Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv,
nem találtam ehhez a témához megfelelő topikot, de hátha tud valaki segíteni... Van egy УКТ-2 típusú műhorizontom (Il-76 és Mi-24-ben használatos, ha jól tudom), és szeretném feléleszteni. Namost van egy sereg drótja, ami kijön a leplombált csatlakozóból, szám szerint 14. A csatlakozót szét tudom szedni a plomba ellenében, de nem leszek tőle sokkal előrébb. Kell neki elvileg 3 fázisú 36V 400Hz, ez hajtja a giroszkópot, meg 27V egyenáram a hibajelző áramkörnek, de melyik lábra? És mi a többi vezeték...? Semmilyen lábkiosztást nem találtam a neten, oroszul meg nem értek annyira, hogy írni is tudjak... Bármilyen segítséget előre is köszönök, nem szeretném elfüstölni a műszert. Az már csak hab a tortán, honnan szerzek 400Hz-es 3 fázisú váltakozóáramot, bár erre még van pár ötletem.
Szia
Nem tudom, a műszert honnan szerezted, de talán lesz ott még áramátalakító hozzá. A repülőn ez csinál a 24V egyenfeszültségből 3x36V 400hz-et. Ilyet pl. PAG-1F néven keress. A lábkiosztással nem tudok segíteni, de ha a műszerhez nem találsz dokumentációt, akkor keress a légijárműhöz. A villamos rendszer leírásában kapcsolási rajzokkal meg kell lennie a horizont bekötésének. Egyébként szét is szedheted a műszert, és kimérheted melyik vezeték a pörgettyű tápja.
Felvettem a kapcsolatot régi PG-s kollégákkal - talán tudnak majd segíteni. (Én még a Mi-24 -esek beérkezése előtt otthagytam a céget - a Mi-8 -asokban pedig AGD-1 -esek voltak, ha jól emlékszem ennyi év távlatából.)
Köszönöm a segítségeket! A műszer még korábban került hozzám, és sajnos nincs esély rá, hogy átalakítót is tudjak szerezni Megpróbálok majd egyenáramból generálni tápfeszt, csak kell reszelnem hozzá egy elektronikát A lábkiosztás csak azért lényeges, mert a műszer le van plombálva, és nem szívesen bontanám meg. Persze, ha nincs más megoldás, akkor nem akadály a drót
Légijármű dokumentációt honnan tudnék beszerezni a Mi-24-hez? Google nem sok angol találatot adott, az oroszt meg csak (döcögve) olvasni bírom, jelentésileg pedig a davaj, gyévocskán túl nem nagyon jutottam... Ezt a műszert a rövid ismertetője alapján a Mi-24-be és az Il-76-ba szerelték, utóbbi esetében, ha jól látom, a fedmérnök paneljén volt ilyen.
Szia! Javaslom keress rá Facebookon,IWIW-en a régi szentkirályszabadjai helikopter ezred csoport fórumokra,ott találsz szerintem segítőkész EMO-szakembereket,akik talán tudnak segíteni,vagy a jelenlegi szolnoki helikopterbázis csoport fórumain böngéssz utánuk,nekik még magyar nyelvű leírásaik is lehetnek.....üdv
egy volt szentkirályi szolnoki hajtóműves....
Sziasztok.
Adott egy ilyen műszer, pontosan a NIQD2-072-es. Ha jól nézem akkor ezt be lehet kötni árammérőnek is. Ebben a hitemben szeretnék megerősítést kérni, vagy ha mégsem lehetne akkor szóljatok nyugodtan. Ha belehet, akkor pontosan hogyan? Ha jól néztem akkor a Type S.Current/Voltage ábrát akkor a 4-5 láb a műszer ,,lába". Gondolom ezt kell sorosan bekötni. Illetve ha nagyobb ampert kell mérni akkor ide kell bekötni a söntöt. Jól gondolom? U.i.:Azért írtam ide, bár ez a példány hajóból van, ahogy néztem ezek speciális műszerek, direkt ilyen speciális helyekre (repülő, hajó,stb...). A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2015
Most, hogy jobban átnéztem az adatlapot vettem észre, a G1-es műszerrel csak feszültséget lehet mérni. A műszer pontos típusjelzése ezek szerint NIQD2-072-G1-145. Kár, a Mester nem fog örülni.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2015
Ha feszültséget lehet, akkor áramot is, csak kell egy hiteles sönt ellenállás.
Igen tudom, közben számoltam egy kicsit. 10V-os feszültségeséshez 50A-nél (ennyit kellene mérni maximum) a söntnek 500W-os ellenállás kellene és 0,2 ohm-os. Ez óriási teljesítmény.
A benne levő alapműszer valószínűleg sokkal érzékenyebb. Csak a feszültség mérő előtét ellenállás után kéne belenyúlni.
Az a baj, hogy ez egy digitális műszer, csak analóg a kijelzés. Léptetőmotor mozgassa a mutatót, EEPROM vezérli az egészet, bekapcsolás után önmagát beállítja a nullára, LED-es skálavilágítás, 24V-os betáplálás a műszerven levő elektronika részére. Ez sajnos nem egy egyszerű deprez-műszer. És nincs kapcsolási rajz a belsejéhez. Ráadásul ez a műszer nem az enyém, nincs is előttem. Az iskolában a Mesteré (a műhelyben), csak önkéntesen segítek neki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |