Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Másik oldala nincsen a panelnek?
Úgy talán könnyebben vissza tudnánk rajzolni. ![]()
Bocs ! Íme:
Ha jól látom, csak az R3 korlátozza a töltőáramot, nem csoda, hogy nem bírta a kiképzést. Gyaníthatóan a többi rész csak annyit mutat (nem rajzoltam vissza), fel van-e a töltve az akksi vagy még nincs, de aktívan nem avatkozik be a töltésbe, az addig megy, amíg a masina be van kapcsolva.
A trafó szekunderén mekkora feszültséget lehet mérni? szerk.: Elnéztem, R3 és R4 párhuzamosan kapcsolva, azok adják az áramkorlátozást. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2025
Köszi ! Ma már nem tudom megmérni, holnap folytatjuk.
R3 és R4 párhuzamosan kapcsolódnak. Szerintem biztosíték szerepet szántak nekik. Ha egy 6 A biztosítékot beszerelsz valahova, megfelel helyettük.
R2-es a Zenerrel sorban a potméter körében van. Csak a LED-ek működésébe szól bele. Ha tényleg szakadt, meg kell nézni a Zenert, a potmétert és a ledeket is. Érdekes elméletnek lehetünk tanúi. Előlapon felirat.: "4 A egyenlő 6 A-rel." ![]()
Hasonló (NYÁK más elrendezésű) járt már nálam. Normál ellenállások, töltőáramot korlátozzák. A két fém fülbe való a biztosíték, késes, autós.
Elég gyengécske 4 A-re. 6-ra meg méginkább.
![]()
Azt mondja a gazdája, hogy összeértek a csipeszek egy "kicsit"...
![]()
Hello!
Ha ez így lett volna, az R2 nem ég el. Fordítva tette Ő rá az akksira. És így több a halott, mint elsőre látszik. Amin átfolyt R2 árama, az is halott..
Hello!
Én megpróbáltam visszarajzolni, nem túl értelmes. Az alkatrészeket csak megsaccoltam. Ha már tudod ki kicsoda, akkor esetleg ráírom a rajzra. Minden esetre Célszerű az alkatrészeket kimérni a feszültségre kapcsolás előtt. Ha az R2 is elégett akkor a zénernek is menni kellett. De hogy hova folyt le az áram, azt nem tudom.
Szia !
Hálás köszönet a rajzért ! Megdöbbentő, hogy pár tized wattos ellenállásokon keresztül folyt a töltőáram... Majd kimérem az alkatrészeket, ha lesz időm. Szerinted mekkora ellenállást tegyek be az elégettek helyett ? (Mivel ugye a színkódok elfüstöltek...) És bármilyen módosítási javaslatot elfogadok.
Én tuti építenék egy "normálisabbat" ami az akkufesz függvényében tölt, a töltés végén leáll.
Én úgy látom, ebben semmilyen akkufesz szabályzás nincs, csak a ledeket kapcsolgatja. Vagy valahol elbújt egy FULL LED figyelő kismanó, aki kikapcsolja a töltőt ha az akksi feltöltődött ![]()
https://hvg.hu/cegauto/20101215_akkumulator_tolto
"A legrosszabb minősítést az EUFAB CBC 6 kapta, amely nem tudja szabályozni a töltés erősségét" Idézet: Ehhez kellene a transzformátor szekunder feszültsége. „mekkora ellenállást tegyek be az elégettek helyett”
Én átszerelném az egészet kapcsolóüzeműre mert ez a töltő gyakorlatilag veszélyes az autóra ás az akkura is. Ha nem akarsz ilyennel vacakolni, akkor a két ellenállás, R3 és R4 helyére egy-egy ilyet: Bővebben: Link.
Nem az enyém, úgyhogy marad a kettő ellenállás.(illetve ha még kell más alkatrészt cserélni, akkor az is)
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2025
Hello! Ha két ilyen 1 ohm-ot használsz, akkor kb. 1,2A lesz az átlag töltőáram, ha 12V az akksi.
De "combos" legyen, mert ekkora áram már melegít egy ekkora ellenállást.
![]()
Bakman belinkelte az ellenállást, 1 ohm 3W. Egyébként azt sem tudni mekkora a trafó feszültségesése. A két régi ellenállás mérete nagyon gyengusz. Ez az egész hacuka egy kamu.
Ráadásul ez is ebben a borzasztó műanyag dobozban van, ahol alul jönnek ki a vezetékek. Van neki 2 "lába", tehát elemeli, de olyan kis ívben tud kifordulni, hogy ott fog eltörni. Ha megtört, és összeér, akkor a töltőt védi a biztosíték, de ha rajta van az akkun, akkor fel fog izzani...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |