Fórum témák
» Több friss téma |
Hali.Szerintem... Nem túl bíztató ,amiket írsz...egy ilyen zárt motorból, ha sikerül kiszabadulnia a füstnek, akkor...jó eséllyel tekercselés lesz belőle, vagy színesfém-hulladék...de azért amit én gondolok a bekötéséről, leírhatom... Ez egy 3 fázisú motor volt eredetileg, fázisonként 2 szál. Az egyik szál az egyik oldalon, a másika másik oldalon, és mindegyik fázisnál így volt. Nem tűnik túl nagy teljesítményűnek. Gondolom, csillag kapcsolás esetén 380 Voltos, úgy méretezték, de ez utóbbi gondolatom igazából a tekercselési adatokkal (menetszám, huzal átmérő) változtatható. Egy fázisra csak úgy tudod bekötni...hogy ha akkor is megfelel a célra, ha jelentősen csökken a motor terhelhetősége. Amúgy ellenállás méréssel meg kéne állapítani, hogy az egyik oldali szálak közül melyiknek melyik a haverja. Elvileg mindegyik párosnál egyforma értéknek kell lennie. Ha elnevezzük az első párost "U"-nak, a másodikat "V"-nek, a harmadikat "W"-nek, és az egyik oldalt "1"-nek, a másik oldalt "2"-nek, akkor: lesz U1, U2, V1, V2, W1, W2. Ha 220 voltra akarod bekötni, akkor delta-kapcsolásba kell először bekötnöd. A kötések szerintem: U1-V2, V1-W2, W1-U2. Ezt a sorkapocsba meg is lehet valósítani. Utána az egyik kötésre fázis megy, a másikra nulla, a harmadikra kondenzátoron keresztül a fázis. A kondi értékéről mások már írtak, erre nem akarok kitérni, de ha füstölt a motor, akkor nem tudom, érdemes-e...lehet, először szét kéne szerelni, ránézni a tekercselésre, nincs-e szénné égve...Amúgy ha a müszeres mérésnél nagy eltérések vannak az egy fázisra jutó ellenállás-értékek között, akkor biztos, hogy menetzárlatos, de ha egyformák, az nem jelenti azt, hogy nincs menetzárlat a motorban. Ha 3 fázisra akarod bekötni, akkor csillag kapcsolásban próbáld. Akkor egyszerűbb, mert az egyik oldali 3 szálat kell össze kötni, és a másik oldali 3 szálra megy a 3 fázis. (Ha jónak ítéled, akkor sem árt áramfelvételt mérni...)
Hali köszönöm szépen amit irtál segitett már müködik egy kisseb féle fürészgépet csináltam belöle nem gyengén szakit ahoz képes hogy kis motor van benne erö
Mindenkinek köszönöm a sok segitséget. Üdvözletel:Smokeking
Sziasztok!
A képen látható motornak valószínűleg a tekercsfejbe épített hővédelme szakadt meg. Egy próbát talán megér,hogy szétbontsam a tekercsfej bandázsolását,de mivel bandázsoljam össze újra? Szakszerűen végzett munkához mit szoktak alkalmazni,esetleg hol kapható? Üdv. Ottó
Sziasztok!
Piero pump PJW180/42 villanymotorhoz kellene megszakító. Ha netán tudna valaki, pláne szerelővel együtt. Inárcs a helyszín.
Sziasztok!
Kenyérsütö motorja nem indul csak akkor ha meg forgatom , mi lehet a gond ? tudna valaki ebben segiteni ? köszi,,,,,
Vagy a segédtekercs szakadt vagy a kondenzátor romlott el. ( Ha egyfázisú)
Szevasztok!
Ha már a villanymotoroknál tartunk, van egy villanymotorom amelynek tönkrement a csapágya és a rotor súrolta a sztatort.Nagy probléma ez?
Ha a lemezeket nem rendezte át és a tekercsbe nem álltak bele akkor nem.
Ok.Kösz a segítséget.
Esetleg nem kell lakkozni a forgórészt?
Sziasztok
Adott egy porszívó motor. Tünet: fordulatszám csökkenés + szénkefék jelentős szikrázása. Szétszedtem, csapágy tökéletes, motorba pornak nyoma sincs. Forgórész kommutátorhoz csatlakoztatott tekercsvégekből néhány el volt szakadva/égve (kép) Leégésnek nincs jele (szag) Kérdésem, mi lehet a hiba? Hogy tudom kimérni a forgórészt? Esetleg nem is a forgó, hanem az állórészbe kell keresni a hibát? Előre is köszi a tippeket! Üdv
Hello
Biztos hogy a forgórész a hibás. A három kommutátor szelet amit bejelöltél a képen nincs megemelkedve, megégve a többihez képest más színű? Üdv!
Én megpróbálnám "visszavarázsolni" a kiszakadt szálakat (gondolva persze arra hogy elég magas a mechanikai igénybevétel). Gondolom akár megerősítésben is lehet gondolkodni (régebben bandázsoltak is). Méregetni természetesen lehet, de ha nem lesz jó, akkor felesleges hiszen úgyis újra kell tekercselni a forgórészt (vagy venni egy új porszívót)...
Szia
azokon a részeken látszódik hőtől való elszíneződés, de megemelkedést nem látok. Üdv
Szia
Visszaforrasztottam, de kiolvadt (gondolhatod, milyen hőt kaphatott) Akkor biztos, hogy a forgórészbe van a zárlat. Lehet ezeket a fogórészeket tekercselni? Elég komoly kiegyensúlyozási problémát vet fel. Ez egy 3M márkájú toner porszívó, mocsok drága, mindenképpen meg kell valahogy javítani, egyébként már 10 éve teszi a dolgát nálam, nap-mint nap és csak 1x volt csapágyazva, az is azért mert kiszakadt a filter Üdv
Ha márkás akkor talán lehet hozzá alkatrészt kapni...
Szerintem próbálj meg a neten keresgélni a cég honlapján (akár mailt is írhatsz) nekik. Vagy van a B terv, keresni tekercselőt. Sajnos én már nem vagyok arrafelé annyira ismerős (de Pesten is gondban lennék ha hirtelen le kellene akasztani egy mestert). A kiegyensúlyozásban igazad van, a képen látszik hogy a forgórész ki volt...
Szia!
Hajdúböszörményen van egy kis vállalkozó, aki kifejezetten kommutátoros forgórészeket tekercsel elég komoly technológiával. Úgy tudom egy átlag sarokcsiszoló méretű forgórészt új kommutátorral kb. 3500 Ft-ért tekernek meg. Már nálunk sem foglalkoznak ilyesmivel, inkább elküldjük hozzájuk az ilyen kis tekernivalót.
Bocsi most néztem meg csak a képet. Tuti, hogy meg tudják csinálni, nincs gond. Rendesen ponthegesztik az új kommutátort, valamint ki is egyensúlyozzák, mintha új lenne. Megkeresem a cég elérhetőségét.
http://www.freielektro.hu
Azt hiszem ők azok, de még holnap rákérdezek a melóhelyemen.
Köszi, még a főnököm eldönti mi legyen a megoldás, a probléma az idő, posta + tekercselés + posta = 1 hét
De azért mindenképpen biztató, hogy nem kuka
Szia
Úgy néz ki kapok használtat, ami a hibás filter miatt telement tonerral, ami rákötött. A tekercseknél úgy tudom 2 komponensű lakkot használnak, lehet ezt nitro hígítóval mosni? Elvileg nem oldja, mással meg nem jön le az átkozott toner Üdv
Akkor ez megoldódott.
Nálunk mostak már motorokat nitrohígítóval, nem lett bajuk, de ha nem vagy benne biztos próbáld ki egy kis helyen, ahol a legkisebb az esélye, hogy menetzárlatot csinálhatsz. Egyébként a tekercselő huzalok zománc szigetelésűek utána szokták impregnálni levegőn száradó vagy beégetős lakkal illetve gyantával. Nem biztos, hogy két komponensű, de ha ki van keményítve, akkor nem fog kárt tenni benne.
Hello
Fejlemény: kaptam másik forgórészt, de annak is jó pár kommutátorhoz vezető drótja el van szakadva. Nem tudom eldönteni, hogy ez szakadás vagy égés. De most már kezdek kételkedni a menetzárlatosságában, mivel visszaforrasztva tized ohm-ra ugyanaz az értéket produkálja (4,5 ohm) mint a régi forgórésszel. Kérdésem: a kommutátor esetleges nem egyenletessége (ütése) miatt tud-e ilyen hiba lenni, szóval a szénkefék brutális szikrázása következtében i hőfejlődéstől tud-e kiolvadni a forrasztás? Elképzelhető, hogy csak egy esztergályossal kéne fölszabályoztatni a kommutátort? Üdv
A menetzárlatot minden híresztelés ellenére ohm mérővel nem lehet kimérni. Induktivitást, vagy indukált feszültséget kellene mérned.
Szia
Rákötöttem AC 24 voltra, szépen pörög, viszont a keféknél zajos egy kissé, kézzel megforgatva kattog. Befújam kontaktspajval, egyből jó hangja lett, meg nem is szikrázik annyira. Szóval szerintem a kefe-kommutátor kapcsolatba van a hiba, nem elég jó a kontakt, vagy valami ilyesmi. A szénkefe méretileg biztos jó. Nem teljesen értem, miért nem lehet ohm mérővel kimutatni, ha össze lenne szálaknál égve akkor lecsökken az ellenállás, ok, nagy teljesítményű motoroknál ez a mérés nem működik, de itt miért nem? Üdv
Ha már barkácsolunk (mondjuk a szerintem a forgórész cserét/javitást úgy sem fogod megúszni), akkor amit még esetleg meg lehetne próbálni:
- Kis feszültséggel megtáplálva méred az áramot és lassan forgatod kézzel a forgórészt. Ha valahol szisztematikusan leesik az áram ott szakadás van (pl. vezeték kiszakadt a kommutátorból, vagy beégett a kommutátor, stb.), ahol pedig szisztematikusan megnő ott leéges (menetzárlat)... - Kommutátorra ráfeszitett polirpapirral megfelelő ivűre be tudod csiszolni a szénkefét (nem hiszem hogy ezt kellene). - Esetleg a kommutátort is fel tudod csiszolni (ezt sem hiszem), illetve szeletek közötti réseket kitisztitani (mika kaparás). De nem értek hozzá
Ezt kipróbáltam a régi forgórészen dc 5V-al, de végig 0,5 ampert mértem,
Nem tagadom, hogy rossz a forgórész, mert ez baromira szikrázik (a másik nem annyira), de akkor se tudom felfogni mi tud rajta tönkre menni. Zárlatot miért nem mutatja ki az ohm mérő Vagy csak nagy fordulaton érnének össze valahol a belsejébe a szálak?
Azért nem, mert pár mohm különbséget meglehetősen nehéz mérni. Menetzárlatról és nem teljes zárlatról van szó. De nézheted a forgórész teljes ellenállását is, a forgórész finom forgatása közben. A kefe szikrázásnak oka lehet a kefehíd nem megfelelő szögállása is. Kommutátoros gépekben mindíg szokott lenni minimális kefehíd állítási lehetőség.
De akkor ezek szerint, ugyan ennyi erővel az állórész tekercs is lehet hibás
Mivel ez egy porszívó motro ezért ilyen kefe állítós dolgok luxusnak számítanának. Viszont ha kis fordulaton járatom, eléggé kattog a kefe (kontaktspré befúlyásával megszűnik, viszont ez mégegyszer inkább nem próbálom ki, elég volt 1x kibányászni a beszorult keféket) A kommutátor szeletekbe felakadgatna a széle és ez ráncigálja a kefét? |
Bejelentkezés
Hirdetés |