Fórum témák
» Több friss téma |
A Wharfedale oldalán található infókból próbálok következtetni, ott "quasi-3 way full range"-ként emlegeti. Ebből arra tippelek, hogy az egyik mély nem dolgozik középtartományban - 2.5 út, kvázi 3 út
A 2" drivert 1,8kHz-en vágja adatlap szerint, a 1,4" vágása biztos, hogy feljebb van ebben az esetben. Vertikális iránykarakterisztika: Ha két hangszóró azonos tartományban dolgozik és a távolságuk kisebb mint az adott hang hullámhosszának fele, akkor nyalábolás lép fel. 500 Hz-nél ez mindössze 34,4 cm, szóval 15" hangszórókat sem lehetne problémamentesen illeszteni 500 Hz felett. Ok: bizonyos síkban,szögben a két hangszóró nem egyforma távolságban van a hallgatótól. A távolságkülönbség fázistoláshoz vezet. A fázistolás pedig kioltáshoz. Bővebb irodalom, úgysem tudom jól elmagyarázni: Bővebben: Link (9. ábrától lefelé) Itt egy szemléltetés: Bővebben: Link Pl. 2000 Hz-nél látható, hogy vízszintes síkban aránylag egyenletes a hangnyomás, viszont függőlegesen jelentősen változik. Hozzá kell tennem, ebben az esetben nincs figyelembe véve a hangszóró egyéni iránykarakterisztikája, szóval nem teljes a dolog. De annyi biztos, hogy vannak kioltások ha 1-2kHz körül két 15" mélyközép hangszóró párhuzamosan működik... Visszatérve a Wharfedale EVP-hez: az adatlapjában azt állítja, hogy nem csak horizontális síkban megfelelő a sugárzás hanem vertikálisan is, ellentétben sok hangfallal... Ezért mertem azt következtetni, hogy középtartományban nem szól mindkét hangszóró. Persze ezek még nem adnak teljes képet, a hangváltó, hangszórók iránykarakterisztikája, elhelyezése, stb. mind jelentősen befolyásolja az egészet... nem egyszerű!
Üdv
Lehet hogy rosszul tettem fel a kérdést.Nem az elméletére voltam kíváncsi, az megvan, az ok. Alaptételként fogadjuk el hogy az ami az adatlapon van az nagy ráhagyással kezelendő. Mivel mi is pont ilyen rendszerű ládákat használunk, ezért is ki merem jelenteni, hogy a valóságban ez a probléma sokkal kevésbé számottevő mint ahogy azt az elmélet igazolná. ( Ez Smaart 6-os mérésekkel is alátámasztható)( Lásd még általam említett martin f215+--ott sem foglalkoznak vele. ) Az agyon vissza passzív váltózás szerintem sokkal nagyobb gondot jelent a fázismenetben. Ha már mindenképp, akkor legyen 3 út aktív. Az megoldás. A vertikális iránykarakterisztika stackelt cuccoknál-mint amilyen ez is-gyakorlatilag nem mérvadó. Az lenne a legjobb, ha a vertikálisa felfelé 0°-lefelé5-20°lenne. A többi energia elvész, kárba megy. Kicsit más a helyzet ha a stackelt motyót riggeled. Még egyszer mondom, a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy mérés alapján ezek a kioltásokat és összegzéseket simán ki lehet simítani egy processzorban lévő parametrikus eq-val. A legegyszerűbb megoldás egyébként az, hogy 2"-t raksz a dupla 15" fölé, annak a keresztfrekije levihető a 6-800Hz es tartományba, ami alatt ez a jelenség abszolút elhanyagolható tartományba esik. Az igazán jó megoldás szerintem az EAW kf 650ben alkalmazott vagy ahhoz hasonló megoldás. 15"+10 vagy 8 vagy 6,5"+1,5 vagy 1". Természetesen 18" subbal, aktív 4 útban hajtva. Sajnos kis hazánkban sok felszerelést nem arra használnak, amire való. A "Kismartin", a w8lm line array, bár rengeteg van belőle az országban, és mindenki mindent tol vele, azért valljuk be őszintén a maga 2x8"-val rockra és még sok minden másra sem lenne való. Szegény 8" úgy elfogy a 80-250Hz-es tartományban mint a huzat. Nem is szól úgy, nincs benne az az elementáris "erő" ami egy 15"-ban, aminek kellene lennie. A felett viszont már szebb a hangképe. De hát ez van szegény ember vízből főz. Az is egy vagyon, de hát a valóság az hogy az igazán jól szóló line array rendszerek mind a legnagyobban, az m3d, a v-dosc, a k1, a longbow és a többi. Ezt figyelembe véve talán nem meglepő, hogy a lacoustics a legújabb mini line array hátuljára gyárilag ráírta hogy NO ROCK. Erről ennyit.
Sziasztok! Lábdob hangosításában kérnék segítséget.
Eddig nem igazán sikerült normális hangzást kicsiholni. Maga a lábdob teljesen átlagos kategória, jó hangzással. Olyasféle tompa puffanás a hangredszer végén az eredmény. Sajnos csak hagyományos mikim van (pg 48) Konzerv zenével nagyon jó és ütős a lábdob hang.
Sajnos el kell hogy keserítselek. Rendes, erre kitalált mikrofon nélkül ez nem fog menni. Sennheiser e602, Akgd112, Shure beta 52, Audix d6. Ezek a profi mikik amiket használunk, nagyszínpadokon is használnak. Létezik ezeknél jobb árfekvésű miki is, mely bár messze nem hozza azt a hangzást, de a pg 48nál nagyságrendekkel jobb. ( Gatt meg nem tudom még mik léteznek-széles a skála.) A Pg 48 semmilyen paraméterében nem tudja azt amire szükség van a feladat megoldásához. Az EQ beállításnál próbálj meg 60-80Hz körül emelni, 250-350Hz körül vágni, ha némi "csattanó" hangot is akarsz akkor 3kHz-nél, és 16KHz-nél emelni. Ezek hangszerfüggő paraméterek. Csodát tud még tenni egy noise gate is.
Köszi! A zaj kaput ki tudnám vitelezni egy alesis kompresszorral. Sajnos a miki vásárlás még várat magára. Esetleg a zaj kapuzást kifejtenéd bővebben?
Mi e berendezés típusa?
Alesis 3630
Ha bevált kompresszor beállítási paramétereket tudnál írni (ratio,küszöb ,megfogás elengedés) ami megfelelő lehet egy rock zenekar számára azt is megköszönném. (( Én csak egy lelkes dobos vagyok ))
Van valakinek tapasztalata AKG D11 ,vagy AKG P2 hangszermikrofonokkal?
Hát senki nem jár erre?
Szia!
Nincsenek ilyen "fix" paraméterek. Itt le tudsz tölteni egy kis könyvet melyben találsz sok alapelvet, iránymutatást, de ne vedd ezeket szentírásnak. Az általad említett Alesis az inkább egy kompresszor némi gate funkcióval. Ha dobra használod, akkor a kompresszor részét kapcsold ki (a ratio control 1:1-re legyen állítva - ekkor a kompresszor nem dolgozik). A lábdobra és a tamokra rakhatsz insert-be gate-et. A threshold természetesen itt is az a küszöbérték, ami felett a kapu nyit. Ez adott helyzet-csatorna kivezérlési szint-, hangszer és mikrofonfüggő, a rate pedig a kapu visszazárási idejét szabályozza. Fülre állíthatod, ahogy neked tetszik az adott műfajra. Az általad említett mikiket nem ismerem, de a d11-es mindenképp jobb lenne lábdobra mint a pg48.
WSX-et építettem mégis. Pozdorjából lett végülis mert a rétegelt túl drága lett volna, de nekem megfelel úgyse használom minden hétvégén (sajnos..). Egyik haverommal csináltuk, próbáltunk jó illesztéseket csinálni és ez aránylag sikerült is. Összeragasztottuk csavaroztuk most már csak baltával lehet szétszedni. Még nincsenek teljesen készen, ha érdekel valakit akkor majd még töltök fel képeket róla. Gondoltam megosztom ezt a kis örömömet.
Ügyesek vagytok, milyen hangszóró lesz benne? Szerintem nyugodtan publikálhatsz képeket! Sok sikert a további építéshez!
Sziasztok!
Egy sürgős problémámmal kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni, nemrég rendeltem egy wharfedale evp-15 típusú passzív hangfalat, 300w-os 8ohm-os ellenállással. A kérdésem az lenne , hogy milyen erősítővel hozhatom ki belőle a maximumot, a lehető legolcsóbb áron. A választ előre is köszönöm.
Építs neki TDA 7294 hidat. Az kitapossa neki...
Egy ideig tuti, hogy beyma 18G480 mert csak olyanom van egy pár. Aztán majd még kiderül.
Na készek a dynacord koppintások szépen szólnak nagyon, ezek alá kéne még egy mély és ugye olcsón http://hangositastechnika.hu/product_info.php?cPath=71_78&products_id=698 , erre gondoltam, milyen ládát ajánlanátok bandpass, tölcsér ? vagy esetleg egy sima kis láda. Ők is kint illetve bent lennének használva.
Engem is érdekelne láda ilyen hangszórókhoz.
Hello
A segitsegeteket szeretnem kerni. Volna egy eminence beta-12a difuzorom es nem tudom hogy milyen doboszt epitsek hozza. En egy ket utas hangfalra gondoltam kiseb hangositasokra. Eloreis koszonom.
Srácok tudtok valami informáciot Rh sound 1270-es hangszoról pl hogy menyire jó ,vagy milyen a minösége.Köszönöm a segitségeket
Hali!
35 literes zárt, vagy 50 liter körüli reflex. Szimuláld le a bassbox pro-val, vagy a jbl speakershop-pal. Az adatlapja egyébként letölthető.
Helló,szerintetek ez nagyon szólna.Érdemes lenne megvennem,ha kisebb kültéri rendezvényeket szeretnék vele hangosítani?Abszolut nem értek ezekhez,kérlek segítsetek!
Akkor inkább vegyél 2 full range TOP ládát ,meg építsél hozzá 2 tölcséres mélyet. Valami beyma vagy eminence minőségű hangszórókból. Az olyan cuccokat kerüljed amikben piezók vannak.
Ezzel az a bajom ,hogy 2 szub van benne ,egy aktív és egy passzív.A passzívhoz kell külön erősítő is.Ekkora összegből már nagyon jó rendszert össze lehet hozni.Persze határokon belül.
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy pl.: az EMINENCE vagy a BEYMA hangszórók mitől olyan jók? A membrán felfüggesztésében vagy a tekercsben? Meg még azt szeretném kérdezni hogy melyik adatokat kell néznem egy hangszórónál hogy azt merjem mondani hogy jó? Vagy ez csak tapasztalat útján lehet? (mondjuk az Eminence-t azt énis tapasztalom nap mint nap hogy nagyon nagy nagyságrendekkel jobb mint a sal vagy hasonlok.
Hát talán az érzékenység, teljesitmény,minöség nem szagatja a füledet mint a flex.Röviden enyi.
Szia!
Megépítetted a Microscoope-ot? Tölcsérest kéne építenem,és gyűjtöm az infókat,ezért érdekelne.
Nem én 1850-et építettem de nem ajánlom mert elég rossz terv Ha tölcséreset akarsz építeni akkor Martin WSX a legjobb választás
Köszi,megszemlélem! Mi a baj a 1850-el?
Az 1850 nem tud igazán mély hangokat kiadni vannak kiemelései néhány frekin ami szinte már irritáló meg mondom nem megy mélyre csak kopog meg mindent összerezget ami körülötte van de mégse szól rendesen. Ha tölcsérest akarsz épiteni akkor mindenképpen a WSX-et meg esetleg a Hog Scoop-ot tudom ajánlani.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |