Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   88 / 198
(#) Beran hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
Van egy autós erősítőm amibe ha teljesen bedugom az rca csatlakozót ami a fejegységből jön,akkor az erősítő védelme bekapcsol és nem szól.Ha csak az rca dugó kiállórésze ér bele akkor hibátlanul szól.Mit lehet ezzel kezdeni?Több fajta kábelel próbáltam már,szétszedtem az erősítőt is nincs elszakadva a forrasztás vagy ilyesmi.
Jelenleg egy kis aktív mélyláda hibátlanul üzemel erről a kábel szettről,próbáltam egy 3-ik erősítővel azzal is ezt a hibát csinálta,de előtte meg 3 erősítő is működött hibátlanul,meg ez a kis aktív megy most is.Valami tipp?
(#) EcoPityu válasza gleccser16 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szia!
Klasszikus eset, vagy a fej RCA kimenetén, vagy az erősítő bemenetén megszakadt a testelés...
Néhányszor már előfordult ez itt!
Itt is beszéltük már!
No meg itt is!
Itt is ilyesmi!
Ez volt már?
Hasonló hiba...
Srácok, ezért kellett volna a kis könyv...

Pityu
(#) EcoPityu válasza Beran hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szia!
Tegyél sorba a bemenettel egy kisebb kondenzátort (polarizálatlant), p.l. 1µF-ot, és úgy próbáld ki! / RCA alj, RCA dugó, testek össze, a két középső ér közé pedig a kondi./
Vagy, érintsd csak a testeket össze, mi történik...

Pityu
(#) Beran válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Ha csak a testet érintem össze akkor kapcsol le,ha csak a meleg pontot akkor meg szól.
(#) Elektro Boy hozzászólása Okt 17, 2011 /
 
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulok felétek, mi szerint van egy autóerősítőm, mely úgy tudom fordított tápot kapott és nem működik. Nem vagyok benne biztos, de mikor fesz. alá helyezem az eszközt, elvilegben melegedniük kellene a végfokoknak. A 4db végfokból egy melegedik csak, az erősítő ennek ellenére meg sem nyikkanik...
Az erősítőben van 2db A2000Vm és 2db TDA 2030. Az A2000Vm-et sehol nem tudom beszerezni. Szerintetek is az lehet a probléma, hogy a végfokok kimentek?
A segítségeket előre is köszönöm!
(#) EcoPityu válasza Beran hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Szia!
Milyen erősítő ez?
Hasonló hiba volt itt néhány oldallal ezelőtt... Olvass csak vissza!
(#) Beran válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Én úgy oldottam meg hogy a high level inputra kötöttem át az egészet,kicsit van alapzaj,de működik.Az egész RCA megoldást elfelejtettem.Az említett földhurok problémára ez jó lehet? Bővebben: Link
(#) emmzolee válasza Beran hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Nem. Ez egy tüneti kezelés. A probléma valós okát nem szünteti meg.
Ez galvanikusan leválasztja a 2 berendezést egymástól, Megjegyzem nagyon silány minőségben. Meg kell találni a zaj forrását, és azt ki iktatni.
(#) Beran válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Értem,hol keressem a zaj forrását?
(#) fcsabi84 hozzászólása Okt 21, 2011 /
 
Még mindig egy régi problémámmal fordulok hozzátok. Az erősítőm nagyobb terhelés után 10-15 perc után felmelegszik, kézzel sem fogható. Már vettem új Kick erősítőt, gondoltam az előző a rossz. Vettem új mélyládát, új vastag kábeleket és mindezek ellenére sem múlt el a gond. Még fejegységet nem cseréltem. Lemértük az Ohm-okat, azok jó. A mélyláda 1500/1000W DLD, hozzá az erősítő Kick két csatornás 900w-os, 16mm kábelek vannak hozzá, fejegység Pioneer Deh 2800. Mi lehet a gond, hogy túlmelegszik?
(#) pinyó39 válasza fcsabi84 hozzászólására (») Okt 21, 2011 /
 
Ha tényleg 900W-ot ki bír böffenteni a vég akkor kevés a 16-os kábel. De nem irtad milyen hosszan vitted a kábelt hogy van testelve, mekkora aksi, generátor van az autóban?
(#) fcsabi84 válasza pinyó39 hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
1 Ohmon 900W-os az erősítő, kettőn, amin használom is 600W. A kábel 5m hosszú, az árnyék 1m. Testelve a hátsó ülés alatt van, egy csavar-anya közé. Az aksi 75 Amperos ami 2 éves. Generátor van a kocsiban és tölt is. Vki azt mondja, hogy kellene bele kondi is, vki az hogy nem szükséges. Szóval már nem tudom mit vegyek, mit csináljak...
(#) oregtamas0202 válasza fcsabi84 hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Üdv !
A woofer hány Ohm-s ?
Mint írták a 16cm/2 kevés , még a 20cm/2 is határeset , ha valós a teljesítmény.
Itt már a (-) is illik az akkumulátorról vini.
Nagy a feszültség esés , egy nagy böffenetnél , mivel a karosszéria egy rossz vezető.
A kondi csak segít a csúcsokon.
Öreg T
(#) emmzolee válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Jaaaaj. Ez egy örök vita forrás.
Nagyon nem értek vele egyet. Annó hangnyomás versenyen 5-600A-t csavartam át a kasznimon, és tökéletesen jól működtek az erősítők!. A kaszni össz keresztmetszete, ami valójában szerepet játszik az áram szállításában, nagyon vastag.
(#) SzervízMacska válasza fcsabi84 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Szia. Én nem látok itt semmi gondot. Minden erősítőnek 100% alatti a hatásfoka, a veszteséget a házon elfűtik. Úgy hívják, hogy disszipáció... Amúgy 600W mély mellé már az első szetthez is dukálna erősítő, ezért különösképp vékony a 16-os kábel.
(#) fcsabi84 hozzászólása Okt 23, 2011 /
 
Mélyládám 2 ohm-os, és azon megy az erősítő is. De ahogy látom, legtöbben úgy gondoljátok hogy a 16mm kábel lehet a melegedés oka. Remélem ha abból is veszek vastagabbat akkor már megszűnik a problémám.
(#) EcoPityu válasza fcsabi84 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Idézet:
„2 ?-os, és azon megy az erősítő is”


.ülye kérdés, de azt te hol állítod? :eek2:


Szerintem köze nincs a kábelezéshez...

A 16mm2-es kábelen alapban , melegedés, és számottevő veszteség nélkül átfolyhat 87A!
Én a Villanytrabiban 200A-t küldtem át 16mm2-es kábelen, úgy, hogy 200mV esett 1 méteren 200A-nél. Ha, neked analóg 900W-os erősítőd van , és 600W-ot tud 2ohm-on, ahhoz a 600W-hoz, közel 1000W-ot vesz fel az akkuból...
Nos, ez az 1000W 12V-on 84A áramfelvételt jelent, tehát a 16-os, még talán sok is! (Na jó, autóhifiben olyan nincs, hogy sok, inkább, több mint elég!)

A feszültségesésed a kábelen: 5+1m x 84mV, tehát max 0,5V esik az egész kábelezéseden!

Ami az erősítőt ilyen esetben jobban melegítené:
-Kisebb bemenő (12V)tápfesz, kisebb szekunder feszültség a tápegységben, tehát kisebb kimenőteljesítmény... ez nem!
-Kisebb bemenő (12V)tápfesz, a vezérlés a kisebb feszültségből dolgozik, és a tápfetek gate feszültsége csökken, nem nyitnak ki rendesen, így nő az átmeneti ellenállásuk (Rds on), és jobban melegszenek! Ez igen!
Viszont erre van a normálisabb erősítőkben a túlfesz, és alacsony fesz védelem, ami k.b. 10,4-10,7V esetén (akkukímélés is) az erősítőt lekapcsolja!

Nos eljutottunk odáig, hogy ha analóg erősítőd van, az bizony fűt 400W-ot, a 600W-odnál, és úgy leszlopálja az akksidat, mint a fene, és a generátorod sem fogja bírni ellátni a rendszert, plusz tölteni az akkut. Így a feszültséged leesik, és az erősítő lehet, hogy nem is hővédelem miatt kapcsol le, hanem azért, mert az akksid feszültsége már túl alacsony!

Ez valahogy megmagyarázza a 15-20 perc csuma hangerőn hallgatás utáni lekapcsolást!

Ezekről úgy győződhetsz meg, hogyha veszel egy feszmérős kondit, vagy rábiggyesztesz egy multimétert, és méred a feszkót!

Sok sikert:
EcoPityu
(#) oregtamas0202 válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Üdv Emmzolee !
Hogy miért nem tetszik a kaszni ?
Gyakorlati tapasztalat.
Ugyan az a jelenség mint a biztosíéknél.
Az akumulátortól átlagban :8-10-12 , nagy autóknál 16-20mm/2 , igen rossz minősségű vezetékkel kötik le a (-) a karosszériára .
Már ott megdőlt a mutatvány.
Igaz a karosszéria tobbi része már jó vastag vas vezetéknek számít , majd ismét jön egy csatlakozási pont ,ami kérdéses.
Öreg díesel autóknál rendszerint cseréltem az akkumulátor test és önindító akkumulátor közötti vezetéket jobb minősségű réz kábelre 16mm/2 -re és óriási külömbség volt egy téli indításnál.
Pöccre indúltak , mig a gyári kábellel csak köszörűltek és melegedett a vezeték .
Egy dinamikus mély hangnál hasonló lökés lép fel , mint egy indításnál. Na jó kicsit túlzok , de a dob meg gyorsabb is mint egy öndító körbefordúlása .
Öreg T.
(#) fcsabi84 válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Köszi a szakszerű válaszod. Van egy műszarész ismim, nála van multiméter, majd nála megmérjük a feszültséget kis és nagy terhelés alatt is.
(#) emmzolee válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Szerintem ez nálad inkább berögződés.
Sokan vagyunk így dolgokkal, hogy (csak azért mert így szoktuk, vagy mert így láttuk) Mi is így csináljuk.

Ne idegesíts már, hogy te sose cserélted ki a negatív kábelt az autóban hifi beépítéskor. Nálam az az első.
Az autóban gyárilag benne lévő vékonyka kábel pont akkora, hogy az autó saját szükségletét ki szolgálja. Semmivel se több. Drága a réz, és a gyártó se hülye. 1000000 X 5 cent az már sok pénz megspórolás.
Szóval. Be kell oda rakni egy 70-es kábeldarabot.

Idézet:
„Igaz a karosszéria többi része már jó vastag vas vezetéknek számít , majd ismét jön egy csatlakozási pont ,ami kérdéses.”


Ha viszont azt vesszük, hogy a tápkábeled így nem 5 méter lesz hanem 10. Mert ugye a fogyasztóval sorban van. Akkor mindjárt nem is olyan rossz a kaszni, még ha az acél rosszabb vezető is Olyan fölényben van, hogy az már túlerő.

Különben azt gondolom, hogy erről éppen eleget diskuráltunk. :awink: Mindenki a saját belátása szerint kábelez. Most már úgy tudom a Hummán se kötekednek úgy ebben a témában mint régebben.
(#) pinyó39 válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
A multiméter meg a kondi digitális feszmérője nem elég gyors hogy lásd rendesen hogy mennyi a feszültségesés (kivéve ha rátolod a szinuszjelet a nyomókra), ezért építettem egy led-sávos kijelzőt a kondira.
(#) emmzolee válasza pinyó39 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Hello
Rég láttalak.
(#) pinyó39 válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Hali! Melóhely váltás volt, azóta a túlórák miatt alig vagyok itthon.
(#) EcoPityu válasza pinyó39 hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Teljesen igazad van!
A mintavételezések között is alá eshet a védelmi szintnek, és akkor putty!
Helyesbítek,: Multiméterrel mérd meg, de, ha lehet, analóggal! (Deprez műszerrel szerelttel!)

Bár a tartomány esést a kondin is látni!
Ha teszemazt full bass-nál látszólag is megközelíti "AZ ERŐSÍTŐ KAPCSAIN a 11V-ot, akkor már gyanús!

Pityu
(#) oregtamas0202 válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Üdv !
Nem idegesítelek , vagy nem szeretnélek idegesíteni .
"[i]Az autóban gyárilag benne lévő vékonyka kábel pont akkora, hogy az autó saját szükségletét ki szolgálja. Semmivel se több. Drága a réz, és a gyártó se hülye. 1000000 X 5 cent az már sok pénz megspórolás. "
Pont ezért írtam .
A gyártónak eszében sincs számolni a hifi megnövekedett (+) energia szükségletével .
Ámmmen !
(#) Honda130 hozzászólása Okt 24, 2011 /
 
Sziasztok!
Bekötöttem a Crunch erősítőmet és egy JBL ládát a kocsimba. Pillanatnyilag a két hátsó hangszóróm van még az erősítőről hajtva, de bekötöttem egy vonalkimenetes equalisert is. Ezt nem azért, hogy jobban szóljon, hanem legfőképp a 80-as évek látványát idézve látványosságnak szántam. Nekem nagyon tetszik, mert led kijelzős és szépen világítana a kocsimban a rádió alatt. Helyet is tudok neki áldozni, hogy kultúráltan nézzen ki, stb.
Van viszont egy nagyon kellemetlen probléma, ami ehhez a kis cucchoz jött a rendszerembe: Nagyon hallani a generátort és nem tudom mit kezdjek vele. Tudnátok segíteni nekem?
Köszönöm!
(#) kisedison válasza Honda130 hozzászólására (») Okt 27, 2011 /
 
Szűrés kell szűrés hátán.
(#) Honda130 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 27, 2011 /
 
Nagyon szépen köszönöm!
Kiindulásnak ez jó is lesz. Bár túl szép lenne, hogy ilyen egyszerűen megoldódjon.
(#) kovacs.zotya hozzászólása Nov 2, 2011 /
 
Szervusztok Hifisek!
Azt szeretném kérdezni,hogy!
Van nálam javításon egy autó erősítő, MacAudio macSonic a neve.2 csatornás.Tápegység hibával került hozzám.A hibát javítottam a táp kimenetén 36VDCmérek.Elméletileg az elegendő.Ugye?
Namármost mikor kipróbálom egy 2A-os labor tápról a műhelyben,akkor csak nagyon halkan szól.Szabályozható minden,csak nagyon halk.
Vég fok tranyók nem zárlatosak az tuti.
Keressem a hibát a tápban,vagy inkább a végfokban?
Köszönöm!
(#) XB2 hozzászólása Nov 4, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy SAL WRC 500 3 csatornás, 2 x 70 W (4 Ohm) + 220 W (4 Ohm) kimenőteljesítményű autós erősítőm.
Szerintetek az alábbiak közül melyik subládából hozza ki a legtöbbet, melyikkel lenne a legjobb párosítás?
-SAL WRC 10 BP; Zenei terhelhetőség: MAX 200W
-Mac Audio STX BOX 10 BR; Max zenei teljesítmény: 800W, Névleges Telj.: 400W, érzékenység: 89dB
-Mac Audio MPX BOX 112; Max Zenei teljesítmény: 800W, Névleges Telj.: 250W, Érzékenység: 90dB
-M.N.C. SUB B; Teljesítmény: 300/600W
Következő: »»   88 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem