Fórum témák
» Több friss téma |
Sokkal egyszerűbb megoldás ha a kábelra építesz kondit, pl.: árnyékolással.
Olvass vissza, (#1004826) Én megépítettem és frankón működik, jobb mint a plazmagyertya. Főleg, ha párosítod egy 0 Ohm-os iridium gyertyával.
hogyan építetted meg? Írj kérlek néhány instrukciót!
Az iridium gyertya után körbenézek gondolom találok a motoromhoz valót
Sziasztok!
Érdekes ez a plazmagyujtás,bosch motronic rendszernél lehet alkalmazni?Nincs elosztó. Vaterán is láttam itt ,erről mi a véleményetek? Üdv!!
Köszi!
Tehát jobban járok iridium gyertya+kondi párossal?
(#1043871) hozzászólás.
Én személy szerint nem próbáltam de lehet megpróbálom rendelek egy csomagot Olcsóbb mint a gyári gyertyáim max. ha nem jön be jó lesz célbadobálni
Ha vissza olvasol a mellékelt linken jól látszik minden.
Én a kondi helyett árnyékolással állítottam elő a kapacitást, szerintem egyszerűbb és megbízhatóbb! Az egyszerűség kedvéért, itt lehet beszerezni az anyagokat, de el is készítik igény szerint! http://gyujtokabel.unas.hu/spl/570581/Vedocsovek_arnyekolo_harisnyak
Megnéztem a linket,de nem biztos hogy jól értelmezem a dolgot.
Az árnyékolás ki van vezetve és össze van kötve a nagyfeszültséggel?
A nagyfesz. kábel árnyékolása le van testelve és kész is ezzel a kapacitás.
A nagyfesz. kábelt érdemes okosan választani. A 0 Ohm-os rézerűvel már működik, de ebben szíves segítséget kapsz Kugler Úrtól, a linken megtalálod az elérhetőségét.
Orosz termék lévén, orosz oldalakon kíváncsiság képen utána kerestem, a terméknek semmi kedvező hatása nincs gyári gyújtás rendszer mellett.
Szia!
Az a helyzet hogy én annak idején az eredeti isolatort vettem a helyszínen! A Bosch gyertya meg nem beköpte hanem a középső elektróda ELÉGETT! Én mindíg 1:50-es keverékkel jártam mivel az van neki gyárilag előírva tehát sok olajat nem kapott.Ott a "szakboltban" ajánlottak nekem több fajtát és mindet ki is próbáltam Sőt szervizbe is vittem a motort ott meg azt mondták hogy jó a gyújtás és el volt intézve Érdekes hogy a champion vált be utána az autómnál is skoda105l mindenki a pal gyertyára esküdött nálam meg az ment tönkre lehet hogy a lábamban van a gond. A mostaninál sem a gyári briks gyertya van hanem a három pórusú NGK teljesen üzembiztos és még soha nem volt hogy nem indult(kivéve a 4 kondival) A másik hogy milyen hatása van még fogalmam sincs tegnap csak odáig jutottam hogy bekötöttem két kondival és a leírt dolgok történtek. Ma vettem védőcsövet(zsugorcső) azzal erősítem a gyertyapipa gumirészéhez hogy védve legyen a kosztól meg a párától. Külön bezsugorozom a kondikat aztán az egészet egybe és kész(remélem )
Tisztelt Uraim!
Ma volt egy vizsgája a gyújtásnak és remekül szerepelt. Mivel ahogy figyeltem alapjáraton van több víz a keverékben. Ahogy megfigyeltem ha emelkedik a fordulat azaz nyílik a pillangószelep csökken a vízen átszívott levegő mennyisége. A HHO ugyanúgy megy a rendszerbe. A másik amit itt az egyik kolléga nem ért ha ugyanannyi és ugyanolyan keveréket egy gyenge szikrával gyújtunk be akkor annak az égési ideje hosszabb tehát a motor gyengébb lesz! Hogy ez miért van nagyon egyszerű ha ismerjük a motor működését. Amikor a dugattyú eléri a felső holdpontot a hajtókar meg már túl van a függőleges ponton akkor a gáznak már égni kell hogy a lehető legnagyobb nyomatékot kapjuk. A motor legnagyobb nyomatékot itt éri el innen aztán csökken és egészen az alsó holdpontig próbál elégni ezzel együtt fizikailag terjeszkedni. DE mint írtam a legnagyobb nyomaték közvetlen a felső holdpont után van. Tehát ha ugyanazt a keveréket gyorsabb égésre késztetjük (nagyobb szikra) akkor a legnagyobb nyomaték is megnő ezzel együtt az ideje is az üzemanyagnak az égésre ezzel az üzemanyag nagyobb hányada végez munkát (hatásfok). Ha még így sem világos a dugattyúra ható erőviszonyokat is vegyük figyelembe. A dugattyút ugyanis nem képes a gáz teljes sebességgel lenyomni mivel a dugattyú másik végén ott a kerék ami egy ellentétes erőt gyakorol rá ami próbálja a dugattyút megállítani. Ha valaki még emlékszik vagy járt múzeumban a régi autókat a nagy teljesítményűeknél 2db gyertya volt! Ez bevett szokás manapság is a repülőgépeknél, valamint a Wankel motoroknál. Amit még el szeretnék mondani a F1-ben tiltott minden olyan teljesítmény növelő berendezés aminek a teljesítményre gyakorolt hatása olyan szórási tartományban van hogy a "gazdag" csapatokat jelentős előnyhöz juttatná. Az sem volt véletlen hogy a nyújtáson kívül még rengeteg dolgot tiltanak. Mondjuk én személy szerint kicsit furcsának találtam azt is amit pár éve még engedtek hogy bármennyi motort cserélhettek és sokszor még így sem bírtak ki ~400km-t hát nem nevetséges? Ha rajtam múlna akkor egy szezon, egy autó, egy motor! Bocs kicsit elkanyarodtam a témától. Na akkor lenne igazán szükség a fejlesztésre mert könnyű volt olyan motort csinálni amit még a bejáratás előtt kidobtak! A vízfogyasztása az autónak most ~0,5 liter/100km +HHo az ~1liter/perc. Gyertyákról kicsit később teszek fel képet ha benne lesz ~1000km.
Akkor csak egy fém háló kell rá? És le testelem?
Ha 0 Ohm-os vagy nagyon kis ellenállású a gyújtókábeled akkor igen, de ha ellenállások vannak a pipákba is akkor az is lerontja a hatást.
Szóval ha visszaolvasol és betartod az intelmeket akkor működik, de azért azt ne várd, hogy ez majd 1nF-os kapacitás lesz. 1 m-es 0 Ohm-os gyújtókábel árnyékolásával kb. 100pF-os kapacitást kapunk. Spéci spirálerű kis ellenállású gyújtókábel árnyékolásával valamivel jobb eredményt érünk el szerintem. Én csak a trafó és a gyújtáselosztó közötti kábelt árnyékoltam le, de már így is érezhető a hatása, ha a többi is le lenne árnyékolva és kis ellenállású kábelek lennének hatásosabb lenne.
Minden megvan hozzá holnap kipróbálom, simson tirisztroros gyújtással.
Hali!
Én vitatkoznék azzal, hogy a gyári gyertya nem jó. Persze természetesen nem az oroszra gondoltam. Én sok emberkének segitettem baráti áron megszerezni. Nekem is az van. Igaz spéci trafóval és kábellal. 40kV-os trafó és belső spirál árnyékolású kábellal. Pl Saab 2003 Aero eddig 630km-t ment autópályán 1 tank benzinnel, gyertya csere után 780km-t. Ez az adat egy cégvezetőtől származik és nem valami suhanctól. Személy szerint nekem is bejött. Trafó: legfelső kép, sajnos a másik trafót nem sikerült beszereznem, pedig...t tud. Kábel: Ilyenre cseréltem Ebből még maradt is 4 szál, mert csak 8 hengeres autóhoz gyártják.
Azt azért tedd hozzá, hogy gyári feszültségű gyújtással az USA plazmagyertyák alig produkáltak érezhető változást a beszerelés után, többet vártál tőle. Előtte új belevaló normál gyertyával is tesztelted a motort.
Azt írtam, a gyári USA plazmagyertya kapacitása kevés, ha normál gyertyára ( s a beszerelési hely is engedi ) nagyobb pF értékű kapacitás kerül, az többet tud, mint a gyári. A gyári 25-30kV-os gyújtófeszültség és a 40kV-os trafód már jelentős gyújtófeszültség különbség, a speciális tekercses erű gyújtókábel hatása sem azonos a gyári ellenállásos vagy réz erű gyújtókábelek használata esetén. Így már a gyári plazmagyertya hatása is növekszik, mivel nőtt a gyújtófeszültséged és gyújtásenergiád is. Normál 0 ohm -os átalakított gyújtógyertyákra épített kondenzátoros plazmagyújtás karburátoros 4T Otto motoron rendkívül könnyű és intenzív hidegindítást produkál, a motorteljesítmény nőtt, miközben a benzinfogyasztás csökkent. A tökéletesebb égéstől a motorolaj nem feketedik be úgy, mint a normál gyújtószikránál, a kenőolaj jóval tisztább marad. Két év tapasztalata.
Az intenzívebb szikra hamarabb képes az üzemanyag keverék begyújtására, amitől előfordulhat, hogy az üzemanyag a FH előtt már ég. Van motorvezérlő, ami automatikusan tudja korrigálni a gyújtás időpontját, és van ahol mechanikus előgyújtás állítás ( vagy jeladó áthelyezés ) szükséges.
A F1-es motorok óriási igénybevételét ne hasonlítsd a hétköznapi autók max. 6000-6500/min fordulatú motorjaihoz. A Skodád 1.3-as motorja 18000-19000/min fordulaton max. fél perc alatt darabjaira hullana lazán. Ennyit a 3L-es kb. 500kW-os 400km-es vagy 1500km-es élettartalmú F1-es motorokról. Gyilkos tempó.
Ha gyújtókábel árnyékolásból szándékozol kapacitást készíteni, sűrű zárt szövésű fémháló kell, pl. egy szitaszövet nem megfelelő árnyékolásnak.
Ezt a szövetet egy trabant vagy wartburgról szedtem le rég. Olyan mint egy katonai cucc. Az egész trafó egy fém burkolatban volt minden elektromos csatlakozóhoz egy fémszövetes cső csatlakozott menetesen. De alternatívának van egy bojler flexibilis víz csővem.
Szia! Én is tudom hogy mekkora fordulaton mennek és azt is hogy, az enyém ha?! elérné a 15 ezret már szétesne!
De az nem is versenyre készült! Viszont pont azért drága a versenysport mert az alkatrészek egy drágák, a másik nem is bírják még így sem sokáig.Viszont ha megfigyelted a rally versenyeket ott legalább olyan terhelések vannak! Ott nincs sima aszfalt és kipárnázott útszéle. Ráadásul nincs "koporsó" a pilótának csak egy keret a kaszniban.
Azért azt a flexibilis vízcsövet én meggondolnám, ha jó kapacitást akarsz elérni akkor a kondenzátor fegyverzetét minél közelebb kell tenni egymáshoz.
Ezt a kondenzátor fegyverzetét nem értem. Csak egy testelt fémszövetről van szó. A trafó 1-es pontjához testeljem?
Csak arra akartam rávilágítani, hogy ha minél távolabb van az árnyékolás a kábel vezető erétől akkor rohamosan csökken az elérhető kapacitás értéke, ezért érdemes olyan árnyékolást rátenni amit épp rá lehet húzni a kábelre, hogy a maximumot hozzuk ki belőle.
Lehet ilyet venni, már korábban megírtam, hogy hol. Ha valamit csinálunk akkor azt precízen tegyük, mert egy kalap kaki lesz belőle!
A trafó 1-es pontját inkább ne piszkáld, egyet értek Vakegér hozzászólóval.
Nekem is Te szerezted a gyertyákat és azóta is üldöz a hálám, de sosem fog utolérni!
De azt azért el kell ismerni, hogy az a 20-30 pF kapacitás ami a gyertyában van nem túl nagy -lehetne nagyobb is - és ha ezt a gyertyát beteszik az autóba a nagy ellenállású kábelekhez nem sok változást vesznek észre, hisz csak a gyertya ellenállása is 8 kOhm. Szerintem ez a + 8 kOhm megeszi azt a 20-30 pF kapacitást. Persze, ha a nagy ellenállású kábeleket lecseréljük 0 vagy kis ellenállásúra esetleg kapacitásos kábelre akkor már érezhetőbb a változás. Szóval lehet azt azért okosan is csinálni és akkor működik az a plazmagyertya, csak ezt nem írják sehol és nem is várható el egy átlagfelhasználótól, hogy rájöjjön magától! Szerintem nagymértékben függ az autó nagyfeszrendszerének a kialakításától, hogy csak egy gyertyacsere esetén mennyi érezhető hatása lesz!
Fogalomzavarod van. A gyújtótrafó leadott szekunder mA áramát csökkenti a gyújtókábelbe ( ahol van a rotorba vagy a gyertyapipába ) vagy gyújtógyertyába épített zavarszűrő ellenállás ( csillapítás ) . Hiába van a gyári 25-30kV nagyfeszültség a gyújtókábelben, ha nem folyik elég mA áram, ami pl. a gyári plazmagyertyába épített kicsi kb. 30pF kapacitású tároló kondenzátor fegyverzeteit elektromos töltésekkel tölti.
opel16v mikor évekkel ezelőtt próbálkozott az USA plazmagyertyákkal, ö sem ismerte kellően a gyújtásrendszert, pedig fejlesztő mérnöknek nevezi magát. A jóhiszemű átlagfelhasználó vásárló ismerné… Elég szomorú, hogy a szikragyújtású motorok gyújtásrendszerébe gyárilag nincs beépítve komolyabb szekunder kapacitás, mely intenzív gyújtószikrát és jobb üzemanyag felhasználást produkál.
Miért van fogalomzavarom, ugyan arról beszélünk?
a + 8 k ohm nem a kapacitást eszi meg, a szekunder mA áramot csökkenti. Attól még a kb. 30 pF kapacitás a gyári plazmagyertyában ott van, csak nem tud kellően feltöltődni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |