Fórum témák
» Több friss téma |
Minden ízlés kérdése, nekem se ez, se az nem jön be. GT2-t nagyon nagyon régen építettem, terveztem hozzá saját nyákot, kihagytam a kapcsolókat, mert egy fix állás jött be, mikor próbapanelen összeépítettem. A legfőbb baja a GT2 -nek a koncepció, tehát egy baromi erős fuzz az is tulajdonképpen, ami a végén "jól meg van alul áteresztve", mintha egy gitár hangszórón szólna, mehet a PA-ra minden további nélkül. N amost, ha azt gitár hangszóróra kötöd, eléggé tompa lesz, csak ilyen ítélet metálkodásra való szerintem, meg nekem a gain potméter sem tűnt nagyon használhatónak, kb egy állás tetszett benne, alatta kevés, felette túl soknak tűnt...Akkoriban tetszett, meg a metal zone is...azt is csináltam egyet, eredeti paneltervet bevittem valami tervező programba, mm-ről mm-re...Mai fejjel kár volt az energiát beletenni ,akkor tetszett. Így változik az ember ízlése. Ezeknél a dolgoknál lehet egyszerűbbet és jobbat is csinálni, de ahhoz rengeteg kísérletezés és tapasztalás kell! Tényleg a jfet source követőt kipróbáltad már? Zs.
még nem volt időm, gitár hsz-n tényleg kicsit tompa, de vonalból felvenni nem rossz
Helló mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni, egy bass fuzz pedál építéshez. Kezdő vagyok, de szeretnék belekezdeni, úgyhogy a kérdésem az lenne hogy hol találok kapcsolási rajzot, hol találok megfelelő alkatrészt, mire kell figyelnem, meg hasonlók. Előre is köszönöm a választ!
Kezdő gitáros koromban (most is az vagyok) nem volt torzítóm. Amit használtam az mindig valami szalagos magnó lejátszó volt, csak a lejátszófej helyére kellet bekötni. érdekes hangja volt. Ha nagyon unom magam akkor majd tovább fejlesztem.
GT2 helyett tudtok valami félvezetős előfokot, amely kemény, metál torzítást ad? Metalzone-hoz hasonlót akár. Előre is köszi!
Sziasztok. Nekiálltam tesztelgetni a zengető tankot. A felállás az lenne, hogy a zengető a hangdobozban lenne úgyhogy a bemenetét nem kellene használni. Ezzel kapcsolatban egy olyan kérdésem lenne, hogy ebben az erősítő kapcsolásban hová érné meg bevezetni a zengető jelét? Én a hangerő potméter után kötném de persze csinálnék előerősítőt és hangerőszabályzót a zengetőnek. Ez így vajon működne? Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!
Idézet: . Ezt hogy érted? És mi lenne a zengetőd konkrét kapcsolása? Megnéztem a fotóalbumod (bevallom őszintén szokásommá vált, gratula a sok munkáért!) és láttam a low cost kombó tervet, az elő fokozathoz lenne hozzászólásom, ha így kéretlenül nem sértelek meg vele! Az első fokozat utáni csatoló kondit túl nagynak vélem, félő, hogy "blocking distorsion" lesz, az a ronda recsegő, zizegő valami a gitárjel attack-jánál. Én azt bátran levenném 100nF-1µF re 100kOhm potihoz. A második fokozat után sem kellene az az 1µF kicsatoló, ha végig követed a tone stacket, az blokkolja a dc-t a föld felé, magyarán nem jutsz el a földig ellenálláson keresztül. Kár a jelútba olyasmi, ami felesleges oda szerintem. Ugyanúgy a C12-es is feleslegesnek tűnik, a hangerő poti nyugodtan mehet egyből a tone stackra. A tápot pedig stabilizáld meg valahogy, ha más nem valami áteresztő tápot adj neki, mert érzékeny lesz a táp felől jövő fűrész brummra! De egy 24V os 7824 es is tökéletes 30V ról! Bocsi, hogy így kéretlenül osztogatom a tanácsot, csak megtetszett a dolog egyszerűsége, na meg lenyűgöz az energia, amit beleteszel a témába! Csak így tovább! Zs. :integet2: „A felállás az lenne, hogy a zengető a hangdobozban lenne úgyhogy a bemenetét nem kellene használni”
Ha nincs kedved magad kikísérletezni valamit, akkor ajánlom építs egy dr boogeyt j201 esekből. De a tone stack után tégy buffert, ha úgy mennél a tda-ra Meg leszel vele elégedve, garantálom. Pár helyen belenyúlsz, egész jó dolgot lehet belőle kihozni...Metal Zone nál fényévekkel jobb lehet! Zs.
Szerintem nem járható út az elképzelésed, nézd meg hogy van ez megcsinálva a csöves meghajtás az erösitőben, ha megnézed a fender blues junior kapcsolását abban egy ic a reverb meghajtó. A gugliba beütöd /reverb schematic/ nem győzől válogatni.
MetalZone esetleg?
Sziasztok. Mai nap folyamán volt egy kis időm tesztelgetni a reverb-et. Első elképzelésem, amit tegnap írtam az volt, hogy magába a hangdobozba rakom a zengetőt és majd a doboz rezgése meghajtja majd. Most viszont kipróbáltam a dolgot és arra jutottam, hogy inkább külön dobozba tenném. (mint például a kapcsolás amit Jampi tett fel)Utánanéztem és Ezt a kapcsolást használnám majd hozzá. A zengető tanknak meg külön dobozt csinálok majd.
ZSozsóó: Köszönöm a tippet az előfokkal kapcsolatban! Egyenlőre még csak tervezgetem, de majd lassan rákerül a sor annak a megépítésére is. Egyébként a tápot egy 7815-el akarnám megoldani (nyákterven már rajta van), de nem biztos hogy tetszeni fog neki a 30V körüli bemenő fesz. Átrajzolom majd a kapcsolást az ajánlásaid alapján. Produktív hangulatom kerekedett és most minden régi "hülyeségem" eszembe jut, amit meg akartam csinálni Lassan befejezem majd a kóruspedált is, úgyhogy nemsokára benépesül a nemlétező pedalboard-om Köszönöm a segítséget még egyszer.
Hol, miben kéne belenyúlni? Te elkésztetted már? MetalZone van gyári, szal azt nem akarok
Hello!
Bf245 Uds max = 30V, Ugs max =30V, szóval a 24V -ot nevetve megeszi én azt ajánlanám és a 24V os stab ,ha jól emlékszem 30-35V körüli táppal is jól megy. Én kizárólag 24V -ról járatom a jfetes kapcsolásaimat, szerintem ott nyílik meg igazán, akkor tudod a gate-et jól "túllőni". Persze a tiedben az nem cél, az tény. Kicsit klasszikusabb, "kerekebb" , párosabb felharmokhoz érdemes csökkenteni a source ellenállást is, csak tipp, az már globálisan az egészet nem nagyon érinti. Zs.
Készítettem már abbó la cuccból igen, tulajdonképpen azon indultam el oda, ahol ma járok, persze nem sok köze van már a kapcsolásaimnak hozzá. De kiindulásnak jó, meg azért egy amolyan MT2 darázsfészeknél még az összelapátolt, mindenféle válogatás nélkül megépített dr boogey is komolyabban szól! Amibe én belenyúltam, az a source ellenállás értékek, mert úgy nem túl jó, ahogy az eredetiben van, a hozzá tartozó bypass kondik sem az igaziak abban a formában ,a csatoló kondik értékén is játszottam eleget, meg ami alap, ha operálni akar valaki a tone stackot meghajtó source követő "torzításával" ,akkor azt is hangolni kell. Mert alapból torzítani azokkal az értékekkel kb semmit nem fog, csak alacsonyabb impedanciával hajtja a tone stackot, ami elmenne az előző fokozat drainjéről is simán...Kb ilyen modok és egy tápfesz emelés és csodálatos javulás érhető el az alap áramkörhöz képest. Nagyon fontos a jó árnyékolt kanóc legalább a gain potinak a csúszka-föld lábára, a gate- el soros nagy értékű ellenállás megfelelő elhelyezése ,az áramkör gyakorlatilag legérzékenyebb pontja), a rendkívül stabil és jól szűrt táp (nem hülyeség egy külön gréc+puffer+ stab tápot készíteni neki, így a végfok fűrész brummja az ő tápján semmiképpen nincs jelen, a kb 2-3mA -nyi tápáramnak meg be lehet tenni nagyvonalúan 1-2mF -ot is, alapból alig lesz a tápon brumm), mert bizony az meglovagolja a torz jeledet és nagyon nem mindegy,hogy az milyen...kezdésnek az alap áramkör teljesen jó, csak tegyél a tone stack után buffert, ha a tda-ra akarsz lépni vele. Meglátod milyen, aztán rajtad áll, hogy tovább fejleszted -e. Zs.
Feteket hogyan kellene válogatni? Miét és hogyan kéne mérni? Tonestacknek tudsz ajánlani valami kapcsolást? Másik csatornához is kéne ugye... Előre is köszi
Sziasztok!
Hol lehet beszerezni fémdobozt a pedálomnak? Van esetleg egy netes oldal? köszi
A fet Ugsoff ( nulla drain áramhoz tartozó gate feszültség) és Idss ( nulla gate-source feszültséghez tartozó drain árama) -re kellene válogatni. Az alacsony Ugsoff-ú jfetet lehet hamar "berottyantani", tehát torzítóba azok az ideálisak, aminek ez a paramétere minél alacsonyabb. Kéz a kézben jár az Ugsoff az Idss-el valamilyen szinten, tehát egy alacsonyabb Ugsoff-ú j201-es relatív alacsony Idss-el is rendelkezik. Elegendő az egyik paramétert mérni csak. A zárójelbe tett mondatom le is írja a mérés körülményeit:
Ugsoff: mérem a drain áramot, míg egy feszültség generátort(mondjuk egy telep egy soros ellenállással, potival) teszek a bemenetre és azt változtatom(negatív irányba), míg elzáródik a fet, a drain áram nulla nem lesz, Leolvasom a feszültség generátor értékét, annyi az Ugsoff. Idss: a gatet rövidre zárom a source-al és lemérem a drain körben az áramot, az az Idss. Mindkét mérésben a drainre adunk pl 9V ot vagy 12V ot, de akármennyi jó, aztán ide jön az árammérő, míg a source a földön. De ha ellátogatsz a www.runoffgroove.com oldalra egy egyszerűbb mérési elrendezést találsz a fetzer valve kapcsolás leírásánál. Az is tökéletes. Kezdésnek ne válogass, úgysem akarsz szerintem 100-200 jFetet venni, amiből kb 20 lesz olyan, ami igazán jó egy higain torzítóba. Én 400 körül járok itthon, szét vannak válogatva zacskókba, vannak elég "jók", elég "rosszak", meg az átlag. Az elég "jók" amiket nagy torzítású dologba tennék, az átlag már kicsit necces, de okosan abból is ki lehet hozni sok jó dolgot... Másik csatornád milyen lenne? Maga a kapcsolás is fontos ahhoz, hogy ilyen tónust tennél bele! Zs.
Szia! pl.: Itt találsz sokfélét, én is innen vettem alu dobozt. De végül is bármibe belelehet építeni amit találsz otthon, vagy lemezből is hajtogathatsz.
A másik csatorna clean, semmi előerősítő, ide lehet kötni a pedálos dolgokat, csak egy hangszín lenne mögötte.
Arra figyelj ilyen erősítő tervezésekor, hogy a két csatorna hangzásban ne legyen túl szélsőséges. Magyarán váltáskor ne úgy szóljon, mintha egy másik erősítő szólna.
Amit tegnap elfelejtettem még mondani az átalakítással kapcsolatban, hogy az első fokozat a dr boogey- ban szvsz legyen tiszta, amennyire lehet. Próbálkoztam több megoldással, betettem egy 2 fetből álló visszacsatolt rendszert alacsony erősítéssel (lehetett egy potival változtatni, az volt a bemeneti érzékenység), próbáltam "gyengébb" (nagyobb Ugsoff-ú) J201 el, J202-vel, 2n3819-el stb. Ami fontos, hogy ne lőjje túl a pikap az első fokozatot, a gitár jele az attackban is maradjon az Ugsoff alatt (ide a 2n3819 tűnik jó megoldásnak, annak 2-3V között tapasztaltam ezt az értéket, esetleg kell a bemenetére még egy enyhe osztó), a fokozat erősítése pedig a tápfeszültség függvénye, legyen helye "kirajzolni" a kimeneti jelet.Természetesen a source bypass kondi sem nagyon kell. Valahogy nekem ez jött be, ez nem általános igazság. Az első fokozatnak elég jónak kell lennie, alacsony zajjal és anomáliákkal, mert a többi csak felerősíti ezt! Ami fontos még, a jfet elég gyors jószág, lassítani kell rajta, a gate-föld közé nem fog megártani 68-120-220pF kondenzátor (attól függ mekkora a vele soros bemeneti ellenállás) és ami még nagyon fontos a drain ellenállásra is biggyesztek mindig 120-270pF -et. Amennyiben lehet itt nem hülyeség a műszerellenállás használata sem! A tisztád jöhetne egy ilyen közös első fokozat után is, átmegy egy klasszikus FVM tone stackbae, aztán egy fogadó erősítő, hangerő és kész. Ennyi azért kell, hogy a veszteségeket pótold és egy szintre emeled a két csatorna jelszintjét! Pedálos dolgokkal is oké a dolog. Zs.
Hali, a zengető külön dobozba szerintem jó gondolat, így elég rugalmas lenne a dolog, kicsit letisztultabb az egész elképzelés is.
Az előerősítődre visszatérve egy pillanatra a nyákkal kapcsolatban lenne most észrevételem. A föld nem tetszik a tápnál, mert a grécről veszed a földet. Ez így sanszosan búgni fog! Minden tracknek van ellenállása, ami függőlegesen megy le a pufferhez, annak is, így azon folyik a kondi töltő árama. Azon a track ellenálláson ez a töltö árammal (brummal) arányos feszültséget fog ejteni, így a gréc lábánál a földed már nem egy "egyenes" vonal, hanem egy brumm alakú vonal, ez rángatja majd az egész előerősítőt. A nagy impedanciák ezt meg tárt karokkal várják. A föld mindig a puffer lába legyen én a helyedben a puffer -áról elmennék a stab földjére és megszűntetném a gréctől felfelé menő föld vezetéket. Magyarán áthelyezném... :yes: Leírtam ezt így részletesen, mert ez elég gyakori probléma, lehet belőle szerintem tanulni! Bocsi az agymenésért ismét! Zs.
Idézet: Ezt részleteznéd? Milyen közös első fokozat? Fogadó erősítő? WTF? „A tisztád jöhetne egy ilyen közös első fokozat után is, átmegy egy klasszikus FVM tone stackbae, aztán egy fogadó erősítő, hangerő és kész. Ennyi azért kell, hogy a veszteségeket pótold és egy szintre emeled a két csatorna jelszintjét! Pedálos dolgokkal is oké a dolog. Zs.”
Gondoltam építesz egy dr boogey féle torz csatornát, aztán az első fokozat lehetne közös a torz és tiszta csatornának. Egyik irányba elmenne a torz gain potija felé,innen folytatódna az alap áramkör, a másik irányba meg a tiszta hangszínje felé,amit követne még egy erősítő fokozat, a tone stack fogadó erősítője...Aztán a végén meg választanál torz meg tiszta között. Ha még ezután sem érted, esetleg lerajzolom majd este...
Nagyjából világos, de a tisztát miért kell belevinni ebbe a cumóba? Pedál meg nem fogja túlhajtani?
Egy gitárerősítőn a tiszta csatorna soha nem arról szól, hogy átugrom az előerősítőt és ráteszem a gitárt a végfokozatra. Egy hangszínt a hatékony működés érdekében alacsony impedanciáról illik hajtani, a gitár kimenete jellemzően nem éppen alkalmas erre midnen további nélkül, ezért egy fokozat illik a bemenet és a hangszín kör közé. Persze elvi akadálya nincs egy passzív elő erősítőnek ,ami egy hangszínből áll... de jel veszteséged lesz rajta, halk lesz a torzhoz képest, vissza kell osztani a torzat, erősítést növelni a végerősítőn stb, csak kalamajka...A pedál kimenetén meg van egy olyan tekerő, hogy hangerő, azzal lehet szuperul küzdeni a túllövés ellen! :integet2: Zs.
Ééééértem most már. Kezdek rájönni, hogy nem sok köze van a hifierősítőkhöz. Tudnál még megdobni bevált, általad kedvelt kapcsolásokkal, egyéb infókkal? Ezeknek sajna híján vagyok. Eddig is rengeteget segítettél. Köszi, hello!
Húha, bevált kapcsolás... Ami fontos, hogy szvsz, ha elő, dinamikus hangot szeretnél, akkor a műveleti erősítőket száműzni kell a jelútból, amennyire lehet, persze ez csak az én véleményem. Aztán kérdezheted ,akkor miért teljesítmény műveleti erősítőt használok végfokozatként...kompromisszum. Nem a műveleti erősítő tényével van a baj szerintem, hanem a hatalmas visszacsatolásokkal, lehetnek a statikus torzítások kimérhetetlenek, ha a dinamikus torzítások meg szétcseszik a nagy dinamikájú gitárjeled. Jfet szerintem amivel van értelme foglalkozni. Abban meg nagy titok nincs: erősítő fokozatok egymás után, a fokozatok közötti csatoló elemekkel. Nézz meg pár csöves áramkört, topológiailag fogd fel, aztán fettel lehet realizálni (helytelen közelítés egy az egyben lecserélni a csövet fetre, meg alacsonyabb feszültséget adni neki, persze működni fog úgy is). Abban a tisztában amit felvázoltam nagy titok nincs. Készítesz egy erősítő fokozatot mondjuk 2n3819-el vagy bf245-el vagy j201 el, utána egy klasszikus tone stack (ajánlom az ingyenes tone stack calculator programot) aztán még egy fokozat valamilyen fettel a passzív hangszín veszteségeinek pótlására. Kimenetén esetleg hangerő és lehet váltogatni a torz és tiszta között. Nem kell túlmisztifizálni a dolgot, egyszerű kapcsolás, kevés alkatrésszel, mindig ez vezet célra! Google-n találsz számtalan kapcsolást, mazsolázz közülük! De mondom, a jfetek hatalmas paraméter szórása miatt mindig hangolgatni kell szerintem...Zs.
Olyan programot nem ismersz, mely egy egész áramkört tud modellezni? Úgy értem berakok egy kapcsolási rajzot és meg lehet nézni, hogy működik-e, meg hogy hogyan, illetve különböző értékek változtatásával mit lehet elérni.
Szeretnék csinálni egy rúgós zengetőt a készülő fullcsöves kombómhoz, de nem tudom hogy milyen rugóval lehetne a legjobb eredményt elérni. Ha valaki megmondaná a frankót a rúgók átmérőjére, hosszára, anyagvastagságára, feszítettségére vonatkozóan, akkor olyan rúgókat tekertetnék. A meghajtó és a piköp saját szisztéma szerint készül. (gyárit nem akarok venni)
Milyen csövek lesznek a kombóban? Milyen típusú hangra lesz kihegyezve?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |