Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Üdv !
Szervusz Janóbácsi ! Még az hagggyán! 1968-tól teljesítmény bér :19% -a a 20-40-60Ft-nak . Echo , Sokol , Sport 2 , Guliver, Selga . Hülyére kerestük magunkat . Öreg T.
Én pedig arra emlékszem, amikor apám beszerelte a befúvós olajégőt a kazánba. Hordónként hordtuk kiskocsival a kútról a HTO-t. Akkor 2 forint 10 fillér volt egy liter...
A hetvenes tiszai árvíz után 8 forintos órabérért ásták az alapot a házunkhoz. Nyolcvanas évek végén még én is javítottam a szomszéd néni Sokolját. Kis szerencsével még akad valahol originál "Sokol töltő" is. Az a két ellenállásos féle
Folytathatom a sort: Orbita, Neyva, Cosmos, Signal, Vef, Echo2(Bulgár) mind nagy kedvencem volt, hogy szakadt volna arra rá a KGST aki behozta az országba. Nagy szenvedés volt a javításuk, ahogy Öreg T mondta fillérekért. Csoda hogy folyton fusiztunk?
Ha már a Sokolokról esik szó had dicsekedjek egy kicsit, én még "jutalom" készüléket is kaptam az oroszoktól mert állítólag én voltam az élmunkás a Sokol fronton. Ma is szól, nejem használja a fürdőszobában.
A töltőnél itt is "remekeltek" az érintésvédelemmel. A rádióba menő dugasz érintkezői néha kilógtak. Szerencsére hazai forgalomba került Sokolok már trafós töltővel jöttek ki(Medicor töltő)
Sajnos nem tudok biztosat mondani, mert harminc év alatt kicsit koptak az emlékek. Azt próbáld kideríteni, miért nem áll egyenesen a kocsi. Lehet, hogy kivette valaki, és nem jól tette vissza a helyére. Ha jól emlékszem görgőkön csúszik, lehet, hogy hiányzik egy-kettő.
Igazad van, itthon ilyen töltővel hivatalosan nem hozták forgalomba, de akkor is volt már "magánimport" igy került az országba elég sok a gyilkos töltőből. Egyébként az Oroszoknál nem földelt a hálózat, azért mertek ilyen cuccokat gyártani.
Üdv !
1968 első fizetés 740Ft. Abból vettem 680Ft. Ma is használja a Nejem a konyhába. Ja , és 69-71 ig Pécsett A/ be unalomból áttekerve a hosszú rövidre . Ma is működik , akkor meg a Cseke Lászlót a sufniba hallgattuk. Öreg T.
Szia !
Időközben rájöttem az első részén a kocsi alatt kellett be tennem egy vezető sínt amit itthon találtam egy alumínium léc ami 12mm vastag és egy kis horony fut végig az oldalán mintha csak erre a célra lett volna gyártva a kocsi szépen fut oda vissza.csak amit nem tudok a hátsó részén szerintem egy rugós tolókerék hiányzik ami segítené a kocsi írásirányba való futását. Jó lenne egy rajz. Üdv: Dava.
Gratulálok. Ilyennel nem sokan büszkélkedhetnek
Kedves kollégák. Szükségem lenne egy Orion 7037-es Kápolna rádió kapcsolási rajzra, meg esetleg egy eredeti belső elrendezést mutató képre. Ha valaki tud küldeni, nagyon megköszönném. Üdv.
Azt hiszem erről nem lesz könnyű rajzot találni. Marad a találgatás. Ha elég időt szánsz rá, mennifog. Persze nem könnyen.
Nos újra itt vagyok, szerencsésen összehoztam a tápegységet a rádióhoz, de lehet benne hiba ezért inkább jobb ha megbeszéljük. Nem vagyok nagy Szaki Dani, de a bontásra ítélt trafóim között találtam egyet. Négy fajta kivezetéssel (már csak saccolom ahogy kb eszembe jut): 3V, 10V, 18V, meg huszonvalahány V. A 3V két ellenállással, egyenirányítás előtt és után kaptam 1,4V-ot. A másik hármat sorba kötöttem (Megjegyzem nem egyforma vastagok a vezetékek, ez nem lehet baj? Bár a trafó nem zúg és nem melegedik.) így lett olyan 50V fölött kicsivel. Egyenirányítás után betettem egy kondenzátort 50V 680mikroF, ilyet találtam remélem nem pukkan el idővel. Nem volt nagyobb sajna. De ez felhúzta 77,9- azaz 78V-ra. Remélem így jó lesz a tápegység a trafó nem sokkal kisebb mint az öklöm, mérete kb mint a nem telepes rádió trafója. Ez ilyen formában jó lesz e?
Minden kért kép megvan. Most konvertálom jpeg-be, csak egy kicsit lassú most a netem. Maradj az oldalon!
Szerintem jó lesz, az 1.4 V- ot mindig ellenőrizd, mert az a legkényesebb, az anódon nincs nagy terhelés, az bírni fogja, és elég is a 78V. Még egyszer írom : polaritásra vigyázni, különböző színű vezetékeket használj! Az elkó el fog szállni idővel.
Az 1,4V stabilnak tűnt direkt hagytam melegedni az ellenállásokat de nem mutatott változást, persze azért figyelek rá. A vezetékeket lecserélem dugaszosra így a trafó könnyen eltávolítható lesz a dobozból. No végre nekiláthatok a rádiónak szuper Köszi
Itt vannak a képek és a kapcs. rajz a 7037 Kápolnáról. Sokba fog ez kerülni!
Kösz szépen, nagyon rendes vagy, majd meghálálom valahogy. Az a helyzet, hogy délelőtt bejött egy régi ismerősöm és hozott magával még egy embert, akinek van egy szépen felújított, politúrozott, de tök üres doboza, és arra akarnak rászedni, hogy építsem meg a belét. Őszintén mondom nem rajongok az ötletért. De az újmódi közmondás szerint, van az a pénz........
Még egyszer kösz: Janó
Micsoda egybeesés, a véletlen műve? EcoPityu pont ilyet csinál.
Bővebben: Link
Nem találom az egybeesést???
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_1083111.html#1083111
Lehet nem pontosan, mert a dobozt ő csinálta.
Félreérthetően válaszoltam, az első link nem tartalmazta a témát, de most már látom. Hát ha én nekiállok, akkor ennél régebbi cuccok lesznek az alkotóelemek, nagyban fog hasonlítani az eredetihez, de még nagyon gondolkozom a dolgon, nincs most nagy kedvem ekkorát melózni. Pláne megrendelésre.
Sziasztok! Megkérdezem, hátha tudtok ötletet adni. Van egy csöves rádióm, és az a baja, hogy üzem közben füstöl a trafója, az üvegbiztosítékot kiveri folyamatosan, de egyébként szólna. Mi lehet a gond vele?
Zárlatos a trafód. Sajnos emiatt füstöl, és veri ki a biztosítékot.
Milyen típ. rádió? Fénykép a trafóról? Esetleg ezek ismeretében tudok segíteni.
Sziasztok!
Mivel jól felemlegettetek, ezért tudatom veletek, hogy kész lett ma a nagy mű! A szupreg FM vevő működött,(ECC85-el) viszont olyan kicsi volt az érzékenysége, hogy a tőle 1,5m-re lévő transzmitter jelét fogta egyedül, és nagyon halkan... (de működött!) Viszont mivel, én használni is szerettem volna a rádiót, itt nem állhattam meg! Restellem, de a könnyebb utat választottam, és csalni voltam kénytelen! /A képeken fellelhető!/ Ámde így is 99%-ban csöves! Sajnos az UBL1-ből nem jött ki hang, így a modernebb EBL21-et használtam fel. Így a csőkészlet: AZ1, E446, és EBL21! Üzemi feszültség 200V, fűtés 4V (AZ1) külön fűtőtrafóval, és a főtrafóról 6,3V az EBL-nek, 2W veszteséggel a 4V-os E446-nak 2ohm-on keresztül... Hátlapon antenna csatlakozás, és AM-FM átkapcsolási lehetőség. A skála matricázott CD-lemez "guriga" alsó kamulemeze. A tápkábel, eredeti csöves rádióról való, már nem annyira hajlékony, ámde sérülésmentes (OFC mi?) rozsdabarna "mazzag", és jó nagy bakelit dugó! A végén poénból felkerült a régi ORION embléma is...
Még néhány:
Végül a poén!
Ezzel a megoldással, egy 1m-es "antennával" mindent fog, amiről a környéken csak hallottam valaha... Pityu
Sajnos lehet, hogy a trafónak annyi, de ezt okozhatja a szekunder nagyfesz körbe, a dióda elé kötött szűrőkondenzátor(ok) zárlata is (én láttam ilyet, 4,7nF/750V-os papírkondik voltak), ha van ilyen benne, érdemes megnézni. Különben a következő trafó is indián-üzemmódú lesz...
Nagyon szép lett a rádió, öröm ránézni. Gratulálok. Én azért még kíváncsi lennék a doboz gyártás technológiájára is, ha írnál róla pár sort. Üdv.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |