Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Szia Zoli!
Őrült jó lett! Gratula, nagyon szép munka!
Nagyon profi, gratula! Ezt a szép enkódert honnan sikerült beszerezni?
Erre nem lehet mást mondani: profi, profi és profi!
Nagyon durván profi!
A tömszelence szerintem kár volt, föltételezem, hogy nem fogja víz érni a dobozt Üdv
Köszönöm.
Igazából azért döntöttem a tömszelence mellett, mert az egyik végén bontható kötés van, nem akartam erre a kontroller felőli végére is csatlakozót tenni, a kontakt hiba elkerülése végett. Így persze nem annyira szép, mintha csatlakozó lenne rajta. (egyébként igazad lehet)
Én is! Én is!
Kreativkodtam egy kicsit a het folyaman. Bedobozoltam a nyaron megepitett ESP Fejhallgato erositomet. Tapellatasken egy 1988-ban gyartott kis trafot kapott. Nehany kep az erositorol.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2013
Komoly.
Pic dolgozik benne , parsic programmal?
Az bizony, kedves barátom!
Akkor nem csak a külcsín hez a belbecshez is gratulálok
Nem csatlakozóra, hanem egy egyszerű gumi karikára, amin átmegy a kábel, gondoltam.
A video nagyon látványos.
Nagyon tetszik! Az jutott eszembe, hogy az aktuálisnak beöltöztethető. Most például Mikulásnak...
Irigylésre méltó, nagyon tetszik! Gratulálok!
Hosszú távon jó döntés a tömszelence, én sem tettem volna mésként. Ha 3x4 eldobod véletlenül és nem szakad ki a kötés már megkimélted magad egy nem tervezett munkától. Egy fekete ipari törésgátlós tömszelence hozzáillő fekete kábel és nem lehet fogást találni rajta. Igényes példaértékű munka csak gratulálni tudok
Szia nagyon szép nekem kifejezetten tettszik főleg a belső nagyon egyszerű és letisztult.
Felbuzdulva köbzoli járművén én is megosztom veletek mit építettem magamnak, meg 1x,2x korú fiaimnak.
Tehát adott volt egy távirányítós autó, ami több mint 20 éves, először 1996-ban építettem át, mert akkor kaptuk egy ismerőstől azzal, hogy "nincs meg a távirányítója meg amúgy is rossz". Ekkor egy meglévő távirányító adóhoz csináltam vevőt, és használtuk is, majd a gyerekek felnőttek és az egész feledésbe merült. kb. 2 éve elkezdtem foglalkozni hobbi szinten az AVR-ekkel, az idén az Androiddal is megpróbáltam közelebbi ismeretséget kötni. Egy hónapja jött az ötlet, hogy kellene valamit csinálni az autóval, az okos telefonnal, meg a mikrokontrollerrel egy projekt keretében. El is készült a nagy mű : távirányítós autó, amit az Androidos okos-telefon Bluetoothon keresztül vezérel, felhasználva a telefonban lévő gyorsulás érzékelő jeleit. A telefont jobbra-balra forgatva az autó kerekei fordulnak jobbra-balra, arányosan az elfordulással. A telefont előre-hátra döntve az autó előre -hátra tud menni a sebessége a dőléstől függ (PWM). Az eredeti autóból csak a váza maradt meg és a hajtó motor. A kormányzáshoz beépítettem egy micro servo motort (9g), a hajtó motor kapott egy MOS-FET-ekből álló H hidat. (A FET-ek ócska PC alaplapokból származnak). Egy ATMEGA88PA (ilyen volt itthon) végzi a kommunikációt, servo és a DC motor, a reflektorok (LED) és a féklámpa vezérlését. A uC a BT-n keresztül a telefonról, nem csak parancsokat fogad, hanem az akku feszültség. és a motor áram értékét is visszaküldi a telefonnak, aminek képernyőjén menet közben ezek az adatok nyomon követhetők. Az energia ellátásról Li-ion laptop akkumulátor gondoskodik. Meglepő, hogy nem csak én szórakozok jól ezzel a játékkal, hanem nagy fiaim is. Ha van érdeklődés, akkor majd videót is töltök fel. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2013
Hű ez nagyon komoly lett. Erről az jutott eszembe, hogy James Bond (Pierce Brosnan) is az egyik filmjében egy telefon touch padjáról irányította az autóját. Még meg lehetne spékelni egy, az orrban elhelyezett pici telefonkamerával és a mobil kijelzőjén lehetne látni a kamera képét, hogy merre megy az autó. Esetleg írhatnál belőle egy cikket is, persze ha publikusnak szeretnéd a projektet. Gratulálok!
Szia!
Nagyon jó lett, gratulálok! Rakhatnál még fel képeket az elektronikáról, ha tudsz! Nekem is tervben van véve egy hasonló project... Az volna még szép, ha az útvonalat is meg tudnád tervezni előre, és magától menne az autó.
Idézet: „Ha van érdeklődés, akkor majd videót is töltök fel. ” Van.
Idézet: Azt akarod mondani, hogy okostelefonos vezérlést építettél egy 20 éves távirányítós autóba? ... Nézd, ha már az ember távirányítós autót épít, miért ne csinálná stílusosant? Gratulálok ! Lehetne cikket? „Are you telling me that you built a time machine... out of a DeLorean? ... I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style? (Vissza a jövőbe: Dr Emmet Brown)”
Kiváló! Igen, van érdeklődés, sőt ha egy cikkecskét is összehoznál, nagyon megköszönnénk!
Köszönöm a hozzászólásokat, nem tudok mindre egyesével reagálni, de azért megpróbálok.
Kamerát nem terveztem bele, már nézegettem az MCA-25-ös mobil kamerát, de még nem jutott odáig az érdeklődésen, hogy beszerezzek egyet. Gond lehet az adatátviteli sebesség, képfrissítési frekvencia. Videót és képeket majd ma délelőtt próbálok felrakni. Van már kész videó, amin a fiam "vezeti" az autót, de a felvetésre, hogy feltöltöm a Hobbielektronikára, a személyiségi jogaira hivatkozva letiltotta. Még pár információt megosztok magáról az autóról, illetve a modellről. Az eredeti autó MB 280CE (W123 coupe), ami inspirálta a Japán Nikko játékgyártót, hogy 1/14-es méretarányban megszoborja, így 33 cm hosszú lett a modell. A neten azt találtam, hogy 1980-81-ben gyártották, tehát több, mint 30 éves. Eredetileg 2 db analóg fél-öklömnyi servo motor volt benne, az egyik a kormányzásért volt felelős, a másik pedig egy 3 állású kapcsolót mozgatott (előre-0-hátra). A gyári távirányítójával a kormányzás fokozatmentes lehetett, az előre hátra pedig megy-nem megy logikájú. Hátramenet esetén egy 0,82ohm 5W-os ellenállást is a körbe iktattak, hogy ilyenkor lassabb legyen. 4 db LR14 (baby) elemről ment a meghajtó motor, és 4 db AA elemről az elektronika. A meghajtó motorhoz csatlakozó hajtóművön van egy mechanikus kapcsoló, ahol állítható az áttétel, a felirat szerint Ni-Cd akku használata esetén át kell kapcsolni. Az egész szerkezet átgondoltságot és igényességet sugárzott, ezért döntöttem a feltámasztás mellett, na meg azért, mert a szekrénybe a lomokért benyúlva mindig útban volt és ébren tartotta a vágyat, hogy valamikor ezzel kezdeni kellene valamit. Jelenleg 1 db 18650 Li akku felel a meghajtásért és 1 db AA méretű szintén Li akku az elektronika tápellátásáért, de itt van egy step-up konverter (L6920) ami 5V-ot állít elő. A jelentős tömeg csökkentés miatt - az autóiparban jelenleg úgyis nagy sláger ez - elég jól mozog az autó. Ezt is - hasonlóan más projektjeimhez -prototípusként építettem meg, beüzemelés közben jött néhány ötlet, módosítási igény emiatt a nyákon van 1-2 módosítás, de valószínűleg nem építem meg még egyszer csak azért, hogy makulátlan legyen. Jelenleg az áramkorlát beállításával, programozásával küzdök, egyelőre nem sok sikerrel. Egy 0,05ohm-os söntön eső feszültséget - műveleti erősítőn keresztül - vezetem az analóg komparátor pozitív bemenetére, mint a motor árammal arányos jelet, míg a negatív bemenetre pedig a limit feszültséget. Ezt a feszültséget egy R-2R DAC-rel állítom elő, (0..7 lépésben változtatható), amit szintén a telefonról lehet vezérelni.
Üdv! "Kb. 2 éve elkezdtem foglalkozni hobbi szinten az AVR-ekkel"...ez hobbi szint? Inkább profi, gratulálok!
Tessék ! Néhány kép.
Az útvonalat úgy lehetne tervezni, ha pl. a hátsó tengelyen lenne egy fordulat érzékelő, aminek jeléből - a kerék átmérőjének ismeretében - ki lehetne számítani a megtett utat, a kormányt meg ennek függvényében mozgatni.
Ha van hát van, akkor nincs mit tenni itt vannak a videók!
Bővebben: 1 Bővebben: 2 Bővebben: 3 Bővebben: 4 Bővebben: 5 Bővebben: 6 A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |