne step by step módban. Előre is köszönöm.
Hello!
Kösd össze a V+ (15 és 16) közös ponttal a (11) STOP-ot meg a (14) FTC fotocella vezetékének a sorkapcsát. A végálláskapcsolók közös pontja is a V+ ! A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2015
Hálásan köszönöm!
Ha jól gondolom a nyit-stop-zár a +V (15,16) és a P.P (10) összezárásával megy?
Igen, a P.P-vel...de a DSW1 DIP kapcsolóval átállítható Nyit-Zár-Nyit-ra is...STOP nélkül.
De amit írtam az előbb, ha jól olvasom a leírásában, a DIP kapcsolókkal is megoldható átkötés nélkül, pl.: a DSW5-el a fotocella átkötése... Ezek szerint a távirányítója nincs meg? A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2015
Amint vége a melónak, megyek haza és kipróbálom. Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget!
Üdv.
Sikerült, a gépezet szépen teszi a dolgát szuper! Távirányító nincs hozzá, egy satel 4 csatornásom van, csak az 12 voltos. A következő feladatom az lesz hogy a panelon lévő ~ 24 voltot átalakítsam. Sajnos csak hobbi szinten értek az elektronikához, rajz alapján szinte mindent megcsinálok, de a mi-miért működik úgy ahogy, azt nem mindig értem
Hello!
Örülök, hogy sikerült... Látom, hogy az RF vevője hiányzik is... A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2015
Igen, gyakorlatilag két rosszból sikerült egyet összerakni.
Sziasztok! Meg tudná mondani valaki, hogy ez a kapcsolás, ha a figyelő ellenállást a motortól távolabb (kb. 15 méter) építem be a tápfeszültség ágba, akkor is működni fog e rendesen? Köszönöm!
Olyan távolságra építed amilyenre akarod, de az elektronika ott legyen, ahol a figyelő ellenállás van.
szia! én is meg_építeném, ha küldenél rajzot, de nem találok, nekem toló kapura kellene 220v a motor, köszi előre is!
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2016
Szia! Sajnos gép cserék miatt sok anyagom elveszett,köztük a kapunyitok rajzai és programjai is.
Oké kösz van így hogy éni is jártam így össze omlót a gépem
Sziasztok!
Én egy tolókapu mozgatót szeretnék építeni! Nem távirányítós kell. Egy gombnyomásra induljon a nyitás ,majd egy végálláskapcsoló megállítja. A zárást is ugyan az a gomb csinálja természetesen egy másik végállás kapcsoló állitja le. És bármikor a gombbal leállítható ill. ujra inditható. Természetesen mint a gyári csak távirányító nem kell. A rajza kellene nekem ,hogyan rakjam össze, mi kell hozzá vagy hol vehetem meg kompletten? Tudom hogy a motor forgásirányt is váltanom kell. DC 24V a táp és a motor is.
Szia! Ha ennyire egyszerű kell, akkor ajánlom a léptetőrelé használatát. Pont ezeket az üzemmódokat tudja a 4 állapotú változat. Van belőle 24 és 230V-os változat is. Például Léptetőrelé 26.08
Sziasztok!
Korulbelul 8 eve epitettem egy tolokaput,es most arra gondoltam hogy a vegallaskapcsolokat amik "mikrokapcsolok" ki kellene cserelni red csoves nyitaserzekelore pl FM-102 WH .Azert gondoltam erre a megoldasra mert mar a vegallaskapcsolok tobszor is meghibasodtak.Persze a 8 evbe meg a sok nyitogatasba belefer de azert nem ment tonkre az egesz mert mindig eszrevettem.A kerdes lenyege a sok rizsa utan hogy ki lehet valtani a mikrokapcsolokat?Birjak a hideget,meleget ?Mekkora a makszimalis tavolsag a magnes es a kapcsolo kozott?A valaszokt elore is koszonom.
Szia,
Nekem mikro nyomógombos volt az eredeti, de annak ellenére, hogy telejesen zárt helyen voltak időnként csak csak tönkrement 1-1, és ezeket váltottam ki reed csővekkel. A kapcsoló bütyök helyére tettem be egy kis henger mágnest és működik szépen. Ami a probléma volt, mivel kétszáranyas a kapu, így a tolómotorok besejében kellett megfelelően pozicionálni a csöveket, de egy kis játék után jó lett mindegyik. Neked a tolókapunál ez sokkal egyszerűbb lesz. Ami lényeges, hogy a cső terhelhetőségét figyelni kell, mert nem mindegy hány mA.
Ennyi infó kevés...
A gyári tolómotorok végálláskapcsolói megfelelő kialakításuknak köszönhetően nagyon megbízhatóak. De persze léteznek gyárilag mágneses végálláskapcsolóval szerelt típusok is...de azokkal én még nem találkoztam.
Igazabol nem tudom hogy kozvetlenul egy relett tud e kapcsolni,de egy tranzisztorral szerintem megoldhato.Viszont azt nem tudom hogy mekkora tavolsagra lehet tenni a magnest a kapcsolotol?Nekem minimum 2cm kellene.
Nekem két Omron relét kapcsol az egyik páros, és nincs vele gond. Ez a kivitel, 12V-os. A lényeg hogy a mágnes egyik pólusa legyen a relé fele, mert ha úgy van, hogy egy rúdacska két vége a pólus, és fektetve viszed el a cső felett akkor középtájon lesz egy szakasz amikor kikapcsol a cső, majd vissza. De ha a végével lefele mondjuk függőlegesen viszed el a cső felett akkor egy x centin belül zárva marad a cső, akkor is mikor felette van a mágnes. Én ezt tapasztaltam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |