Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   111 / 340
(#) Swedhart válasza elektromos hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Nekem tejjesen megfelel de hol és mennyi?
(#) elektromos válasza Swedhart hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Szia!
Vaterán már 4000Ft-ért kapsz.
(#) modro hozzászólása Okt 17, 2011 /
 
WagonR TP poti problem ! Tudnatok hogyan kellene "kisimitani " a potmeter jelét ? 5 volt egyenáram van rajta. (fojtoszelep allaserzekelo.....)
(#) n.sandor60 hozzászólása Okt 17, 2011 /
 
Sziasztok!Skoda fabia eco 40 Kw 1.2 tipusu 2003 /65000km/

kocsimon a töltésellenörző lámpa menetközben néha fel villan. A hiba párnap mulva ujra jelentkezik. A töltő feszültség alap és emelt fordulatszámon 14.6 v, az akkumulátor töltési szintje megfelelő. Az akkut ez év januárjában vettem. Mi lehet a jelenség oka? Köszi a segitséget
(#) zolika60 válasza n.sandor60 hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Az akkusarukat vizsgáld meg. Különösen azon a részen, ahol a vezetékre vannak sajtolva. Nincs-e eloxidálódva.
(#) n.sandor60 hozzászólása Okt 19, 2011 /
 
Köszi, megnézem! És ha rendben?
(#) zolpat válasza barany165 hozzászólására (») Okt 19, 2011 /
 
Szia! Na,úgy néz ki valamit találtam a motortérben...A trafóhoz menő két kanóc közül az egyik ki volt lazulva,és szinte csak lógott a foglalatában,nem volt bepattintva a helyére...2napja vettem észre,és megcsináltam,azóta egyenlőre semmi gond...de nem akarom elkiabálni.. Nagyon köszi a segítségedet,és ha netán mégsem az volt a baj,és előjön újra,akkor majd lehet mégiscsak nálad kötök ki! Mégegyszer nagyon köszi a segítséget..
(#) bbb hozzászólása Okt 20, 2011 /
 
Sziasztok!

Renault Thalia 1.4RN 2001-es kocsival a következő gondom van.

Időnként (teljesen rendszertelen, hogy mikor) egyáltalán nincs alapjárat, majd elég sokat furikázva "meggyógyul". Viszont ez a jelenség fordítva is előjön, azaz minden rendben, majd egyszer csak elkezd elmenni az alapjárat, s végül teljesen megszűnik. Ez persze azzal jár, hogy azonnal leáll a kocsi.
A dolog nem köthető motorhőfokhoz (hidegen éppúgy előjön, mint melegen). Nem köthető ahhoz, hogy ment-e előtte a kocsi, vagy éppen egy napja áll.

Megpróbáltam élőadatokat lelesni OBD-vel, de sajnos a két ingyenes (és működő) program, amit ELM327-hez találtam, sajnos nem tudott semmi támponttal szolgálni. Annyi kiderült, hogy hibakód nincs (eddig ebben az autóban sose volt még hibakód, még akkor se, amikor az egyik befecsi ment tönkre!), de az élőadatokból olyan kevés áll rendelkezésemre, hogy nem lehet belőlük semmire se jutni (amikor leáll, akkor egyszerűen olyan, mintha üzemanyagot se kapna).

Esetleg valaki tud olyan programot adni, amelyik több eredményre vezethet? Vagy valami ötlet, hogy melyik alkatrész környékén lenne érdemes keresgélni (a felsőholtponti jeladót, ami típusbetegség és melegen a leállást okozza, két éve cserélte a szervíz, s mivel az eredeti is bírta majd nyolc évig, így nem hiszem, hogy azzal lenne a gond - pláne, hogy hidegen is eltűnik az alapjárat)?
(#) CsemanAttila válasza bbb hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
És mikor leáll az autó, egyből újra tudod indítani? Ennyi info alapján én AC-ra tippelnék. Üdv
(#) bbb válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Szia!

Igen, egyből újra tudom indítani, de alapjárat úgy sincs, csak akkor nem áll le az autó, ha a gázpedállal adok neki üzemanyagot.
(#) mate_x válasza bbb hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Szia!

Nekünk ugyan ilyen volt csak Citroen Xantiával, pont ugyanez a jelenség
Gondoltuk, hogy hátha az akkufeszültség a kicsi(a sok indítózás miatt), úgyhogy töltünk rá egy kicsit a böszme hegesztős töltővel, de ha már töltjük ,akkor levesszük a sarut is, így újraindítjuk a komputerét. A töltést befejeztük, a sarut visszaraktuk, ekkor egy nem tudom milyen relé kattogott párat. Indítjuk a kocsit, először füstölt meg minden, gondolom újrahangolta magát, aztán beállt szépen, azóta is jó
Ez az eset valamikor augusztusban volt egyébként, de már előfordult pár éve is, de akkor annyira elfajult, hogy már be sem indult az autó, ezért új komputert kellett bele szerezni, azzal jó lett.
(#) bbb válasza mate_x hozzászólására (») Okt 21, 2011 /
 
Szia!
Ez nem jött be. AC pumpa meg szintén nem lehet, hallani hogy dolgozik, csak alapjárat nincs.
(#) Petrekanits hozzászólása Okt 22, 2011 /
 
Sziasztok ! A párom vásárolt 1 Suzuki Swift 1 est. Volt némi dolog amit rendbe tettem. Sajna a hátsó ablakfűtéssel nem boldogulok. A jobb hátsó kárpitot leszedtem és kicseréltem a vezetékeket amiben az ablaktörlő motor vezeték is benne volt. A piros szál a fűtésé azon csak 8 V van .Ha ráteszem a fűtést akkor leesik 1 V alá. A kontroll led a fűtősaru lehúzásakor világít csak.Tudna valaki egy kis infót mondani vagy lerajzolni hogy is van ez ? A segítségét előre is köszönöm!
(#) gyök2 hozzászólása Okt 22, 2011 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket kérném a következő nehezen megfogható hiba esetén. Az alany egy VW Caddy 1,4 benzines kocsi. A történet a következő. Kb egy hete estefelé egy forgalmi ok miatt meg kellet állni, majd amikor mehettem volna tovább, gázadáskor egyszerűen megállt a motor. Amíg álltam a forgalomban addig is járt a motor egyenletesen, semmi hibára utaló ok nem volt. Aznap egész nap jártam a kocsival és semmi gond nem volt vele. A leállás után nem volt hajlandó elindulni bármeddig is indítóztam. Másnap elosztófedél és rotor csere után beindult a motor, és néhány km megtudtam tenni vele, utána utána újra beadta az unalmast megint nem volt hajlandó beindulni a motor. Ekkor autószerelőhöz el lett vontatva ott a gyertyák ki lettek cserélve. Ekkor újra beindult, de feltűnt hogy tovább kell indítózni mielőtt a probléma kezdődött. Ez azóta is így van. Ezután feltűnt hogy alapjáraton teljesen véletlenszerűen kihagy egy egy pillanatra a motor. Menet közben motorrángatás vagy ilyesmi nem volt. Ekkor az összes gyújtókábel is ki lett cserélve. Most már az alapjárat is egyenletes lett. De itt jön a gond, hogy induláskor még mindig jóval tovább kell indítózni mint előtte. Amikor nem volt gond vele akkor indításkor amikor elkapta a motor, akkor rögtön alapjáraton forgott, most meg folyamatosan pörög fel a motor az alapjáratra. Az egyik esős este után reggel megint nem akart indulni a motor, bármeddig is indítóztam. Kb 2 órával később újrapróbálkoztam és akkor beindult a motor. Megkérdeztem egy autószerelőt hogy szerinte mi lehet a gond, ő azt mondta hogy a főtengely jeladó vagy hidegérzékelő vagy kontakthiba lehet. Én szerintem a trafó nem ad elég nagy energiájú szikrát de lehet hogy tévedek. Nem akarok feleslegesen venni egy komplett gyújtóelektronikát ha nem azzal van a baj. Az autó ilyen állapotban nem üzembiztos, és szeretnék a végére járni. Ezért is írtam ezt a hosszúra sikeredett kérdést hogy a történtek alapján valakinek van e valamilyen ötlete, vagy járt e már így, és hogyan sikerült megoldania a problémát. A válaszaitokat előre is köszönöm.
(#) CsemanAttila válasza gyök2 hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Üdv! "gázadáskor egyszerűen megállt a motor." Itt a kutya elásva. Nem kap rendesen üzemanyagot. Kezdésnek üzemanyagnyomást kéne mérni.
(#) gyök2 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Szia!
Az elképzelhető hogy egyik pillanatról a másikra minden előzmény nélkül valami elszállt benne? Azt elfelejtettem írni hogy ezt is mondta a szerelő. Csak számomra az a furcsa hogy az üzemanyagrendszerhez nem volt nyúlva csak a gyújtásrészhez. Ilyen állapotban közlekedek most vele és most gázadáskor nem áll le, nem torpan meg a motor, csak nehezebben indul. De azért köszi az ötletet majd megméretem.
(#) CsemanAttila válasza gyök2 hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Persze, hogy elképzelhető. Hallani kéne az indulást, de az is lehet, hogy becsöpögnek az injektorok, és azért indul nehezen. Vagy gyenge az ac és nem tud akkora nyomást felépíteni.
(#) gyök2 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Akkor az lehetséges hogy a kicsi benzinnyomás miatt az injektorok nem porlasztanak rendesen? Ez lehet a benzinszűrő eltömődéséből, vagy talán a lélegeztető (eg) szelep nem zár rendesen? Tapasztalatod szerint egy jó gyújtótrafónak mekkora szikrát kell adnia? Kb hány centis szikrát tud adni?
(#) barany165 válasza gyök2 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Szia! Igaza van az autószerelőnek: A jeladó hanem ad 2V
nál nagyobb feszültséget akkor nem indul, ezt okozhatja kontakt hiba, mágneses sönt. alacsonyabb önindító fordulat. a benzinnyomás csökkenése teljesítmény csökkenéssel jelentkezik. A jeladó vizsgálata pénzbe sem kerül, ellenőrizd /multiméter/.
Üdv!
(#) gyök2 válasza barany165 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Szia! Most reggel kipróbáltam hogy indul e ilyen párás időben. Az első három indítózás sikertelen volt. Az összekötőkábelt lehúztam és visszadugtam a trafónál és az elosztófedélnél, utána újra próbáltam. Az első próbálkozásnál az indítózás végénél puffant egyet a motor. A másodiknál nagy nehezen beindult, de az első néhány fordulatnál mintha kihagyna egy henger úgy járt a motor, majd normális lett az alapjárat. Rögtön utána újra próbáltam indítani és úgy indult mint amikor még nem volt semmi baja. Az érzékelőket csak azokat tudom kimérni, amikhez felülről hozzá lehet férni mert én csak az utcán tudok szerelni, és nincs se aknám se emelőm. Az elosztófedélnél van valamilyen érzékelő 3 vezetékkel. Lehet hogy ez kell nekem? Múltkor megnéztem ennek a csatlakozóját és szépen fémtisztán csillogott, oxidálódásra utaló nyomot nem láttam. Megnéztem a motorelektronikánál is a csatlakozót ott is teljesen tiszta volt minden. Menet közbeni teljesítmény csökkenést nem vettem észre. Ugyanúgy húz a motor mint régen. Tőled is megkérdem hogy egy jó trafó szerinted hány centis szikrát tud adni? Az önindító fordulattal nincsen gond, teker ahogy kell.
(#) djszega hozzászólása Okt 24, 2011 /
 
Üdv.Kérdésem a következő lenne!Szeretném megtudni,hogy vw golf3 amban a kilométeróra miként kapja a jelet,vagy hogy milyen jelet kap pontosan?Kilométeróra teszterem bemondta az unalmast,és nem szétszedhető változat volt,szétszedés után nem maradt egyben a dolog,és építenem kellene egy másikat...

CD4093BE ic van a cuccban,meg egy kis körítés...milyen elven működhet?Szivargyújtó táplálta,és egy 100k-s potméterrel állíthattam,hogy a kilométeróra mennyire menjen fel...a jelet a váltóról lehúzott 3as csatlakozó középső pontjára adta ki...Tud valaki segíteni nekem?

Gondolom a váltóban lévő jeladó jelét utánozhatja...
(#) SzervízMacska válasza djszega hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Szia. Mifelénk ezt nem teszternek hívják, hanem... Mivel illegális, ezért ezen a fórumon nincs helye - szerintem.
(#) djszega válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 25, 2011 /
 
Mifelénk is máshogy ejtik,de attól még elromlott... és sajnos szükség lenne rá,bár ne lenne...Esetleg priviben nem segítenél?
(#) Little válasza djszega hozzászólására (») Okt 25, 2011 /
 
Amit én kaptam, abban egy 555 volt, sima négyszögjel generátorként üzemeltetve.
(#) Swedhart válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 25, 2011 /
 
Sziasztok *

* Törölve ! Szerintem meg maradjunk a hobbinál .
(#) eddy980 hozzászólása Okt 26, 2011 /
 
sziasztok vettem egy renault lagunát,nemrég behalt a km orám,abbol gyanitva hogy 40-30km/h állo helyzetben,vagy estleg valami érintkezési gondja lehet?
(#) djszega válasza Little hozzászólására (») Okt 26, 2011 /
 
Köszi a választ,ezek szerint a váltóban lévő jeladó négyszögjelet bocsátana ki,amik sűrűségéből számolja a sebességet a műszerem? Jól gondolkodom? 12v os négyszögjel generátor kellene nekem?

http://www.google.hu/imgres?q=555+ic&hl=hu&client=firefox-a&hs=sM4&...8,s:18 valaki lenne szives nekem megmondani,hogy az 555 egyes lábai pontosan mire valók? pl. threshold,trigger...?
(#) Little válasza djszega hozzászólására (») Okt 26, 2011 /
 
Érdemes szétnézni az 555-ről itt
(#) xzilon válasza eddy980 hozzászólására (») Okt 26, 2011 /
 
Elfordult a tengelyen a mutato.
Nem kell mindig elektromos hibat keresni.
(#) akos70 válasza xzilon hozzászólására (») Okt 26, 2011 /
 
Jaja, amikor eladás előtt visszatekerték, rosszul tették vissza.
Következő: »»   111 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem