Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
mielőtt azzal kezdenétek h minek hoztam létre új topicot, előre szólok szétnéztem. Szóval nem húzom az időt. Szeretnék csinálni egy éjjeli lámpát. Mivel igen kezdő vagyok az elektronikában remélem ti tudtok segíteni. Egy magasfényerejű ledet világítanék meg elemekkel, de ezek közé iktatnék egy fotódiódát. Szerintetek ez mennyire működőképes így? A legegyszerűbbet akarom megcsinálni, nem szeretném agyonbonyolítani. Alkonykapcsolót sem akarok. Az érdekel h ez mennyire kivitelezhető. És ha az akkor tudnátok-e adni egy olyan rajzot amin az értékek is fel vannak tűntetve ha esetleg egy ellenállás kellene bele. Előre is köszönöm.
Hello!ha egy fotodiódát raksz a led és az elem közé,akkor teljes fényben fog világítani a led(esetleg még tönkre is megy), sötétben pedig nem fog világítani.egyébként "ledet világítanék meg elemekkel" -ezt hogyan lehet végrehajtani(világító elem...)?
Egy tranzisztorral kellene megoldani, hogy mikor a fotodióda ellenállása nagy,akkor kapcsoljon be , esetleg feszültségosztó kapcsolással.(sztem)
Hmm. Lehet h rosszul tudom, de elvileg kétféle fotódióda is létezik. Az egyiknek fény hatására az ellenállásuk megnő. A másik tfajtájának pedig az ellenállása fény hatására csökken. Beismerem egy kicsit rontottam a megfogalmazáson. Az elemek nem világítanak . Az a lényeg hogy nem adapterről akarom működtetni, henem elemekkel, de ne túl sokkal. A tranzisztoros megoldást hogyan képzeled el tudnál nekem küldeni egy rajzot? Amúgy nem vicceltem. Tényleg kezdő vagyok
én is azt nem tudtam,hogy ilyen fotoellenállás is van.kapcsirajzot nem tudok adni az előbb említett okból.csak elméletileg tudok segíteni.de viszont akkor is kell egy plusz ellenállás a fotodiódával sorban, hogy nehogy nagy áram jusson a ledre.így viszont lehet,hogy működőképes az elképzelésed...majd mások segítenek.
Szia!