Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Én nem látom. Az is ki lett maratva, ha karcot látsz akkor az az üvegen van.
Igen az üveged kicsit karcos meg szöszös is
Az csak a scennerének az üvegjén lévő kar szerintem. De ha nem majd ő megnézi nagyitóval .
Hát az vagy szösz, vagy nem tudom mi a szösz Lehet megkarcolta valami.
Akkor csak eszetlenkedik a szemem. Amúgy ügyesen csinálod a panelok!
Megcsináltam a nyákpucolós videót, itt megtaláljátok:
Bővebben: Link Sok időm nem volt, széleket sem pucoltam, de a lényeg látszik. És persze vizet nem látott. Ennél retkesebb nyákot nem találtam.
Sziasztok!
Ugye jól érzem, hogy levilágítás esetén INVERZ-be kell nyomtatni a fóliára?
Hello!
Idézet: „Előtte is ugyan azzal zsírtalanítottál ,mint "azóta" ? Nekem a 200 fok kicsit soknak tűnik. Milyen nyomtató ?” Ott a ződ pont! Ma megnéztem újra a vasalót (kíváncsiságból), valahohgy megnyúlhatott a bimetál vagy mi, most 227C-fokot mértem a talpán ugyanabban az állásban mint ahogy korábban használtam akkor 200 volt max. Úgy tűnik "felforrt"a toner mikor rávasaltam a nyákra ezért lett sz..r. Ma lejebb vettem (már majdnem a nylon állásban van....) így jó lett megint. Köszi a tippeket! üdv:L
Illetve még egy dolog:
Akkor mi történik, ha nem próbálgatom, hogy hány percig kell világítani hanem azt mondom, hogy 20 perc és kész. Ha tovább világítom a kelleténél az okozhat gondot?
Mit értesz inverz alatt?
P20 vagy gyári lakkos nyákra ott legyen fekete ahol meg kell maradni a réznek, Dry fóliánál ott legyen fehér ahol meg kell maradni a réznek. Levilágításnál nyomdai filmnél nem gond ha tovább világítasz, házi gyártmánynál nagy gond, mert az soha nem teljesen fekete.
Tehát a maró anyag ott fog marni ahol megvilágítom a nyákot?
A fólia ott fog bekeményedni ahol megvilágítod a nyákot, ellenkezőleg működik mint a p20.
Előhívás után, de még maratás előtt hogyan venni észre a levilágítási hibákat?
A dry fólia bekeményedik ahol uv éri, tehát ahol meg kell maradni a réznek ott átlátszónak kell lennie, a többi helyen ahol nem éri uv lemosható. A p20 meg lebomlik ott ahol uv éri, tehát ahol meg kell maradni a réznek azt meg kell védeni az uv-től tehát ott fekete.
Mind a kettőnél tisztán ki kell rajzolódni a rajzolatnak, És mind a kettőnél a megmaradni kívánt réz fedett a festékkel/fóliával, a lemaratandó meg réz színű (merthogy réz)
A fóliánál levilágítás után is tisztán látszik a rajzolat a p20-nál valami sárgás árnyalatot kap, de kivenni tisztán a rajzolatot nem lehet, de elárulhatnád melyik technikád használod, mert akkor csak arról kelett volna írni, nem kavarodnál össze. A fóliánál nem nagyon lehet hiba ha jó maszk, max ha por megy alá, vagy valahol felpúposodik, mert szennyeződés maradt a panelen. Ilyenkor kicsit lehet játszani a maszk felrakásával, fúrt nyákoknál ilyen lehetőség már nincs, mert a lukak adottak.
Láttátok a fémgyapotos videót? Elég gyors a legretkesebb panelen is nem?
Gyárilag fényérzékeny nyákom van és írásvetítő fóliára nyomtatok.
Kipróbáltam az időket. 4 perc elégnek bizonyul, de valamiért a nyák fele akkor is homályos lesz.
Ez minek lehet a jele?
Én arra is gondolok, hogy nem volt tökéletes az összeszorítás. 3db UV csövet használtam és egy kibelezett A3 fénymásolóba vannak.
Annak van szerepe, hogy, ha kibélelem fényvisszaverő anyaggal? Pl. alu fólia?
Perszehogy, akkor tükröz, és jobb a hatásfok! Én mindig tovább világítok a kelleténél, de jó leszorítássál, meg jó festékes fóliával, hogy szép legyen az előhívás.
Nyomdai fólia ezért jó. Világíthatod amíg akarod. A házilag készült maszknál meg ha tovább világítod szétesik a vezetősávok alatt is a lakk. Pontosan lődd be.
Kénytelen vagyok házilag maszkot gyártani mert sokba kerülne mindenféle kis mintákkal nyomdába rohanni. Összevárni többet meg sokáig tartana.
Egyébként csak a szélek lettek homájosak alá nem világított a festéknek.
Még valami:
Ha ott felejtem az előhívóban vagy sokat áztatom benne vagy túl tömény az oldat az hozhat további gondokat?
Szerintem növeld a távolságot a panel és fénycsövek közt , az egyik helyen már elég a levilágítás (a fénycső felett) a másik helyen kevés (a fénycsövek közt ) és a távolsággal együtt az időt is növelheted (vagy tedd közelebb egymáshoz a csöveket .
8,5cm -re vannak a csövek egymástól. A nyáktól kb. 3 centiméterre. Sajna a mélységen nem tudok változtatni.
Vagy veszek több csövet vagy kidobom a másolót és csinálok dobozt. Sajnálom kidobni mert egy csomó dolgot tudok benne tároli így, hogy kibeleztem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |