Fórum témák
» Több friss téma |
Olvass vissza! De én is inkább vettem... Van usb-s, com-os, blue tooth-os, egy kis keresgéléssel baráti áron, és akkor nem kell pl. ideírogatni a sok bizonytalanság miatt. Rengeteg időt nyersz, ha veszel, -szerintem! Üdv.
Ez a II. es Punto milyen vonalon kommunikál?Csak K vagy ebben még van L vonal is?Mert találtam egy ilyen táblázatot csak nem tudod ez vonatkozik erre a kocsira,mert ha igen akkor elég egy K vonalas illesztő és elvileg megy,igaz?
Bocs, de erre nem válaszolok, mert nem vagyok biztos benne. De szerintem elveszel a részletekbe! Vegyél egy OBD csatis interfészt és nem kell ilyenekkel foglalkoznod, mint már írtam! Az ELM ic fogja tudni a dolgát! Üdv.
Szeva Pityu!
Puntó II-es ! Mikori évjárat? ....de igazából mindegy is! Az előtem szólóhoz csatlakozva, tényleg egyszerübb és gyorsabb ha veszel egy interfacest és mehet a vallatás! Ja de milyet?!!! Hát pl. egy egyszerű KL interfacest! ...mint a VW, a Renault, Opel stb. Csak a megfelelő progit kell letöltened (FIAT diag, FIATscan, stb) Ja és még valami! Én elöszeretettel használom az Uniscan Visa interfacest, a Visa 1,83 (...meg a 3.5 )-öt!!!
Mint emlitettem, nem egészen a Ford a "szakterületem", de az sem sokkal másabb!
Alapjárati bizonytalanságot nagyon sok apró hiba okozhat. Az évjárat szerint ez a masina teljesen EOBD kompatibilis. ...egy vallatást megérdemelne. A tisztogatásra visszatérve: a pillangoszelepházzal kezdeném - olajos, poros lerakódások - aztán van rajta alapjárat szabájzó szelep - szintén zenész - na meg az a fránya EGR szelep - kipufogógázok visszavezetése a szívótorokba - kormosodés-> szorul - tehát van mit tisztogatni. Még valami fontos!!! - a lambdaszonda ! (ha nem megfelelően müködík bizony ez is bezavarja a z egész keverék szabájzást!
Szervusztok! Velem olyan csodálatos dolog történt, hogy Webasto kályhát diagnosztizáltam
A gond annyi vele, hogy bekapcsol, szellőztet, izzít, csak éppen gázolajszivattyút nem indítja el. Rejtélyes benne, hogy ha kivezérlem a dolgokat egyenként, a sziv.-val együtt megy minden. Hibakódnak az izzítógyertya-lángérzékelő! (egy és ugyanaz) "szakadt áramkőrt" dobja fel állandóan. Poén, hogy az fel izzik rendes üzemben is. Tudtok valami tippet adni, hogy hol lehet hozzá softwer frissítést találni?
Hali!
Kösz a tanácsokat, végig csinálom. Tisztogatással kezdem utána diag. Mire ill. mit figyeljek a diag.-nál különösen? Üdv. :
Helló.Köszönöm az infókat.Akkor lehetséges az is hogy ami nekem van itthon azzal is menni fog,na majd kipróbálom.Azokat a programokat amiket írtál honnan lehet beszerezni?
Sziasztok!
Van egy újfajta 2008-as KIA Ceed-em. 1,6 benzin. Szeretném E85 üzemre átalakítani, de mivel garanciás gép ezért vakon nem akarom elkezdeni az átalakító használatát. Szeretnék látni élő adatokat, főleg a lambda szabályzás állapotát. Tudna valaki profi segíteni, hogy milyen interfész (CAN?) van ebben az autóban és milyen progival és csatolóval lehetne használni? (ELM327?) Köszi előre is a tippeket! Üdv!
Az ELM327 kezeli ugyanis jól gondolod,hogy a motor is már ezeknél a CAN-on van.
Köszönöm a választ!
Véleményed szerint, ha a neten található ELM327-es interfész-t megépítem amiben CAN csatoló is van, akkor nem fogok mellé? Igazából nem a kísérletezgetést akarom megspórolni, inkább csak az időt, amiből mindig kevés van. Ezt a rajzot találtam. Próbálkozott ezzel már valaki? http://www.tuning.it/elm327_schematic.pdf üdv:pogi
Szevasztok mesterek.
Némi infót szeretnék az ELM 327 chip-pel kapcsolatban. Szeretnék építeni az autómhoz egy diag interfészt---ami nem mellesleg egy BMW. Soros porti kimenettel használva tenném az áramkörbe. A diagprogi a BMW gyári diagprogija lesz.Ez már bizonyított, ugyanis egy KKL interfésszel használtam minap. Ám a KKL csak a 2007-ig gyártott Bömbölőhöz jó utána pedig CAN rendszeren kommunikálnak/ugyanazzal a DIS nevű diagprogrammal. Ahogy láttam a z ELM 327 doksijában kezeli mind a K, L, vonalat a Can mellett.Illetve köülön de ugysincs egyszerre a két protokollt.S ami fontos a 9141-s és 14230-4 ismerete. Mivel ti használtok a fent említett chippel működő rendszert látom képben vagytok vele kapcsolatban. Kérdésem? Hol szerezhetek be ELM327 chippet? Ja és firmware esetleg hozzá letölthető valahonnan?? Eredetileg egy PIC18F2480 as chippet vettem de sehonnan nem tudok hozzá firmw-t szerezni. Aki tud kérem segítsen. Köszönettel Bajoros
Én az ELM327 csipet megvettem ,nem én programoztam és erre a rajzra raktam össze.Csak végszükség esetén használom ugyanis az OBD diagnosztika messze jár a normális diagnosztikától.
A legegyszerűbben a gyártótól tudod beszerezni, ~40 USD és 1 hét alatt megvan.
Firmware-t csak illegálisan tudsz beszerezni. Nem fogja kezelni az ELM chip-es csatolódat a BMW programod!
Hali!
Biztos így van, beavatnál röviden minket is. Üdv.
Hali!
Találtam egy kis csemegét, és a véleményeteket kérném róla. (időközben ki lett javítva a kazán panele) Ez az face hasonlít a korábban általatok közölt MAX232 -re, csak másik "kis" Ic-vel van feltüntetve. Nem tudom miben különbözik az SI9243EAY-tól. A legjobban az izgat, hogyan lehetne az L-vonalat bekötni. Egy Ic-ről tud menni egyszerre a K és az L is? Felteszem a másik tranyós tolmácsot is, nézzétek meg mindkettőt. Én a Max-ot szeretném megépíteni.
Sziasztok! Már fél napja a netet nézem, de elég volt mára... (szóval nem tudom, hogy nekem sima MAX232-es áramkör kellene, vagy olyan, amiben van SI9243, esetleg MC33290?) Van egy 1998-as dízel Astra-G-m és a lufi visszajelzője világít. Multkor nézettem meg, akkor azt jelezte a kompjuter, hogy rossz az utasoldali övfeszítő. A légzsák visszajelzője megint elkezdett világítani. A kérdésem, hogy ehhez az Astrához melyik illesztőt érdemes megcsinálni, illetve tudom-e vele törölni a fenti hibát (persze a javítás után)? Van OPCOM.exe, Tech2.exe, ill. Opel Tech2.exe szoftverem, ezekkel használnám. A másik, hogy a vaterán találtam ODBII dugót 2500+postáért. Tudtok valamilyen olcsóbb beszerzési forrást? Előre is köszi!
Üdv.:Tamás
Szia.Én az SI9243 at ajánlom,bár drágább de szerintem stabilabb lesz a kapcsolat vele.Ha L vonalat is szeretnél akkor 2db SI9243 kell bele.Adok egy kapcsolási rajzot hozzá.
Szia.Max232 mindenféleképp kell bele ha soros portra akarod csinálni.Én az SI9243 at ajánlom azt itthon is be lehet szerezni míg a MC33290 et azt nem.
Tudok adni Opelekhez egy illesztó rajzot,bár ebbe nem SI van.Opelnél úgy tudom minden egység külön szálon van kivezetve a diag csatiban így első körben azt kellene megtudni hogy ezen az Astrán a légzsák melyik szálon van ha megvan akkor ide be kell dugni az interface K vonalát és már megy is a kommunikáció. Ha L vonal(diag csati 15ös PIN,ha itt nincs bekötve semmi akkor elég a K vonal) is van ebbe a típusba akkor az előző HSZ-ben feltöltött kapcsolás kell neked. Ha valamit rosszul írtam javítsatok ki.Köszi. Az Autoscanneres rajz nem tudom működik e.
Találtam még egy Opeles cuccot.Remélem valamelyik segít.
Sziasztok.Kérdeznék egyet: Ha egy autó diag csatijában a 4es és 5ös ponton is be van kötve a test akkor az interface test vezetéket mind a 2be bele kell dugni vagy elég csak az egyikbe?Köszönöm.
Az egyik a karosszeria test (ebbe a nagyobb aramu fogyasztok testjet erdemes dugni, a masik a jelfold (5), ebbe erdemes a diag foldjet.
En a dugo reszre reagalnek: miutan 3db vezetekrol van szo, szerintem egyszerubb sajat kis vegeket hasznalni. Egy 1.5-os rez MM falvezeteket kicsit meglapogatsz (kalapacs vagy fogo tove) es pont jo lesz oda. Ingyen+posta nelkul
Jót mondasz, de azért gondolkodom rendes OBD csati vásárlásában, mert van a családban egy pár autó, van közte CAN buszos is, szóval ott nem akarok "próbálkozni"
Ugy néztem az Astra OBD csatiját, hogy csak K van rajta, L nincs. Találtam közben egy érdekes linket: http://pinoutsguide.com/pin_CarElectronics.shtml
Köszi a rajzot. Már csak nyákot kell hozzá csinálni
Én egyébbként arra gondoltam, hogy az Si RxL és a Max 232 To1 vagy To2 lábait összekötném, mert látszik a nyákon hogy összepasszolna, csak vezetékelni kéne, viszont azt nem vágom, hogy a pc melyik pin-en vezérli az L-t. A tranzisztoros verzió szerinted milyen?
Sajna nem tudom de itt a fórumon valahol olvastam hogy az SI-sía legstabilabb,de ettől azis jó lehet.Keresek egy nyákrajzot is neked.
A PC soros port kérdésedre: http://www.bsselektronika.hu/index.php?id=190
Jo, akkor a kovetkezo megoldas:
A megfelelo labakat egy papiron keresztul szurod be, utana ezt az egeszet ragasztopisztollyal beagyazod meg ott a csatiban. A lefolyo muanyag ellen a hosszabbra hagyott papirt felhajthatod. A CAN busz az csupan ket tovabbi csatlakozot jelent. +12V GND K CAN H CAN L De ha sok penzed van, miert nem veszel inkabb egy kesz keszuleket?
Köszi az infót! Azért nem veszek, mert műszerész vagyok és meg tudom oldani, ápolni kell a hobbyt, nem csak mindig a munka...
sziasztok egy kérdéssel fordulnék hozzátok.Egy 1996os daewoo nexiához szeretnék hibakód olvasót,mert nem,hogy kész kábelt,de még kapcsolást sem találok hozzá sehol.Mert ennek nem OBD csatlakozója van,hanem valami más.Annyi lenne a problémám,hogy már több mint 1 éve villágít az ABS visszajelző,és azt szeretném elsősorban lekérdezni,persze nem ártana ha tudnék más egységgel is komunikálni.Pl:ECU
|
Bejelentkezés
Hirdetés |