Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor ha stabilak a feszültségek és a névleges tartományon belül maradnak, akkor jó... meg ha a billentyűzetcserétől tényleg megszűnt a hiba (erre nem válaszoltál, és először csak azt írtad, hogy talán), akkor jó is!
Vártam egy pár napot hátha megint előjön. De nem. Úgy tűnik a régi gombos volt a baj
![]() Fura mert ilyenről sosem olvastam. De legalább ez is megvolt. Már csak a bios elemek gyors halálozását kellene megoldani.
Windows Millennium rendszeren a "3D repülő tárgyak" képernyőkímélő beállításaiban kijelöltem a c:\winme\Plus!.bmp fájlt és azóta ha kiválasztom a képernyőkímélő, akkor csutkára fagy a komplett gép, hogy csak resetelni lehet! Hogyan lehetne helyrehozni?
Idézet: Némely alaplapon van bios-reset jumper, ez lehet hogy rajta maradt, leszívja a jó elemet hamar. De ha nincs ilyen, akkor is mérni kellene az elemnél egy áramot, pár mikroamper lehet csak a fogyasztás. „Már csak a bios elemek gyors halálozását kellene megoldani.”
cmos reset 1-2 pozicióban van.
Na az egy jó mulatság lesz. Anno kaptam egy képet hogy kell nézegetem is. De sajna hiába. Hogy tudom elvégezni a mérést? Kicsit szájbarágósan kell. Bocsi. Még ismerkedek vele. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2017
Ez alapján, nehéz szívvel javasolnám a méricskélést a gépben. Bár valahol valahogy el kell kezdeni.
Nem vitt rá a lélek, hogy utánanézzek, hogy az ominózus jumper állás jó -e így... De ha rajta van és csak 1 , 2 pin van, akkor vedd le onnét. Áramot az áramforrással sorosan kapcsolt áramérővel mérünk, a multimétered képes lenne rá.
A 2-3 állásba törlöm a cmost. Ezt megnéztem.
Sajnos most sem lettem okosabb. Hogy csináljam meg a kört. Néha egy kicsit nagyon nehézfejű tudok lenni.
Nos, szájbarágás:
![]() Ekkor jó, Ha a jumper reset állásban van, akkor 20mA multi állásban is valamekkora érték adódik. Ami sok egy elemnek, ezért rövid időn belül lemerül, 0 Voltra a helyén. Bocs - bocsi hiba: nem az elemtartó közepéhez hanem a széléhez a bepattanó köröm féméhez. Nagy hiba A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2017
A multiméter feszültségesését itt valószínűleg figyelembe kell venni, kérdés, hogy marad-e elég feszültség, hogy a szerkezet működni is tudjon, ha sorba van kötve a multiméter... Szóval a feszültséget is mérni/figyelni kéne közben...
Próbáld meg csökkentett módban átállítani (keresd meg, hogy hogy lehet oda belépni).
Vagy ha így sem jó, akkor próbáld meg azt, hogy a fájlt áthelyezed valahova, aztán belépsz úgy oda, ahol most lefagy, de az is lehet, hogy a fájlt ha áthelyezted utána még újra is kell indítanod a gépet, és aztán megnézni, ha belépsz a képernyőkímélő menübe, hogy akkor mit csinál, aztán ha átállítottad valami másra (bár a képernyőkímélő helyett a monitor kikapcsolása mért nem jó? Az is kímél, és még áramot is spórolsz vele ![]() Na és ha átállítottad, akkor meg a fájlt tedd vissza az eredeti helyére, és aztán akkor tudod, hogy ezt ne válaszd ki legközelebb... A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2017
Árammérés állapotában minimális a feszültségesés, méréshatártól és az átfolyó áramtól függően 0.2Volt max. Gyakorlatilag egy darab soros drótként viselkedik a multi ekkor. Ezért tilos áramforrásra rámérni direkt árammérő kapcsolóhelyzetben, mert zárlatot okozol az áramforrásnak. Ha csak egyszer is megtetted, akkor a belső biztosíték kiég, és már kicserélésig nem tudsz áramot mérni vele. Ezért van az a szabály, hogy áramot csak soros kapcsolásban mérünk, nagyobb méréshatártól a kisebb felé. Én meg sikeresen a hozzászólásomban ha a közepéhez érintenéd akkor zárlatot okoznál az elemnek, de kibírná az elem is és a multi is mert 3Voltos, kis kapacitású elem főleg ha öregecske merült, nem ad le veszélyes áramot. De mindenképp kerülendő az ilyen helyzet.
Nem figyeltem, a megszólítás az eredeti kérdezőt illeti, már nem írom át. A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2017
Ez itt amúgy is off, de multimétere válogatja, hogy melyiknél mennyi a feszültségesés, pl itt egy kis gyűjtemény a 3. oldalon: Bővebben: Link Meg amúgy a 2032-es elemnél az új állapotot a lemerülttől üresjárási feszültségben kb 0,3V választja el... (legalábbis pc alaplapban használva... lásd lentebb...) és a terhelhetősége is elég csekély, új állapotban az egyébként kicsinek tűnő terhelésváltozás is 0,3V-os kapocsfeszültség-csökkenést okoz, dur@cell adatlap: Bővebben: Link
Szóval anélkül, hogy tudnánk, hogy milyen multiméter is a kérdéses, nem nagyon lehet mit mondani... de egyszerűbb mérni mérés közben a feszültséget, de még ígyse garantált semmi sem, mert olyat nem nagyon láttam még megadva, hogy egy alaplap hány V-os feszültségig és vagy milyen belső ellenállásig "fogadja el" az elemet... de legalább, ha durván leesik az kiderül... szóval ezért macerás ilyesmivel foglalkozni... Amúgy ha csak arról van szó, hogy lemerült-e az elem, akkor én azt mondom, ha 10M belső ellenállású multival 3V-ot mérek rajta, hogy az lemerült... amolyan ökölszabályként... A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2017
Igaz, és értem mit írsz. Ezt a kérdést kissé nagyvonalúan kezeltem. Zsolt szerint hiba van, mert valamiért rövid életű a bios elem, ezért fennállt a gyanú, hogy valami leszívja az elemet. Első lehetőségként a fennmarad Cmos reset jumper került gyanúba, de állítólag nem az.
Mellette került felvetésre az árammérés eshetősége, ha már meríti valami az elemet, tényleg így van -e. Kicsi az esélye, hogy ilyen multival (DT830 van Neki) jól megtudja mérni, főleg úgy, hogy nem mindennapi a használata számára. De ebből a mérésből, ha sikeres, és számszerű adat keletkezik, mA nagyságrendben, akkor elmondhatjuk, hogy hiba van az alaplapon, ami meríti az elemet. pl: valami zárlatos tantásl vagy kerámia kondi, esetleg a tápelválasztó dióda ...
Na igen értelek én is most így, viszont ha a feszültséget nem tudjuk közben, így honnan tudjuk, hogy a cucc működik-e a mérés közben, vagy legalábbis szokásos üzemállapotában van-e, így a mérés lehet, hogy semmit se ér...
Valamikor mértem egy elemes készüléket, már nem tudom mi volt az, meg milyen elemmel ment, valószínűleg ceruzával, vagy 3A-val, de a lényeg, hogy azután a pont után, hogy a készülék kikapcsolt, mert az elem feszültsége egy adott pont alá esett, az áramfelvétel a feszültséget egyre jobban csökkentve egyre jobban nőtt... gondolom valami dcdc konverter lehetett benne, ami ígyis próbálta a szükséges teljesítményt kivenni, viszont a készülék be nem kapcsolt, és az elemeket/akkukat meg szükségtelenül durván leszívta a készülék... szóval lehet, ha itt is játszhat valami hasonló, hogy a normál üzemi körülményeken kívül más az áramfelvétel, akkor a méréssel pont nem tudunk meg semmit sem... A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2017
Nagyon szép ez a rajz, de egy tanácsot adnék: ezzel a multival hálózati konnektor közelébe se menj. Ugyanez vonatkozik a hozzá adott kábelre is. 24-48 Voltig méregetni elmegy, fölötte nem biztonságos.
Sikerült valamit?
Aham. Akkor ezért nem mér semmit a multim. Biztosítékcsere lesz
![]()
Üdv a szakértő csapatnak!
Lenne egy bátortalan de nagy kérdésem: Számítógépemben a merevlemez kissé nagyon felmelegszik, így a Hard Disk Sentinel egy idő után szépen ki is írja piros számmal, hogy AJAJJ! - és aztán 50C fok felett mindenféle baja van. Én azt jól sejtem, hogy ilyen meleg nem igazán tesz jót arajta levő adatoknak, (és persze a lemez teljes élettartamának) - ámde! Általában ilyen esetekre lehet kapni hozzá mindenféle hűtős-megoldásokat - azonban mit lenne érdemesebb inkább, és mit kellene jobban ott a "zárt-osztályon" hűteni? A merevlemez teljes egészét, totálban a cakkumpakkos fémházat, így a szinte mindent, avagy csupán elég az alsó-felén található vezérlőelektronikát? Melyik lenne a valóban hatékony, és persze az élettartamát is kissé megnövelő megoldás? A gép maga bizony eléggé zárt - Apple A-1225. Jó nagy darab - szó se róla - és szépen bele is minden zsúfolva .... Hiába van neki 3 belső ventilátora, ha maga a winchwestere - mintha nem igazán lenne megfelően hűtött.
Ha meg tudod oldani, hogy a meghajtó síkjára merőlegesen elé fér egy 8-12cm ventillátor, ami így alul és felül is elfújja a meleg levegőt róla, az már jó megoldás. Ha nem, akkor tegyél be kb 2-3cm -re alá egyet ami az elektronikát hűti. Mivel az elektronika úgysem takarja az egész meghajtó alját, így a ház is fog kapni az áramlatból bőven. Viszont azt mindenképp oldd meg valahogy, hogy az aktuális pörgő kintről szívja be a hidegebb levegőt, ha kell akár fúrj lyukakat is a házra és "csővel" vezesd a ventihez, mert ha csak a benti "forró" levegőt kevergeted körülötte, azzal semmit nem érsz...
Nem tudom milyen vinyóról van szó, de a mostanában kaphatók a legnagyobb strapa mellett sem szoktak 35-37 foknál feljebb menni. Hozzáteszem nálam minden HDD úgy van beépítve, hogy közvetlenül alatta és felette nincs semmi, tehát tud járni a levegő. Plusz ventim sincs, a ház elejének alsó felén van egy ujjnyi szellőzőnyílás, a táp pedig az azon a nyíláson beáramló levegőt húzza át az egész gépházon.
Megmondom én, most mi van benne.
Miután az eredeti 1,5 TB-s meghajtója simán behalt, tettem be helyette egy Western Digital C WD800JD-75MSA3 SATA 80GB-os merevlemezt. Így most azzal "hevül". És bár a gépben gyárilag 3 darab ventilátor van (2 kicsi meg 1 nagy), talán meg kellene végre néznem, azok vajon egyáltalán ténylegesen mennek-e? Elvileg a nagy ventilátora lenne hivatott a processzor és videókártya hűtőbordáinak (PIP csöves) fújkálására, ám az arról elmenő levegő még - a gépház légterelőinek kialakítása okán - elszelel a merevlemez és a DVD iró-olvasója mellett is, elvileg és némiképpen hűtve azt. A gép hátulján kéne tóduljon a meleg. A gép hátulja meleg, ámde nem igazán tódul ...
Ennek csak az a baja hogy össze van építve, sűrítve minden. Rosszabb mint a laptop. Az lcd fűt rendesen. Erre jön még kiegészítő finomságok. Nem csodálom hogy melegszik.
Ha a képet jól értelmezem akkor még a meleg levegő a prociról egyenesen a szerencsétlen merevlemezre megy?
Nézd meg akkor, így levett hátlappal, hogy a ventilátorok forognak-e egyáltalán, meg esetleg előtte nézd meg őket közelebbről, hogy nincsenek-e mondjuk portól vagy akármitől is eltömődve, vagy ha le is tudod szerelni a ventiket, akkor nézd meg alattuk a bordákat is, hogy nem-e porosak, mert akkor a levegő nem tud járni bennük, és nem úgy hűlnek...
Nos, egy angol Win98-ból kiemeltem a hibás képernyőkímélő angol verzióját, (ez működött,) de amint egy teljesen másik képfájlt kiválasztottam, ugyanúgy csontig fagyasztotta a gépet! (Megjegyzem, hogy a "smooth sandowing" opció be volt kapcsolva.)
Nem jó ez sehogyan se, mert amint kiválasztom a "textured flag"-ot és kilépek a beállításoktól, (és ki kell rajzolnia a képernyőre), azonnal csontig lefagy!
![]()
A gép egyébként működik rendesen? Próbáld ki, hogy egy memtest86+-t futtass le rajta, lehet, hogy ramhiba... Bővebben: Link
Más hiba nincs? Driverek jól fel vannak telepítve, a gépben lévő összes hardverhez? Amúgy nem tűnik lassúnak a gép, nem akad? Vinyó a hdsentinel szerint hány %-os? Vírusirtód van? Vírusügyileg mi a helyzet? A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2017
Más hiba ezt leszámítva nincs!
Jól értelmezed!
De ha már ez van, nos hát akkor mi van? (Egy talált tárgynak ne nagyon nézd a bajait ...) Valójában maga a gépház gyárilag annyira zsúfolt (holott az ember előszörre simán monitornak nézné), hogy valójában az itt-ott megvásárolható egy, vagy kétventilátoros winchester-hűtő se igazán fér el rajta/benne. (egyszerűen benn nem sok hely van!) És akkor + ráadásnak - ott van ugyebár - az a nagyméretű kiijelző (talán 51-es, mint a régi képcsöves TV-k) - és valóban csodálatos képe, de adott mellette az érdekesség, hogy az meg szinte süt. Nem csak előre-fele (de azt gondolom), a hátsó oldalon hátra - a másik felére is! Melegítve véle a gép belsejét ... Na majd ha lesz időm, belekukkantok - és kiagyalok valamit ...
Haha -
ez egy Apple gép - így az nem ám egyszerűen úgy kezdődik, hogy "csak" levesszük a hátlapot! Itt egyszerűen NINCS hátlap! Illetve - maga a hátlap a gépet hordozó hátsó alap .... Ezért maga a behatolás az általában előlről megy. Vagyis? Először is a képernyőjét (magyarul magát az LCD kijelzőt) kell nagyon szépen leoperálni róla, és majd akkor lehet a belsejébe "beleokoskodni". Azt meg valójában sajna nem tudom - mert ahhoz bizony elég rövidek a kijelzőkhöz átvezető huzal-együttesek hosszúsági méretei, hogy kijelző (magyarul - TERHELÉS) nélkül valójában ildomos-e egyáltalán a gépet bekapcsolni? Úgy persze egészen más lenne, hogy nincsen rajta előlap (VAGYIS a kijelző), és látom jól, hogy mit tesz maga a gép? A mindenféle ventilátorai által valóban hül - vagy csak simán hülyül? A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2017
Amikor a gépet hazahoztam s legelőször nekiesve széjjelszedtem, ezeket aztán egyből megoldottam .... vagyis - még csak porszemek sincsenek benne!
Amúgy - valójában egy külön tudomány a nagy "szétszedős műtétje" ... |
Bejelentkezés
Hirdetés |