Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos ablakemelőhöz komfort modul
Lapozás: OK   2 / 2
(#) bazsi84 hozzászólása Nov 11, 2011 /
 
Sziasztok!
Építettem a kocsimba egy PIC-es relés ablakemelő komfortmodult. Olyan problémám van, hogy néha amikor megy felfelé automatikusan az egyik oldal és a másik oldali gombokat nyomkodom fel-le, megáll az az oldal ami automatikusan ment felfelé. (nem mindig csinálja, ebből gondolom hogy zavar lehet az oka a dolognak). Valami zavarszűrő megoldás kellene a relékre. A Táp 7805-ösről jön előtte 470µF kondi, utána 100nF kondi van. A PIC tápjára is raktam külön egy 100nF-os kondit, a relék tekercsére pedig egy-egy diódát raktam. 5V-os relét hogyan lehetne még zavarszűrni?
(#) bazsi84 válasza bazsi84 hozzászólására (») Nov 12, 2011 /
 
Csináltam egykapcsrajzot is. nem tudna valaki segíteni?

kapcs.jpg
    
(#) Busz hozzászólása Nov 12, 2011 /
 
Hogyan tudja résnyire nyitvahagyni szellőztető üzemmódban? Az elektromos ablakemelőkben van pozícióérzékelés is? Vagy csak a két végállást tudja érzékelni?
A végálláskapcsolásokat mindig a motor áram vagy forgásérzékelésével csinálják meg vagy van rendes mikrokapcsolós verzió is? Nemcsak a modullal kapcsolatban értem hanem úgy minden autóhoz.
Amúgy pl azt hogyan védik ki hogy ne lehessen odazárni pl egy emberi kart?
(#) bazsi84 válasza Busz hozzászólására (») Nov 14, 2011 /
 
Nekem a szellőztető üzemmód nekem PIC-el van megoldva, ha háromszor egymásután megnyomod a lefelé gombot akkor a központi zárra nem mozdul meg az ablak a következő zárásnál, hanem a beállított helyen marad. Amennyire én tudom pozícióérzékelés és végállás nincs, nekem áramkorlátra állít le, és ha arra nem állna le akkor van egy időkorlát is. Az emberi kezet jól odaszorítja, és leáll a motor áramkorlátra...
(#) karesz93 hozzászólása Nov 1, 2016 /
 
Üdv! Skoda fabia 1 be szeretnék elektromos ablakot telepiteni ebben kérnék segítséget. Az autó elvileg semilyen előkészítéssel nem rendelkezik, de találtam donort melyből bonthatok kedvemre. Kérdésem azlenne , hogy miket kell bontsak egy ilyen átalakításhoz gondolok itt a komfortmosulra stb. Összehozható a tervem?
(#) increduluszoltan hozzászólása Szept 15, 2019 /
 
Üdv Uraim!
Van egy 2010-es Nissan Murano 2.5-ös autónk,és nem tudja a komfortzárást..így az ablakokat sem húzza fel,ha az autót bezárjuk. már szakszervizben is jártunk vele,de igazából nem foglalkoztak vele...azt mondták,csak úgy megoldható ebben az autóban,ha 3 DB Nissan modult illesztenek ajtóként hozzá,aranyáron. Igaz lehet ez?
(#) Pgeorge80 hozzászólása Nov 26, 2019 /
 
Sziasztok! Van egy B vectrám, gyári elektromos ablakokkal, gyári központi zárral! És zavar, hogy nincs meg az a funkció, hogy zárásnál felhúzza az ablakokat! Viszont ha kulccsal zárom, akkor a második fordításra felhúzza az ablakokat, mégpedig úgy, hogy addig megy fel az ablak, ameddig elfordítom a kulcsot! A központizár vezérlőn van egy kimenet, ami zárásnál +12 voltot ad ki, kevesebb mint egy másodpercig! Arra gondoltam, hogy ezzel a kimenettel vezérelnék egy időzítőt, ami addig tart meghúzva, amennyi idő kell az ablak teljesen leengedett állapotától, a teljes bezárásig, ami zárná párhuzamosan azt a kapcsolót, amit a zárszerkezet zár, mikor elfordítom a kulcsot!Valaki csinált már hasonlót?
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2019
(#) Elektro.on válasza Pgeorge80 hozzászólására (») Nov 26, 2019 /
 
Szia!
Az Opeleket nem ismerem, de nekem a Renault -ban ez úgy működik, hogy ha 1x nyomom a távirányító gombját akkor zárja az ajtókat. ha 2x nyomom gyorsan egymás után, akkor a zárással együtt az ablakot is felhúzza.
Azt javaslom próbáld ki ezt, mert ha kulcsal dupla zárásnál ablakot is húz akkor szerintem a tiéd is dupla távirányító nyomással ugyan ezt tenné.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2019
(#) Uviktor válasza Pgeorge80 hozzászólására (») Nov 26, 2019 /
 
Szia,
Milyen távirányítós, gyári vagy utólagos?
Ha gyári,próbáltad nyomva tartani a zárás gombot?
Ha utólagos,tud hosszú zárás időt?

Pozitív vezérlés nincs Vectrában.
Az a pozitív kb 0,5s impulzus a motor,erre ne akarj hosszabb ideig +12 V-ot kapcsolni,mert leégnek a motorok.
Zárás jelet akár vehetsz innen amit időzítesz,és negatívra fordítva vezérled meg a negatívos záró vezetéket,de:
Vedd számításba,hogy az ajtókárpiton levő gomb akár véletlen lenyomásával fel fognak emelkedni az ablakok.
Ugyan ebben már végállás felismerő elektronika,de azért akkor is balesetveszélyes.
Ugyan vehetsz záró jelet a retesz motorról,de ismerve a típust,bizony előfordulnak vele kp.zár problémák.
Szóval mindig ráreteszelni sem annyira....ha egyszer beragad,nagyon nehéz kinyitni a reteszre zárt ajtókat.
Üdv!
(#) Uviktor hozzászólása Nov 26, 2019 /
 
helyreigazítás:ha a motor vezetékre megpróbálnál pozitívot adni,akkor bizti/fólia csattan,mert a kp.zár elektronika alapból testen tartja (általában)
A motor akkor égne le,ha elvágnád es a motor felé adnál hosszabb időt,na mindegy...
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem