Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   109 / 340
(#) Turbina33 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Klímás.Innentől merre? Lehet azt javítani,vagy bontottat venni?
(#) hibbantpasi válasza Turbina33 hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Én biztosan szétszedném ,mielőtt vennék bele másikat...
(#) Turbina33 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Rendben,köszi!

Ö,hol is van?
(#) tasligep válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
A relé tökéletesen működik azzal nincs baj. Bár csak azzal lett volna a baj. Én örültem volna a legjobban.
(#) tasligep válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Ha jól értelmezem akkor a Te javaslatod az lenne hogy a 86-ra ajtó kontaktust a 30-as lábra a gk testet kössem és a 85-ös lábra egy pozitívat a 87-esre a ledet kössem?
(#) hibbantpasi válasza Turbina33 hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Aszongya az okosság, hogy a műszerfal alatt...
(#) CsemanAttila hozzászólása Szept 30, 2011 /
 
Helló! Amolyan sebességtartó szerűséget szeretnék készíteni. Ami egy kicsit nehezíti a dolgot, az az, hogy egy 94-es Mitsubishi Lancer-ba kellene, ami ráadásul 2.0 Dé. Már nagyjából kivan találva a 3 pedál kapcsolója, valamint egy olyan védelem, hogy csak 5.-ben lehessen bekapcsolni. Ott akadtam el, hogy ötletem sincs milyen elektromos dologgal lehetne "megfogni" a gáz bowdent, hogy az adott sebességet tartsa. Mellékeltem pár képet, hátha így előbb jön valami jó ötlet. Előre is köszönöm!
(#) hibbantpasi válasza tasligep hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Relé 30-as láb: akku (+)...ha testeled, nem csináltál semmit.
(#) tasligep válasza hibbantpasi hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Akkor KöbZoli rajza alapján mit hova kössek?
(#) Turbina33 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Köszi szépen,megkeresem!
(#) zolika60 válasza tasligep hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Már kétszer leírtam egyszer számokkal is. Ha nem működik, te nem csinálod jól. Próbáld ki a relét. 85 plusz, 86 negatív kattan-e. Ha igen, akkor vagy nem kapcsol az ajtókapcsolód, vagy rosszul kötöttél valamit.
(#) hibbantpasi válasza CsemanAttila hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Szia!

A sebességtartó-szerűség, az a tempomat?

Ha igen,akkor kevés a gázbowden "megfogása" (lejtőn gyorsulna, emelkedőn lassulna).
A tempomat működését (feladatát)pár szóban azért leirnám, kiindulásnak nem árt ismerni.
A biztonság a legfontosabb(itt is).
Tehát: véletlen bekapcsolni ne lehessen, fék vagy kuplungpedál megnyomására kikapcsoljon, bizonyos sebesség alatt ne lehessen bekapcsolni (ez kb. 50-60 km/ó szokott lenni),gyújtás levételekor "nullázza" magát,stb.
Ami kell hozzá: fék- és kuplungpedál kapcsoló, sebességjeladó, beavatkozó szerv(ez ilyen esetben többnyire vákuumos membrános munkahenger), vákuumszelep, vezérlő és a kapcsoló(k).
A vezérlés manapság nem kerül sokba, ha van ismeretséged PIC-es , vagy AVR-es körökben.
A gombnyomással bevitt sebességértéket kell "tartania" a vezérlőnek, ha csökken, az egyik vákuumszelep nyitásával a munkahenger húz a gázkaron, ha nő, a vákuum elengedésével engedi vissza a gázt.Extraként megoldható a sebesség növelése-csökkentése is.
E-bay-en 25-30 Eur egy használt "munkahenger", mig a komplett új tempomat 120 körül már kapható. (Itthon 45 e. Ft.)
Ha az épités örömét választod , javaslom, hogy nézz körül pár bontóban, öreg VW-ben (passat, golfIII, corrado), előfordul pár általad felhasználható alkatrész.
Remélem segitettem ötletelni.

Üdv: hp
(#) tasligep válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Kipróbáltam amit írtál. 85 86. Kattanni kattan. Tehát a relé jó. Holnap megpróbálom még egyszer hogy működik e a bekötés amit írtál.
(#) CsemanAttila válasza hibbantpasi hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Helló! Tisztában vagyok a tempomat működésével. Írtam, hogy a 3 pedál kapcsolója már megvan, elég megérinteni és egyből szakítja az áramkört. Valamint ott van, hogy csak 5.-ben lehet bekapcsolni... Olyan egyszerűt szeretnék mint a faék, vagy egy vödör szög. Épp a biztonság végett. Még véletlenül sem akarom azt, hogy valamiért hülyét kapjon az elektronika és bármelyik irányba kiakadjon! Azért Köszi!
(#) zolika60 válasza tasligep hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Muszáj neki működni. Ha csak nem kötsz el valamit. A másik két láb csak egy kapcsoló. Ha azon rajta van a fesz akkor oda kapcsolja ahova szeretnéd.
(#) CsemanAttila válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Köszi. Néztem már azt is, de ott nagyon más a helyzet. Nekem csak egy valami kéne ami elektromos, és erősen "megfog" egy drótot. Lényeg annyi, hogy ha eltünik a jel, azonnal elengedje.
(#) CsemanAttila válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Ezer Köszönet érte! Holnap keresem majd! Üdv.
(#) akos70 válasza Turbina33 hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Többnyire az az elektronika szokott tönkremenni, ami a motor mellett van.
Ha minden igaz, megy oda 3 vezeték, 2 vastag az állandó + és - , a vékony vezérel. Ezen valami néhány volt körüli feszültség mérhető, ami a fokozatkapcsoló tekerésével változik. Ha ezek megvannak, akkor tuti az elektronika rossz.
(#) mormogipapa hozzászólása Szept 30, 2011 /
 
Az én kérdésemre nem tud senki választ adni?
(#) akos70 válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Látatlanban nem.
A töltésjelző izzónak van két kivezetése egyik vége megy a generátor D+ kivezetéséhez, másikok gyújtáskor kell +nak lennie.
Ki kell kapni az órát, és kilámpázni, mert valamelyik hibádzik.
(#) tasligep válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Igazad volt. Tökéletesen működik. Én voltam béna és valamit biztos elkötöttem. De most már működik. Egy kérdésem lenne még. Most ha nincs rajta gyújtás tökéletesen működik de ha ráadom akkor nem világít. Ezt meg lehet oldani hogy így is és úgy is működjön?
(#) hibbantpasi válasza tasligep hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Szia!

Ebből annyi derült ki számomra (amellet, hogy nem mértél semmit), hogy a "ledek" közös pontja gyújtás pozitiv a műszerfaladon,(mint irtam neked) valamint, hogy ha kihagyod a relét és a helyére egy diódát teszel, akkor működni fog, mivel izzó az a led....
..Ha kihagyod a diódát, akkor gyújtás ráadása nélkül az ajtó zárt állapotában fog világitani folyamatosan az az izzó..
Ne add fel, sikerülni fog.

üdv:hp
(#) Turbina33 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Három vezeték van.Kettő a motor táp,egy pedig a vezérlés lenne.Ennek a vége a hőfok állító potira megy(asszem 100K-s),a másik kettőt nem tudom,nagyon bebújik a müszerfal alá.Megmérem mindet.

Köszi!
(#) tasligep válasza hibbantpasi hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Köszi a tippet. Nem adom fel. Bár most amit írt Zolika60 az úgy tökéletesen működik. Egy kis apró kattogás hallatszódik amikor a relé működésbe lép de ez elhanyagolható. A fő hogy működik.
(#) forma1 hozzászólása Okt 1, 2011 /
 
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni hogy Mercedes w202 (C osztály 93-2000-ig) ben miket lehet előhozni a műszerfalon, mert a szervízkijelzőt akartam lenullázni, de valamit máshogy csináltam és sikerült kihozni egy valami furcsa kódot ha jól emlékszem 31 13, ezt írta. Ez mit jelent, miket lehet még kiíratni vele gombok nyomkodásával, gyujtás 1-2 poz. val stb.-vel.

Köszi!
(#) forma1 hozzászólása Okt 2, 2011 /
 
Nem tudto?
(#) modro hozzászólása Okt 3, 2011 /
 
WagonR TP poti problem ! Tudnatok hogyan kellene "kisimitani " a potmeter jelét ? 5 volt egyenáram van rajta. (fojtoszelep allaserzekelo.....)
(#) CsemanAttila hozzászólása Okt 4, 2011 /
 
Üdv. Kiegészítő fűtés megoldásokat keresnék. Vízkört kéne valahogy fűteni egy kicsit. Kettő is kéne, egy 220-as valami, egy ford transitba. És egy 12V-os egy Lancerba. Van valakinek valami jó ötlete? Előre is köszönöm!
(#) SzervízMacska válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 4, 2011 /
 
Szia. A 12 V-os ötletedet el is felejtheted. Mire felfűtöd a vízkört, nem marad nafta az indítónak. Főleg, hogy az ötlet eredeti motiválója is az lehet, hogy hidegben nem indul. Érdemesebb a rá szánt összeget szükség szerint a motorra költeni.
(#) Doncso válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 5, 2011 /
 
Esetleg egy köztes megoldás, hogy szerzel egy motorfűtőt, ez nem más, mint egy fűtőszál, ami egy hengerbe van, ebből a hengerből két cső lóg ki, elvágod a kocsiba megfelelő helyen a vízcsövet, és közékötöd. Majd csatlakoztatod a hálózathoz. Lényegébe a vízet felmelegíti ezáltal a motort is. IFA-k ba láttam ilyet, mert ugye ha valami akkor az utál indulni hidegbe.
Következő: »»   109 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem