Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Köszönöm szépen a segítségeteket.
Kicsit érdekes a stilusod. Azt hiszem ha ilyen formában és stilussal állsz hozzá a kérdéshez és a válaszokhoz akkor szerintem kapsz még egy két olyan választ ami nem biztos, hogy tettszeni fog.
Üdv!
Így is "működik" szépen. Én észter hígítót használok, nem acetont. Az észter hígítóval elég nehezen oldódik a fényérzékeny lakkréteg... Köszönöm az üreslapos ötletet! Tényleg ugyanúgy elő-süti a nyomtató, nem kell lemosni. Azért próbáld ki, hogy ugyanarra a fóliára, azonos oldalára többször nyomtatod ki a nyákrajzot... nekem nagyon bejött! Halogén lámpával is kísérleteztem, ugyanolyan eredménnyel mint amit leírtál. Bár arra kíváncsi volnék, hogy a 100 W-os halogénnel mennyi a levilágítási idő, és milyen távolságról? Szia!
Szia!
Ez a halogénlámpás levilágítás csak a gyári nyákokhoz jó, vagy pl.: a p20-as nyákokhoz is? Köszönöm a válaszotokat. Üdv.: Ricsa
Hello!
Szeretném összerakni az Bővebben: itt lévő kapcsolásból az IC3 és IC4 köré épülő áramkört. Készitettem hozzá egy nyákrajzot. Valaki tudna segiteni és átnézné? Üdv
Üdv!
Szerény tudásom szerint a halogén lámpa a gyári fényérzékeny nyákokhoz jó, a P20-hoz tényleg UV fény kell! Csak zárójelben jegyezném meg, hogy ugyan a gyári nyák drágább mint a síma - amihez P20 kell - de relatíve olcsóbb! :yes:
én hallotam valami olyasmiröl hogy viaszal bevonják a nyáklapot és ugy maratnak arrol tud valaki valamit
sziasztok!
tegnap vattem vaskloridot mert a régebbi már elhasználódott..... ahogy kiöntöttem a tálcára nem olyan színű volt mint amilyen az elózó (legjobban a méz-hez tudnám hasonlítani csak ez kicsit sötétemm volt) mikor befejeztem a marratást a szine megváltozott az a jó sötét szinte fekete színű lett az lenne a kérdésem gogy visszaönthetem az eredeti flakonba vagy öntsem másikba? egyépként a WOLF-féle TN-150-esről van szó
hol lehet ijen vaskloridot venni
ja találtam egy jo tervezöt http://www.szoftverbazis.hu/szoftver/index.html?id=YK12 http://www.szoftverbazis.hu/szoftver/index.html?id=JZ2
szia!
elektronikai boltokban kapható 0.45l-es kiszerelésbe....
Hali! Vettem POSITIV20-as fotolakkot és azt szeretném kérdezni, hogy mennyit kell fújni belőle és, hogy kellene kinéznie a lakkozás utánn...
Előre is kössz
Én nem keverném össze a frissel, inkább másikba és azt használd amig tudod. Aztán megint a frissel ugyanez.
A P20-at is lehet használni halogén lámpával. Nem kell hozzá UV cső, csak hosszabb megvilágítás.
Ezt így leírni elég nehéz.
Annyit kell a felületre fújni, hogy azt teljes egészében befedje, egy vékony rétegben. A felület ettől kicsit lilás-zöldes árnyalatúvá válik, de alatta látszik a réz réteg. Túl vastagon fújni nem kell, mert felesleges lakk-pazarlás, és nehezebb levilágítani. Nem kell egynél több réteg rá, sőt! Az nem baj, ha a szélén összegyűlik, mert az a felületi feszültségtől van. (Emiatt egy-egy centit rá szoktam hagyni a végleges méretre, majd maratás után "hanyattfektetett" szalagcsiszolóval lecsiszolom a felesleget.)
A kettőt ne keverd! Ha lehet, a régit add le veszélyes hulladékként, az újat hagyd meg, azzal dogozz. De az újat a saját üvegébe - természetesen - visszatöltheted...
szia!
nem keverném a 2 hanem az új vasklorid lett olyan színű egyépként elég veszélyes cucc ahogy rá van írva "mérgező, környezetkárosító"
Hmmm. Szavatossági ideje nem járt még le?
Alapból sötét-sárgásnak kell lennie a friss oldatnak, de semmiképpen sem sűrűnek, hanem vízszerűen folyósnak. (Igen, ezért mondtam, hogy veszélyes anyagként kezelendő.)
szia!
nem sűrű csak a szine hasonlít a méz-re félreérthetően írtam
OK, az jó, ha kb. méz-színú, bár lehet, Wolf-ék kicsit túlhigították...
de ha merrattam vele akkor normál színű lett hmm ez érdekes szentem
Nem annyira érdekes, mint szokásos. Ugyanis minél többet maratsz vele, annál sötétebb lesz.
ahha olyan rég vettem az előzőt h szentem nem emlékeztem a szinére...
Ez elég durva módszernek tűnik... A P20 fotózás utáni eltávolitásához én nitrohigitót használok. A higitó tűzveszélyes,viszont azonnal és nyom nélkül leszedi a lakkot. Jól szellőző helyen kell használni,nem belélegezni a gőzeit.
Idézet: „Emiatt egy-egy centit rá szoktam hagyni a végleges méretre, majd maratás után "hanyattfektetett" szalagcsiszolóval lecsiszolom a felesleget.)”
A Rotring és a Faber Castell és még a kohi-noor (ebböl az olcsó) tintákba bele lehet .... Ugyanis a rotringon és a faberen is ott virít a waterproof felirat és a víz simán oldja. Egyszerüen ujjal el lehet maszatolni mindkettőt az olcsó kohi-noor tinta sem különbv talán még strapaállóbb is. Valahol olvastam ezekről hogy mekkora király nyákrajzoláshoz de nem fedi a valót
Talán 15 éve olvastam h a rotring egy bizonyos müszaki tintája alkalmas erre de nem emlékszem milyen megjelőléssel szelektálható ki... Ha valaki tudja ossza meg.! A mezei waterproof nem jelent semmit! A hollótust próbálom még ki mert valaki írta itt hogy neki az jött be de nekem ugy rémlik szintén régről h az sem müködött.....
Én úgytudom, hogy a nitro higító a tűzveszélyesebb, de a higító is, csak a nitro az jobban de végülis teljesen mind1
Szia !
Van erre a célra ha igaz, külön filc. Egy biztos, ha még lehet kapni kármin vörös tust az jó, legalább is 25 éve még jó volt, ezt használtam csőtollba. Üdv!
Nekem ilyenem van (bár gyanítom, hogy a gyártó cég már jó rég megszűnt)!
Szia! Ezt a kárminvöröst nem ismerem. Lehetne pontosítani? Ki a gyártó, pontos név /szám.
A filcekkel az a bajom, hogy minek ha van az embernek überdrága csőtollkészlete Azok a "filcek" jöttek be amik lakkot nyomtak ki de csötollszerü hegyből. Namost megint a csötollhoz lyukadtunk vissza Szóval abba kéne beleönteni valami jó cuccot . |
Bejelentkezés
Hirdetés |